Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Videa (60)

Trailer 2

Recenze (1 246)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Hra na western. Blockbusterově ničivá. Takhle by resuscitace mého oblíbeného žánru opravdu neměla vypadat..a je dobře, že film byl tak výrazný kasovní propadák, neboť v opačném případě by se téhle podivné postmoderní mutaci westernového žánru otevřely v hollywoodských studiích dveře dokořán... Gore Verbinski patrně zapomněl na to, že ve westernu nikdy nešlo v první řadě o efekty a trikové scény, ale jeho podstata byla v příběhu. A i když tady jde spíš o spaghetti western a dysneovský rodokaps, jen naivní tvůrce může po divákovi chtít brát vážně vážné scény prokládané komickými výstupy indiána Tonta. Hra na western, kterou vážně s tvůrci nemám zájem hrát... ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Nakonec ne zas takový průser, jak jsem se obával. Vtipných momentů je zde celkem dost, atmosféra divokého západu jde Verbinskimu také docela od ruky stejně jako skvěle natočená akce. Jenže je to fakt hodně, ale opravdu hooodně natahované. K čemu je sakra ve filmu linie z třicátých let se starým Tontem? A proč je zde například naprosto zbytečná role Helen Bohnham Carter? No asi jenom k tomu, aby se stopáž mohla prodloužit o dalších 10 minut. Hluchých míst je tu zkrátka až příliš, mezi hlavní dvojkou to také dvakrát nefunguje a Johnny Depp už je v podobných rolích zkrátka dost vyčpělý. Ještě, že je tady lahůdkový William Fichtner a celkově dost povedení záporáci. Žádný průser to zkrátka není, ale od jednoho z nejdražších filmů všech dob (a také jednoho z největších propadáků) bych očekával, že v něm bude více akce a méně keců. Závěrečná naháněčka s vlaky byla totiž opravdu skvostná. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

OSAMĚLÝ JEZDEC má spíž než k libovolnému dílu PIRÁTŮ Z KARIBIKU mnohem blíže k předchozímu Verbinského a Deppově snímku, animovanému RANGOVI, ve kterém se variovaly žánrové vzorce westernu a značně sebeuvědoměle se zdůrazňovala role protagonisty ve fikci. Podstatný rozdíl je ale v tom, že hlavním inspiračním zdrojem nejsou (italské) spaghetti-westerny, nýbrž western v jeho různých podobách (klasický, revizionistický, postmoderní). A že se neakcentuje, že by postavy naplňovaly předem dané schéma, ale staví se na odiv samotný proces vyprávění po vzoru MALÉHO VELKÉHO MUŽE. Učinit oživlý muzeální exponát vypravěčem, jehož pamět i vzpomínky nejsou úplně spolehlivé, se ukázalo jako velmi chytrý tah. Indián Tonto (vypravěč a jeden z protagonistů) se totiž stává dokonalým alibi pro nesoudržnost filmu jako celku, když jím prezentované události jsou spíše zřetězeny do série atrakcí, než že by byly příčinně provázané. A zároveň jakožto výstavní kousek v muzeu má protetickou (velmi zjednodušeně osvětleno "žánrovou") paměť, která snímku umožňuje procházet napříč historií podob westernu. Cesta se ale neubírá směrem vpřed, nýbrž zpět: od revizionistického přístupu (Tontovo vyprávění určené malému chlapci, re-interpretace vyobrazení Indiánů) přes různé subžánrové polohy (motiv hodinek či narativní funkce padouchů a ženských postav jsou velmi leoneovské) až ke klasickým dílům (od Johna Forda ke Busteru Keatonovi). Podrobněji v Blu-ray recenzi snímku. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Čirá oddechovka, která balancuje mezi cirkusovou šarádou (konec) a stylovou úctou k westernů (některé typicky westernové okamžiky - most, skok do vody, hudba, ...). Z trailerů to vypadalo na nehoráznou blbost, ale výsledek mě mile překvapil, i ty bláznivě přehnané scény s železnicí (žebřík??) byly koukatelné. Nejde jen o destilovanou verzi Pirátů z Karibiku na divokém západě, tohle má svojí vlastní duši a musím říct, že těch dvou a půl hodin života rozhodně nelituji. PS: na těch králících mi bylo vždy něco divného:) ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Tak nějak mi přijde, že Gore Verbinsky vůbec není dobrý režisér. Anebo je prostě jeho režijní styl úplně nekompatibilní s mými myšlenkovými pochody. Jeho vtipy mi nepřijdou vtipné, vážné míněné scény mi přijdou pro změnu emocionálně sterilní, akce nudné a snaha sdělit něco co by mělo přesah (zlý bílý muž vs utiskovaní vznešení indiáni) se ztrácí v roztěkaném přepínání mezi humorem a vážností. Vlastně ani nechápu komu jsou Verbinskeho filmy určené, protože na pohled se jeví jako rodinný film, ale na to jsou v něm vyzněním celkem drastické scény, které jsou pro tento žánr úplně za čarou, jako by chtěl pohádku vyprávět s nulovým emočním kvocientem. Nebavili mě ani Piráti a Osamělý jezdec mi nepřijde ani horší ani lepší, jen stejně nevýrazný. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (48)

  • Vo filme sa John Reid (Armie Hammer) pýta Tonta (Johnny Depp), či vie, čo znamená jeho meno v španielčine. Doslovný preklad je "hlúpy". (toi-toi)
  • Ve scéně, kdy Tonto (Johnny Depp) a Osamělý jezdec (Armie Hammer) zapalují dynamit u mostu, mají vodu po pas. Avšak ve finální scéně, kdy Latham Cole (Tom Wilkinson) padá s celou soupravou vlaku do vody, je voda několik metrů hluboká. (mrborn2lose)
  • Pôvodne chcela film natočiť spoločnosť Columbia Pictures už v roku 2002. Film mal vtedy režírovať Jonathan Mostow. (J*A*M*B*O)

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama