poster

Přežijí jen milenci

  • Velká Británie

    Only Lovers Left Alive

  • Německo

    Only Lovers Left Alive

  • Francie

    Only Lovers Left Alive

  • Slovensko

    Prežijú len milenci

  • USA

    Only Lovers Left Alive

Drama / Horor / Romantický

Velká Británie / Německo / Francie / Řecko / Kypr, 2013, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ****

    Když se přesype všechen písek v přesýpacích hodinách, je čas a vůle je otočit..? Trudnomyslné a přitom překypující životem, genius loci i noci opuštěného Detroitu, někdy poněkud rozpačitě podané odkazy na uměleckou historii, parádní muzikantské vetešnictví a narkomanský rozměr zničující abstinence i raušových stavů. Hiddleston i Swinton v rolích značně hrozících sklouznutím do parodie či trapnosti perfektní a Tilda, o kterou by člověk za normálních okolností neopřel ani cizí kolo, působila místy až magicky. Svojský Jarmusch opět nezklamal a na pozadí plíživého zániku civilizace zombie vytvořil nekonvenční nokturno romanci, u které mu z kapsy tvídového saka zmokle kouká paní Meyerová s celou svou ságou o Ara Belle. Jsem však přesvědčen, že zrovna o tohle mu nešlo..(31.8.2016)

  • Ephemeris
    ***

    Konečne nezvratný dôkaz o tom, že Shakespearove drámy písal Marlowe (hoci ja som tipovala Francisa Bacona, čo už). Film tiež ponúka viacero iných odpovedí na závažné otázky. Nemohla som si však nevšimnúť, že napriek skvelému rozhľadu a jazykovej výbave americkí upíri vytrvalo a ignorantsky používajú v cudzích jazykoch a latinčine čisto americký prízvuk. Tak typické! A odkiaľ majú peniaze, že nemusia chodiť do roboty?(29.11.2016)

  • cashflower
    ****

    Autobiografická spoveď vlastnej duše, rebelanstvo mladosti, bezmocnosť staroby, jediným pojítkom sa človek preklápa späť do čias, kde s vervou naplno žil, dnes tlie posledný uhlík nádeje vzkriesenia. Materiálny status evokuje mihavé fragmenty čírej slobody, v dobe bujarého života, života vášne, ktorý pretrváva už len v melancholickom odsúdený vlastnej existencii, bo život sa stáva krvilačnou sebareflexiou na oné dni léta Páně. Plasticita moderného sveta, so slnkom sa prebúdzajúcich, mesiacom usínajúcich zombíkov, sveta záhuby vlastných túžob postavenom na fiktívnych pilieroch, ponúka vykúpenie v dúškoch čistej extázy, extázy nefalšovaného moku, nenakazeného plagiátorstvom tlkotu srdca, každé srknutie spúšťa atómovú reakciu orgastického opojenia, šialenstva nazývaného Život. Človek sa stal väzňom vlastného prežitku, nakoniec ostáva len nesmrteľnosť pochovaná v bezduchom trýznení vlastných pocitov, presne tých čo mýtickí upíri stvárňujú, reflektujú číru esenciu ľudskej rasy skrze vnímanie jej pozorovateľa. ..--80%--..(19.7.2019)

  • kiddo
    ****

    Až do konce mi to přišlo jako okázalá, vyprázdněná póza. Pak jsem pochopila, že specifická atmosféra filmu se mi zažrala pod kůži mnohem hloub, než jsem byla ochotná si přiznat. A nakonec mi došlo, že ta nenápadná aura civilizační znechucenosti a naděje ze zacyklení historie je mi vlastně velice sympatickým způsobem blízká a povědomá. Ten film nepřestává růst.(25.3.2014)

  • Pluhy
    *****

    Emařsko-hispstersko-pseudointelektuálně-upírská freak show a pro mě zatím nejikoničtější film od Jima Jarmushe. Film, který v sobě ukrývá prvky prokletých básníků, avantgardy, sci-fi se kupodivu odehrává v současném liduprázdném Detroitu. Tempo filmu je až mrtvolně pomalé a celou dobu jsem si s hlavními hrdiny nesl ten pocit společenské izolace a úcty k hudbě a poezii. Ono také kam spěchat, když hlavní hrdinové Adam s Evou se znají již několik staletí. Jarmush je opět v dokonalé formě a já zjišťuji, že když snoubí precizní vizuál s perfektní emo-muzikou a jeho typickým rukopisem, tak mě naprosto strhne a dostane na kolena i bez hlubšího příběhu.(20.6.2014)

  • - Jednu z rolí si měl zahrát Michael Fassbender. (Fevas)

  • - Adam (Tom Hiddleston) se s Evou (Tilda Swinton) pokaždé, když vedle sebe spí, nějakým způsobem drží. (Polinecka)

  • - Adam (Tom Hiddleston) s Evou (Tilda Swinton) vo filme využívajú služby leteckej spoločnosti Air Lumiére pomenovanej na počesť bratov Lumiérovcov, priekopníkov filmu, ktorí uskutočnili prvé verejné filmové premietanie v decembri 1895 v Grand Café v Paríži. (denulik)