poster

Balada pro banditu (divadelní záznam)

Komedie / Romantický

Česko, 2012, 135 min

  • helianto
    ****

    „Šest týdnů přestávka … Ehm. Dvacet minut přestávka.“ Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, zkus v Paříži postavit druhou Eiffelovu věž … Ano, na to jak ikonickým představením bylo to ze sedmdesátých let s Miroslavem Donutilem, podařilo se Vladimíru Morávkovi dát dohromady zcela svébytnou, originální inscenaci, která rozhodně té původní nezůstává nic dlužná.(11.4.2015)

  • slunicko2
    ***

    Pojďme chlapci, pojďme krást, bude žrádlo, bude chlast. Kdo se bojí, ať je doma, bude ovce ráno pást. 1) Nová verze 47letého scénáristy a filmového a divadelního režiséra Vladimíra Morávka je zejména ve své první polovině pastvou pro oči i uši. Svižná choreografie doplňuje již dávno známé konstanty - výborný text Milana Uhdeho a nádherné již zlidovělé písničky Miloše Štědroně. Stavěli, stavěli, šibeničky dvoje, vyber si, synečku, vždyť jsou obě tvoje, vždyť jsou obě tvoje. 2) Herecký rejstřík již 37letého (!) Jana Zadražila (Nikola Šuhaj) je parádní. Herec ukazuje spolu s pěknou postavou živočišný sexy výkon tak odlišný od unylých rolí v televizních seriálech. 3) Na druhé straně ovšem nadbytečná druhá hodina představení nepřináší nic nového, nic, co by už nebylo bývalo řečeno v části první. Stále se opakující stejné filmové dotáčky u splavu či věčné havraní skřehotání jen symbolizují tuto tvůrčí bezradnost. 4) Za zmínku stojí půvabný okamžik, kdy Eržika omylem hodí mokré prádlo divákovi do tváře - právě zpívající Zadražil se v rozporu s rolí rozesměje a herečka přicupitá k divákovi poznovu, aby mu osušila tvář. Nepůjdu od tebe, má milá bělavá, dokud má košilka, nebude krvavá. Košilka krvavá, rozsekaná hlava. Nepůjdu od tebe, má milá bělavá.(4.12.2012)

  • Hwaelos
    ***

    Viděl jsem novou inscenaci Balady v divadle a byl to zážitek o třídu výš, než kde je tenhle záznam. Nejde jen o zmiňované prostřihy na cákání se ve splavu (což bylo napoprvé osvěžující, po desáté už velmi otravné), ale především o pojetí zpívaných pasáží. Velmi se mi zamlouvají taneční čísla pojatá jako střety dvou skupin (nejčastěji mužů a žen - např. v "Tam u řeky na kraji"), ale celkově disharmonické pojetí se k neo-lidovkám M. Štědroně moc nehodí. Herci často spíš deklamují, než zpívají apod. Podobně je to s celkovým sehráním původních rolí novým ansámblem. Zatímco Vyorálek byl poměrně dobrou náhradou za (tehdy skvělého) Polívku, výkon Jana Zdražila (Šuhaj) měl v podstatě jen jednu polohu (živočišně nasranou) a Robert Mikluš už se na můj styl v roli Derbaka pohyboval za hranou parodie.(6.5.2017)

  • Tom_Lachtan
    ****

    není to špatné, určitě ne, ale.... Někde by to chtělo přece jenom víc klasickýho divadla, ne že bych něco proti modernějšímu divadlu, ale tohle byl jakejsi patvar někde mezi a neustále opakované scény cachtaní ve vodě mě už ke konco začali slušně otravovat, přesto se jedná o dost zajimavý a kvalitní počin, herci dobří, hudba skvělá...(1.12.2012)

  • Arcipes
    ****

    Inscenace čerpá ze síly Štědroňovy hudby, která ve kvělém nastudování popohání jinak trochu utahaný a za vlasy přitažený dramaturgický záměr. Herectví je příliš expresivní - po sté minutě už z něj třeští hlava. Herci však jedou nadoraz, scéna je působivá a pěvecké výkony jsou "přinejmenším nanejvýš" uspokojivé. 4/5(2.12.2012)