Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brát právo do vlastních rukou, a kde zůstal zákon? ... Obzvláště krutým způsobem jsou doslova popravováni nejrůznější zločinci, na které nedosáhla ruka spravedlnosti. Drogoví dealeři, gangsteři i extrémní levičák. Vyšetřováním je pověřen inspektor Grindel (Alain Delon), který brzy pochopí, že tajná organizace, která bere právo do vlastních rukou, je přímo spjata s policií. Je to však mnohem horší... Brzy dá o sobě vědět, říká si „Zdravé jádro" s jasným poselstvím, že kdo nejde s námi, jde proti nám. S proklamací o očistě společnosti se dopouští hrůzných zločinů a likviduje ty, kteří jim stojí v cestě. Tou největší hrozbou je pro ně právě inspektor Grindel. (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

mortak 

všechny recenze uživatele

Základním rysem měšťáka je nenávist. On tvrdě dře každý den, platí řádně daně a chce za ně pořádek. Jenže když se vrací z práce domů ke své ženušce a dětem, co vidí? Prachaté teplouše a barevné, jak si užívají, jak se topí v luxusu, zatímco on... A jenom pro takového maloměšťáka je tu tento film - bez děje, bez logiky, protože jde vlastně jen o sled brutálních poprav vyjadřujících měšťákův sen - zatočit s tou chátrou. Dokonce i on tu má svojí scénu - přijde na policii s dítětem v dlaních a ptá se: proč ona? Vy mě máte chránit! Co pro to děláte? A Delon mu slíbí, že je dostane. Protože náš maloměšták nenávidí i ty policisty, protože nic nedělají a musí je živit ze svých daní. Nenávidí všechno a všechny. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Po zjištění, že Delon věnoval film Jeanu Gabinovi a úvodních scénách velké čistky s fanatickým Serraultem jsem myslel, že to bude lepší než jsem čekal. Ale nebylo. Dopadlo to přesně podle mého očekávání. Delon se už naštěstí už tolik nevystavuje ve světle supermana, ale jeho humor neustále zaostává za Belmondem. Pak je tu několik zbytečných scén s Delonovou partnerkou (stejně jako scéna v nemocnici). Samotné téma vzájemného boje uvnitř policie je zajímavé, ale zasloužilo by lepší zpracování. Takže výsledkem je průměr, kterému ovšem hodně pomáhá zmiňovaný bard Michel Serrault jako policejní fašista. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kdyby ho nebudili, udělají nejspíš i líp. Ono totiž pod náporem kvalitních francouzkejch kriminálek vznikla jedna, která nemá dostatek akčních scén, ani kvalitních momentů, kde by nám francouzští herci jasně ukázali, že hlavní síla je právě v očích. Výsledek této kriminálky je nakonec takový, že není ani dobrá, ani špatná. Má od každého trochu, ale ve výsledku nevyniká ničím. Naštěstí pod náporem průměrnosti nám Alain na závěr ukázal, proč právě on nejčastěji hraje policajta. Dost možná už ho to ale nebavilo, pač to mělo daleko rychlejší průběh, než by si divák vůbec představoval. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Sedlo mi to, až jsem překvapený. Asi tím koncem, protože většina filmu je taková nemastná neslaná, jako ostatně u vícero hero filmu, které si produkoval sám Alain. Ale Michel Serrault jako démonický záporák s hlasem Bořivoje Navrátila, to je prostě terno. A ta harmonika, asi nejlepší od dob Tenkrát na západě. Celkem brutální scény, i když je to jinak takový oddechový, civilní film bez napětí, cením atmosféru. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Francouzi rádi točí filmy o tom, že je něco shnilého v jejich policejním aparátu, tentokrát se jde s myšlenkou ultrapravicové organizace Zdravé jádro policie (chystající snad přímo státní převrat) až do krajnosti. Jeden z nejbrutálnějších filmů s A.Delonem mě vedl k zamyšlení, co nebezpečného asi na vnitru provádí olomoucký Ivan Hrozný- nemyslím, že právě tohle, řekl bych, že spíše něco v intencích právě proseknutého skandálu kolem poslanců Moravy, Tlustého, Tluchoře apod. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Při natáčení filmu si Delon natrhl v červenci 1988 Achillovu šlachu, což přimělo politika Raymonda Barra k tomu, aby trpícímu herci zaslal telegram, kde ho utěšoval, že tento úraz jen přispěje k dovršení jeho mýtu.
    (Rosalinda)

Reklama

Reklama