Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Skvělá letní zábava. Škoda těch dvou nezábavných hodin, které jí předcházejí. Gore Verbinski zvládá vystavět jakž takž přehlednou, gagy prošpikovanou akční scénu, nedaří se mu však jednotlivé atrakce propojit ve smysluplný celek. Celý film lavíruje mezi poctou a výsměchem klasickým westernům (od Forda k Leonemu, z něhož scenáristé kradli nejvíc), což vede k rušivě ostrým přechodům mezi patetickým heroismem a infantilním humorem na úrovni slabších parodií Mela Bookse. Film nedokáže najít rovnováhu mezi sentimentálním a groteskním, žádný nápad, přejatý z libovolně vzdáleného žánru, pro něj není příliš bizarní (pojídání srdce, krvelační zajíci), žádný vtip příliš laciný (kobylince). Řetězení rozličných westernových motivů, které vycházejí buď z konkrétních filmů, nebo z konvencí žánru jako takového, postrádá jakýkoli vyšší řád a působí dost nahodile. Proto je také film pocitově únavně dlouhý, resp. působí, že je dlouhý jen pro to, aby byl dlouhý. Neboť namísto souvislého vyprávění neustále k něčemu odkazuje, nedokáže Osamělý jezdec vtáhnout do příběhu. Nijak mu nepomáhá, že dodržuje čtyřaktovou strukturu s postupným nabalováním překážek, jež musí být překonány a cílů, kterých má být dosaženo (dopadnout Butche; dopadnout Butche a zachránit Rebeccu; dopadnout Butche, zachránit Rebeccu a předat spravedlnosti druhého zlosyna). Hrdinové totiž neprodělávají žádnou charakterovou proměnu, motivy jsou buď opakovány tak často, až ztrácejí na vtipnosti (running gagy s maskou a krmením ptáka), nebo slouží jenom k nárazovému pobavení, a nemusíte být indiánský stopař, abyste kdykoli během filmu s velkým náskokem odtušili, jaký „zvrat“ se blíží. Klimax, třebaže sám o sobě znamenitý a oživující vzpomínky na vrcholné kousky Bustera Keatona, pak navíc stejně všechny dějové linie utne nic neřešící akcí, která by mohla být umístěna kdekoli jinde ve filmu (ideálně hned na jeho začátku, ať po ní můžete z kina odejít s pocitem, že to nejlepší jste již viděli). Alibi pro přemotivovanost a náladovou rozpolcenost si film vytváří konstrukcí chatrného retrospektivního vyprávěcího rámce (jehož přínosnost narativu nejlépe postihuje slovo „gimmick“). Typ posluchače (westernovými legendami fascinovaný malý chlapec) na straně jedné a vypravěčova neschopnost udržet myšlenku na straně druhé odpovídají těkání filmu mezi pokorou a znevažováním žánru. Vzhledem k zřídkavému a neoriginálnímu zapojení metatextových poznámek podle mne nešlo o dopředu promyšlený záměr, jako spíše o zoufalou snahu zpětně scelit příběh, který moc nedržel pohromadě. Uklizení Tonto mezi pouťové atrakce alespoň vystihuje, jak je dnes vnímán kdysi velectěný westernový žánr. Z westernové legendy se stal relikt odkazující k éře divokého západu. Pouťový charakter jeho nové role si logicky žádá redukci prožitého na nejvýraznější znaky daného období. Tontovo vyprávění tak lze chápat jako „best of" výběr toho, co dělá western westernem, čím bylo ale již povídání Malého velkého muže, který měl mnohem lepší scénář i vyvíjejícího se protagonistu, a jehož vyprávění bylo motivováno revizí určitých westernových mýtů. Osamělý jezdec je oproti tomu zpátečnickou (žena jako krásný, pasivní a bezbranný objekt) a nekoherentní přehlídkou toho, co se některým lidem v Hollywoodu vybaví, když se řekne „western“. 55% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, rikitiki(4.7.2013)

