Nastala chyba při přehrávání videa.
  • NinadeL
    *****

    (3x kino) Temné stíny, verze 2012, jsou naprostá lahoda. Přirozený vývoj spolupráce Burton/Elfman/Depp je na vlně oblíbeného fandomu, který započal v roce 1966, pokračoval jako daytime soapka pět let, načež navázaly dva filmy. Během dalších let došlo na několik nevydařených návratů, pouze revival série z roku 1991 se skutečně podařila. A nyní je tedy Barnabáš zpět a opět může ke svému příběhu připoutat novou generaci diváků. Krátký prolog z druhé poloviny 18. století je nádherně přímočarý a dekadentní, miluju tu výpravu a atmosféru. Ale co čert nechtěl, Barnabáš zpět v roce 1972 je ještě lepší než kdy dřív. Skvělý střet s post květinovou generací, dokonalé střety s Angelique (nenávistné i láskyplné), která se zatím z čarodějnice stala v několika generacích váženou občankou města. Johnny Depp si svého upíra maximálně užívá, Eva Green je maximální požitkářka v každém směru, Michelle Pfeiffer je stále velice sexy, kombinuje to nejlepší ze své Seliny Kyle a Lamie, Helena Bonham Carter má na to předvést upírku zase někdy příště, zatím to byla dokonalá studie násosky s titulem a syndromem Bathory, z dalších určitě potěšil Christopher Lee v maličké roli a fanoušky Alice Cooper. Speciální místo pak mají camea původních herců ze seriálu. Sedmdesátá léta jsou tu přesně taková, jaká si zaslouží být zaznamenána. Kombinace gothické komedie je žánr, který mi chyběl a přišel právě na čas.(14.5.2012)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Nikdy bych se znovu neoženil s mrtvou nevěstou, k Edwardovi se také nebudu vracet pro novou verzi střihorukého účesu a rozhodně nebudu čekat na to, až se Mars rozhodne provést další atak. Avšak s Barnabášem Collinsem klidně pravidelně zaskočím na trochu mudrovaní nad krvavým nektarem. Jeho tradiční zdvořilost totiž, v kontrastu s dnešní nevychovanou dobou, nabízí pořádnou nálož humoru a tak je mi ve výsledku celkem jedno, že se jedná jen o zábavnou hovadinku. Já se bavil a víc od filmu většinou nechci.(11.12.2012)

  • MMR
    *****

    Nejsem fanoušek Tima Burtona a ani Johnyho Deppa. Ale jakmile jsem zde na to narazil, věděl jsem, že tohle se mi líbit bude. Pustili jsme si to s přítelkyní v den našeho prvního výročí a oba jsme byli nadšeni. Úžasné zpracování, celou dobu jsem byl napjatej a nespustil z toho oči. Komediální scény krásně propleteny fantasy scénou, zpracování upíra přesně dle mých představ. Nádherný film.(21.1.2013)

  • Matty
    ***

    Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul(16.5.2012)

  • akisha
    **

    Největší problém filmu je, že jsou dva. Vlastně tři. Jako nejhorší vidím fakt, že to žánrově je všechno a nic. Barnabasovo vraždění hipízáků mi vtipný nepřišlo. Sympatizoval by někdo s Ichabodem, kdyby si uprostřed filmu zabil pár vesničanů, protože například "slyší hlasy" nebo tak podobně? Divák pak neví, na co se naladit, tak se nenaladí na nic. Dál - vtipy. Co to bylo za vtipy? Kdy přesně měly bejt vtipný? A měly vůbec bejt vtipný? A byly to vlastně vtipy? Celkem se povedly tak tři. Pak tu máme herce. Všichni přehrávaj. Možná, že v Burtnovkách herci prostě tak trochu přehrávaj, ale tady přehrávaj moc a leze to na nervy, hlavně pak u Chloe Moretz a Evy Green. Nevadila mi pouze Michelle Pfeiffer. Teď vedlejší nedostatky, jako například profláklý Burtnovský schémata a šablony, který se tady nijak neosvěžujou nebo inovujou, ale jsou furt stejný. Dokonce snad i ten kluk, co hrál Barnabasovo mladší já, vypadal jako dvojník mladšího já Ichaboda Cranea. To bylo schválně? A průhledná Bella Heathcote taky nic moc. Zmiňovat známou věc, že polovina nakousnutejch témat nebo postav není vůbec vysvětlená, už je možná zbytečný. A ještě ke všemu je to celý děsně nudný. Snad se Burton ještě časem zvetí...(25.9.2012)

  • - Přestože je Barnabas (Johnny Depp) upír, objevuje se v některých scénách na slunci. (Pir.z.Ka)

  • - Carolyn Stoddard (Chloë Grace Moretz) byla již čtvrtým vlkodlakem v sérii Dark Shadows, ale první ženského pohlaví. (Cheeker)

  • - Na scénáři se podílel Dan Curtis, který pracoval jako scenárista na scénáři dřívější seriálové verze. (kriticom)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace