Reklama

Reklama

Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (712)

castor 

všechny recenze uživatele

Pětašedesátiletý veterán Tony Scott o sobě dává po třech letech opět vědět, ale.. Navázání na poslední snímky Muž v ohni a Déjà Vu nefunguje dle představ, protože příběh, orámovaný údernou hudbou, tentokráte není natolik nosný jako v případě starších bratříčků a na vizuálních orgiích film stavět nelze. Řada scén nemá co říct, jen exhibuje v režisérově zběsilém tempu, nicméně musím uznat, že tentokrát mi Scottův styl tolik nevadil.. Lehce zaměnitelný remake snímku Josepha Sargenta z roku 1974 (poklona Walteru Matthauovi za jméno hlavního hrdiny) je tak jen nijakým obtiskem v nabídce akčního žánru letošního roku. Žádná přidaná hodnota předhozena není, každopádně alespoň potěší snaha o pečlivější vykreslení hlavního grázlíka (příjemně vyšinutý John Travolta) i nedobrovolné spojky pro policejní tým (usedlý dispečer Denzel Washington). Adrenalinová jízda se bohužel nekoná, rukojmí z vlaku newyorského metra jsou za pomoci vizuálních vychytávek osvobozeni a my můžeme jít v klidu na kutě. Kromě velmi slušného hereckého obsazení je těžké hledat důvod, proč to vidět. Ale zapomenout na to nebude až tak těžké. Scottovo nové videoklipové „maso“ je kupodivu špatně propečené.. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Nejvíce zdaleka nadchne práce Briana Helgelanda. Na minimu prostoru staví výtečný scénář s kupou strhujících dialogů a explozivními výměnami názorů a myšlenek mezi hlavními protagonisty. Washington je jedním z nejtaletovanějších herců současnosti a travolta si záporáka užívá s chutí sobě vlastní. Dynamika a drajv díkybohu nechybějí a když už se zdá, že se vše až příliš zamotává a film ztrácí počáteční silný tah na branku, Scott zařadí další rychlost. Nechybí samozřejmě nezaměnitelný vizuál. Jednoduchá, ovšem kvalitně udělaná jednohubka. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

Jak si myslíte, že skončí váš den, když si ráno oblíkáte ponožky?.…. Zběsilý střih a žlutý filtr. Nepřipomíná vám to někoho? Ano, Tony se vrátil. S filmem, který má dobrou atmosféru, stojí na konverzační dokonalosti a Travoltových šílených nápadech. A také na umírněnosti a civilnosti D.Washingtona. Pro oddychnutí nám Scott naservíruje akci, která vlastně akcí vůbec není. Ale on ji z toho udělá. Uvěřitelní herci a odsýpající příběh posouvají film do nadprůměru, přesto myslím, že jedna produkce stačila, protože na podruhé nemá čím překvapit. Leda, že by stoupnul kurz na jedno rukojmí. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

*** a půl. Tony Scott očividně vlaky a metra zbožňuje:) Únos vlaku 123 mohl být parádní nářez ve "Scottovském" stylu. Tomu však docela úspěšně bránilo hned několik faktorů. Což o to, snímek je poměrně napínavý, vizuálně podmanivý, patřičně dynamický se zběsilými střihy, takže mistr střihač si také užil své:) Jenže... a těch "jenže" je tu poměrně hodně. Je tu natolik velké množství nelogičností, nevěrohodných situací i chování postav, stejně jako podivných dialogů či proslovů, že toto vše dokáže zdatně přebít onen vybroušený vizuál, který se tak postupem děje a kupením se těchto "nonsenses" stává docela nepodstatným a divák jej začne téměř přehlížet či nevnímat. Tím pádem postupně z příběhu nezůstává téměř nic, co by jej dokázalo zachránit před pádem do hlubin, do nichž jej tvůrci sami uvrhli. Ať (ne)úmyslně. Travolta je drsňák, jak se patří, Washington v roli (ne tak úplně:) poctivého pracovníka, James Gandolfini coby docela slušná osoba politicky činná. Film má velký potenciál k tomu, aby z něj byl parádní snímek, který by patřil ke špičce žánru. Bohužel scénáristická zahálčivost vykonala své dílo a rozhodla tak, že Únos vlaku 123 nebude příliš precizním a promyšleným kouskem. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Zbytečné a nezajímavé, i když nudit to naštěstí nestihne. Harry Gregson Williams vykrádá sám sebe tak okatě, až to bolí (todle bylo skutečně Déja Vu), Travolta se démonicky směje a řve na všechny okolo a Denzela jsem snad ještě neviděl tak unylého, jako tady. K tomu přemíra nechtěně směšného patosu a až zoufalá lineárnost vyprávění... Takhle ne, Tony, takhle ne... ()

Galerie (45)

Zajímavosti (24)

  • Garber (Denzel Washington) je obviněn z braní úplatků při návštěvě firem, které mají na starosti výrobu vozů metra a ucházejí se o kontrakty na nové vlaky. Ve filmu je pouze řečeno, že se jedná o japonskou a kanadskou společnost, tímto se odkazuje na japonskou Kawasaki Heavy Industries a kanadskou Bombardier Transportation, dvě firmy, které mají na starosti výrobu vlaků metra pro New York. (Maulincio)
  • Rooseveltův tunel, který Ryder (John Travolta) využil k útěku z metra, je součástí mýtycké tajné dráhy 61 (track 61). Dráha spojuje vlakové nádraží Grand Central Terminal a pětihvězdičkový hotel Waldorf Astoria a zařizuje tak přejezd mezi oběma budovami. Nejprve jej údajně využíval generál John J. Pershing a později prezident Franklin Delano Roosevelt, aby skryl fakt, že je na invalidním vozíku. Stanice pod hotelem Waldorf ale není nijak vyzdobená, jak tomu je ve filmu. Je zde provizorní nástupiště, ke kterému přijel vlak s obrněným vagonem a výtahem se poté dostalo do iteriéru hotelu. Touto cestou Roosvelt do hotelu alespoň jednou opravdu cestoval, jinak ale o trati 61 panuje více mýtů než faktů. Původně totiž tato trať sloužila parní elektrárně, která stávala na 49. ulici, poté se k jejímu užívání přidal i hotel Waldorf Astoria. Také se mnělo za to, že dlouhá léta na koleji pod hotelem stál i „ten“ obrněný vagón, který ovšem po jeho vyvezení z podzemí a odvezení do muzea neskrývá nic jeného než pouhý fakt, že je to nástrojový vůz (MNCX #002) pro železniční jeřáb (GCT-1). (Maulincio)
  • Ryder (John Travolta) ve filmu řekne, že pochází z New Jersey. Z New Jersey pochází i jeho představitel John Travolta. (AlfaNumerO)

Související novinky

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

20.08.2012

V neděli 19. srpna zhruba ve 12:30 režisér Tony Scott „bez zaváhání“ skočil z mostu Vincenta Thomase v San Pedru. Skok byl smrtelný. V Scottově kanceláři byl posléze nalezen dopis na rozloučenou,… (více)

Hvězdné nábory i útěky

Hvězdné nábory i útěky

19.07.2009

Máme pro vás spoustu castingových novinek, tak se nezdržujme úvodními řečmi a přejděme rovnou k věci. Robert De Niro si prý zahraje v Rodriguezově krváku Machete, jehož natáčení startuje už 29.… (více)

Tony Scott chce opravdové gangstery

Tony Scott chce opravdové gangstery

07.06.2009

Kam? K sobě domů asi ne. Ale do svého remaku drsňárny Waltera Hilla The Warriors rozhodně ano. Na filmu už prý intenzivně pracuje a v rámci příprav se osobně setkal s představiteli všech… (více)

Nezastavitelný Tony Scott

Nezastavitelný Tony Scott

31.03.2009

Tentokrát doslova. Ridleyho mladší brácha a pořád jeden z nejlepších akčních režisérů na planetě natočí pro 20th Century Fox thriller Unstoppable. Možná si vzpomenete, že film původně dostal na… (více)

Reklama

Reklama