  • B!shop
    ***

    Bohuzel jsem cekal neco jinyho. Ostatne Disney to prezentoval jako dalsi skoro rodinny dobrodruzstvi ve stylu Piratu, obsazeni tomu taky napovidalo a do toho super akcni ukazky se spoustou epickejch momentu. Jenze vysledek je v podstate naprosto normalni western, kterej je misty prekvapive drsnej a na nejakou akci si clovek musi pekne dlouho pockat, navic ji uz bohuzel vetsina byla videt v trailerech. Coz spolu s faktem, ze ma film silne prehnanejch 150 minut dava ve vysledku dost pozvolny a misty az uspavajici tempo. Herci se sice snazi, ale co si budem povidat, Hammer na to zatim bohuzel jeste nema. Depp dostal dostatecne prostoru, takze tu zastupuje hlavni zabavnej prvek, ale ackoliv jeho hlasky a akce jsou zabavny, ne vzdy se to do filmu hodi. Celkove sice jednou v pohode skouknutelny, ale nic, co by stalo za zapamatovani, coz je skoda, protoze prostredi je moc fajn.(14.10.2013)

  • Marigold
    ****

    Malý velký muž kouří halucinogenní dýmku míru s Piráty z Karibiku a němou groteskou. Film, který vypadá, jako by ho vyprávěl senilní bláznivý indián... protože ho vypráví senilní bláznivý indián, který se navíc rád poslouchá. Střední pasáž trochu hluchá, ale jinak jsem se výborně bavil. Verbinski se občas utápí v milovaných odkazech, ale jeho "meta-westerny" jsou chytřejší než většina žánrové konkurence. Ten chlap není tonto.(2.11.2013)

  • choze
    ****

    "ČÍM SES PROVINIL?" - "JSEM INDIÁN." Očekával jsem klasickou blockbusterovou nudu a nakonec jsem byl příjemně překvapen. Místo disneyovské rodinné řachandy poměrně vážný a temný příběh (vyřezávání srdce, masakrování indiánů) s poněkud děravým scénářem (záporáci vyvraždí celou vesnici, aby se od ní nikdo nedozvěděl o stříbrné žíle, ale chlapce, který je k žíle dovedl, nechají klidně běžet), stopáž sice přehrocená, ale nebyl jsem jí umořen jako třeba u třetích PIRÁTů, dvojka Hammer-Depp docela v pohodě, záporáci naopak slabší, ale vláčkové finále nabité úžasnou energií a nápady. Dvojce bych se nebránil, dokonce po tomhle možná dám šanci i JOHNU CARTEROVI.(6.10.2013)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Justin Haythe, Ted Elliot, Terry Rossio / Predloha: Lone Ranger - Fran Striker, George W. Trendle | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Jerry Bruckheimer, Gore Verbinski | Distribúcia: Walt Disney | Štúdio: Walt Disney, Jerry Bruckheimer Films, Infinitum Nihil, Blind Wink | Rozpočet: 225 miliónov $ | Tržby: 260,502,115 $ || Prepadák celosvetovo, z rôznych dôvodov. Je to predovšetkým kôli obchodnej politike Disney vytvoriť diela na silu, bez presvedčenia. Nemotivovaný tvoriaci tím tým pádom stráca motiváciu, a spadá do megalomanských výprav bez štipku naozajstnej duše. Keď som sa na ten film pozeral, videl som len dokonalé obrazy podkreslené overenými hudobnými motívami, no bez skutočných emócií. Vyumelkovanosť zúčastneným nesvedčí, jak na remeselnej, tak na hereckej stránke. Funkčnosti nepomohola ani literárna predloha. Hovorím: Ten film nie je zlý, akurát som mu nevedel veriť a prepadnúť jeho potencionálnemu kúzlu. A to je už potom pri takejto elitnej garde tvorcov veru niečo zle. 60% | Blu-Ray, THX, EN DTS |(24.11.2013)

  • - Několik scén filmu bylo natočeno u řeky Colorado. Lokomotiva, která se na záběrech u řeky objevila, se pak nenacházela na kolejích, nýbrž byla naložena na nákladním vozidle. (vlachino)

  • - Trik s ptákem v kleci, který Cole (Tom Wilkinson) ukazuje chlapci, funguje na stejném principu jako optický klam, jež předvedl Ichabod Crane (Johnny Depp) ve snímku Ospalá díra (1999). (Geriel)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo celkovo v šiestich amerických štátoch, a to v Utahu, Novom Mexiku, Arizone, Kalifornii, Colorade a Texase. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace