Reklama

Reklama

Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Recenze (699)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $100miliónovTržby USA $65,452,312Tržby Celosvetovo $150,027,284Tržby za predaj DVD v USA $22,419,282 //počet predaných kusov 1,428,024║ Mierne prepísknutý rozpočet na film odohrávajúci sa na minime lokácii ale za to Tony Scott vystihol perfektne atmosféru, akcie tu je minimum ale za to napätia na každom rohu, spolupráca Travolta - Washington zapasovala na prekvapenie lepšie než by som mohol čakať, taktiež Turturro a jeho zunovaná tvár pri prvej čistke rukojemníka stála za to(možno najlepšia momentka filmu). Ako je zvykom u Scotta je tu opäť vycibrený vizuál pekne ladiaci z ráznou dynamickou prípadne komornou hudbou. Jediná škoda že v poslednej štvrtine mu újdu oprate a film vykĺzne z dobre budovaného thrilleru do miernej nahánačkovej frašky. /videl v kine: 75%/ ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Na začátku je Travolťák fakt sexy a je vidět že s přibývajícím věkem chlap zraje jako víno, ale zase aby jste se neradovali pánové zbytečně, to platí jen pro mě a pro Travoltu, ostatní chlapi nám dvoum nemaj šanci konkurovat. Samotný film sice nemá šanci konkurovat nejlepším filmům v oboru, ale i tak, buďme rádi, že jsme v tmě, na pohodlných sedačkácha a před náma to barveně bliká. Samozřejmě některý scény zaujmou víc, třeba jak se v tunelu metra prochází Travolta a jeho pohunci za plnýho provozu, jak na nějaký lazeňská kolonádě. To jo, to se mě hodně líbilo. My kluci tady v Praze vlečem holku na Petřín a než se na ten posranej kopec vydrapem, jsme propocený, unavený a nasraný, že jsme na pokraji sil aniž by jsme vrzli a přitom stačí vzít holku do tunelu metra nejlépe v dopravní špičce a je to. Takovou procházku tunelem, mezi stanicema Muzeum a I.P. Pavlova považuju za vrchol romantiky. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Po televizním filmu z 90. let již druhý remake nestárnoucího Sargentova thrilleru (původně knižní adaptace). Důvod je zřejmý, tahle látka má obrovský divácký potenciál a Tony Scott jej vytěžuje do posledního zaskřípění vlakových brzd. Excelentně nakládá zejména s deadlinem. Když už propadáte dojmu, že vše jakž takž vychází, zmrazí obraz a pocit iluzorního bezpečí (rukojmích) naruší vizualizací počtu zbývajících minut. Drží nás v šachu stejně jako Travolta, jenž si padoušskou roli zjevně užívá, drží v šachu nepřemožitelného nepřítele, město New York. Svým aktem vystupuje proti policistům, úředníkům, politikům, ale zároveň nepopírá, že to hlavní, oč mu běží, jsou peníze, což jej zároveň pojí s Washingtonem. Rozdělení rolí na zločince a hrdiny je z hlediska práva problematické. Ovšem teprve (zlo)čin jednoho dokáže přimět k nějaké aktivitě druhého – vzájemně se potřebují, tahle žánrová konstanta zůstala zachována. Film reflektuje „posteleven“ přístup veřejnosti k lidem, kteří ohrožují životy jiných lidí: všichni takoví jsou automaticky považováni za teroristy a původ jejich nebezpečnosti nikdo nehledá na americkém kontinentu. Přišli přeci „odjinud“ a jejich likvidací bude problém vyřešen. Další inovace oproti předloze spočívá v zapojení mocné zbraně jménem internet. Už ani zlosynové se neobejdou bez „googlení“. Jak smutné, jak málo vznešené, ale časy se mění a jedná ze závěrečných scén, jako vystřižená z Bonnieho a Clydea, působí hodně nostalgicky. Jinak je Scott stylem pochopitelně úplně jinde než Arthur Penn před dvaačtyřiceti lety. Po většinu času na místě stopnutý thriller drží v neustálém pohybu. I bez zběsilého „padni komu padni“ střihu á la Domino je vizuální stránka velice, odpusťte mi to nadužívané slůvko, cool. Každá scéna, kdy kamera třeba jen krouží okolo herců pronášejících šťavnaté věty (Brian Helgeland během tříletá pauzy po režisérském sestřihu Odplaty psát nezapomněl) má správný náboj a nedá vám příležitost se nudit. Ani v případě, že jste viděli originál, kterého se scénář celkem věrně drží. V případě, že jste neviděli, potěší vás dojnásob některé nečekané (ale realistické) chyby postav v momentech, kdy je ve většině žánrových spřízněnců chybovat zakázáno. Nejslabší částí Pelhamu je paradoxně ta nejakčnější, dojezd. Washington činí jedno osudové rozhodnutí za druhým a Harry Gregson-Williams to neopomíjí patřičně zdůraznit. Navíc do ryze mužské hry, kdy se o ženách jenom mluvilo (ne vždy příliš lichotivě), vstupuje žena reálná, potažmo rodina a je těžké necítit ten těžký hollywoodský odér. Ale když už někdo natáčí s hvězdným obsazením a nemalým rozpočtem remake libovolného filmu, patří tohle k věci a třebaže Tony Scott tentokrát mířil kousek od středu terče, s jistou rukou předvádí, jak remakovat, aby si z vás režiséři původních filmů sami neudělali terč na šipky. Apendix: Zpětně jsem si uvědomil jeden fakt. Spouštěčem všeho zabíjení – protože předpokládám, že po prvním mrtvém únosci ztratí zábrany – byl policista. Rovněž následující tři mrtví byli bývalí nebo stávající státní zaměstnanci (onen prsten značil příslušníka amerických vzdušných sil). Státní oběti, nebo oběti státu? 80% Zajímavé komentáře: imf, Cervenak, castor ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Zbytočný film. Keby to bola len nejaká televízna alebo direct-to-dvd produkcia, tak zdvihnem palec, ale letný akčný trhák s Washingtonom? Toto? Niekto tu bohapusto plytvá talentom. Tony Scott ide na pol plynu, nemá sa čoho chytiť, kde sa predviesť (film neobsahuje ŽIADNE akčné scény - to, čo je nastrihané v traileroch, je jedna náhodná havária policajného auta), videoklipový vizuál je v tomto prípade totálne samoúčelný, niet napätia, niet tempa. Washington a Travolta hrajú slušne, majú napokon slušne napísané postavy (na "letný akčný thriller"), ale inak pusto a prázdno. Skončilo to pred hodinou a už som pol filmu zabudol. 5/10 ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Umírněný Scott, kterého Helgelandův scénář váže na řetěz snesitelnosti, co se smrtících útoků na první signální soustavu týče, tentokrát sází hlavně na herce, kteří ze sebe v rámci žánrové banalitky o boji dobráckého dispečera se zákeřným únoscem, těží maximum. O psychologické portréty hrdinů, nestřílející snipery a několik dalších otazníků nemá smysl se přít. Hlavně, že to rychle uteče. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (23)

  • Policista schovává do tašky s penězi pistoli Walther PPK/S, ale když ji Garber (Denzel Washington) později vytáhne, je to Kahr K9. (Maulincio)
  • Denzel Washington musel kvůli své roli výrazně přibrat. Nabral zhruba 16 kilo díky nočnímu pojídání hamburgerů a dalších pamlsků. (don corleone)

Reklama

Reklama