Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

První den ve vězení bývá těžký. Nedíváte se do očí, žvýkáte žvýkačku, staráte se o své a pak se stejně dostanete na celu ke stopadesátikilovému chlupatému Hispánci, co vám oznámí, že vás za chvíli zbaví análního panenství a protože o sobě tvrdí, že je ohleduplný, zeptá se, jestli to chcete s Krémem nebo bez. Pak je otázka, jestli je horší, že Krém je přezdívka jeho spoluvězně s kapavkou a nebo že ve věznici vypukla vzpoura a vy jste vlastně nový dozorce, co se ocitl v nepravý čas na nepravém místě. Nastává čas rozehrát partii s cílem přežít, ale to nakonec možná nebude to nejobtížnější.. Herecky obstojné, hlavně Luis Tosar v roli kápa Malamadreho, navíc obvyklé klišé vězeňských dramat zůstalo pěkně pod zámkem na samotce, ale hlavně v druhé půli mi scházelo přesvědčivější režisérské vedení, které by mě více vtáhlo do děje a pomohlo uvěřit pohnutkám hlavních postav. Jinak další důkaz toho, že se do práce nemá chodit dřív a už vůbec ne o den. Vždyť ona není zajíc, aby někam utekla.. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Po dlhej dobe veľmi príjemné prekvapenie. Filmov z väzenského prostredia už bolo nakrútených neúrekom. Časť z nich sa vydarila a Cela 211 patrí k nim. Scenár k nej je napísaný veľmi vierohodne. Herci, v tomto prípade skôr predstavitelia úloh, boli starostlivo vybraní, čo významne prispelo k uveriteľnosti príbehu. Prostredie väznice bolo autentické, pripravené so zmyslom pre detail. Prehnitosť väzenského systému bola zvýraznená primeraným spôsobom, ale nedominovala. Od plného počtu hviezdičiek film delilo iba niekoľko dejových zvratov a scén v druhej polovici filmu, pri ktorých som dvíhal obočie. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

V subžánru vězeňských dramat se rodí skutečně hodně povedených snímků a Cela 211 patří bezesporu k těm nejlepším. Silný většinou dosti naturalistický náboj, syrové podání a ryze maskulinní svět se svými vlastními pravidly, specifickou morálkou s důrazem na čest a charisma (jazykem filmu ,,koule") hlavních postav. Cela 211 má navíc velmi umně vystavěnou originální zápletku, jejíž dějová rámec rozehrává hodně zajímavé paralely mezi světem venku a uvnitř za mřížemi - který svět je vlastně čestnější, ten ryzí živočišný nebo ten politicky korektní, v němž praxe a teorie morálních zásad nejsou vždy zcela v harmonii? Režisér Daniel Monzón navíc dokázal udržet svůj snímek po celou dobu jeho trvání mimo obvyklé neduhy podobných filmů - žádné sentimentální pasáže v závěru, žádné moralizující soudy, žádné zbytečně akční efekty rvaček, žádné exhibování trestaneckých muskulatur, tady jde čistě o silný a neotřelý příběh (vzdáleně podobný Redfordovu Brubakerovi) a fyzické herectví zúčastněných herců - každému jsem jeho roli bezezbytku uvěřil... Vězeňské snímky jsou zpravidla hodně sociálně kritické a ani ten Monzónův není výjimkou ve své reflexi toho, jak zkostnatělý je systém nejen španělského vězeňství, ale důležité jsou i přesahy do politické situace a reflexe autonomních pnutí uvnitř Španělska, konkrétně Basků (ETA) či ve filmu přímo nezmíněných Katalánců. Evropské pojetí subžánru je navíc trochu odlišné od zaoceánského, v tom je snímku hodně blízký skvělý francouzský Prorok, který oplývá podobnou atmosférou, tady ovšem chybí občasné poetické scény, což je ku prospěchu věci. Cela 211 je mimořádně napínavý snímek, jehož přednosti shrnují dva body - originální dějová zápletka a herci, kteří mají skutečně ony ,,koule"... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Brilantní vězeňské drama, který vás od první minuty nepustí od obrazovky. Ba co víc, adrenalin se vám bude zvyšovat stejně jako vzbouřeným vězňům s vědomím, že se chystá ozbrojený zásah policejních těžkooděnců. Nápad umístit nešťastnou náhodou mezi vězně jednoho z dozorců o němž nikdo neví, že je dozorce je originální a neotřelý. Tleskám!!! Jo a hlavní záporák byl sympaťák. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Filmy z vězeňského prostředí mám ráda, stejně jako španělskou kinematografii. Byla jsem docela překvapena, že tak vysoce hodnocený a ještě ke všemu neamerický film budou vysílat na Primě Cool. Jediné, čeho jsem se obávala, byl dabing. Kinematografie španělsky hovořících zemí má natolik osobitý feeling, atmosféru i styl, že dabing dokáže velmi účelně srážet celkový zážitek z filmu. To se potvrdilo i v případě Cely 211. Nejvíce mi zážitek znepříjemňoval hlas Libora Terše, který mluvil Luise Tosara. Má dost specifický hlasový projev a zjistila jsem, že ho dokážu nejvíce ocenit pouze, když dabuje v Dr. Houseovi:) Naštěstí samotný děj, charaktery postav i herecké výkony byly tím pravým vězeňským syrovým dramatem, takže dokázaly po většinu času docela účelně mé nevalné dojmy z dabingu přebíjet. Gangy drsných a nebezpečných "machos" versus jeden nový dozorce. Stačí jedna zdánlivě banální nehoda, nepozornost dozorce a zručnost jednoho vězně a nevinná obchůzka po novém pracovišti se pro Juana změní v boj o přežití mezi těmi, kteří stojí na té druhé straně zákona. Situace i vztahy se začnou vyostřovat a postupně celá vzpoura směřuje k nevratným a tragickým následkům. Juan už pomalu přestává hrát svou "roli" a začíná se stávat skutečným vězněm. Aneb dobrá rada pro všechny, kdo by se chtěli ucházet o práci dozorce ve vězení: Nikdy nechoďte do práce o den dřív!:) ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Film získal osm trofejí včetně té nejvyšší za film roku na Španělských filmových cenách v roce 2010. (zdeny99)
  • Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
  • Scénář filmu je adaptací románu Francisco Péreze Gandula o věrnosti, přátelství a odvaze během vězeňské vzpoury. (Terva)

Reklama

Reklama