poster

Tajnosti

  • slovenský

    Tajnosti

  • anglický

    Little Girl Blue

Drama / Komedie

Česko / Slovensko, 2007, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    *****

    Jeden neobyčejný den ze života jedné zralé ženy. Má luxusní byt, manžela, dceru, milence, ale zrovna dnes chce ještě piáno. Alice Nellis napsala další výborný scénář a natočila ho jistou rukou. Hereckému obsazení přirozeně dominuje Iva Bittová, u které je vyloženě škoda, že nemá na herectví víc času. Všechny vedlejší role jsou přesně obsazeny i zahrány. Největším překvapením je neznámý Miloslav König v roli prodavače v bazaru. Paráda!(4.7.2007)

  • Sobis87
    ****

    Citlivý ženský film nejen pro ženy. Tam, kde Hřebejk s Jarchovským divákům zbytečně vysvětlují, co že se to na plátně děje, Alice Nellis si vystačí s jemnými náznaky a poetickými výjevy. Ona totiž narozdíl od výše zmíněných komerčních hitmakerů předpokládá, že se na její film půjdou podívat lidé, kteří nemají problém při jeho sledování i trochu přemýšlet. Ony Tajnosti totiž nejsou tou klasickou hořkosladkou komedií, které se u nás objevují jak na běžícím páse, ale je to citlivá sonda do života jedné ženy, která se ocitla na rozcestí a neví si rady, kterým směrem se vydat dál. Alice Nellis se nebojí experimentovat a do filmu vlepila i nějaká ta taneční čísla...a působí to dobře, svěže. Ještě bych vyzdvihl Ivu Bittovou v hlavní roli a Karla Roden jako jejího manžela, kteří sice hrají úsporně, ale jejich postavy tak působí o to reálněji. A když už dojde na nějaké emocionální výlevy, oba vědí, kde je ta hranice mezi uvěřitlelným projevem a divadelním přehráváním. Jediné, co mně trochu vadilo, byla postava vlastníka obchodu s hudebními nástroji, jehož emocionální otevřenost mi přišla možná trochu moc křečovitá, ale to je opravdu jen detail. Tajnosti jsou po Slámově Štěstí další takový malý zázrak v české kinematografii, který obstojí i v porovnání se zahraniční tvorbou.(27.1.2008)

  • Aluska88
    ****

    Hodně zajímavý film, který na mne působil tak nějak podivně křehce a jakoby vznešeně, a ve spojení s hudebním doprovodem dodával tomuto snímku jakoby až umělecký rozměr. Zasmála jsem se sice jen dvakrát, ale myslím, že o to tu ani moc nešlo. Nejkrásnějším a nejcitlivějším momentem pro mě byla závěrečná scéna hry na piáno s mladíkem ve vytahané halence, který mi chvílemi připomínal Kurta Cobaina. Zajímavý herecký talent, jehož jméno je mi však zatím neznámé. Budu muset pátrat.(25.1.2009)

  • Tetsuo
    **

    Proč mám takový neodbytný pocit, že široce oceňované české filmy jsou o lidech, kteří ve skutečnosti buď neexistují, nebo jsou alespoň napsáni tak, aby se jich týkalo co nejméně skutečných problémů? _______ Tohle jistě nevadí v žánrových filmech a jako otevřené melodrama bych Tajnosti dokázal přijmout. Ale jako film o "obyčejné ženě středního věku, která si najednou uvědomí, že jí ve spořádaném životě něco chybí" - hm, je to takové jak z příručky feminismu z 50. let (viz Betty Friedanová: Ženská mystika). ___________ Opět, nebyl by to problém, kdyby kolem hlavní hrdinky nedefilovali jen byznymani, klavíristi, divadelní herci a léčitelky, zkrátka figurky z umělého, přeušlechtilého světa, kde se všichni rýpou ve vlastní duši a ostatní problémy se jich netýkají, nebo je hážou za hlavu. (Vždyť i ten krachující krámek s hudebninami je vlastně jen taková poetická rekvizita...) ____________________________ Tajnosti podle mého ukazují především na problém, že u nás je velmi špatně vyprofilována linie "ženského filmu". Výsledkem je snůška různých klišé a kýčovitých scének (vrcholem jsou "taneční vize", které působí jako sebeparodie), případně výjevů, u nichž absolutně není jasné, zda byly míněny vážně (hrdinčino "probuzení" u léčitelky).__________ Je mi vlastně dost líto, že tak přirozená bytost jako Iva Bittová dostala velkou příležitost zrovna ve snímku, jehož hlavní slabinou je nepřirozenost, chtěnost a vykonstruovanost. _____ Chápu, že mnoho lidí díky Tajnostem objevilo Ninu Simone, uznávám, že velkoměstská kultivovanost je lepší než vesnické buranství jiných českých filmů, všímám si dokonce, že přinejmenším Karel Roden a Martha Issová jsou také lidé, kteří na kameru nikdy neznějí falešně, ale co naplat...(25.12.2007)

  • Tosim
    *****

    Alice Nellis netočí moc. Ale když už to udělá, stojí to za to. O ženách po čtyřicítce to sice je, ale lidé v každého věku si tam něco najdou. I bez rozdílu pohlaví. Filmy Alice Nellis jsou hlavně o pocitech. A najde se v nich civilnost i snovost. A naše životy. A naše řeči. Jako protiváha Vratných lahví, které se IMHO bály přijít o svého diváka a jen vtipkovaly (ano, i po x-té verzi scénáře), bych to rozhodně doporučil. Jo, a za to, že ČT odmítla dát peníze na Annu, jí provolávám hanba!!! Třikrát!!! To mohl být projekt!!!(26.7.2007)

  • - Dvě skladby od Niny Simone, které ve filmu zazní, jsou z alba Little Blues z roku 1957. (Siriuss)

  • - Natáčelo se v Praze, v lokalitách Žižkov, Dejvice, Pankrác a Nusle. (Terva)

  • - Děj celého filmu je soustředěn do jediného dne. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace