Režie:
Jack ArnoldKamera:
George RobinsonHudba:
Herman SteinHrají:
John Agar, Mara Corday, Leo G. Carroll, Nestor Paiva, Raymond Bailey, Steve Darrell, Clint Eastwood, Tom London, Dee Carroll, Bing Russell, Robert Robinson (více)Obsahy(1)
Profesor Gerald Deemer pracuje na zvláštnej výživnej látke, ktorá pomáha uľahčiť situáciu s prídelmi jedla. K tejto situácii prišlo vzhľadom na celosvetový nárast populácie. Profesorove experimenty sú čiastočne úspešné, no výsledkom sú i zlyhania. Jedného dňa si dvaja Deemerovi kolegovia aplikujú túto výživu, no neúspešne, po niekoľkých dňoch zomierajú. Jeden z nich pred smrťou zošalie a snaží sa látku aplikovať i Deemerovi. Počas súboja im unikne tarantula, ktorá má v sebe tú istú látku. Na slobode začne tarantula narastať a útočiť na dobytok i ľudí... (matriosa)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
[FOD 2024] Takhle to dopadá, když dáte ženám volební právo. Začnou studovat a chtějí být asistentkami vědců a snad i vědkyněmi! Chlapi šovinisticky slintaj nad ženskými nožkami (I got stuck leaving the plane!), hodně se tu kouří cigára... Prostě padesátky. A pak tu máme šíleného vědce, který se snaží vyřešit zásadní problém lidstva, jak nakrmit expadnující lidstvo. A občas někdo se znetvořeným tělem umře. Jack Arnold natáčel velké hity v době, kdy lidé byli reálně vystrašení z toho, co přinese nový atomový věk. A byl to dobrý osobitý filmař, tvořící nejlepší a nejúspěšnější žánrové filmy své doby. A když není rozpočet, tak naznačuje, pracuje s kvalitním příběhem a hereckými výkony. Místo umělého pavouka točí živého. Všechny postavy jsou prokreslené, mají co hrát a jsou v tom přesvědčivé. JInak by film nefungoval, když jeho převážná část nestojí na efektech a buduje atmosféru nepřímo hromádkami kostí a louží blivajzu. Jen je škoda, že neuteklo to přerostlé morče. Vidět Tarantuli v dvojprojekci s (také Ardoldovým) Neuvěřitelně změnšujícím se mužem byl zážitek. Závěr s bojem proti tarantuli hodně zestárl, ale právě ona střídmost s efekty dělá z filmu klasiku. Předfilm: Bambi Meets Godzilla ()
První liga mezi béčky 50. let. Jak se pozná dobrý od špatného? Když máme omezený rozpočet, podřídíme tomu scénář a nepředvádíme 50 minut trapných triků, ale 10 minut ucházejících. Odsýpání děje se pochopitelně koná hlavně konverzací, a ta zde není pitomá, herci jsou výborně vykreslení i v malých roličkách. Nikdo nepřehrává, naopak herci jsou dobří a mají dobře napsanou roli. Tarantule je mazlík, ale osobně mě nejvíc uchvátilo obří morče. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $1,100,000║Tržby Celosvetovo $1,100,000▐ Zaujmú sú hlavne masky po deformácii vyvinutím liekom, triky s tarantulu újdu, príbeh čo to povysvetľuje o živote tarantuly takže to príde aspoň celkom zaujímavé, ináč sa to celé vezie v jednej úrovni bez skutočne silnejších scén, v tomto prípade ide skôr len o priemerný snímok. /60%/ ()
I když se pavouk zapojí do akce až v poslední čtvrtině filmu, celým snímkem probíhá již od počátku, kdy sledujeme smrt profesorova spolupracovníka, napětí a neklid. Ocenit je třeba solidní speciální efekty. Tvůrci dali přednost před plyšovými loutkami živému sklípkanovi, čímž dodali na věrohodnosti. Prolínačky, zadní projekce, zkreslená perspektiva a modely dokážou v některých záběrech vytvořit dojem skutečnosti, až musí trikaře ocenit i ti, co vyrostli na počítačových efektech. Dnes už klasický monsterfilm od Universalu sice tolik nevyděsí, příznivce podobných snímků ale jistě potěší. Hodnocení z minula ponechávám. ()
Jeden z mnoha počinů padesátých let reflektující obavy ze zneužití atomové energie samotnými vědci si tentokrát klade závažné otázky o budoucnosti stravování kumulujícího se lidstva spolu s častým zobrazováním mužů vědy jako samozvaných experimentátorů toužících po božské moci. Prví půlka trpí zákonitostmi malého rozpočtu, tzn. extrémním množstvím konverzačních scén pod tvrdým svícením v nepříliš vybavených interiérech, velkým prostorem pro okrajové postavy či postupným sbližování ústřední dvojice. Druhá půle naštěstí vytrhává z letargie častým zobrazováním trikově velmi dobře zasazeného monstra a drtivým posunem k akčnímu spektáklu, který je korunován archivními záběry, apelem o kompaktnosti armády a její schopnosti zakročit a poněkud unylou honičkou. ()
Galerie (90)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (11)
- Tarantula bola štvrtým najväčším filmom v USA v decembri roku 1955 a zarobila 1,1 milióna dolárov. (westerns)
- Miesta natáčania: (Kalifornia), pričom púštne scény sa natáčali v Apple Valley. (westerns)
- Lietadlá, ktoré vzlietajú k útoku na tarantulu nesú typové označenie F-84 Thunderjets. Avšak tie, ktoré vykonávajú samotný útok sú úplne iného typu – F-80 Shooting Stars. (beso74)
Reklama