Reklama

Reklama

REVENANT Zmrtvýchvstání

  • USA The Revenant (více)
Trailer 2

Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)

(více)

Videa (20)

Trailer 2

Recenze (2 355)

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak musím s politováním konstatovat, že to Iňáryju zas až tak v prdeli ještě nebude. Po Birdmanovi, nejhnusnějším, nejafektovanějším a nejotravnějším to velesvinstvu jaké kdy zprznilo celuloid, se artista vrhl na Rodokapsy, a na vrážení si vidliček do očí a hřebíků do uší to tentokráte opravdu není. Akorát mi to kapku připomínalo ten starý vtip, jak z pohřebáku vypadne na silnici mrtvola, po chvíli ji všemi šesti koly přejede kamión, řidič panicky odtáhne tělo do pole u silnice a ujede. V poli sklízí zrovna kombajn obilí a frajer mu totálně ucpe mlátičku, načež ho kombajnista pohodí v lese, kde právě probíhá hon, a několik myslivců do něj ještě nedopatřením našije pár ran z kulovnice. Ti pak zavolají záchranku, druhý den se jdou do nemocnice optat, jak to s poškozeným dopadlo, a doktor jim oznámí, že to sice byla šichta, ale pacient bude žít. Já vím, že když to říkal Džim Bridžr, tak to asi musí být pravda, ale nad takto podaným jakože skutečným příběhem by si nejeden traumatolog prochechtal fonendoskop. Tomu nepodchladitelnému Poslednímu Dykapryjovi by záviděl snad i nejslavnější zimní plaz na osm – Meresjev. Nejprve mu naprosto fantasticky podaný medvídek grizzly oholí dozajista vysterilizovanýma tlapičkama záda až na kost, prohryže mu snad všechny měkké tkáně, poláme hnáty a šlápne na hlavu, načež se náš hrdina nahrubo sešitý a reponovaný odborným traperským koželuhem a alkoholikem vykope z vlastního hrobu a jme se urazit v kurevské zimě tři sta kiláků během šesti týdnů. Při tom plazení a pajdání mrazivými severními teritorii se dostává do formy zejména tím, že třeba cvičně zhučí volným pádem ze stometrové skály, nebo si hoďku rehabilitačně zaplave zabalen v zázračně nadnášející stokilové koupací medvědí kožešině peřejemi s teplotou kolem nuly. Po připlazení se do civilizace se ani neohřeje a vyrazí za pomstou, kdy v sáhodlouhé bitce naporcuje nožem dobře živeného, odpočatého a nezraněného dvoumetrového zálesáka. Inu, na Mistrovství světa v rychlohojení a pohrdání gangrénami by frajer dozajista skončil na bedně, ale tomuhle v anotaci trochu chybělo sci-fi / fantasy. Nicméně, natočeno je to naprosto famózně a jedná se o totálně strhující paralympijskou pohádku s úchvatnou výpravou, při které uteče i ta prasácká stopáž jako jednonohý slepý překážkář na steroidech svému vodiči. Ale víš jak, milé Iňaryju, za to trauma z Birdmana už u mě budeš navěky v hajzlu a automaticky jedna dolů za dříve způsobená příkoří, ať natočíš cokoliv. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tak se nám Leo doplazil až k sošce (a právě akademii věnoval i svůj poslední pohled)…ne, konkrétně jemu nic vytýkat nemůžu (ani Hardymu ne). Ale popořadě. Co se týče vizuálu/technické stránky, to jsem místy skoro slintal blahem. Stejně jako u úvodního přepadení. Neměl jsem větší problém ani s příběhem, délkou či „snovými“ scénami. To spíš s „detaily“ jako: „schování“ Hawka (Bridger oslepnul?), chyba s prohozením lahví, úsměvné zobrazení Francouzů, náboženský podtext (nejvíc to milosrdenství) a líčení Hugha čistého jak okvětí bílé lilie (např. férovka či „nečekaný“ příjezd rudochů těsně před možným „zkompromitováním“). Skutečný problém ovšem vidím jinde…Ehm, tuhý kořínek je pěkná věc, ale zas „vocamcaď pocamcaď“. Už u „medvídka“ mi skřípaly zuby. Ale s (místy až úsměvnou) Glassovou nesmrtelností jsem se pral celý film. Pak jde ta snaha o realistické pojetí (ač nejhůř jsem se paradoxně cítil u „mrkací“ scény) víceméně do kytek. Přitom stačilo netlačit tak moc na pilu…ve výsledku mi to tak bohužel vychází jen na lepší průměr. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Dokud prvních 30 minut strhujeme famózní promo reel Lubetzkého kamery, která ekvilibristicky teče prostorem mezi panoramatickými a kontaktními záběry, je to strhující. Pak ovšem nastoupí nutnost vyprávět příběh a pracovat s postavami - nu, a mistr mělkosti Alejandro je rázem zpět se vším všudy. Prostředek vyprávění odvádí pozornost od toho, co je nám vyprávěno. Prim hraje neskutečně plytce sestavený scénář plný náhod, který na oko bazíruje na ultra-realismu, ale ve skutečnosti z něj neustále vyklouzává směrem k pokusu o metafyzický anti-western. Symbolická rovina, ona malickovská hra s krajinou a okázalými symboly, je tak povrchní a bezradná, až hanba fackuje. Leo sice fluše jako splašený mezek a praktikuje lekce plazení, které bral ve Vlkovi z Wall Street, ale v podstatě nemá co hrát (při scéně v rozpadlém chrámu mi ho bylo bezmála líto). Z filmu se stává povrchní gymnaziální cvičení v jacklondonovské houževnatosti, která díky množství fyzických detailů bohužel přerůstá v parodii sebe sama - Glass je Iron Man mezi trappery a Meresjev 19. století. Není to oslava houževnatosti člověka, ale zbytnělého ega tvůrce, který staví sám sebe nad příběh i postavy jako pochybného boha. Revenant je řídká podívaná, intelektuální exploatace a film, který nepřináší nic víc než skvostné snímání krajiny a akce. Jinak je to nudná tábornická příručka a vysoká škola rozdělávání ohně. Kde nic není, ani troud nehoří. Metafyzika pro chudý od grizzlyho mezi přeceněnými filmaři. P.S. Medvědice bere vše, nejlepší CGI scéna všech dob. [50%] ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

The Revenant je typ filmu, počas ktorého sa viem ponoriť do kože hlavnej postavy, a cítiť sa ako šesťročný chlapec, ktorý číta svoju prvú dobrodružnú knihu. The Revenant je síce scenáristicky obmedzeným filmom kôli knihe Michaela Punkeho, hlavne, čo sa nadmierneho výskytu náhod týka, ale samotné naturalistické spracovanie materiálu režisérom z neho robí plnokrvný dospelácky epos o pomste, aký sme tu už dávno nemali. Keby sa bol film netočil podľa knihy, a bol by ňou len inšpirovaný, mohlo to dopadnúť s dynamikou deja v druhej pôlke filmu ešte lepšie. Je to ale len parciálna výčitka, pretože hlavnou doménou filmu neni ani tak príbeh, ako herecké výkony, kamera a režíjne spracovanie. I. Na Iñárritua si môže nadávať kto chce čo chce, ale behom dvoch rokov mať dve také špičkové a žánrovo tak neskutočne odlišné filmy je jednoducho genialita hraničiaca s nolanovskými výškami - samozrejme každný vo svojom duchu. II. Lubezki predviedol svoj um už v pre mňa revolučnom Birdmanovi - opať používa glidecamovo/ramenový záber evokujúci neustále sa obzerajúcu tretiu osobu, akurát tentokrát v ešte akčnejšiom prostredí. K totálnemu vrcholu záberov patrý úvodná akčná scéna, ktorá demonštruje majstrovstvo Iñárritua v schopnosti uchopiť dramatickú scénu ako jeden celok ala divadlo. III. Herci sú tentokrát jednoznačne najsilnejším článkom celku. Gleeson potvrdil svoje kvality už v kontroverznom Black Mirror či novátorskom Ex Machina, a tu len svojú prvotriednosť potvrdzuje. Tom Hardy kúzli daľší neskutočný charakter obohatený jedinečnou karikatúrov prvoplánového zloducha, kde pracuje jak s rečou, držením tela, ale opäť aj so svojím hlasom. DiCaprio - čo dodať. Veľa ľudí hovorí, že je celý projekt vypočítavým počinom pre to, aby Leo konečne doniesol domov sošku. Je úplne jedno či sa tak stane/stalo, pretože pre mňa, a viem, že i pre mnohých iných, je bezkonkurenčne číslom jedna. Ps: Umenie sa ajtak nedá objektívne hodnotiť... :) 100% ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Film, který se tvářil v trailerech jako mix survival a revenge žánru, ale ve výsledku mohl být všeobsažným filmem o životě na divokém, nemilosrdném západě první poloviny 19. století, kdyby nakonec tyhle ambice nenaplnil a zůstal jen tím, co o sobě prohlašoval při své propagaci. Tedy ne že bych tím říkal, že to nefungovalo, fungovalo to stále výborně, v první řadě kvůli přímo dokonalé formě - ať už vezmu v úvahu Lubezkiho kamerové nájezdy, plynulé a pomalé záběry, doplněné někdy ambientním, někdy hypnotickým soundtrackem, perfektní využití prostředí a celkovou výpravnost a velikost filmu, i přes to, že polovinu filmu sledujeme jen 3-4 lidi. Ono to vyplývá právě z toho, co jsem zmínil výš - film se nesoustředí jen na to příslovečné plazení se Glasse za záchranou a vykoupením/pomstou, ale prolíná se zde více dějových linií, nejdůležitější je pak ta indiánská, která mě nejenom velmi potěšila (myslím si celkově, že toto období by mělo mít v Hollywoodu víc prostoru, filmy jako Tanec s vlky, Poslední Mohykán a jiné mi zásadně chybí), ale výrazně rozšířila záběr filmu o něco, co sice mimo katalyzátor celého příběhu nemělo větší roli ani v skutečné události o zázračném přežití Hugha Glasse, bylo však od tvůrců určitě zajímavý tah, postavit na tom některé motivace a prohloubit tím zápletku. Jenže, díky tomu z mého pohledu ztratila sílu ta hlavní linie, která je, jak se na ni podívám z kterékoliv strany, prachobyčejná a v některých ohledech skoro prvoplánová, dokonce mi chvílemi přišlo, že Hugh funguje jako jakési médium, které prochází divočinou a zprostředkovává ji divákovi bez toho aniž by on sám byl nějak důležitý. V závěrečné části se to ale převrátí a hlavní roli scénář přisoudí náhle jemu, z čehož plyne sice stále drsné a tvrdé finále, ale jaksi ničím překvapivé a snažící se uzavřít celý film až příliš násilně. Celá část přežívání je stavěna navíc dost obyčejně a neobjevně, i když jak jsem zmínil výše, formálně/obrazově je to vše tak krásné, že na první pohled by to člověk tak rád miloval stoprocentně. A první část filmu do medvěda je prakticky dokonalá, bez jediné chyby. Je to kruté, nemilosrdné, nekompromisní, špinavé, syrové a divoké, a z každé části je cítit velký historický film. Za to Iňnaritovi obrovské plus, a do budoucna víc takových projektů. Jen pro příště, třeba se rozhodnout, na co se dá v příběhu ten hlavní důraz. Jinak pomalý, místy hypnotický, až snový (ale jen místy, nechápu, co tu někteří křičí o tom, že tam bylo těch halucinací či spirituality příliš - bylo tam toho asi tak na pět minut maximálně, jestli je tohle pro někoho moc, možná by měl zůstat u nějakých akčních jednohubkách) film, kdy má člověk pocit, že se dívá na něco zásadního, ale nakonec se ukazuje, že tvůrci vsadili vše na jednoduchý příběh o pomstě. Přitom postava Toma Hardyho je vykreslena docela realisticky a nedostatečně záporně, finále je pak bez dostatečné katarze ze strany diváka, navíc celkově nepříliš uvěřitelné a s divnou koncovkou. Leonardo si to nicméně prožil pořádně, o tom žádná, jenom jeho výkon tady byl spíše fyzický než herecký a Hardy nebo i pro mě překvapivě skvělý Gleeson mají mnohem více prostoru pro ukázku toho, jací dobří herci jsou. 8,5/10 () (méně) (více)

Galerie (105)

Zajímavosti (63)

  • Rozpočet oproti původně plánovaným 90 milionům amerických dolarů nakonec narostl na 135 milionů dolarů. (hippyman)

Související novinky

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

05.10.2023

Skvělé zprávy pro fanoušky kyberpunku či sci-fi žánru obecně. Hra Cyberpunk 2077 se totiž oficiálně dočká hrané adaptace. Po úspěšném anime seriálu Cyberpunk: Edgerunners se tak bude jednat o další… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

22.12.2022

Když na jaře roku 1996 dorazil do kin blockbuster režiséra Jana de Bonta s názvem Twister, jeho vír zábavy doslova zbořil kina. Snímek s velmi štědrým rozpočtem 92 milionů dolarů díky svému poutavému… (více)

Nový Predátor má název, už se natáčí

Nový Predátor má název, už se natáčí

28.07.2021

Loni na podzim přišlo oznámení, že se slavná značka Predátor dočká dalšího zářezu. K režii nového filmu nastoupil Dan Trachtenberg (Ulice Cloverfield 10), mimo to jsme ale nedostali žádné nápovědy k… (více)

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

30.08.2020

Herečka Elizabeth Debicki (Tenet, Krycí jméno U.N.C.L.E.) se upsala hlavní roli v nové špionážní minisérii ze druhé světové války Code Name Helene. Na produkci seriálu se bude podílet studio… (více)

Reklama

Reklama