Režie:
Michael RymerKamera:
Ian BakerHrají:
Stuart Townsend, Marguerite Moreau, Aaliyah, Vincent Perez, Paul McGann, Lena Olin, Claudia Black, Bruce Spence, John Dicks, Arroyn Lloyd, Mark O'Halloran (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po celá staletí čekala na tu správnou chvili, aby se chopila moci nad svým ďábelským královstvím. Jmenuje se Akasha, skutečná matka všech upírů a její čas nadešel. Aaliyah hraje titulní roli ve stylovém upírském příběhu na motivy Upíří kroniky od Anne Riceové. Stuart Townsend, vystupuje jako Lestat, nemrtvý antihrdina, známý z filmové adaptace knihy Interview s upírem. Lestat se tentokrát uchýlí do tmavého světa plného tetování a piercingu. Stává se z něj rocková hvězda a jeho gotická hudba linoucí se z reproduktorů po celém světě přiláká pozornost všemocné Akashy. Spolu by mohli navždy ovládnou svět. Jejich věčné panování může zhatit jen jediná věc: Lestatova posedlost smrtelníkem z masa a kostí (Marguerite Moreau). (Warner Home Video CZ)
(více)Videa (1)
Recenze (225)
Co o to, námět by byl fakt zajímavý, ale to zpracování... Tenhle film prostě nemá žádnou poetiku, atmosféru. To nejlepší, co tohle dílko může sdělit, podává skrz monolog páně Lestata, ale, to co při něm běží na plátně připomíná nepovedný videoklip s afektovaně nakřáplým hlasem Jonathana Davise v pozadí. Děj je příliš prosťoučký a příliš nelogický, herci odvádějí, to co mají, lehce vyčnívá svůdně divný Stuart Townsend. Ale ono je velice těžké převést předlohy, kde se mluví a přemýšlí a nic moc extra se v nich neděje, v dílo, ve kterém se nestřílí a není akce, tak, aby to k něčemu bylo. Chce to alespoň trochu invence, neotřelosti a samozřejmě taky nápady. S velkým přimhouřením oka jsem to vykoukala na 50%. ()
Cílové publikum - všichni magoři (jako já) kterým se líbil Vampire: The Masquerade a kteří nepohrdnou filmem se sympatickým upírem v hlavní roli. Já vím, že je to příšerné béčko, ale několik hezkých momentů Královně upřít nejde. Přece jen Vincent Perez je Vincent Perez a jeho Marius je tak skvělý jak jen starý upír může být, včetně přízvuku:) I když nutno říct, že Stuartu Townsendovi bych daleko spíš věřil tu rockovou hvězdu než několik set let starého upíra... Nejsilnější stránkou filmu je bez nejmenších pochyb hudba - Forsaken, Slept So Long nebo Excess jsou prostě geniální, nestyděl bych se prohlásit, že v tomto případě je filmovka od Richarda Gibbse (QotD je vrchol jeho tvorby, nic ve zlém, Richarde:)) překonána takzvanými additional songy neboli písničkovým soundtrackem, i když jen těsně;). A omlouvám se všem, kdo četli předlohu. Vážně. Stydím se za své pobavení tímhle zprzněním klasiky..ale když ona je ta Marguerite tak roztomilá a krásně tvrdohlavá;) ...uvidíme jak budu mluvit, až si přečtu všechno to, co chci:) ()
Soundtrack Richard Gibbs: 1. Not Meant For Me - Wayne Static [4:09] ,2. Forsaken - David Draiman [3:39] ,3. System - Chester Bennington [5:03] ,4. Change - Deftones [4:59] ,5. Redeemer - Marilyn Manson [4:19] ,6. Dead Cell - Papa Roach [3:07] ,7. Penetrate - Godhead [4:18] ,8. Slept So Long - Jay Gordon [5:29] ,9. Down with the Sickness - Disturbed [4:38] ,10. Cold - Static-X [2:58] ,11. Headstrong - Earshot [4:55] ,12. Body Crumbles - Dry Cell [3:07] ,13. Excess - Tricky [4:43] ,14. Before I'm Dead - Kidney Thieves [4:36], ()
Hlúpy film, hlúpy, hlúpy, hlúpy . . . a to ani nemusím porovnávať s INTERVIEW, musel by som strhnúť aj ten jeden bodík. Jediné, čo v ňom za niečo stálo, boli repliky prevzaté priamo z kníh Anne Riceovej, ktoré postavy rovno odriekali v monológu so sebou samými, teda tým najnefilmovejším a najneoriginálnejším spôsobom. Poväčšine tragickí herci a nevyrovnané efekty od tých naozaj strašných až po celkom slušné KRÁĽOVNEJ tiež príliš nepomohli. Snažila sa byť niečím viac, ale napokon nezvládla ani priemernú televíznu zábavu. Ešte aj UPÍRÍ NEVESTINEC proti nej vyzeral ako PÁN PRSTEŇOV pri domácom videu. Že by sa snažila dosiahnuť kvality BLADEA či DRACULU 2000, o tom sa jej ani nesnívalo. Pritom príbeh nebol zlý ( žeby preto, že nepochádzal od scenáristov ? ), hoci by ma zaujímalo, či boli aj v predlohe logickosti typu - Prečo upíri, túžiaci zostať v anonymite útočia pred 100 000 davom ?, žeby v tom mali prsty oné Drugs in the Water zo záveru ? . . . Teda, respektíve ak si niekto v otravnom a amatérskom sekaní medzi rockovým klipom a starobylými interiérmi ( pretože tie boli ostatne jediným čo vo filme upútalo zrak ) nejaký príbeh všimol... Ale práve na tom sa najlepšie ukazuje rozdiel medzi talentovaným vizionárom typu Neila Jordana a seriálovým lúzerom bez štipky invencie aminimom talentu. Inak by som sa totiž musel prikloniť k názoru, že Anne Riceová medzi týmito dvoma dielmi svojej ságy totálne zdementnela, ale v rámci terapie s elektrošokmi jej dovolili ďalej písať... ()
"Je to rebel!", zařval vampkaprál a hnal se na Lestata s vytasenými tesáky. Aby taky ne, když se mizera rozhodl, že vykráká všechna upírská tajemství americké mládeží. I když si spousta gotikářů spojí jméno Lestat s Interview s upírem, nejspíš jen málokoho napadne, že Královna damnetých je volné pokračování. Možná i proto, že dle místních komentníků, dostala knižní předloha hodně na frak. Což mě naštěstí netrápí; nejspíš bych byl romantickým pojetím Anduly Rýžové znechucený víc. Tahle tvrdší verze mě vcelku bavila, přestože fanda ukňouraného rocku zrovna nejsem. Pozitivní také je, že díky tomu došlo k přeobsazení šprčka Toma, kterému by rockera věřil asi jen málokdo. Což by byl díky té stylizaci dost průšvih. Když pominu seriály a mládežnické uslintanosti, tak upírských filmů se slušným příběhem, moc není. Neustálé pokusy vyrabovat Stockera, považuju za úkrok přímo do hovínka. Takže v tomto kontextu mi příjde Královna prokletých úplně v pohodě. Ovšem, rezervy tady pořád jsou...nejspíš by to chtělo sáhnout i jinam, než do deníčků romantických tlusťošek. Třeba G. R. R. Martin, napsal moc pěkný příběh o upírech ...celou četbu jsem to viděl jako film. Sen Ockerwee se to jmenuje. Doporučuju. Postavu Lestata by tam šlo velmi snadno zakomponovat. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (17)
- Wayne Static z kapely Static-X prohlásil, že je potřeba podobné filmy podporovat kvůli přeslazeným romantickým blábolům jako je Stmívání (2008). Sám pro film složil píseň „Not Means for Me“ (zpívanou na pódiu), kterou ovšem místo jeho agresivnějšího hlasu přezpíval Jonathan Davis z kapely Korn. (Nathaniell)
- Představitelka královny prokletých Aaliyah zemřela hned po natočení snímku, při leteckém neštěstí na Bahamách. (Lenny.M)
Reklama