Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vilmos ZsigmondHrají:
Gemma Jones, Josh Brolin, Anthony Hopkins, Naomi Watts, Freida Pinto, Antonio Banderas, Lucy Punch, Anupam Kher, Roger Ashton-Griffiths, Pauline Collins (více)Obsahy(1)
Romantická komedie, vypovídající o manželství, rozvodech a nevěře... Hořkým humorem ilustruje, jak lehké je pro naše iluze ze sebe dělat blázny. Vášně, touhy, sny, neklid i stres vykolejí v životě nejenom manželský pár Alfieho (Anthony Hopkins) a Helenu (Gemma Jones), ale i jejich dceru Sally (Naomi Watts) s manželem Royem (Josh Brolin). Poté, co Alfie opustí Helenu, aby dohnal své mládí a věnoval se energické, svobodomyslné dívce na telefonu jménem Charmaine (Lucy Punch), se Helena odvrací od racionálního přístupu k životu a řídí se praštěnými radami kartářky. Sally, nespokojená ve svém manželství, se zamiluje do pohledného majitele galerie Grega (Antonio Banderas) a její manžel Roy, nervózně čekající na reakci na svůj první rukopis, se zblázní do tajemné ženy Die (Freida Pinto), kterou pozoruje z okna svého bytu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (371)
Poznal jsem ledatak problémy, který si chlapy svým nemyšlením zprostředkovávají nejen v chlapský krizi, ale prakticky pořád. Aneb, když dáte ženské hodně, bude toho po Vás chtít ještě víc. Nicméně Woody to udělal dobře. Do filmu si vrazil herečky, u kterých jsem chápal, proč ty chlapy tak zblbly. Nicméně chlapská část osazenstva mě v tomhle filmu dost nebavila, až teda na Anthony Hopkinse. U něj to osobní ztroskotání z ženských bylo absolutní :-) ()
Allenovu filmografii osobně dělím na čtyři období: rozjuchané komediální začátky, kdy Woody úročil své zkušenosti ze stand-up comedy, vážnější éru, kdy shodil klaunský ohoz a zkusil diváky deptat psychologickými dramaty a komplikovanými postavami a publikum se mu následně odměnilo nezájmem. Poté přišlo Allenovo zlaté tvůrčí období rámované Purpurovou růží z Káhiry a symbolicky ukončené snímkem Hollywood Ending. V téhle době jsem mohl házet 4* od boku a Woody mi dělal radost každým novým kouskem. Od roku 2002 přišlo období, kdy se jen těžko hledá jednotící prvek a nelze užít paušalizující hodnocení. S Allenem to mám od té doby jak na houpačce. Někdy dokáže překvapovat a kupříkladu Match Point - Hru osudu nebo Kasandřin sen řadím v rámci jeho tvorby hodně vysoko. Střídají je ale tituly, kdy krčím rameny a říkám, "Tak sis, starý brachu, zase udělal svůj pravidelný roční zářez, jenže totéž v bledě modrém jsem od tebe viděl už několikrát a nezlob se na mě, v lepším provedení. Zkrátka přes všechny zásluhy mě už trochu unavuješ." Výše zmíněné dokonale pasuje i na titul Poznáš muže svých snů. Podobné Woodyho snímky se mi vytrácí z paměti hrozně rychle a nic po nich nezůstává. Tentokrát u mě Woody překvapivě narazil i v oblasti, která bývá tradičně jeho silnou stránkou - tedy v castingu. Sir Anthony Hopkins jako Allenovo alter ego nefunguje a za šlápnutí vedle považuju i obsazení Brolina, který se hodí do jných žánrů a postav. Tohle je případ filmu, kde se to jen hemží slavnými jmény a tvářemi, konečný výsledek je ale mdlý. Tuhle komedii považuji za důkaz trendu, že Woody ke stáru čím dál tím víc používá šablony, zplošťuje a předkládá banality. Celkový dojem: 45 %. ()
Woody mě pokaždé trochu překvapí a povedlo se mu to i tentokrát. I když ve zdejších komentářích čtu, že je to pořád dokola to samé, mně to teď připadalo úplně jiné. Mnohem depresivnější, než obvykle. Začátek se rozjíždí jako průměrná allenova komedie, hraje jazz, postavičky běhají sem a tam a povídají si o vztazích a o životě. Pak se události přiostřují, atmosféra houstne a já čekám, jakým způsobem se zapeklité situace vyřeší. A ony nijak, což na první pohled působí jako režisérova a scénáristova chyba, ale když jsem se nad tím zamyslel, došel jsem k tomu, že to tak mělo být. Protože tohle je film o nejistotě. Nejistotě toho, co přijde, až udělám krok dopředu. Není to nejsilnější Allen, ale je tu řada skvělých scén, u nejedné se mi sevřelo hrdlo (nejvíc u linky se spisovatelem a jeho mrtvým přítelem). A hlavně - je to romantická komedie, na kterou se dá skvěle koukat (což dnes vůbec není standart). ()
Dám 4* :-) Možno preto, že rozmenené na drobné sú tu bežné príbehy partnerských aj rodinných vzťahov, o akých som (hoci skôr osve, než v jednej rodine) počula rozprávať aj ja - tutok od nás, z mesta či dediny... sú proste univerzálne, a práve Woody ich dokáže podať takým spôsobom, že vyzerajú vierohodne - sú uveriteľné a zároveň zábavné. Tragikomika je jeho špecialita a mne sa to páči. V poslednom čase síce zachytávam názory, že Woody už začína byť banálny, že sa opakuje... ale mňa stále baví, a trochu tej ľudskej banality je súčasťou sveta - on to vníma a dokáže citlivo i rafinovane zakomponovať do diela. Len to s jeho dávkovaním netreba jednorázovo preháňať, aby sa neomrzel. Lenže to platí pre všetko ;-) ()
Zase nám ten šeredný ňujorský pedofil se svým typickým ironickým šklebem ukázal, že krize středního věku je svině. Na každého chlapa někde číhá mladší roštěnka, ochotná pomoci mu od manželského stereotypu nebo úspor, aby po spálení mostů zjistil, že všude je prdel o dvou půlkách, sebelepší díra stejně ústí opět do hajzlu a zase přijde den, kdy řekne, že jí bolí hlava. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (10)
- Keď mladý tréner masíruje Hopkinsovu ženu, môžete si všimnúť, že v každom zábere má ruky na jej nohe položené inak. (Johnny.ARN)
- Jedná se o první film v režii Woodyho Allena, který nepomáhal produkovat Charles H. Joffe. Po téměř čtyřicetileté spolupráci Joffe zemřel v červenci 2008. (novoten)
- Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2010 na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. (Duoscop)
Reklama