Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro lásku většinou obětujeme více, než jsme původně chtěli… Film A. Sedláčkové je vzdáleně inspirovaný skutečnými událostmi, historii vztahu dvou nevlastních sourozenců a jejich marného boje proti vzájemné osudové lásce. Jako dospívající děti je na život a na smrt spojilo tajemství smrti otce, na které měli oba svůj díl viny. Z obyčejně lidské, hluboké a pochopitelné sourozenecké lásky se pak roztočí spirála citů až k psychické závislosti, proměněné ve stravující chorobný vztah. Tento vztah je „prokletý“ a nedovoluje jim žít ani spolu, ani bez sebe a zákonitě vrcholí záhubou obou. Hlavní postavy Jany a Miroslava napsala autorka pro I. Chýlkovou a K. Rodena. Jejich o dvacet let mladší představitele pak nalezla režisérka v M. Hilmerové a V. Škultétym. Snímek byl natáčen v Jaroměři a v Poličce, rodišti Bohuslava Martinů, jehož hudba ve filmu hraje velkou úlohu. (Česká televize)

(více)

Recenze (90)

vesper001 

všechny recenze uživatele

Jediným důvodem, proč jsem se nakonec odhodlala si tenhle kinematografický poklad pustit, bylo, že jsem chodila se Škultétym na stejný gympl. Holky kolem něj kroužily jako mouchy kolem žárovky, a já sledovala, jak pořád mění účes – podle toho, co zrovna točil. A tím to taky končilo, nemyslete si. Sice je o trochu starší, ale já byla vždycky jen na chlapy. Na kluky ne. Ve filmu jsem ho viděla poprvé. Dalo by se říci, že do své role vnáší jistý aspekt, zvláštní aspekt touhy. Po nevlastní sestře. Oběti a vrazi lze nejvýstižněji popsat jako čecháčkovskou parafrázi Cocteauových Les Enfants terribles. Na rozdíl od většiny komentujících pro mě byla snesitelnější mladší verze hrozných sourozenců, než vyžilá nymfomanka Chýlková a neurotický arašíd Roden. Příběh je natolik předvídatelný, až je i momentálně retardovanému divákovi trapně, a postavy nadlimitně nesympatické. Takže si během projekce vlastně nepřejete nic jiného, než aby ze žebříku sletěli všichni. A pokud možno co nejdřív. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Karel Roden se předvedl, ale že by to byl výkon hodného Lva, to ani moc ne a fakt je, že ani ten film jako celek nemá pro mě co nabídnout. Nuda střídá nudu, vesměs se nic neděje, a jediné zajímavé na tom všem je akorát info o samotném filmu, kde by při čtení mohlo kdekoho zaujmout svým obsahem, leč se tomu nakonec u mě nestalo a ačkoliv film na to měl, tak mě si ničím zvláštním zezískal. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

So žiadnou osobou z tohto filmu by som sa nikdy nechcel stretnúť. Jeden z viacerých českých pokusov o psychologický art, ktorý je príliš vyumelkovaný na to, aby sa za art mohol vydávať. Dialogy sú na hrane uveritelnosti a tým pádom neverím ani tomu, že takéto postavy by mohli reálne existovať. Oni by mohli, ale to by musel byť film nakrútený iným spôsobom. Film má svoje svetlé momenty, svojim spôsobom sa jedná o sympatický pokus, ale cítiť z neho pachuť akejsi autorskej chcenosti, ktorú nedokáže Sedláčková zakryť. Ani prechody medzi minulosťou a prítomnosťou nie sú zvládnuté bez problémov, nedodržujú totiž žiaden časový rytmus, proste ak sa prechod chodí, tak tam je a je jedno, že raz po pár minútach a potom zase po pár sekundách. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Naprostý souhlas s tím, co tady přede mnou napsala KevSpa. Karel Roden dokáže opravdu zahrát snad kohokoliv, jeho herecký rejstřík je na to dost bohatý a rozsáhlý. Horší už je to s ostatními. Chýlková s Hilmerovou byly poněkud nepřesvědčivé a Škultéty působil tak nějak mdle. Stejně tak mdle na mne zapůsobily i scénář a režie. Andrea Sedláčková je bohužel podle mne málo zkušená na to, aby dokázala natočit kvalitní film podle slabšího scénáře, proto je výsledek takový, jaký je. Ale díky námětu a Rodenovi je to alespoň za 3. ()

mandlova 

všechny recenze uživatele

přidávám 4* po třetím shlédnutí a nemůžu si pomoct, ale ten film mne nějak přitahuje...dokážu dokonce odhlédnout ode všech nedokonalostí, vidím jich tam míň a míň a víc pro mne vylézá na povrch osud těch dvou, hlavně díky Karlu Rodenovi, protože to, co předvádí před kamerou za výkon nemá obdoby...a hudba Bohuslava Martinů k tomu taky slušně dopomáhá...Tento film je pro mne takovou řeckou archetypální tragédii v českém prostředí ()

Galerie (3)

Zajímavosti (4)

  • Andrea Sedláčková napsala scénář přímo pro Karla Rodena a Ivanu Chýlkovou. (rakovnik)
  • Režisérka Andrea Sedláčková natočila film podle vlastního scénáře. (M.B)
  • Natáčení probíhalo v Poličce, Jaroměři či na nádraží v Kladně. (M.B)

Reklama

Reklama