Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (445)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Po formální stránce nádherný film. Taneční čísla i umělecké "úlety" kamery pracují pro divákův zážitek, a především mají svůj smysl. Drobná výtka - možná to bylo jen HBO, ale příšerně mě štvala nevyvážená hlasitost mluveného slova a hudby, která si vyžadovala častou práci s dálkovým ovládáním:) Co se obsahu týká, nehodlám tvrdit, že hrdince rozumím, protože by to i při mé nejupřímnější snaze zřejmě nemohla být pravda. Můžu ale říct, že Iva Bittová svým výkonem dovede přesvědčit a strhnout, a to si třeba o její hudbě můžu myslet co chci. Určité výhrady mám k poněkud epizodickým a neúplným vedlejším postavám. Anna Šišková, Miroslav Krobot i ostatní hrají výtečně a režisérka věděla přesně, proč a jak od nich co chtěla, ale působí to na mě trochu - už jsem to slovo použil - neúplně. Narozdíl od mnoha jiných snímků by tak Tajnostem prospěla krapet delší stopáž. K Marthě Issové nemůžu říct vůbec nic, snad jen že jednoho dne bych chtěl takovou dceru, jakou tu hrála:) A k těm dalším pro změnu vůbec nic říkat nechci;) Tajnosti jsou velmi povedený a velmi zralý film, plný emocí a života, a já mu dávám 80%. ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Byl jsem velmi, VELMI příjemně překvapen. Kvalita filmů Alice Nellis postupně roste a to je moc dobře (zase tolik dobrých režisérů u nás není).... Tajnosti dle mého nejsou primárně pro ženy (možná i naopak :) ... A i když mám současné české filmové pány režiséry rád, myslím, že tentokrát prostě dostali "na prdel". Tohle je určitě jeden z nejlepších českých filmů posledních let ... A to mám k feminismu dost daleko :) ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Alice Nellis netočí moc. Ale když už to udělá, stojí to za to. O ženách po čtyřicítce to sice je, ale lidé v každého věku si tam něco najdou. I bez rozdílu pohlaví. Filmy Alice Nellis jsou hlavně o pocitech. A najde se v nich civilnost i snovost. A naše životy. A naše řeči. Jako protiváha Vratných lahví, které se IMHO bály přijít o svého diváka a jen vtipkovaly (ano, i po x-té verzi scénáře), bych to rozhodně doporučil. Jo, a za to, že ČT odmítla dát peníze na Annu, jí provolávám hanba!!! Třikrát!!! To mohl být projekt!!! ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Dlouho mi dělalo problém naladit se na styl. Nellis předvádí ženskou duší pomocí laškovného poskakování doma u dřezu, otravně přepoetizovaných sekvencí a okázalých "významných" pohledů Ivy Bittové (které jsem ve filmu nevěřil skoro nic). K tomu trocha polopatické symboliky, opakované tanečky a trocha doslovných vysvětlení, aby i ti nejpomalejší pochopili, co se děje v srdci hlavní hrdinky... Nakonec ale naštěstí není tak strašně. Klišé se zoufalým milencem nebo se sekretářkou (a větou "musíme si promluvit") se zachraňují humorem, Nellis postupně, a spásně, přehrává pozornost na Karla Rodena (skvělý), Miloslava Koniga (skvělejší) a Martu Issovou (nejskvělejší), díky čemuž mají Tajnosti náběh na stejně tak skvělý film. Jenže slzy u piána prostě neprotečnou tak hluboko, protože přichází spíš na povel, jako špatně zahrané uspokojení scenáristické zvůle ("Teď musí být konec, hlavní hrdinka se musí očistit! Breč, Ivo, breč!"). A upřímně řečeno, kolik by toho zbylo bez Niny Simone? ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Proč mám takový neodbytný pocit, že široce oceňované české filmy jsou o lidech, kteří ve skutečnosti buď neexistují, nebo jsou alespoň napsáni tak, aby se jich týkalo co nejméně skutečných problémů? _______ Tohle jistě nevadí v žánrových filmech a jako otevřené melodrama bych Tajnosti dokázal přijmout. Ale jako film o "obyčejné ženě středního věku, která si najednou uvědomí, že jí ve spořádaném životě něco chybí" - hm, je to takové jak z příručky feminismu z 50. let (viz Betty Friedanová: Ženská mystika). ___________ Opět, nebyl by to problém, kdyby kolem hlavní hrdinky nedefilovali jen byznymani, klavíristi, divadelní herci a léčitelky, zkrátka figurky z umělého, přeušlechtilého světa, kde se všichni rýpou ve vlastní duši a ostatní problémy se jich netýkají, nebo je hážou za hlavu. (Vždyť i ten krachující krámek s hudebninami je vlastně jen taková poetická rekvizita...) ____________________________ Tajnosti podle mého ukazují především na problém, že u nás je velmi špatně vyprofilována linie "ženského filmu". Výsledkem je snůška různých klišé a kýčovitých scének (vrcholem jsou "taneční vize", které působí jako sebeparodie), případně výjevů, u nichž absolutně není jasné, zda byly míněny vážně (hrdinčino "probuzení" u léčitelky).__________ Je mi vlastně dost líto, že tak přirozená bytost jako Iva Bittová dostala velkou příležitost zrovna ve snímku, jehož hlavní slabinou je nepřirozenost, chtěnost a vykonstruovanost. _____ Chápu, že mnoho lidí díky Tajnostem objevilo Ninu Simone, uznávám, že velkoměstská kultivovanost je lepší než vesnické buranství jiných českých filmů, všímám si dokonce, že přinejmenším Karel Roden a Martha Issová jsou také lidé, kteří na kameru nikdy neznějí falešně, ale co naplat... ()

Galerie (9)

Zajímavosti (5)

  • Příběh Tajností se odehrává den poté, co zemřela Nina Simone, oblíbená zpěvačka hlavní postavy. Kdy přesně se to stalo? 21. dubna 2003. (Siriuss)
  • V Tajnostech si zahrála i režisérčina dcera Ella Rose – je to miminko, které se mihne ve scéně, kdy hlavní hrdinku pokutuje revizor v tramvaji. (Siriuss)
  • Dvě skladby od Niny Simone, které ve filmu zazní, jsou z alba Little Blues z roku 1957. (Siriuss)

Reklama

Reklama