Kamera:
Frank PassinghamHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Tilda Swinton, Christoph Waltz, Ron Perlman, David Bradley, Cate Blanchett, Finn Wolfhard, John Turturro, Tim Blake Nelson, Burn Gorman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Nádherný hudební film, ve kterém oscarový filmař Guillermo del Toro pomocí fázové animace znovu vypráví příběh slavné dřevěné postavičky. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (216)
Ukňourané, ukřičené, utahané a uřvané, exaltované, vyděračské a polopatické, bez přirozeného humoru (samolibé intelektuální narážky, např. na Schopenhauera, filmové odkazy, např. na Frankensteina ad., sem nepočítám) a nadhledu ve vypjatých situacích, čili permanentně trapné k ošívání se všude tam, kde by to mělo být přirozeně dojemné. Znovu se mi potvrzuje, že del Toro prostě neumí pracovat s emocemi sofistikovaněji než ode zdi ke zdi, postavy si musí explicitně říkat tatínku miluji tě, nebo nenávidím tě synu a už nejsi můj syn, a že neumí pracovat s temnotou, strachem ani zlem, stejně jako s láskou nebo přátelstvím lépe než plakátově a ilustrativně, v plochých frázích doprovozených uslzenými obrázky, a že je to evidentně jeho nezpracované téma - že se sám k emocím prostě nedostane jinak než zprostředkovaně přes dutá a nabubřelá klišé. Ostatně už to, že zlo si ztělesňuje prostřednictvím do frází vyluhovaného nacismu, je hodně zastydlé a nefungovalo to už ve Faunově labyrintu před řadou let. *** S dospělými i dětmi se mi víckrát potvrdilo, že mnohem lépe - až do morku kostí letos sahal do emocí a jejich zdrojů Kocour v botách - velice přesvědčivý strach ze smrti nebo strach o blízké přátele a učení se, jak se kvůli druhým a pro ně stávat lepším a ze sólistů se stávat spojenci - přesně to, co del Toro v Pinochiovi vůbec nezvládl), a mnohem lepší a pro děti (desetiletý kluk) přijatelnější byla i Mathilda Roalda Dahla, a to je co říct. Tohle jsme strhali sborově. (S O., Lí, Radimem a kluky na B12). *~ ()
Nádhera. Úchvatná animace, poctivá atmosféra fašistické Itálie, krásné písničky a samotný příběh je starý dobrý doják. Je vidět, že tenhle film je del Torův srdcový projekt, protože to srdce v něm opravdu cítit a vidět je. Jeden z nejlepších letošních filmových zážitků, který je sice kouzelný, zábavný a veselý a tak všechno, ale je o zatraceně vážných tématech - smrt, fašismus, smutek, náboženská víra... ale pracuje s tím vším opravdu nádherně a emoce fungují přesně tak, jak mají. Prostě nádherná filmařina, na kterou dlouho nezapomenete. 85 %. ()
Nádherná stop-motion animace. Guillermo del Toro si splnil další svůj sen. Natočil Pinocchia, kterého musí každý znát. Pro mě osobně je největší mínus filmu předvídatelnost a celková jednoduchost. Dokázal bych si to představit v hrané verzi z které by del Toro věřím udělal ještě působivější podívanou. Přesto se mi tady, ale nechce moc rýpat do tohoto filmu, protože je to pěkná pohádka. Dabing velice kvalitní a Ewan McGregor se mi hrozně líbil. Písniček není ve filmu překvapivě mnoho, ale všechny jsou fajn. Je to dospělé, ale zároveň dětské. Vizuál je krásný, pár vtipných scén pobaví a celková stop-motion animace nemá chybu. Přesto se neubráním pocitu, že se z toho dalo vytěžit víc. 7/10 ()
Majster fantasy hororu je späť. A je ho cítiť od začiatku do konca. Príbeh o smrti, vojne, láske a rodičovstve, všetko krásne nadizajnované s veľkým citom pre detaily a farby. Síce nechápem prečo toto nazvali muzikál, piesní nebolo viac jak tri, ale vlastne som bol za to rád. Del Toro ukazaje svoju autorskú víziu a premenil klasický príbeh Pinocchia do temnejšej formy. Podobne ako vo Faunovom Labyrinte aj tu vojnové pozadie dodáva dojem že sledujete tú najvážnejšiu rozprávku akú ste kedy videli. A stále ide v prvom rade o film pre deti. Nie všetko čo sa načrtne sa aj dostatočne rozvinie. Cirkusové pasáže, výcvikové stredisko a propaganda vojny ako jedna z tém, to všetko pôsobí skratkovito a bez poriadneho vyvrcholenia. Hlavne pri konci cítiť že sa mohlo viac pritlačiť na pílu. Keď si spomeniem aké geniálne otvorenie film mal, čakal som že ma niečo podobné bude čakať aj v závere. Nová verzia Pinocchia ale obstála dobre. Vizuálne je bezchybná, dostatočne emočná, vhodná pre deti, no stále s vážnym tónom a pochmúrnymi scénami. Toto je Del Toro ktorého mám rád. ()
Jako u DaD, já tomu ten plný počet prostě napálím už jenom proto, že jsem rád, že někdo šel do toho aby takový film vznikl a nakonec i vznikl. Ještě ke všemu pod taktovkou mého oblíbence del Tora, jehož osobitý rukopis zde bohužel není cítit z kamery (chápu, ne vše se dá převést do animace), ale z úchvatného hlubokomyslného scénáře pracujícím s mnoha těžkými tématy a myšlenkami, které prostě fungují. I když, občas by jich mohlo být méně a mohli by býti dotáhnuté více do konce, ale jinak jsem s nimi spokojen. A taky jsem rád, že to je jednoduše řečeno drsnější než jsem čekal. A to tak, že o dost. Guillermo del Toro se s tím prostě nesere a opravdu tam nechá umírat lidi (figurky), aby jen prožitek byl co nejbrutálnější. Samotné nebe (či co to má být) k drsnosti stačí. Nebo když to řeknu tak ze vtipu, tak samotné loutky stačí k té děsivosti a brutalitě, protože ten design sic umělecký, není pro každého a snadno dokáže odradit. Jinak já s tím jsem spokojen. Možná jen i přes úžasnou hudbu bych dokázal odpustit muzikálová čísla (kterých sice moc není, ale i tak). Ale přiznám se, na konci málem i kapka slzy ukanula... P.S. Oscar zasloužený, mám ale možná jednu výhradu. Kocour v botách 2 coby soupěř sice není kdovíjak uměleckým počinem, ale na druhou stranu mi přijde mnohem stravitelnější i pro klasického kunzumního diváka, přijde mi na tohle lépe zvládnutý. Tím ale toto vůbec nechci zchazovat dolů, myšlenky to má hlubší a práce to musela být neskutečná, ale i přesto mi to přijde lehce nuceně umělecké předání. ()
Galerie (24)
Photo © Netflix
Zajímavosti (14)
- Jedná se o vysněný projekt režiséra Guillerma del Tora. (3T)
- Film obsahuje počas titulkov ešte jednu scénu navyše. (Arsenal83)
- Pinocchio v podaní Guillerma del Tora ukazuje, že veľký nos neoznačuje klamára, ale v tomto prípade označuje predovšetkým silný charakter. (Biopler)
Reklama