Režie:
Wes BallScénář:
T.S. NowlinKamera:
Gyula PadosHudba:
John PaesanoHrají:
Dylan O'Brien, Dexter Darden, Thomas Brodie-Sangster, Rosa Salazar, Ki-hong Lee, Giancarlo Esposito, Nathalie Emmanuel, Kaya Scodelario, Will Poulter (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V epickém finále trilogie Labyrint vede Thomas (Dylan O’Brien) svou skupinu unikajících Placerů na jejich poslední a nejnebezpečnější misi. Musejí se poprat o naději ve světě, který se hroutí pod tíhou zákeřné nemoci, musejí bojovat o přežití mezi nakaženými a nepříčetnými „raply“ na straně jedné a nevyzpytatelnou organizací Z.L.S.N. na straně druhé. Mohou vůbec ještě někomu a něčemu věřit? Aby Thomas zachránil sebe i své přátele, musí proniknout do legendárního Posledního města, labyrintu řízeného Z.L.S.N. Toto místo se může stát nejhroznějším bludištěm ze všech. Ten, kdo tuto misi přežije, získá odpovědi na všechny otázky, které si Placeři položili od chvíle, kdy poprvé dorazili do labyrintu. (CinemArt)
(více)Videa (10)
Recenze (366)
Původně komorní postapo se ve finále trilogie definitivně přeměnilo v regulérní akční sci-fi nářez. Ball odvedl kus kvalitní práce a k dokonalosti to nedotáhl jen kvůli intelektuálním mantinelům předlohy, která cílí hlavně na mladistvé. Sice už to není sausage party, ale i tak mohly dát Scodelario s Emmanuel větší prostor. ()
Ale jo nakonec jsem s posledním dílem této trilogie spokojen. Po nepodařený dvojce jsem radši neměl přehnaná očekávání, ale tohle je naštěstí kvalitativně na úrovni prvního dílu. Na rozdíl od dvojky to dává zase dějově smysl je tu jedna jasně nastavená linie které se film drží od začátku do konce. Pár zvratů najdeme i tady, ale není to tolik na pěst jako v prostředním díle. Řekněme, že jednička měla nejlepší story, trojka má nejlepší akci. Jasně není to nic co by tu už před tím nebylo nečekejte ani nijak sofistikovaný konec, ale jak tu někdo napsal akční scény to kompenzují. Už ta úvodní akce s vlakem je libovka (řekl bych dokonce, že lepší než v Exp 3) a finále se s tím taky nemaže. Režisér opět drtí dětský rating co to jde a opět se nebojí nechat zařvat i takový postavy o kterých jste přesvědčení, že to musí přežít. Takže jako zakončení trilogie ok a Wese Balla hodlám určitě sledovat i dál stejně jako Dylana O Briena který rozhodně ukazuje potenciál. Uvidíme co dál.70% ()
Mučení filmem a zároveň učební blockbuster v té nejpejorativnější formě. Těžko najít něco tak líného a neinspirativního. Příběh se posouvá pouze skrze deus ex machiny, postavy nemají charaktery, všechny jsou stejné, svět budoucnosti se nevytáhne jedinou technologickou inovací, futurismus je daný uhlazeným designem budov a hromadou modrých monitorů, ve filmu se mluví prakticky jenom v holých větách a bez jakéhokoli emočního projevu. Naprostým rekordmanem je Dylan O'Brien, u kterého mám podezření, že se již na plac po úrazu již nevrátil a byl nahrazen svojí špatnou digitální kopií, u které neměli peníze na face motion capturing. Obvykle je zábavné u filmu vypichovat nepravděpodobné náhody a scénáristické berličky. Death Cure je sestaven jenom z nich. Jen první scéna s přepadením vlaku, která se odehrává za jízdy, skončí tím, že se odpojí vagóny a vlak se pozvolně zastaví na metr přesně na místě, kde jej očekávají schovaní rebelové. Když ujíždí nějaká borka s autobusem plných imunních v divoké honičce městem, zastaví ji až policejní zátaras na přesně tom místě, kde ji očekává jeřáb, který autobus odtáhne neskutečně debilně do bezpečí. Do únavy se opakuje metoda "hrdinové jsou již téměř lapeni, ale najednou se objeví postava, co tam nemá nic dělat a ta je zachrání" Na konci vypukne válka v ulicích města, ve které padají k zemi celé mrakodrapy, ale film nám jí neukáže, vidíme jenom z dálky její důsledky. Je to strašná, hrozná, doutnající, mechem porostlá nuda. Dokonce jsem si vytřeštěně musel na chvíli pustit komentář režiséra se scénáristou, protože jsem nemohl uvěřit, že by o tomhle byli schopni poreferovat jinak než v omluvách. Nakonec ten komentář docela dal smysl "Yeah, we shoot this scene in Kalahari desert. It's looks kinda cool. You know like they're attacking a train, but not on horses but in cars. I don't know, it's cool." Bod jde alespoň českému distributorovi, který odhadl potenciál celého díla a přisoudil mu přiléhavý název Smrtící léčba, který upomíná na devadesátkové překlady titulů, které vždy byly bud "Smrtící něco" nebo "Něco smrti". ()
Epické finále? No ... asi jo. Film je patrně určen pro jinou věkovou kategorii, jelikož ta určitě ocení víc charismatické postavy než kvalitu scénáře. Neříkám, že jsem se v napjatých scénách nelekala, to já se lekám i svého psa, který mě ráno, potmě, přijde přivítat. Rovněž nemůžu tvrdit, že to celkově vnímám jako úplný patlálismus, má to svůj osobitý šmrnc, jen není určen přímo pro mě. 2,5* ()
Dělalo mi trochu problém vrátit se do světa Labyrintu, který jsem před třemi lety opustila, ale nakonec mě třetí díl trilogie chytl. Bylo to teda hoooodně dlouhé a asi by filmu slušelo zkrátit to o půl hodiny. I tak mě to ale bavilo. Hlavně postava Teresy byla skvěle napsaná. Umím si představit, že se na trilogii po pár letech podívám znovu a rozhodně si chci přečíst knižní předlohu. Labyrint za sebe rozhodně doporučuju. ()
Galerie (71)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (13)
- Dopis od Newta (Thomas Brodie-Sangster), který ve finální scéně Thomas (Dylan O'Brien) čte, napsal sám Thomas Brodie-Sangster a předčítal ho Dylanovi O'Brienovi sedící za kamerou, aby u herce vyvolal větší emoce. (ČSFD)
- Lawrencovi vojáci odboje mají i české útočné pušky VZ 58. Můžeme si toho hlavně všimnou ve scéně, kdy Thomase (Dylan O'Brien) a Newta (Thomas Brodie-Sangster) převážejí v dodávce do útočiště, kde potkají Gallyho (Will Poulter). (UncleMorty)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. ledna 2018 v Soulu. (Varan)
Reklama