Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    ***

    Českotelevizní pohádkové kouzlo: ať už předlohu napsal Erben, Němcová nebo Andersen, jejich adaptace jsou jedna jako druhá. Máme tu mladý pohledný pár, který ovšem musí jít stranou, pokud se zrovna mohou předvádět Bohdalová s Preissem. Že pohádka v tu chvíli začne nudit, přece vadí jen těm pár stovkám internetových remcalů. Čím to je, že čím mají filmaři úžasnější technologie, tím průměrnější filmy točí? No nic, nashle o příštích Vánocích u další úplně stejně průměrné pohádky. Diváci tak dostanou přesně to, co čekají. A tak je to v pořádku, nebo ne? (50%)(24.12.2013)

  • OG_Swifty
    ****

    Půjdu proti proudu, mě se z nových pohádek (nových = dosud neviděných) během svátků líbila tato pohádka nejvíc ze všech. Dejdar, Táborský nebo mentál Vladyka byli správný záporáci, který trumfla jen ještě mentálnější Bohdalová s předkusem. Jan Hrušínský a Viktor Preiss byli oba sympatičtí, princezna a panoš mi taky nevadili, takže jsem se celkem mile bavil a fandil, ať už tu Bohdalku chytnou a pověsej :)(26.12.2015)

  • MartinezZ
    ***

    Nu, tak hrozné, aby to aktuálně muselo mít jen 38%, mi to, kupodivu, zase nepřišlo. Jako základ bylo použito Andersenovo Křesadlo, přičemž tahle česká pohádková adaptace u mě těžila z toho, že si předlohu moc nepamatuji. Přidaný humor mi nevadil, nebyl ani nijak zvlášť uřvaný a Preiss to zahrál fakt moc dobře, ostatně jak jinak :) Hrušínského král sice už byl trochu přespříliš upitvořený blb, i na pohádkové poměry, nicméně ho přehlušila namaskovaná Bohdalka, která i s hutným nánosem makeupu přesvědčila děti, že 'Nesmrtelná teta' umřela a po smrti takhle napuchla, ugh. Dokonce mi přišly i pěkné exteriéry i interiéry. Prostě zámek vypadal jako zámek (nebo hrad), byl vyzdobený, čistý, žádné rozvaliny, kdy si moderní pohádky šetří rozpočet na tom, že princezny, princové a králové pobíhají v totálních rozvalinách, připomínajících leda tak neudržovaný statek JZD bez i pozůstatků střechy. Skanzen, lesy, jeskyňka, ~~~ Sečteno, podtrženo, taková trága to určitě nebyla. Pokud vezmu konkurenci nedávných vánočních pohádek, tak 'Duch nad zlato' byl určitě pohádkovější než Láska rohatá (bodejť, když "Křesadlo") nebo O pokladech, což bylo spíš víc umělecké než pohádkové; rozhodně méně uřvaný než Dvanáct měsíčků, kterážto pohádka mi přišla natočená nějak až příliš moderně; zajímavější a zase pohádkověji zpracované než Peklo s princeznou, kde mi jednak nesedla příliš moderní Tereza a druhak mě bylo skoro až špatně z nápadu Stránského dvojrole. Pak už si z posledních let vzpomínám jen na dva pohádkové, řekněme mezníky: Micimutr, kterážto se pevně usídlila na chvostu moderního pohádkového hnoje, a než na ní, je lepší mít 89 minut prázdnou černou obrazovku bez zvuku, a Anděl Páně, která po mnoha letech a zase na mnoho let přinesla na vánoční obrazovky pohádkový příběh s nápadem, humorem, snesitelnou modernou, pěkný na pohled i na poslech (a kde skoro nebylo vedlejších rolí :) - V tomhle ohledu z toho vyšel 'Duch nad zlato' ještě se ctí. Vidět byl, bych si tipl, i větší rozpočet, než u mnohých dalších Zelenkových pohádkových... zpracování.(25.12.2013)

  • Enšpígl
    **

    I když pominu fakt, že v pohádce hraje Bohdalová, která se mě po tom, co jsem viděl od kamaráda jeden e-mail lidsky natolik zhnusila, že mám velký problém jí jenom vidět, stejně mě vychází bohužel pohádkový podprůměr. Pohádce vůbec neprospěly zdlouhavé scény napřiklad duch Arnoldo nosí asi 10 minut Bohadcle poklad, to se přece dá filmařsky zkrátit raz dva. Právě díky tomu, chybělo pohádce větší tempo, větší šance vtáhnout diváka do pohádkového světa. Je to pohádka nechci se v tom nimrat, tak jen udávám hlavní důvod proč se mě pohádka nelíbila i když by se našly i další důvody. Závěrečný finále sice působí legračně natahovaně, ale mělo v sobě alespon trošku napětí. Ze všeho nejvíc se mě líbila Veronika, ne že by tady zahrála extraligu, ale prostě ej to krásná holka a do jejich očí by se moh dívat pořád, ale to už je zase jiná pohádka.(25.12.2013)

  • Flakotaso
    odpad!

    Silné kafe. A to i na bídné poměry porevolučních pohádek. Měl jsem zlé tušení a náznaky kopřivky na těle už poté, co jsem zjistil že režisérem je Zelenka, ale ve skutečnosti to bylo ještě horší - někde na pomezí usínání a dávivého reflexu. Ten chytrák si krásně lišácky ušetřil práci a prachy - přece proč natáčet přirozeně, podle určitých zákonů (kde někdo někam jde a zase odejde, má to prostorovou a dějovou návaznost, střídají se exteriéry a interiéry), vyberu si tři místnosti a všichni mezi nimi budou neustále přelétávat vesmírem! Zelenka mimochodem ojebal i závěrečné titulky, takže kdyby někoho náhodou zajímalo, na kterém zámku se natáčelo, nedočká se. Takový výtvor si ani nezaslouží delší pozastavení nad tím, co je tam špatně, jelikož špatně je úplně všechno. "Detaily" jako to, že v jednom záběru jsou dva chlápci, z nichž jeden má třírohý klobouk a paruku z 18.století a druhý cylindr z 19.století už tak diletantskou skupinu tvůrců samozřejmě nemůžou zajímat. Chtěl jsem dát jednu hvězdu za to, že se filmu povedlo vyvolat lítost nad Preissem, ale proč bych to dělal, že...(25.12.2013)

  • - Natáčení probíhalo na zámku v Ploskovicích, na zámku v Telči, v ateliérech Kavčích Hory, v klášterním komplexu areálu zámku Mnichovo Hradiště a nedalekých lokalitách Valečov a Mužský, a to od 27. května 2013 celkem 25 dní. (AnčaRambo)

  • - Vitkor Preiss se před natáčením svěřil, že půjde o jeho první účinkování v trikovém filmu. [Zdroj: deník Metro] (hippyman)

  • - Viktor Preiss, který hraje ducha, přišel sám s nápadem, že by mohl duch mluvit italským přízvukem. (Aknah)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace