Reklama

Reklama

Vždy dokázal zajít o kus dál, aby nastolil spravedlnost... Drsný detektiv Buddy Manucci (R. Scheider) vede speciální policejní útvar, který jde po zločincích, jimž ve vězení hrozí sedm a víc let. Postupně rozkrývají rozsáhlou zločineckou síť a dostávají jednoho gangstera za druhým. Vůdce organizací však začne znenadání někdo unášet v přestrojení za policisty a žádat o výkupné. Situace se vyhrotí ve chvíli, kdy gangsteři odhalí jednoho z Buddyho parťáků, který je následně i zastřelen. Činnost Buddyho útvaru je poté sice dočasně pozastavena, jeho odhodlání dopadnout vrahy svého přítele ale nikoliv… Sedm a víc z roku 1973 je nepřímým pokračováním úspěšného filmu Francouzská spojka a vzniklo mezi jejími oběma díly. Není také náhodou, že se postava Roye Scheidera jmenuje stejně – Buddy. Kvůli problémům s autorskými právy mu však bylo změněno příjemní z Russoa na Manucciho. Režisérem snímku byl Philip D’Antoni, producent zmíněné Francouzské spojky ale také filmu Bullittův případ se Stevem McQueenem z roku 1968. Ve všech třech snímcích, na nichž se D’Antoni podílel, vyniká skvěle natočená automobilová honička. (Česká televize)

(více)

Recenze (54)

Lima 

všechny recenze uživatele

Dnes již téměř zapomenutý, ale opravdu vynikající policejní thriller staré drsné školy. Roy Scheider tehdy ještě šel z filmu do filmu coby prvotřídní hvězda, s ksichtem ještě neznetvořeným plastikou, příběh je správně přímočarý a temný, v tradici těch nejlepších dílů ´Drsného Harryho´ a nechybí zde ani automobilová honička, která se co do intenzity vyrovná, či dokonce předčí ty legendární v ´Bullitově případu´, či ´Francouzské spojce´.A některé scény jsou zde zinscenovány tak originálně (přepadení v myčce aut, výslech v nemocnici), že jsem něco podobného ještě v žádném jiném filmu neviděl. A to se cení. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Philip D´Antoni produkoval dva legendárne filmy ( Bullitov prípad a Francúzska spojka I. ), tak sa rozhodol vložiť peniaze aj do tohto filmu a ešte ho aj režírovať. Bola to jeho jediná réžia a dopadlo to vcelku dobre. Snímok je poctivou drsnou kriminálkou zo starej školy, má dobré tempo, zaujímavý dej a filmárčina je na vysokej úrovni. Kamera a hudba výnimočne. ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Film navazuje na Francouzskou spojku, ale víc mi připomněl Bullittův případ. Jde totiž také o tuctovou kriminálku, zajímavou jen skvěle zahranou hlavní postavou a fantastickou automobilovou honičkou. Tentokrát ne v San Francisku, ale v New Yorku. Je to jedna z těch naháněček táhnoucích se přes půl města, v nichž se auta postupně demolují a jedno nevyhnutelně skončí jako vrak. Zbytek je kompletně průměrný, včetně atmosféry. Je správně drsná, jak se na sedmdesátky sluší, ale nic z čeho by si člověk sedl na zadek. ()

Foma 

všechny recenze uživatele

Nemusim nostalgii, ale přece jen dětství prožitý v 70. letech ve mně zanechalo následky natolik, že kriminálky z tý doby mě pořád něčim oslovujou - většinou zajímavou hudbou (často jazz nebo současná vážná), pomalejším tempem, americkejma silničníma korábama ( v tomto filmu je ještě k tomu opravdu znamenitá honička), atmosférou a taky samozřejmě oblíbenýma hercema (zde Roy Scheider). JInak scénář trochu kulhá, objektivně by to asi bylo na tři hvězdy, ale s potěšením dávám čtyři. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Slavnou honičku jsem už znal z youtube. Včera večer film běžel na kanálu Prima Cool, takže se mi naskytla příležitost vidět to konečně celý. Mam rád tyhle kriminálky ze 70. let. Jsou drsný, obsahujou dost násilí a maj takový svý kouzlo a atmosféru. Tuhle detektivku bych zařadil k průměru. V 70. letech se rozhodně natočily lepší kousky, kde bylo víc akce, víc napětí, víc násilí a lepší herci. Roy Scheider je sice výbornej, ale zbytek herců žádnej zázrak. Tim ale nechci říct, že by snad film nebyl dobrej, ale najdou se i lepší. Jestli máte rádi kriminálky ze 70. let, rozhodně film stojí za vidění. Jinak mě dost překvapilo, když jsem se tu podíval do profilu režiséra, že nic jinýho nenatočil... ()

Galerie (30)

Zajímavosti (1)

  • Film je spin-offem Francouzské spojky a vznikl mezi oběma díly. Aby nedošlo k dotčení autorských práv, postava hlavního detektiva byla přejmenována z z Buddy Russoa na Buddy Manucciho. (honajz)

Reklama

Reklama