poster

Stříbrný kalich

  • USA

    The Silver Chalice

Drama / Romantický

USA, 1954, 142 min

  • Dale
    ***

    Akoby tvorcovia nevedeli, či chcú točiť film o kresťanstve alebo o kúzelníkoch, takže je z toho taký zvláštny mix. Veľkým mínusom filmu je minimum exteriérových scén, ktoré vždy bývajú tou najsilnejšou stránkou výpravných historických veľkofilmov. Takže tu už toho veľa neostalo, čím by mohol Silver Chalice zaujať. Ťahá to debutujúci Newman, potešila mladučká Natalie Wood, ktorú nanešťastie príliš skoro nahradila nesympatická Virginia Mayo. Čistý priemer.(20.4.2020)

  • Prejza
    ***

    Drsná pseudohistorická blbost, někde na pomezí sandálovejch filmů a praštěný historky z doby počátků křesťanství. Místama dost pitomý, ubohý a nudný. Jack Palance jako novej Mesiáš je docela srandovní a prdel je i debut Paula Newmana, kterej neskutečně nechutně imituje Marlona Branda, kterej právě v týhle době podával nejlepší ze svejch ranejch výkonů.(23.11.2005)

  • Skunkiee
    ***

    Tohle je jeden z mála filmů z 50.let, který opravdu zestárnul. Možná si mohli filmaři odpustit snahu o velkolepost - papundeklové kulisy a opravdu vtipné triky (a to jsem zvyklý i na filmy o 30-40 let starší) měli vypustit a věnovat se více komornějším, o to však zajímavějším scénám. Scénář je totiž kvalitní a příběh velmi poutavý. Paul Newman se tu ještě spíš hledá, ale i tak film úspěšně táhne jako Ježíš svůj kříž na Golgotu. Velice mě fakt zklamalo násilné ukončení filmu společně s podivnou závěrečnou Petrovou řečí. Za ten konec mám chuť dát jen dvě hvězdičky, ale mám slabost pro tyhle starší a lehce zaprášené filmové kousky, a tak mu nechám tři.(20.10.2014)

  • raroh
    ****

    Značně netypický sandálový dilm, výtvarně stylizovaný do neoklasicismu, případně připominájící tvorbu italského směru předcházejícímu surrealismu zvaného pittura metafisica (nejvýznamnějším představitelem byl pak Giorgio de Chiroco) - v určitém směru (dekadentní atmosféra Neronova paláce) předznamenávající Felliniův Satyricon (ten je ovšem vášnivě živočišný), strohostí pak mnohem více Kawalerowiczova Faraona. Neoklasisickému záměru pak odpovídá i velmi uměřená hudba Franze Waxmana. Osobně mě nejvíce nadchly scény s Šimonem kouzelníkem (představovaného Jackem Palancem), jejichž imaginárnost konvenovala chirokovské poetice i následnému surrealistickému snění.(16.3.2010)

  • Mirokukii
    ***

    Historický kýč a zrod megastár. Otřesné kulisy, takové které nemívají snad ani v divadlech, nic moc kostýmy a toporné herecké výkony. Příběh z počátku křesťanství s množstvím postav, a tak ani nenudí, jelikož se stále něco děje. Občas jsem se zasmál, to ale asi nebyl úmysl, ikdyž to jak skončí záporák pobavilo.(12.3.2014)

  • - Paul Newman natáčení filmu nenáviděl. Filmovalo se 6 dní v týdnu, často přes deset hodin denně. (Mikino00)

  • - V rozhovoru z roku 1982 označil Paul Newman dílo za brak. (Mikino00)