Nastala chyba při přehrávání videa.
  • campix
    ***

    Dokáži pochopit čím vším si museli tvůrci projít v procesů získávání práv na tento film, jelikože Martin Luther King byla obrovská osobnost a jen tak k někomu by se její realizace nedostala. Řemeslně i herecky kvalitní podívaná. Bohužel je to ovšem taková ta klasická dlouhá oscarová vata, která nemá čím nadchnout. Myslím si tedy, že život takovéto osoby by se dal pojmout daleko poutavěji. Jinak kvalitním film ničím nevyčuhující z průměru.(30.1.2015)

  • Morholt
    ***

    Zacíleno na Oscary. Když natočíte něco, kde zlí běloši bijou chudáky černochy, byl by v tom čert, aby si váš film nějakou tu sošku neodnesl. A pokud byjdete naprázdno, vždycky můžete obvinit Akademii z rasismu. Selma je další univerzální hnědou omáčkou o černošském boji za rovnoprávnost, která obsahuje x krát převařené ingredience tolik charakteristické pro daný žánr. Nepřekvapí vůbec ničím. Plusem jsou herecká jména, která tradičně na černošské agitky slyší a to, že film drží relativně slušně pohromadě a vzfor tomu, že se jedná o klišovitý lepenec, dá se na něj celkem bez problémů dívat. Ale jen jednou. 50%(9.2.2015)

  • maddy
    **

    Selma aka Lincoln pre tohtoročnú sezónu Oscarov. Ďalší stroho sfilmovaný dejepisný výklad a ešte aj tá učebnica dejepisu na základnej škole je oproti Selme záživnejšia. Selma je film, ktorý ide takmer ruku v ruke s Lincolnom. To je scénu po scéne rozpohybovaná látka z hodín dejepisu (v amerických školách, nie našich), do ktorej bolo vybraných pár základných myšlienok o utlačovaní černošskej menšiny v 60. rokoch v USA a ktoré nesiahajú ďalej ako za všeobecné povedomie, ktoré o udalostiach má bežný človek. Filmu tak chýba nejaký prekvapivý moment a iba prednáša už sto krát počuté. Dej sa navyše zameriava na veľmi obmedzené obdobie Kingovho života, kde neponúka širší pohľad na udalosti a túto pomerne krátku etapu (aj keď zásadnú, to neupieram) rozmazáva dlhé dve hodiny. Samozrejme za doprovodu černošských gospel piesní. To už sa ani nedá nazvať klišé, ale skôr absolútne sterilnou, neprekvapivou, predvídateľne natočenou dejepisnou prednáškou. Po filmovej stránke lineárna, nezáživná a úplne obyčajne vyrozprávaná a zrežírovaná biografia, respektíve iba časť života Martina Luthera Kinga, ktorá aj napriek téme ktorú spracováva nedokáže vyvolať ani záchvev akejkoľvek emócie (za černošské etniku síce hovoriť nemôžem, ale minimálne u nikoho iného to nemôže emočne fungovať). Na zabitie času počas hodín dejepisu asi vhodné, ale inak zbytočné. Oscarové nominácie v tomto prípade skutočne len zo zvyku, respektíve z politickej korektnosti kvôli téme ktorej sa film venuje, ale nie kvôli kvalitám samotného filmu. Dokonca ani výkon Davida Oyelowa mi neprišiel nijako oslniví, Martina Luthera Kinga Jr. mu je síce veriť od prvého momentu, ale celé dve hodiny uhrá s jedným výrazom. Ale to bude skôr chyba látky, ktorá mu neponúka možnosť nejako výrazne zažiariť. CELKOVO: 2* (4/10)(7.5.2015)

  • Dont
    ****

    U nás zoufale nedoceněný film (aktuálně 62 %, imdb 7,6), přitom já jsem dostal přesně to, co jsem očekával a to ve velmi dobrém provedení. Režisérka Ava DuVernay se skvěle popasovala se silným a zároveň nelehkým tématem a přesvědčivě podala události kolem pochodu ze Selmy do Montgomery. Do filmu zasadila několik dramatických situací, přičemž jinak mnohdy sázela na skoro až dokumentární formu. Obloukem se dokázala vyhnout patosu, emoce tam zůstaly pro toho, kdo se dokázal alespoň částečně vcítit do kůže nespravedlivě utlačovaných Afroameričanů. Výsledkem je zajímavý mix, který mě rozhodně nenudil, naopak to považuji za velmi vkusnou rekonstrukci boje za rovnoprávnost a také za zdařilý pohled na osobnost Martina Luthera Kinga právě prostřednictvím těchto vypjatých událostí. Jeho odhodlání a víra ve vlastní přesvědčení byly příkladné, film to znamenitě ukazuje.(28.2.2015)

  • Eddard
    ****

    Dobrý film, jehož témata - odkaz občanského hnutí a Martina Luthera Kinga - jsou dnes aktuálnější než by se mohlo zdát. "Naše společnost zdeformovala samotnou naši přirozenost. Od dob otroctví, přes Rekonstrukci, až k oné propasti, před kterou dnes stojíme jsme viděli řadu mocných bílých mužů, jak vládnou světu a svým chudým druhům nabízejí na usmířenou onu ničemnou lež. A když se děti těchto chudých bílých mužů rozplakaly hladem, jenž nelze utišit, krmí je otec tou samou ničemnou lží. Tiše šeptanou lží, že ať už je v životě stihne cokoliv, vždy můžou najít útěchu v tom, že je jejich bělost vždy staví nad černochy." Amen. 80%(25.5.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace