• Skunkiee
    ***

    Tohle je jeden z mála filmů z 50.let, který opravdu zestárnul. Možná si mohli filmaři odpustit snahu o velkolepost - papundeklové kulisy a opravdu vtipné triky (a to jsem zvyklý i na filmy o 30-40 let starší) měli vypustit a věnovat se více komornějším, o to však zajímavějším scénám. Scénář je totiž kvalitní a příběh velmi poutavý. Paul Newman se tu ještě spíš hledá, ale i tak film úspěšně táhne jako Ježíš svůj kříž na Golgotu. Velice mě fakt zklamalo násilné ukončení filmu společně s podivnou závěrečnou Petrovou řečí. Za ten konec mám chuť dát jen dvě hvězdičky, ale mám slabost pro tyhle starší a lehce zaprášené filmové kousky, a tak mu nechám tři.(20.10.2014)

  • Prejza
    ***

    Drsná pseudohistorická blbost, někde na pomezí sandálovejch filmů a praštěný historky z doby počátků křesťanství. Místama dost pitomý, ubohý a nudný. Jack Palance jako novej Mesiáš je docela srandovní a prdel je i debut Paula Newmana, kterej neskutečně nechutně imituje Marlona Branda, kterej právě v týhle době podával nejlepší ze svejch ranejch výkonů.(23.11.2005)

  • raroh
    ****

    Značně netypický sandálový dilm, výtvarně stylizovaný do neoklasicismu, případně připominájící tvorbu italského směru předcházejícímu surrealismu zvaného pittura metafisica (nejvýznamnějším představitelem byl pak Giorgio de Chiroco) - v určitém směru (dekadentní atmosféra Neronova paláce) předznamenávající Felliniův Satyricon (ten je ovšem vášnivě živočišný), strohostí pak mnohem více Kawalerowiczova Faraona. Neoklasisickému záměru pak odpovídá i velmi uměřená hudba Franze Waxmana. Osobně mě nejvíce nadchly scény s Šimonem kouzelníkem (představovaného Jackem Palancem), jejichž imaginárnost konvenovala chirokovské poetice i následnému surrealistickému snění.(16.3.2010)

  • Houdini

    Oscar 2 nominace: Kamera, Hudba(20.5.2004)

  • Mirokukii
    ***

    Historický kýč a zrod megastár. Otřesné kulisy, takové které nemívají snad ani v divadlech, nic moc kostýmy a toporné herecké výkony. Příběh z počátku křesťanství s množstvím postav, a tak ani nenudí, jelikož se stále něco děje. Občas jsem se zasmál, to ale asi nebyl úmysl, ikdyž to jak skončí záporák pobavilo.(12.3.2014)

  • - V rozhovoru z roku 1982 označil Paul Newman dílo za brak. (Mikino00)

  • - Paul Newman natáčení filmu nenáviděl. Filmovalo se 6 dní v týdnu, často přes deset hodin denně. (Mikino00)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace