Nastala chyba při přehrávání videa.
  • CANNIBAL
    **

    Místo Popelky je tu Hajzlka. Místo prince, mutant mezi čoklem a vojákem, na konci ještě s křídlama. Děj se odehrává ve vesmíru s přeplácanými efekty. Hlavní padouch, zde až nápadně připomíná Zorga z Pátýho elementu, čili originalita nízská a jeho generálové jsou lidoGodzilly. Konec filmu mi ale naprosto nic neříká. A k tomu celý děj 'dokresluje', (tedy vlastně ve skutečností prasí) občasný hudební štěk z Predátora. Přál bych si už jenom jedno. Ať už Wachowskí raději nic netočí!(5.2.2015)

  • Eddard
    ***

    Lesk a prestiž Wachowski Starship po tomhle filmu bohužel padá k šedi hollywoodského středoproudu. Nechtělo se mi věřit, že scénář filmu mají na svědomí autoři Matrixu - pod honosně drahou (a místy skutečně úchvatnou) digitální formou se totiž krčí obsah uplácaný ze snůšky narativních klišé, vlažně načrtnutých postav, bolestně předvídatelných zvratů a pár řádně zkyslých vtípků. Přidejte si k tomu velice neinspirativní casting ústřední dvojice Kunis-Tatum a zbyde vám věru pramálo důvodů, proč byste si zrovna tuhle akci měli vybrat k návštěvě kina. 50%(5.2.2015)

  • Traffic
    ***

    Kritizovat Jupiter vychází zrovna za významové přesahy (sugerování mladým holkám, že práce uklízečky je fajn) mi nepřipadá šťastné, když právě v tomto ohledu je film nejsilnější. V záplavě narcistní young adult fikce, která této cílovce vštěpuje, že mohou zachraňovat svět a být díky tomu slavní (např. Hunger Games), se poslední film Wachowských jeví jako odvážné dílo, které narcismus úzce spojený s konzumním kapitalismem důsledně odmítá. Jupiter je sice velmi dlouho pasivní figurou, která se nechává vláčet okolnostmi a opakovaně zachraňovat, ale tady to chápu spíš jako uvědomělou práci s pohádkovou konvencí "dámy v nesnázích", která se ostatně váže k celému popelkovskému narativu. Důležité je to jediné velké gesto, které je řízené ochotou obětovat se pro ostatní, tzn. upozadit svoje vlastní zájmy pro větší dobro. Jakkoli nejde o nijak objevné poselství, je podstatný kontext, ve kterém se uskutečňuje, a že se tohle všechno zřetelně váže k problematice současného globálního kapitalismu (nezřízené vytěžování zdrojů pro výdobytky, které ve skutečnosti nejsou potřeba). Na druhou stranu jde ale bohužel o nezáživně odvyprávěný film, který poněkud nepochopitelně buduje ohromně komplexní univerzum a jeho budování věnuje spoustu času, ale přitom je evidentní, že už jej nikdy dál nezužitkuje. Pokud mě paměť neklame, sourozenci Wachowští tohle původně plánovali jako první díl své další trilogie, jenže zatímco Matrix byl ucelené zjevení, na které bylo nutné navázat, tady jde o evidentní propadák, který tak trochu předběhl sám sebe. Všem těm bizarnostem, co tu jsou, by prospělo, pokud by se staly součástí nějakého většího transmediálně vyprávěného světa, díky kterému by divákům pak přišly povědomé. Jenže nic takového se nestalo a studio poté, co zřejmě vidělo výsledek, se rozhodlo místo podpory snímek evidentně sabotovat - jak např. nepochopitelným uvedením na Sundance, tak přeřazením na neatraktivní místo v distribuci (začátek roku) a slabou propagací filmu. Chápu to od Warnerů jako strategický obchodní tah, na který budou moct kdykoli ukázat prstem a použít proti Wachowským jako argument, proč už od nich nedostanou peníze na žádný další film. Nezbývá než doufat, že přesun do skromnějších podmínek režisérskému duu prospěje, takže možná jejich následující tvorba nebude tak nákladná, ale snad o poznání invenčnější a méně podřízená nutnosti vydělat.(15.2.2015)

  • xxmartinxx
    ****

    Po skončení filmu se všude ozývalo nespokojené mručení. Nevím. Já měl po celou dobu nasazený úsměv od ucha k uchu a bavil se jak malej kluk. Ostatně právě jako film od malých kluků výsledek vypadá. Těžko říct, jestli schválně, nebo ne. Možná dokonce ne... a ta roztomilá přepjatost a přeplácanost byly míněny vážně. Pak ať, holt se nám tu rodí potenciální guilty pleasure. Mila Kunis coby královna vesmíru, která by hrozně ráda servala podprsenku, ale Channinga Tatuma to "vůbec nezajímá". Roubované antikorporátní poselství (opakující motiv z Matrixu a Atlasu Mraků o přeměně lidí na konkrétní komoditu). Spousta náhod v ději a šíleně přehrávající herci v čele s Eddiem Redmaynem, který by po celý film chtěl neustále plakat a my nevíme proč. Všechno je tu zkrátka tak over the top, že když to byť na okamžik začnete brát vážně, narazíte. Tak to doporučuju ani nezkoušet a prostě nasednout na tuhle space operu plnou okázale kýčovitých vizuálů a velkých gest větších než sám vesmír. Nakonec bude nepatřičné jen to, že chybí soundtrack od Queenů.(5.2.2015)

  • Djkoma
    ***

    Space opera s důrazem na základní romanci a s velice malou snahou řešit mytologii a vesmír, který nám prezentuje. Získáváme tak dvou hodinovou cestu nevinné okaté "Alenky" do vesmírné říše, kterou provází její pes (pochopíte), všichni ostatní z rodiny proti ní intrikují a je neustále na co se dívat (od akce až po krásný design především interiéru/exteriéru lodí). Koncept není špatný, jen velice povrchní (hloubka malá, mytologie jen tak mimochodem), příběh postupuje plynuje, není čas se příliš nudit (akce střídá cestování a následují další intriky). Dokonce i na oblíbené mechy Wachowských dojde. Bohužel i přes všechnu řemeslnou práci a triky a rozsáhlé epické scény (lodě a planety ala Star wars) nestačí. Do teď je pro mě překvapení, že studio sourozencům dokázalo na takovýhle film dát kolem 180 milionů dolarů, i když je to na filmu vidět, rentabilita je pro mě velkou otázkou... a snad to nebude poslední velkolepý film zmíněné dvojce, protože málokdo jiný umí využít mnoho atraktivních (sci-fi) nápadů a pospojovat je v epický příběh. PS: příjemné sociální pomrkávání o zapomětlivosti dnešních diváků/čtenářů/médií při opravách zničeného mrakodrapu PPS: některé dialogy mezi Kunis a Tutemem dokazují asociální povahu Wachowských:)(12.2.2015)

  • - Tvorcovia uvádzajú, že scenár mal viac ako 600 strán. (scattered)

  • - Původně chtěli Wachowští použít nové album skupiny Pink Floyd, "The Endless River" (2014) do filmu jako plnohodnotný nebo částečný soundtrack. Nakonec z toho ale sešlo a hudbu do filmu složil Michael Giacchino. (Beckett51)

  • - V jednom ze záběrů je možné v pozadí vidět loď z filmu 2001: Vesmírná odysea (1968). (MatyasF)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace