Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
Tak to dopadá, když chce Tony Scott natočit něco civilního a dramatickýho. Jenže jakmile mu ve filmu nemá co vybuchovat a nemá dost pohybu, kterej by mohl sestříhat do ultrakrátkejch záběrů, je bezradnej. Ve výsledku si pak musí pomáhat právě berličkama v podobě nelogickejch akčních vsuvek a jiskřivě líbivejch záběrů, který naprosto bouraj tu trochu komorní civilnosti, která se tam nesměle přišla podívat. Ve výsledku to pak neni ani akční záležitost ani drama. Bez chuti, bez zápachu. ()
Čekal jsem sice malinko víc, ale jako žánrová jednohubka je to velice fajn. Oplácaný Denzel Washington je fajn, John Travolta je zase jednou cool a potěšej i vedlejší role v čele s hodně dobrým Johnem Turturrem. Tony Scott taky neodvedl nijak špatnou práci a stačil se z toho vymáčknout co se dá. A tempo si to drží opravdu celou dobu a ani na chvíli jsem se nenudil. Což je u filmu, u kterého se většinu spíše kecá, hodně dobře. Jenom škoda, že scénaristicky je to tak nedotažený a místy až blbý, že to místy fakt bije do očí. Hlavně ke konci už to jde dost do kopru. Ale kouknout se na to dá, i když jsem čekal trochu chytřejší podívanou. To si asi budu muset sehnat originál. ()
Už jen díky vytlemenému a stále uřvanému Travoltovi ten film má šmrnc :) neměla jsem čas se nudit.. a to je přesně to, co jsem od toho filmu chtěla :) sice bych připsala, že film spadá do žánru komediální thriller, ale to je drobnost :) vím, že díky tomuhle filmu už mi nebudu dělat problém chodit na veřejné záchodky, že nikdy nechci dělat dispečerku vlakového provozu a začínám uvažovat, že starostové nemusí být takový volové :) P.S. koupil nakonec galon toho mléka, nebo jen půl?? :-D ()
Uznavam, ze Tony Scott natocil aj lepsie filmy, ale bavil ma aj napriek tomu, ze je to vlastne akoby dialogovy film medzi zlocincom a dispecerom, pricom az v druhej polovici filmu postupne pridaval reziser Tony Scott na plyn. Travolta uz ma dost zapornych uloh, spomeniem napriklad OPERACIA: ZLOMENY SIP (1996), TVAROU V TVAR / FACE/OFF (1997) kde si ale skutocneho zloducha zahral Nicolas Cage, SWORDFISH: OPERACIA HACKER (2001) alebo KAT / PUNISHER (2004), takze si zaporaka v tomto filme zahral lavou zadnou:-) Denzelovi sa tieto ulohy dobrakov proste hodia a este o nieco viac sa mi pacil NEZASTAVITELNY (VLAK) (2010), myslim ze tymto filmom to uz bola piata spolupraca s reziserom Tonym Scottom. Unos vlaku som si pozrel po druhykrat s Madison a tym sa potvrdilo moje hodnotenie na 4 hviezdicky. ________ Denzel Washington - (Walter Garber) +++ John Travolta - (Ryder) +++ John Turturro - (Camonetti) +++ James Gandolfini - (Primátor) +++ Luis Guzmán - (Phil Ramos) +++ Victor Gojcaj - (Bashkim) +++ Michael Rispoli - (John Johnson) +++ Ramon Rodriguez - (Delgado) +++ Produkcia: Tony Scott +++ (Videl v kine 29.09.2009) +++ ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
![Únos vlaku 1 2 3 - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/176/166176008_0ff749.jpg)
Zajímavosti (24)
- John Travolta říká ve filmu Garberovi, aby mu říkal Ryder. V původní verzi The Taking of Pelham One Two Three (1974) je Ryder skutečným jménem postavy Mr. Blue, kterého hraje Robert Shaw. (CrypzzXD)
- Ryder (John Travolta) ve filmu řekne, že pochází z New Jersey. Z New Jersey pochází i jeho představitel John Travolta. (AlfaNumerO)
- Do kin putuje film pod názvem Watch your Step. (TomikZlesa)
Po televizním filmu z 90. let již druhý remake nestárnoucího Sargentova thrilleru (původně knižní adaptace). Důvod je zřejmý, tahle látka má obrovský divácký potenciál a Tony Scott jej vytěžuje do posledního zaskřípění vlakových brzd. Excelentně nakládá zejména s deadlinem. Když už propadáte dojmu, že vše jakž takž vychází, zmrazí obraz a pocit iluzorního bezpečí (rukojmích) naruší vizualizací počtu zbývajících minut. Drží nás v šachu stejně jako Travolta, jenž si padoušskou roli zjevně užívá, drží v šachu nepřemožitelného nepřítele, město New York. Svým aktem vystupuje proti policistům, úředníkům, politikům, ale zároveň nepopírá, že to hlavní, oč mu běží, jsou peníze, což jej zároveň pojí s Washingtonem. Rozdělení rolí na zločince a hrdiny je z hlediska práva problematické. Ovšem teprve (zlo)čin jednoho dokáže přimět k nějaké aktivitě druhého – vzájemně se potřebují, tahle žánrová konstanta zůstala zachována. Film reflektuje „posteleven“ přístup veřejnosti k lidem, kteří ohrožují životy jiných lidí: všichni takoví jsou automaticky považováni za teroristy a původ jejich nebezpečnosti nikdo nehledá na americkém kontinentu. Přišli přeci „odjinud“ a jejich likvidací bude problém vyřešen. Další inovace oproti předloze spočívá v zapojení mocné zbraně jménem internet. Už ani zlosynové se neobejdou bez „googlení“. Jak smutné, jak málo vznešené, ale časy se mění a jedná ze závěrečných scén, jako vystřižená z Bonnieho a Clydea, působí hodně nostalgicky. Jinak je Scott stylem pochopitelně úplně jinde než Arthur Penn před dvaačtyřiceti lety. Po většinu času na místě stopnutý thriller drží v neustálém pohybu. I bez zběsilého „padni komu padni“ střihu á la Domino je vizuální stránka velice, odpusťte mi to nadužívané slůvko, cool. Každá scéna, kdy kamera třeba jen krouží okolo herců pronášejících šťavnaté věty (Brian Helgeland během tříletá pauzy po režisérském sestřihu Odplaty psát nezapomněl) má správný náboj a nedá vám příležitost se nudit. Ani v případě, že jste viděli originál, kterého se scénář celkem věrně drží. V případě, že jste neviděli, potěší vás dojnásob některé nečekané (ale realistické) chyby postav v momentech, kdy je ve většině žánrových spřízněnců chybovat zakázáno. Nejslabší částí Pelhamu je paradoxně ta nejakčnější, dojezd. Washington činí jedno osudové rozhodnutí za druhým a Harry Gregson-Williams to neopomíjí patřičně zdůraznit. Navíc do ryze mužské hry, kdy se o ženách jenom mluvilo (ne vždy příliš lichotivě), vstupuje žena reálná, potažmo rodina a je těžké necítit ten těžký hollywoodský odér. Ale když už někdo natáčí s hvězdným obsazením a nemalým rozpočtem remake libovolného filmu, patří tohle k věci a třebaže Tony Scott tentokrát mířil kousek od středu terče, s jistou rukou předvádí, jak remakovat, aby si z vás režiséři původních filmů sami neudělali terč na šipky. Apendix: Zpětně jsem si uvědomil jeden fakt. Spouštěčem všeho zabíjení – protože předpokládám, že po prvním mrtvém únosci ztratí zábrany – byl policista. Rovněž následující tři mrtví byli bývalí nebo stávající státní zaměstnanci (onen prsten značil příslušníka amerických vzdušných sil). Státní oběti, nebo oběti státu? 80% Zajímavé komentáře: imf, Cervenak, castor () (méně) (více)