poster

Hitchcock

  • USA

    Hitchcock

  • Slovensko

    Hitchcock

  • Velká Británie

    Hitchcock

Životopisný / Drama

USA, 2012, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Drama s bulvárním nádechem, které se toho snaží říct najednou tolik, že nakonec nejenže nic neříká, ale ani nikam nesměřuje a ničím nepřekvapuje. Režisér některých z nejvybroušenějších filmových klenotů všech dob byl proměněn v bezcitného chrliče bonmotů, který má nakročeno k psychopatii. Produkce Psycha se pod Gervasiho vedením zdrcla v několik ohraných historek z natáčení a vztah mezi Hitchem a Almou prodělá za celý film jediný vývojový posun (resp. cyklický návrat). Vytváření paralel mezi Hitchcockovou tvorbou a jeho osobností je násilné a málo provázané se samotným natáčením Psycha (vyjma jedné montážně špatně ukočírované scény). Psychoanalytická setkání s Edem Geinem stejně jako většina ostatních užitých motivů jenom vyplňují prostor. Probádávání temných zákoutí duše Alfreda Hitchcocka, který své myšlenky na vraždu, měl-li nějaké, dokázal kanalizovat do tvůrčí činnosti, je jen naznačeno, ale neuskutečněno. Film předkládá často pochybná fakta, ale unikají mu souvislosti. Navíc mu chybí napětí, vtip, jehož pointu byste neodhadli s půlminutovým předstihem, i přesvědčivé herectví, protože Mirrenová hraje jen x-tou variaci příliš shovívavé manželky a Hopkins hledí hlavně na to, aby se Hitchovi podobal, ale nad úroveň vydařené karikatury se (především vinou scénáře) přehoupnout nedokáže. Stále však dostal více možností k navození dojmu jakés takés psychologické věrohodnosti než představitel Anthonyho Perkinse (ten queer týpek) nebo Very Miles (zapšklá potvora). Pár momentů k pousmání, jedna dvě narážky pro zasvěcené a nedobré tušení, že se někdo chtěl bez dlouhého rozmýšlení přiživit na slavném jménu. Není to katastrofální neúspěch, jenom - což je možná ještě horší - průměr ve všech ohledech. 55% Zajímavé komentáře: Douglas, eye candy(6.2.2013)

  • Coleator
    *****

    Kdysi jsem hrál hru The Movies - stanete se majitelem filmového studia někdy ve 20. letech, najímáte herce, režiséry, scénáristy a snažíte se natočit výborný film, který by vás katapultoval do čela žebříčku všech filmových studií - a vidět výrobu filmu "postaru" tak byla alespoň pro mne pastva pro oči. Když k tomu přidáte skvělé herecké výkony, mezi nimiž přirozeně vyčnívá vynikající Anthony Hopkins (jenž hraje Alfréda Hitchcocka tak kouzelně, že si jeho postavu zamilujete téměř hned, co promluví) a vznik takového filmu jakým je Psycho - je povedený film na světě. V průběhu filmu jsem váhal mezi 4 a 5 hvězdičkami - ale scéna, ve které Hitchcock diriguje slavnou scénu ve sprše při prvním promítání, tak ta to prostě rozhodla… Možná, že po dalším zhlédnutí půjdu na 4 hvězdičky, ale to je zatím předčasné řešit :)(9.2.2013)

  • Enšpígl
    ****

    Alfred Hitchcock je pro mě největší omyl světové kinematografie, viděl jsem od něj asi pět filmů a co film to sračka max. polosračka a o jeho život se zajímám asi stejně jako o život veverky obecné na krkonošku. V rámci projektu filmová výzva od uživatele malarkey mě však tenhle film přístál do přehrávače. Utěšoval jsem se, že když nic, tak se alespoň pokochám hereckým výkonem jednotlivých představitelů a tu zbožňovanou plešku nějak přežiju. Spletl jsem se, kdyby film neobsahoval Alfredovi snové vize měl nakročeno k absolutnímu hodnocení. Možná paradoxně má Hitchcockovská neznalost mně umožnila sledovat film se zájmem, zejména vztah k jeho pani a pracovní zarputilost byly labužnické dějové složky. Vynikající scéna ve které Alfréd v předsálí kina čeká na reakce publika na klíčovou scénu svého filmu je absolutním vrcholem celého filmu, protože není nic krásnější než člověk, který filmem prostě žije. Na kvalitním filmovém zážitku mají velký podíl i herecký výkony, oni už ty jména mluví za vše, režisér zjevně sázel na jistotu. Anthonyho s Helen podezírám zda náhdou jejich jména nejsou jen pseudonymy a ty skutečná Alfred a Almy před veřejností tají, dokonale přesný jsou však i všechny vedlejší role.Výborná práce a to říká někdo, komu jméno Alfred Hitchcock moc neříká a je mu šumák.(20.8.2016)

