Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Videa (60)

Trailer 3

Recenze (1 246)

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Co furt máte s tou snahou o cool hláškování pro čím dál hloupější publikum? Dokonce přebíjející jak formu, tak příběh? Raději bych něco s hlavou a patou. Já chápu, že Piráti byli stroj na prachy, ale když ten samý pytlík s čajem hodíte do vody poixté, tak už se to moc pít nedá. Kdysi mě Depp nadchl v Dead Manovi, neuplynulo ani 20 let a kouzlo je pryč. Na obecné rovině se domnívám, že filmový průmysl v dnešní podobě je obr na hliněných nohách, musejí se točit miliardové filmy, každý více mega než ty předchozí, vykalkulované na zisk až běda. Inteligentní projekty čím dál víc přebírá televize, kde se ještě pořád najde prostor pro vyprávění příběhu. Blíží se změny. // P.S. pořádně mě potěšili jen králíčci. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

To je přesně film, o kterém řeknete, že je to galimatyáš. Na jednu stranu přináší neskonalou zábavu, kvalitní záběry, vtipné situace, překrásné exteriéry, napětí a akci, a na druhou stranu nudu, klišé, nesmysly, trapnost. naštěstí to není půl na půl a to dobré převládá, takže až vyjde nějakej direktor kut, kde to bude přestřihaný ze 150 na 90 minut, pak to teprve bude něco. Každopádně, Jack Sparrow is bek akorát nejede na mlýnském kole, ale na vláčku. ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Takže katastrofa typu Wild Wild West príp. Jonah Hex sa nekoná. je to úplne v poho ale žiadna pecka.chcelo by to o nejakých 15-20 minút skrátiť a deppovi vysvetliť, že jack sparrow je len jeden.., takých 7/10 , ale keď film obsahuje niečo ako záverečnú akčnú scénu, ktorá je je BOŽSKÁ, musím zaokrúhliť smerom hore. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

No jasně, taky bych byl rád, kdyby se celý film jmenoval "Toto na mašině" a adekvátně tomu byla pozměněna i obsahová náplň. Ale že by mě Osamělý jezdec v této podobě nudil, to fakt říct nemůžu. btw. Mám pocit, že ta část amerických kritiků, která žehrá, jak postava Tota naplňuje obehrané koloniální stereotypy, zřejmě přehlédla, že tato skutečnost je ve filmu otevřeně reflektována. Většina filmu je přece pojata jako očividně zkrášlené a přibarvené vzpomínání zestárlého Tota, jenž je doslova (!) výstavním exponátem stereotypu 'ušlechtilého divocha'. (Následuje mírný SPOILER:) Když navíc John Reid nabyde přesvědčení, že jednání jeho společníka s vránou na hlavě je běžným projevem indiánské mentality a kultury, je (spolu s divákem) vzápětí usazen náčelníkem kmene, který Tota prohlásí za blázna, jenž se ohání indiánskými pohádkami pro děti. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Skvělá letní zábava. Škoda těch dvou nezábavných hodin, které jí předcházejí. Gore Verbinski zvládá vystavět jakž takž přehlednou, gagy prošpikovanou akční scénu, nedaří se mu však jednotlivé atrakce propojit ve smysluplný celek. Celý film lavíruje mezi poctou a výsměchem klasickým westernům (od Forda k Leonemu, z něhož scenáristé kradli nejvíc), což vede k rušivě ostrým přechodům mezi patetickým heroismem a infantilním humorem na úrovni slabších parodií Mela Brookse. Film nedokáže najít rovnováhu mezi sentimentálním a groteskním, žádný nápad, přejatý z libovolně vzdáleného žánru, pro něj není příliš bizarní (pojídání srdce, krvelační zajíci), žádný vtip příliš laciný (kobylince). Řetězení rozličných westernových motivů, které vycházejí buď z konkrétních filmů, nebo z konvencí žánru jako takového, postrádá jakýkoli vyšší řád a působí dost nahodile. Proto je také film pocitově únavně dlouhý, resp. působí, že je dlouhý jen pro to, aby byl dlouhý. Neboť namísto souvislého vyprávění neustále k něčemu odkazuje, nedokáže Osamělý jezdec vtáhnout do příběhu. Nijak mu nepomáhá, že dodržuje čtyřaktovou strukturu s postupným nabalováním překážek, jež musí být překonány a cílů, kterých má být dosaženo (dopadnout Butche; dopadnout Butche a zachránit Rebeccu; dopadnout Butche, zachránit Rebeccu a předat spravedlnosti druhého zlosyna). Hrdinové totiž neprodělávají žádnou charakterovou proměnu, motivy jsou buď opakovány tak často, až ztrácejí na vtipnosti (running gagy s maskou a krmením ptáka), nebo slouží jenom k nárazovému pobavení, a nemusíte být indiánský stopař, abyste kdykoli během filmu s velkým náskokem odtušili, jaký „zvrat“ se blíží. Klimax, třebaže sám o sobě znamenitý a oživující vzpomínky na vrcholné kousky Bustera Keatona, pak navíc stejně všechny dějové linie utne nic neřešící akcí, která by mohla být umístěna kdekoli jinde ve filmu (ideálně hned na jeho začátku, ať po ní můžete z kina odejít s pocitem, že to nejlepší jste již viděli). Alibi pro přemotivovanost a náladovou rozpolcenost si film vytváří konstrukcí chatrného retrospektivního vyprávěcího rámce (jehož přínosnost narativu nejlépe postihuje slovo „gimmick“). Typ posluchače (westernovými legendami fascinovaný malý chlapec) na straně jedné a vypravěčova neschopnost udržet myšlenku na straně druhé odpovídají těkání filmu mezi pokorou a znevažováním žánru. Vzhledem k zřídkavému a neoriginálnímu zapojení metatextových poznámek podle mne nešlo o dopředu promyšlený záměr, jako spíše o zoufalou snahu zpětně scelit příběh, který moc nedržel pohromadě. Uklizení Tonto mezi pouťové atrakce alespoň vystihuje, jak je dnes vnímán kdysi velectěný westernový žánr. Z westernové legendy se stal relikt odkazující k éře divokého západu. Pouťový charakter jeho nové role si logicky žádá redukci prožitého na nejvýraznější znaky daného období. Tontovo vyprávění tak lze chápat jako „best of" výběr toho, co dělá western westernem, čím bylo ale již povídání Malého velkého muže, který měl mnohem lepší scénář i vyvíjejícího se protagonistu, a jehož vyprávění bylo motivováno revizí určitých westernových mýtů. Osamělý jezdec je oproti tomu zpátečnickou (žena jako krásný, pasivní a bezbranný objekt) a nekoherentní přehlídkou toho, co se některým lidem v Hollywoodu vybaví, když se řekne „western“. 55% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, rikitiki () (méně) (více)

Galerie (81)

Zajímavosti (48)

  • Hans Zimmer použil k nahrání hudebního doprovodu, konkrétně některých basových linek a bubnů, skutečné zvuky vlaku. Pro tyto potřeby navštívil Chrise Cartera, tvůrce seriálu Akta X (od r. 1993), který postarší lokomotivu vlastní. (Brousitch)
  • Kostým a make-up postavy Johnnyho Deppa (Tonto) byl inspirován obrazem amerického umělce Kirbyho Sattlera s názvem "I'm a crow" ("Jsem vrána"). Vrána na hlavě indiána je však chybným výkladem obrazu. Vrána na obraze totiž nesedí indiánovi na hlavě, ale letí za ní. (Dr Lizal)

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama