Reklama

Reklama

Muž v pozadí

(seriál)
všechny plakáty
TV spot

Epizody(4)

Obsahy(1)

Čtyřdílná televizní hra Františka Pavlíčka byla inspirována osudem skutečné historické postavy Josepha Fouchého, francouzského politika, ministra policie pěti rozdílných režimů a zakladatele novodobé tajné policie. Pozice nejinformovanějšího muže Francie spojená s talentem pro spřádání politických a diplomatických intrik z něho učinila muže, který ovlivňoval události převratně bouřlivé doby po vypuknutí Velké francouzské revoluce. Byly to šokující změny: konec království, omamné sny pod heslem "rovnost, volnost, bratrství", období teroru a direktoria, poprava Ludvíka XVI., nástup Napoleona, stodenní císařství až po Waterloo v roce 1815. Fouché celou sérií státních převratů procházel jako člověk, který programově stál v pozadí, který "tahá za nitky". A jeho svědomí se nepříčilo přísahat věrnost a oddanost vždy jinému vítězi. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze uživatele gudaulin k tomuto seriálu (1)

Muž v pozadí (1995) 

Josepha Fouchého jsem objevil jako mladičký fanoušek historie už na základní škole, když jsme v hodinách dějepisu probírali Velkou francouzskou revoluci. Přišel mi zajímavější a svým zvráceným způsobem charismatičtější než samotný Napoleon a především zosobňoval vývoj francouzské revoluce od jakobínského radikalismu přes střízlivou konsolidaci majetkových poměrů nových pánů až po pragmatické obnovení pořádku a neustálé přizpůsobování se potřebám mocných a hlasu veřejnosti. Fouché přežil řadu režimů a dokázal se udržet ve hře a na výsluní. Jak v jednom z dialogů říká, k vládnutí potřebujete peníze a informace. A co armáda, namítá oponent. To je opět záležitost peněz. Fouché uměl sbírat, zpracovávat a prodávat informace, takže dokázal vybudovat první skutečně efektivní a všeobjímající moderní policejní stát v evropské historii. Hra sama představuje levnou studiovou záležitost, ale do pětihvězdičkové kategorie ji dokáže vymrštit právě námět, postava hlavního hrdiny a herecké obsazení. Jediným malým nedostatkem jsou rušivé vstupy vypravěče Radovana Lukavského, kde si mohl režisér vystačit s pouhým hlasem shůry. Celkový dojem: 90 %. ()

Reklama

Reklama