Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (895)
Sympathy for the Wolfman. Sommersův vlkodlak z Van Helsinga odchází se schlíplým ocasem do boudy, neboť Benicio již vyje k luně a vnitřnostem nebohých anglických venkovanů bude brzy dopřána potěcha spatřit na vlastní oči krásu blackmoorského úplňku.. I když vámi film proletí díky absenci větší dávky poetiky a epičnosti jako stříbrná střela lykantropí hrudí, byl jsem i díky Elfmanovu dunivému Batman stylu říznutým gotickým Draculou Kilara a ponuré oldschool-hororové atmosféře nad očekávání spokojen. Laudanum už nyní Inspektora Abberlinea na onen svět evidentně nepošle, takže to vypadá, že se bude muset chudák stará přeorientovat při drogových seancích na Argentum.. ()
I člověk s čistým srdcem, modlící se každou noc, se může stát vlkem..... Za dávných časů, kdy se ještě cikánům říkávalo cikáni a staré venkovské sídlo působilo tajemně i když v něm nebydlel A.Hopkins, když vykvetla oměj a na obloze zářil úplněk, bylo lepší zůstat doma. Osud totiž někdy nehraje spravedlivě! Hezky natočená a solidně namíchaná směsice akce, napětí a romantiky se skvělou hudbou D.Elfmana. To je asi tak vše. Prostě tomu něco chybí. A krev to není!! Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Nevím, k čemu jsou dobré stříbrné příbory (neplést s hliníkem!). 2.) Přítel chce chodit ven jen při úplňku. 3.) Stále je pro mě nejstrašlivějším vlkodlakem Ivan z Mrazíka. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ** ()
Scenáristický slepenec snad třiceti autorů, který neví, jestli chce být akční řežbou odkazující na slavný originál, anebo téměř filosofickým zamyšlením na téma "kde končí hranice mezi člověkem a zvířetem, potažmo jak tuto hranici identifikujeme," v němž se má navíc odehrát velká, ne-li snad největší romance všech dob. Není divu, že jako celek Vlkodlak vůbec nefunguje a ve výsledku jen překlikává mezi jednotlivými styly, aniž by se člověku dostal trochu pod kůži. Chemie mezi Del Torem a opravdu mizerně hrající (leč stále pohlednou) Emily Blunt navíc neexistuje (ještě aby ano, když je jejich vztah založen na dialozích z třetí cenové), Hopkins se i přes svoje maniakální pohledy abstinujícího feťáka svému Van Helsingovi z Draculy ani nepřibližuje a Weaving pro jistotu recykluje agenta Smithe v každé druhé scéně. Vlkodlak je vlastně takový odvar. Jako by se onen nespočet tvůrců, který na filmu po léta pracoval, nedokázal shodnout, co vlastně chce, a tak do něj každý napral, co se mu zamlouvalo, aniž by bral ohledy na vyváženost produktu. Aspoň že vykradačský soundtrack (Coppolův Dracula hadr) odvádí atmosferickou práci na jedničku, stejně jako Johnston v případě vizuálu a nápadité akční řezničiny. Tolik upadnutých hlav jsem dlouho neviděl. 5/10 ()
Chápem tento film ako poctu klasike - klasickým hororovým námetom, vizuálom, spôsobom i obsahom rozprávania aj zakončenia. Má krásne prepracovanú atmosféru, ale myslím, že bez pochopenia zámeru a štylizácie by samostatne ako moderný horor neobstál, lebo súčasný divák bez reflexie (napr. ešte nerozkukaná mladá generácia) ho nepochopí a neprijme - príliš pripomína kúsky ako Mary Reilly alebo Slonieho muža. Musím podotknúť, že maska vlkodlaka na štýl starého Hollywoodu sa mi nepáčila. Iné kontroverzné pocity dobre vystihol v komentári tron. ()
Tak moc lidí tenhle film neocenilo, ale mně se to hodně líbilo, sice to používá celkem starej příběh, nějaká inovace tu moc nehrozí a zajímavá zápletka taky ne, ale já mám vlkodlaky docela rád a tenhle přáběh je asi ten nejdrsnější a nejkravější, co jsem měl tu čest vidět, mnohdy jsem nestačil čumět kolik urvaných hlav a končetin se tam objevuje, navíc Benicio Del Toro je tradičně nehorázně charizmatickej a dodává Wolfmanovi tu správnou tajemnou tvář, nicméně je fakt, že ostatní, snad možná jedině krom Hokinse, jsou tu vcelku nevýrazný a zbytečný ()
Galerie (94)
Zajímavosti (18)
- Úvodní logo studia Universal Pictures se shoduje s logem, které bylo použito i v původním filmu z roku 1941. (R´Hell)
- Vlčí design Benicia Del Tora vytvořil maskér Rick Baker, držitel Oscara za film Americký vlkodlak v Londýně. Baker má mimo jiné na svědomí přeměnu Michaela Jacksona v jeho filmu Thriller. (mahler)
- Maskování vlkodlaka, Benicia Del Tora, trvalo přibližně 3 hodiny a odmaskování 1 hodinu. (TomikZlesa)
Reklama