Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, John Turturro, Michael Rispoli, Ramon Rodriguez, Victor Gojcaj, James Gandolfini, Gbenga Akinnagbe (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
Filmy Tonyho Scotta pro mě většinou představují velmi slušnou zábavu, někdy až zběsilé tempo a různé technické vychytávky. Tentokrát mě až zaskočilo, s jakou nudou jsem se setkal. Dva nezajímaví protihráči, dvě hodiny nijak zvlášť zajímavě napsaných dialogů a sem tam se zrychlí / zpomalí záběr na přijíždějící / odjíždějící vlak. ()
Umírněný Scott, kterého Helgelandův scénář váže na řetěz snesitelnosti, co se smrtících útoků na první signální soustavu týče, tentokrát sází hlavně na herce, kteří ze sebe v rámci žánrové banalitky o boji dobráckého dispečera se zákeřným únoscem, těží maximum. O psychologické portréty hrdinů, nestřílející snipery a několik dalších otazníků nemá smysl se přít. Hlavně, že to rychle uteče. ()
Tak to dopadá, když chce Tony Scott natočit něco civilního a dramatickýho. Jenže jakmile mu ve filmu nemá co vybuchovat a nemá dost pohybu, kterej by mohl sestříhat do ultrakrátkejch záběrů, je bezradnej. Ve výsledku si pak musí pomáhat právě berličkama v podobě nelogickejch akčních vsuvek a jiskřivě líbivejch záběrů, který naprosto bouraj tu trochu komorní civilnosti, která se tam nesměle přišla podívat. Ve výsledku to pak neni ani akční záležitost ani drama. Bez chuti, bez zápachu. ()
videno vcera, takze muzu lip posoudit, jak rychle se tohle vykouri z hlavy. Reknu na rovinu: Deja Vu byl o dost lepsi. Tony Scott vsadil na velmi, velmi videoklipove zpracovani ale zadny wow efekt se nekona. Spis je to kvuli tomu jeste horsi. Film je sice thriller, ale jelikoz je to prumerny thriller, potreboval vice akce a vice hlaskujiciho Travolty. Ten je mozna myslen jako hlavni opora filmu, ale ty jeho neustale zmeny nalad po chvilce zacnou lezt na nervy a celkove tu roli nezvadl jak by mel. Takze opravdova opora filmu je jako vzdy skvely Denzel, ktery sice jemne pribral, ale ma stale poradne charisma, jeho pocity mu verite a takovej hrdina jako on byste chteli byt. Takze asi tak. Jelikoz mam thrillery Scotta rad, davam lepsi 3. Ale doufam ze pristi film se vyrovna Deja Vu a Man on Fire dohromady :-) ()
Zbytečné a nezajímavé, i když nudit to naštěstí nestihne. Harry Gregson Williams vykrádá sám sebe tak okatě, až to bolí (todle bylo skutečně Déja Vu), Travolta se démonicky směje a řve na všechny okolo a Denzela jsem snad ještě neviděl tak unylého, jako tady. K tomu přemíra nechtěně směšného patosu a až zoufalá lineárnost vyprávění... Takhle ne, Tony, takhle ne... ()
Galerie (45)
Photo © Sony Pictures Home Entertainment
![Únos vlaku 1 2 3 - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/176/166176010_2429bd.jpg)
Zajímavosti (24)
- Garber (Denzel Washington) je obviněn z braní úplatků při návštěvě firem, které mají na starosti výrobu vozů metra a ucházejí se o kontrakty na nové vlaky. Ve filmu je pouze řečeno, že se jedná o japonskou a kanadskou společnost, tímto se odkazuje na japonskou Kawasaki Heavy Industries a kanadskou Bombardier Transportation, dvě firmy, které mají na starosti výrobu vlaků metra pro New York. (Maulincio)
- Rooseveltův tunel, který Ryder (John Travolta) využil k útěku z metra, je součástí mýtycké tajné dráhy 61 (track 61). Dráha spojuje vlakové nádraží Grand Central Terminal a pětihvězdičkový hotel Waldorf Astoria a zařizuje tak přejezd mezi oběma budovami. Nejprve jej údajně využíval generál John J. Pershing a později prezident Franklin Delano Roosevelt, aby skryl fakt, že je na invalidním vozíku. Stanice pod hotelem Waldorf ale není nijak vyzdobená, jak tomu je ve filmu. Je zde provizorní nástupiště, ke kterému přijel vlak s obrněným vagonem a výtahem se poté dostalo do iteriéru hotelu. Touto cestou Roosvelt do hotelu alespoň jednou opravdu cestoval, jinak ale o trati 61 panuje více mýtů než faktů. Původně totiž tato trať sloužila parní elektrárně, která stávala na 49. ulici, poté se k jejímu užívání přidal i hotel Waldorf Astoria. Také se mnělo za to, že dlouhá léta na koleji pod hotelem stál i „ten“ obrněný vagón, který ovšem po jeho vyvezení z podzemí a odvezení do muzea neskrývá nic jeného než pouhý fakt, že je to nástrojový vůz (MNCX #002) pro železniční jeřáb (GCT-1). (Maulincio)
- Nakrúcanie v metre trvalo štyri týždne. Jedná sa o rekord v dĺžke nakrúcania v newyorskom metre za celé obdobie jeho existencie. (drake31)
Reklama