Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Videa (60)

Trailer 4

Recenze (1 246)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Alternativa k Pirátům z Karibiku. Režisér stejný, hudba stejná, Depp stejný a Helena překvapivě taktéž stejná...Na druhou stranu prostředí je jiné a to je dobře. Já jsem moc rád, že Johnny Depp na tu roli indiána přikývl. On už asi do smrti bude mít pošuky, protože jak tak pozoruju, on se v nich vysloveně našel. Na film jsem šel, abych se pobavil, odpočinul si a užil si sympatický dobrodružný film, u kterého se nasměju, ale zároveň se podivím nad některými akčními scénami. S akčními scénami už je to trošku slabší, protože tady ze všeho teče digitál proudem jako pivo z pípy v podkrkonošské vesničce. Ono by to asi ale jinak ani nešlo. Pořád je to ale i akčně hodně dobré a zábavné. Film tedy jakožto produkt Disneye splnil má maximální očekávání. 151 minut uteklo tak rychle jako jednodenní výlet po české krajině. A musím říct, že to byla radost strávit čas u takového filmu. Prostě jenom vypnout mozek a užívat si slušnou zábavu. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Napíšu zcela naivní komentář, který ten film pro mne vystihuje. Je to moc pěkný film! Bylsem fakt mile překvapen, bavil se po celou stopáž. Navíc se mi líbilo, že byl takový dost temný a relativně drsný, i když to byla prostě dobrodružná komedie. Dvojku nejen že bych chtěl, ale přímo ji očekávám. Kouzlo Pirátů z Karibiku bylo jasně cítit a prostě je to čistá, neškodná zábava... ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Tak dlouhé a nudné, že jsem během sledování stihnul dvakrát umřít a přijít zpět k životu. Nemám problém s tím, že jde o otevřený pokus navázat na Piráty z Karibiku, jen Lone Ranger je pro něco takového naprosto nevhodná předloha, alespoň v tomhle uchopení. Zatímco Piráti coby film podle atrakce v zábavním parku a ke svému dobrodružnému žánru mohli být bezelstné nic a přitom zábavní (až když se scenáristé v pokračováních pokoušeli přesunout k rafinovanosti, tak se jim to rozpadlo pod rukama), Lone Ranger si neuvědomuje, že pracuje s bohatým fikčním světem vznikajícím rovných osmdesát let a velmi jasně stanoveným žánrem, v němž je každé vybočení velmi viditelné. Verbinského dlouhé přebujelé scény bez pořádné návaznosti ale působí vždy jako něco, co se do zobrazovaného světa naprosto nehodí - u dobrodružného žánru k tak jasnému závěru nemůžeme dojít, protože není tak vyhraněný. Ve westernu působí velmi divně, když se nic nechová tak, jak jsme zvyklí, ale film místo aby věnoval nějaký čas vysvětlení těchto "inovací", neustále dokola vykřikuje "pořád jsme western", protože se oprávněně bojí, že na to zapomeneme. Netvrdím, že každý western se musí řídit stejnými pravidly, ale že když se jimi neřídí, musí ta svá alespoň nějak vysvětlit. Zatímco takový Donnerův Maverick měl jasně stanovený tón a úroveň přehnanosti, zde každá scéna svá pravidla buduje odznova. Někdy se zcela propadá žánru ve vší jeho naivitě, kterou snímek ještě podtrhává, jindy se tvůrci pro změnu pokoušejí o sebereflektivní komentáře shora a jindy, a to je nejvíc mimo, se snad pokoušejí budovat nějaké melodrama. Ve výsledku tedy film působí nesoudržně, bez jasné chuti a bez dojmu celistvého světa a příběhu. Navíc je to opravdu nechutně dlouhé, vtipy postrádají timing (a je jich ukrutně málo) a postavám chybějí motivace pro jejich činy. Taky nesnášíte, když si po desetiminutové akční scéně nemůžete vzpomenout, proč se spolu postavy vlastně střetly a o co se perou? Tohle je asi nejjistější emoce, kterou během filmu cítíte. PS: Zabte už Probůh Hanse Zimmera! Pokud mě jindy jeho hudba jen nebaví, ale alespoň funkčně doplňuje obraz, tentokrát se jeho stereotypně monumentální melodie k filmu zoufale nehodí a působí rušivě a nepatřičně. Ještě víc podporují umělost a "nepůvodnost" scén. Možná si hrají na hraní s westernovými motivy, ve skutečnosti jde o odpaření jakékoliv svébytnosti z této hudby na další tovární výblitek. PPS: Depp už je jen otravný. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

OSAMĚLÝ JEZDEC má spíž než k libovolnému dílu PIRÁTŮ Z KARIBIKU mnohem blíže k předchozímu Verbinského a Deppově snímku, animovanému RANGOVI, ve kterém se variovaly žánrové vzorce westernu a značně sebeuvědoměle se zdůrazňovala role protagonisty ve fikci. Podstatný rozdíl je ale v tom, že hlavním inspiračním zdrojem nejsou (italské) spaghetti-westerny, nýbrž western v jeho různých podobách (klasický, revizionistický, postmoderní). A že se neakcentuje, že by postavy naplňovaly předem dané schéma, ale staví se na odiv samotný proces vyprávění po vzoru MALÉHO VELKÉHO MUŽE. Učinit oživlý muzeální exponát vypravěčem, jehož pamět i vzpomínky nejsou úplně spolehlivé, se ukázalo jako velmi chytrý tah. Indián Tonto (vypravěč a jeden z protagonistů) se totiž stává dokonalým alibi pro nesoudržnost filmu jako celku, když jím prezentované události jsou spíše zřetězeny do série atrakcí, než že by byly příčinně provázané. A zároveň jakožto výstavní kousek v muzeu má protetickou (velmi zjednodušeně osvětleno "žánrovou") paměť, která snímku umožňuje procházet napříč historií podob westernu. Cesta se ale neubírá směrem vpřed, nýbrž zpět: od revizionistického přístupu (Tontovo vyprávění určené malému chlapci, re-interpretace vyobrazení Indiánů) přes různé subžánrové polohy (motiv hodinek či narativní funkce padouchů a ženských postav jsou velmi leoneovské) až ke klasickým dílům (od Johna Forda ke Busteru Keatonovi). Podrobněji v Blu-ray recenzi snímku. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Horse is dead..." Na úvod musím povedať, že postava divného a vtipného indiána Deppovi nenormálne sekla a so všetkých pošukov, ktorých stvárnil, ho mám asi najradšej. Vždy, keď je na plátne, bola zábava a to aj v prípade, keď sa nič mimoriadneho nedialo. Stačí gesto, pohyb ruky, či očí, jednoducho tento indián so zdochnutým vtákom na hlave je super. Hudba i záporáci sú rovnako skvelí, no film má jeden problém a to, že nevie kedy dosť. Minimálne 2-3-krát som si myslel, že film sa blíži ku koncu a stále sa to darilo naťahovať, navyše akcie je niekedy až priveľa, miestami zbytočne prehnaná. Film je príjemný a vtipný práve v momentoch, keď je na plátne Depp sám, alebo s jeho maskovaným parťákom. Najvtipnejšie mi prišli scény s "výmenou". Niečo za niečo - tak hovorí komančský zvyk. Film má zopár chýb, najviac určite prestrelená stopáž, ale Depp to dokázal vyvážiť. Trochu skrátiť, pridať humor a možno by som dal i plný počet. Takto "iba" 70%. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (48)

  • Když Tonto (Johnny Depp) utíká po střeše vagónu, Jay Fuller (Barry Pepper) po něm vystřelí přesně 29krát ze dvou pětiranných revolverů a dokonce hned vzápětí střílí z těch samých ještě minimálně 14krát po Johnu Reidovi (Armie Hammer) jedoucímu na koni druhým vlakem. (Ficik)
  • Hans Zimmer použil k nahrání hudebního doprovodu, konkrétně některých basových linek a bubnů, skutečné zvuky vlaku. Pro tyto potřeby navštívil Chrise Cartera, tvůrce seriálu Akta X (od r. 1993), který postarší lokomotivu vlastní. (Brousitch)

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama