Eugenia „Skeeter“ Phelanová právě dokončila školu a je rozhodnuta začít se živit psaním. Na rozdíl od dívek, v jejichž společnosti ve městě Jackson v Mississippi vyrostla, touží Skeeter po kariéře a je zcela smířena s tím, že manželství a děti budou muset nějaký čas počkat. To se setkává s velkým odporem jak u jejích vdaných kamarádek, tak především u její matky. Když se jí podaří získat práci v místních novinách, požádá o pomoc Aibileen, služku své nejlepší kamarádky, a následně začíná na popud nakladatele pracovat na tajném spisovatelském projektu.
Aibileen Clarková strávila celý život jako služebná v domech bílých lidí v Jacksonu. Vychovala pro své zaměstnavatele 17 dětí a jednoho vlastního syna, který tragicky a zcela zbytečně zemřel během nehody. Aibileen, zarmoucená ztrátou svého jediného dítěte, je velkou oporou jak víra, tak její nejlepší kamarádka Minny. Když jí do života vstoupí Skeeter, Aibileen zjišťuje, že je poprvé v životě ochotna se s někým podělit o své zážitky a zkušenosti – ačkoliv tento zdánlivě prostý čin s sebou nese velká rizika.
Přímočará Minny Jacksonová je třiatřicetiletá služebná, která má pověst nejlepší kuchařky v Mississippi. Pracuje pro Hilly Holbrookovou (Bryce Dallas Howard), ale následkem vzdoru je z práce vyhozena a nucena vydat se na periferii Jacksonu, kde pracuje pro osamělou Celii Footeovou (Jessica Chastain). Minny je Aibileenina nejlepší kamarádka a pomáhala jí vyrovnat se se ztrátou jediného syna. Ačkoliv je silná a nezávislá, je Minny současně velice rozumná a také zdravě skeptická, co se Skeeteřina projektu týče.
Mezi trojicí žen vznikne doslova sesterské pouto, které jim pomáhá překonat těžkosti, jimž jsou během svého snažení vystaveny, a pomáhá jim uvědomovat si, že občas je třeba vybočit ze zajetých kolejí – i pokud to znamená nutnost konfrontovat celé město tváří v tvář a ukázat mu, že doba se mění.(oficiální text distributora)
Snímka získala prestížne ocenenia Oscar a Zlatý glóbus za najlepší herecký výkon vo vedľajšej úlohe pre Octaviu Spencerovú. Mississippi, 60-te roky minulého storočia. Mladá Skeeter Phelanová práve skončila školu a túži sa stať spisovateľkou. Na rozdiel od svojich rovesníčok, s ktorými vyrastala v mestečku Jackson v Mississippi, a na zdesenie svojej matky a okolia, má ambíciu venovať sa kariére a nemá chuť ihneď sa vydať a založiť rodinu. Jej snom je napísať knihu. V miestnych novinách však dostane na starosť len stĺpček o upratovaní. O pomoc a radu v tematike požiada čiernu Aibileen, slúžku svojej najlepšej priateľky. Aibileen Clarková slúžila celý život svojim zamestnávateľom, vychovala sedemnásť detí, ale jej jediný syn zahynul pri nehode. Zlomená Aibileen čerpá útechu a silu od svojej najlepšej priateľky, rovnako slúžky, energickej a prostorekej Minny Jacksonovej. Keď do jej života vstúpi Skeeter, Aibileen si drží odstup. Za dlhé roky v službách bielych zažila spolu s Minny veľa, ale nikdy sa o tom neodvážila otvorene hovoriť. Skeeter si získa jej dôveru a zistí, že Aibileen je môže poskytnúť viac než len rady o upratovaní.(TV JOJ)
Několikrát jsem prostřídal 3* se 4*, nakonec se přece jen přikláním k červenýmu, i když tohle v žádném případě nepovažuji za nějakou extra parádu. Co je na filmu opravdu výborné, jsou herecké výkony převážně bělošského dámského osazenstva, kdy Howardka a Chastainka jsou ve svých postavách přímo excelentní, stejně jako postavy samotné. Zdatně jim sekundují i afroamerické kolegyně, ovšem jejich postavy mi k srdci přirostly jen málo, navíc se mi asi i pochopitlně zdálo, že je celé vyobrazení situace ve vztahu k rasistické tématicke dost vyumělkované, a po celou stopáž mě až příliš vážná nota plnila pocitem nereálnosti a za vlasy přitaženosti. Asi jsem nevzdělanec, budu si muset nastudovat moderní historii Mississippi. Tím se vlastně dostávám k záporům. Hlavním je už zmíněné uchopení problému rasismu, které mi v tomto vážně nevážném podání vůbec nesedlo, ostatně jsem i očekával, že se místy i zasměju, no bohužel. Pro slípky na nedělní odpoledne asi fajn, ale když tohle srovnám třeba s Formanovým Ragtimem nebo Trierovou Manderlay, kde shodou okolností hraje (tehdy ještě nesrovantelně hůř) také Howardka, tak bych nejradši hodnocení ještě o level snížil. Mám taky subjektivní problém s mojí oblíbenou Emmou Stone, která se mi od začátku v této roli ušišlanca hnusila. Dávám 70% hlavně za obal, protože zpracování rasistické tématiky tady šlo víceméně mimo mě.(31.10.2013)
Výborná šachová partie. Figurky jsou rozestavené tak, aby výhoda (a převaha) byla na straně těch bílých. Jak už to ale bývá, není důležité za jakou barvu se hraje, ale kdo a jak si své piony po šachovnici vodí. Těch černých se chopila životem protřelá služebná Aibileen (doufám, že ji nominace na Oscara neuteče), která už toho nemá moc co ztratit. Naopak za bílé dost nesportovně táhne Hilly Holbrooková (umně zahraná mrcha od Bryce Dallas Howard), ale naštěstí jí občas sloupkařka Skeeter (roztomilá Emma Stone) nějakou tu figurku nenápadně uzme. Můžeme fandit oběma stranám (já držel palce černým, ale nebudu upírat sportovního ducha i příznivcům z Dělnické strany), ovšem nakonec vítězství v téhle hře uzme pro sebe mně nic neříkající režisér Tate Taylor, který nám bez zbytečně ládovaných emocí naservíroval báječnou podívanou, která si alespoň ode mne těch pět hvězdiček naplno zaslouží.(9.1.2012)
Moudré pracovité černošky od rány versus nafoukané tupé maloměšťácké jižanské paničky. Film se až extrémně přiklání na stranu utlačovaných afroameričnek, které jsou všechny naprosto "úžasné", napak - až na nenáviděné vyvrhele - je každá běloška neschopná hnout prstem a především píča až do morku kosti. Takže se ta snaha o rovnoprávnost přehoupla zase na druhou stranu. Také se nás tu někdo snaží dojmout za každou cenu, ale povede se mu to jen občas.(14.1.2012)
Jednou to přijít muselo, a přišlo to s The Help. Prostě už mě unavují všechna ta jednoúčelová dramata, ždímající z diváků za pomocí slz herců a hrozitánsky dojemné hudby slané potoky. Tiché, rádobyvýmluvné a šokující scény, dojemné kamerové nálety... myslel jsem si, že to ještě nějaký rok zkousnu! Tento snímek zachraňuje poslední půlhodina, kdy znamenitě funguje zejména vtip a vážně myšlené dramatické vyústění, jinak je to vcelku průměrná story o dobrých a špatných lidech s několika působivými hereckými (Chastain, Howard!) výkony.(31.1.2012)
To je zajímavý - někdy jsou české verze názvů filmů důvodem pro masivní headwall, někdy se distributorům podaří, zřejmě nechtěně, udeřit hlavičkou o hřebíček. Při pohledu na letošní nominační listinu bych se ale s dovolením filmem inspirovala ve vzkazu pánům akademikům: čím víc se s hovnem mažeš, tím víc smrdí...(22.3.2012)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
S.Quentin QUALE
Několikrát jsem prostřídal 3* se 4*, nakonec se přece jen přikláním k červenýmu, i když tohle v žádném případě nepovažuji za nějakou extra parádu. Co je na filmu opravdu výborné, jsou herecké výkony převážně bělošského dámského osazenstva, kdy Howardka a Chastainka jsou ve svých postavách přímo excelentní, stejně jako postavy samotné. Zdatně jim sekundují i afroamerické kolegyně, ovšem jejich postavy mi k srdci přirostly jen málo, navíc se mi asi i pochopitlně zdálo, že je celé vyobrazení situace ve vztahu k rasistické tématicke dost vyumělkované, a po celou stopáž mě až příliš vážná nota plnila pocitem nereálnosti a za vlasy přitaženosti. Asi jsem nevzdělanec, budu si muset nastudovat moderní historii Mississippi. Tím se vlastně dostávám k záporům. Hlavním je už zmíněné uchopení problému rasismu, které mi v tomto vážně nevážném podání vůbec nesedlo, ostatně jsem i očekával, že se místy i zasměju, no bohužel. Pro slípky na nedělní odpoledne asi fajn, ale když tohle srovnám třeba s Formanovým Ragtimem nebo Trierovou Manderlay, kde shodou okolností hraje (tehdy ještě nesrovantelně hůř) také Howardka, tak bych nejradši hodnocení ještě o level snížil. Mám taky subjektivní problém s mojí oblíbenou Emmou Stone, která se mi od začátku v této roli ušišlanca hnusila. Dávám 70% hlavně za obal, protože zpracování rasistické tématiky tady šlo víceméně mimo mě.(31.10.2013)
PinokKio
Výborná šachová partie. Figurky jsou rozestavené tak, aby výhoda (a převaha) byla na straně těch bílých. Jak už to ale bývá, není důležité za jakou barvu se hraje, ale kdo a jak si své piony po šachovnici vodí. Těch černých se chopila životem protřelá služebná Aibileen (doufám, že ji nominace na Oscara neuteče), která už toho nemá moc co ztratit. Naopak za bílé dost nesportovně táhne Hilly Holbrooková (umně zahraná mrcha od Bryce Dallas Howard), ale naštěstí jí občas sloupkařka Skeeter (roztomilá Emma Stone) nějakou tu figurku nenápadně uzme. Můžeme fandit oběma stranám (já držel palce černým, ale nebudu upírat sportovního ducha i příznivcům z Dělnické strany), ovšem nakonec vítězství v téhle hře uzme pro sebe mně nic neříkající režisér Tate Taylor, který nám bez zbytečně ládovaných emocí naservíroval báječnou podívanou, která si alespoň ode mne těch pět hvězdiček naplno zaslouží.(9.1.2012)
Boogeyman
Moudré pracovité černošky od rány versus nafoukané tupé maloměšťácké jižanské paničky. Film se až extrémně přiklání na stranu utlačovaných afroameričnek, které jsou všechny naprosto "úžasné", napak - až na nenáviděné vyvrhele - je každá běloška neschopná hnout prstem a především píča až do morku kosti. Takže se ta snaha o rovnoprávnost přehoupla zase na druhou stranu. Také se nás tu někdo snaží dojmout za každou cenu, ale povede se mu to jen občas.(14.1.2012)
Davies182
Jednou to přijít muselo, a přišlo to s The Help. Prostě už mě unavují všechna ta jednoúčelová dramata, ždímající z diváků za pomocí slz herců a hrozitánsky dojemné hudby slané potoky. Tiché, rádobyvýmluvné a šokující scény, dojemné kamerové nálety... myslel jsem si, že to ještě nějaký rok zkousnu! Tento snímek zachraňuje poslední půlhodina, kdy znamenitě funguje zejména vtip a vážně myšlené dramatické vyústění, jinak je to vcelku průměrná story o dobrých a špatných lidech s několika působivými hereckými (Chastain, Howard!) výkony.(31.1.2012)
Faidra
To je zajímavý - někdy jsou české verze názvů filmů důvodem pro masivní headwall, někdy se distributorům podaří, zřejmě nechtěně, udeřit hlavičkou o hřebíček. Při pohledu na letošní nominační listinu bych se ale s dovolením filmem inspirovala ve vzkazu pánům akademikům: čím víc se s hovnem mažeš, tím víc smrdí...(22.3.2012)