Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brát právo do vlastních rukou, a kde zůstal zákon? ... Obzvláště krutým způsobem jsou doslova popravováni nejrůznější zločinci, na které nedosáhla ruka spravedlnosti. Drogoví dealeři, gangsteři i extrémní levičák. Vyšetřováním je pověřen inspektor Grindel (Alain Delon), který brzy pochopí, že tajná organizace, která bere právo do vlastních rukou, je přímo spjata s policií. Je to však mnohem horší... Brzy dá o sobě vědět, říká si „Zdravé jádro" s jasným poselstvím, že kdo nejde s námi, jde proti nám. S proklamací o očistě společnosti se dopouští hrůzných zločinů a likviduje ty, kteří jim stojí v cestě. Tou největší hrozbou je pro ně právě inspektor Grindel. (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

dobytek 

všechny recenze uživatele

V 80. letech natočil Alain Delon asi tři filmy na stejný téma, který mi dost splývaj a pletou se mi mezi sebou. A i když je tenhle film z těch třech určitě nejlepší, tak já mám Delona radši spíš v nějakejch chytřejších filmech. Tohle mi přišlo, že se ve Francii snažili kopírovat akční filmy z produkce USA. Neřikám, že mě to nebavilo, ale v rámci Delonovy ostatní tvorby se rozhodně nejedná o žádnej zázrak. A Michel Serrault má na kontě taky rozhodně lepší role. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Filmografie Alaina Delona je hustě osázena rolemi nekompromisních bojovníků, v nemálo případech i policistů, takže by asi bylo na místě si říci, proč by měl zrovna tenhle korálek navlečený na oné dlouhé šňůrce upoutat Vaši pozornost. Je to v podstatě proto, že jde o korálek velmi zajímavě vybroušený - protihráčem zásadového Delona je tu neméně zásadový, avšak o poznání šáhlejší Michel Serrault, jehož kumpáni jako by byli nějakou Mitterrandovskou propagandistickou hříčkou na téma "karikatura de Gaullových fašistických tendencí", nějak podivně vykládaná jako očistný oheň pro degenerující společnost, které se lůza vysmívá a využívá ji. Proto se tu taky velmi zhusta děje "staré dobré ultranásilí", kastruje se, podřezává, vyhazuje do vzduchu, a pochopitelně štědře maluje krví. Nemůže samozřejmě chybět ani aerobic v upnutém trikotu (naštěstí ne na Delonovi, ale na Roxan Gould;)), a už vůbec "správně" francouzsky-osmdesátkově podivné artové vložky jako je sebevražda komisaře ze série Taxi, nebo - a to ještě víc - scéna na kolotoči. Sympatické je, že do poslední chvíle nemáte potuchy, jak to dopadne, protože umřít může skutečně kdokoliv (a je to film s Delonem, že...). Bohužel celý film je strašlivá směska výše uvedeného, která postrádá jakýkoliv ucelenější smysl, a víc než co jiného působí jako snaha za každou cenu šokovat. Z dnešního pohledu už tu ale v tomhle směru není nic unikátního, k vidění byly daleko syrovější i promyšlenější věci. A tak se dá říct, že Nebuďte Policajta je dnes v kategorii zajímavosti zařaditelný leda tak do sekce kuriozita aneb i tohle se tehdá točilo... 60%... za práci s barvami:) ()

Reklama

andrii 

všechny recenze uživatele

Podsvětí před tribunálem "čistých." My jsme dozorci pořádku. Řadová smrt vystoupila z davu. Mrtvým nechť crčí ze šosu trest posledního soudu. Pod plachetkou noci sbor spravedlivých bdí, zatímco Alain Delon klidně spí. Hodiny bijí na poplach. Je čas se odkopat, z vyhřáté postele za povinnostmi spěchat. Nedobrovolně probuzen, rozmrzelý, nedospalý, musí noční můru denní vypudit. Už už pálí těžkou ráží, cinká pouty, stíná hlavy. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Dvě hvězdičky za dva momenty, kdy jsem se zasmála: * poslední slova umírajícího padoucha „smrt lachtanům!“ / * zloduši sedí v autě poblíž pouti. Jeden vystoupí, koupí kornoutek se zmrzlinou a přinese ji šéfovi bandy. Pak v autě (líz) začnou (slint) plánovat (mlask) další (líz) vraždy (křup). Ty woe... ()

Willy Kufalt odpad!

všechny recenze uživatele

Ve druhé půlce 80. let nezapomenutých filmů tohoto žánru moc nevzniklo, takže jsem raději neočekával výjimečný kus, ale co je moc, to je už vážně příliš. Tolik bizardních nechutností skoro v každé scéně, tolik mrtvol, s nimiž se režisér vyřádil jako v hrůzostrašném panoptiku a osmdesátkový nádech ve stylu akčního béčka dělají z tohoto filmu (i navzdory zajímavému tématu s politickým přesahem) jednu velice nepovedenou šílenost. A aby toho nebylo málo, absolutní trapnost této odfláklé slátaniny završuje svými marnými pokusy o jakýsi vtip a šarm i samotný Delon. Rád bych udělil půl hvězdičky za zdařilý výkon Michela Serraulta (vzhledem k vedlejší roli s menším prostorem opravdu jen půl), ale za tak trestuhodné zaobcházení s velice slibným tématem ve snímku, který v rukách Pinheira spadl do vysloveně primitivní nechutnosti, jí nakonec zpátky zaokruhluji směrem dolů. Chudák Jean Gabin, ten si opravdu nezasloužil, aby mu bylo něco podobné věnováno, musel se pak ještě určitě dlouho v hrobě obracet. 15% ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Při natáčení filmu si Delon natrhl v červenci 1988 Achillovu šlachu, což přimělo politika Raymonda Barra k tomu, aby trpícímu herci zaslal telegram, kde ho utěšoval, že tento úraz jen přispěje k dovršení jeho mýtu.
    (Rosalinda)
  • Ve 39. minutě policajt vidí v dalekohledu na hřbitově Staedlera (Féodor Atkine), co jde uctít modly komunismu, židovskobolševický zmetky, jak je u hrobu Éluarda. Paul Éluard se ve skutečnosti jmenoval Grindel, stejně jako vrchní komisař ve filmu. Jeho náhrobek je nízká deska s useknutými rohy, nikoli vysoká s křížem jako ve filmu. (aquacam)

Reklama

Reklama