  • viperblade
    ****

    Po skončení filmu jsem měl chuť tady vrazit 100 % a ani nemrknout. Po několika dnech, co jsem film viděl, mě to trošičku přešlo hlavně z toho důvodu, že šlo poznat, že film točil někdo, kdo obdivuje Hitche. Což je v tomto případě dvousečná zbraň. Pozitiva jsou jasná, najdeme zde zmíněnou prakticky každou zajímavost, co o filmu Psycho existuje, ve snímku jde vidět, jak režisér obdivuje především Hitchcocka a jeho houževnatost jít za svým a ten film natočit stůj co stůj… Jenže když jsem se na to podíval s odstupem, tak jsem zjistil, že prakticky žádná scéna zde není ničím výjimečná a mě jako diváka může jen zamrzet fakt, že tento snímek (se stejným ansámblem) nerežíroval někdo jako Scorsese, Polanski či Forman, zkrátka osoba, která v této oblasti umí chodit a zná řemeslo. Ale to je jen jediná výtka, jak už jsem napsal, po zhlédnutí tohoto snímku jsem měl chuť pustit si zmíněné Psycho a nakonec, o tom to je, ne? 80 %. P. S. A fakt, že sir Anthony Hopkins ani nezasáhl do bojů o Oscara, mě fakt mrzí, jeho výkon byl bez nadsázky fenomenální.(27.2.2013)

  • Aluska88
    ****

    Je možné, že diváci Hitchcocka se budou dělit na dvě skupiny. Na tu, která Psycho i samotného mistra bezmezně miluje, a na tu, pro níž je Psycho "jen" kultovním filmem a Alfred Hitchcock "jen" legendárním režisérem. Já patřím do té první. Hitchcock má v sobě nesmírný potenciál, kterému se zde však nepodařilo projevit či snad "odkrýt" ve všech vrstvách, jaké v sobě skýtal. Herecké obsazení je prvotřídní, od Anthonyho Hopkinse, který je namaskován famózně a dokonce i ta chůze je nerozeznatelná od té Hitchovy, přes Helen Mirren, nádhernou Scarlett Johansson a především Jamese D'Arcyho. V první chvíli, kdy se, coby Anthony Perkins dostavil na casting, jsem si pomyslela "Co tam dělá Perkins?" Jeho podoba s Anthonym je dokonalá a zarážející. Nejen vzhledově, ale i způsobem chováním, gesty a tou typickou Perkinsovou lehkou nervozitou a plachým úsměvem. Zde je jeden z kamenů úrazu. Vytvořit v biografickém filmu někoho, kdo působí tak věrohodně, jako byste se dívali na skutečného Anthonyho a nevěnovat mu ve filmu snad ani dvacet minut, je trestuhodné a opovážlivé. James D'Arcy si zasloužil co jen nejvíc prostoru a přehlížet tak kultovní charakter, jakým Norman Bates je, je vskutku velmi podlé. Není to však jen Norman, kdo zde dostal málo prostoru. Je to v podstatě celé samotné natáčení Psycha. Ti, kdo se těšili, že si užijí velkolepé "making the movie" budou nejspíš zklamáni. Měla jsem dojem, že natáčení Psycha se zde dohromady věnovalo zhruba pouze půl hodiny. Plus určitý čas, který se věnoval přípravám či jednáním s představiteli Paramount. Zbytek filmu je vyplněn výhradně soužitím a vztahem mezi Hitchcockem a jeho ženou Almou a jejími "dostaveníčky" s jistým Whitfieldem Cookem. Jelikož je však film kvalitně a precizně natočen, ani jako fanynku Psycha mě v celkovém dojmu nezklamal. Možná, kdyby se stopáž prodloužila a rovnoměrně se tak rozprostřely jednotlivé linie, byl by Hitchcock skutečným dokonalým dílem a poctou mistrovu dílu.(23.4.2013)

  • - Hlavní postava má stejné iniciály jako herec, který ji ztvárnil. (honx)

  • - Ve filmu se objevuje, jak je filmována první scénu z filmu Psycho (1960), která se odehrává v motelu. Ve skutečnosti byla první natáčení scéně zmíněného thrilleru ta, ve které Marion (Janet Leigh) mluví s policistou. (NormanBates)

  • - Natáčení probíhalo v Los Angeles, Montrose a Pasadeně od 13. dubna do 4. června 2012. (siky25_25)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace