Režie:
Alice NellisScénář:
Alice NellisKamera:
Matěj CibulkaHudba:
Vašo PatejdlHrají:
Martha Issová, Lukáš Příkazký, Václav Neužil ml., Sabina Remundová, Zuzana Bydžovská, Kristína Svarinská, Jana Oľhová, Marián Geišberg, Miroslav Noga (více)Obsahy(1)
Pohádkový příběh vychází z klasické pohádky Boženy Němcové "Sedmero krkavců". Mladá dívka na sebe bere těžký úkol. Musí se pokusit zachránit své bratry a zbavit je prokletí, které na ně uvrhla jejich matka. Je to příběh o odvaze, vytrvalosti, ale také síle slova, pravdy a opravdové lásky... Hlavní hrdinkou je mladá dívka Bohdanka, která se narodí do utrápené rodiny pekaře, jehož žena před lety v návalu vzteku proklela sedm svých synů a z těch se stali krkavci. Rodiče před Bohdankou toto rodinné neštěstí tají. Když se Bohdanka na prahu dospělosti dozví o prokletí své rodiny, rozhodne se, že musí bratry zachránit. Od místní čarodějky se jí dostane rady, že musí svým bratrům ušít košile. Ale ne lecjaké - sama bez pomoci musí natrhat kopřivy, zpracovat vlákna, utkat látku a ušít každý steh. Bohdanka se vydává na dlouhou cestu za záchranou svým bratrů. (Bohemia MP)
(více)Videa (1)
Recenze (592)
Tohle je jedna z povedenějších českých pohádek v novodobé éře. Konečně je tu pohádka, kde prostředí, krajina, kostýmy atd. jsou opravdu realistické své době, že věříte, že se to skutečně odehrává x let zpátky. Problém je ovšem né úplně dokonalý scénář. Mě obecně příběh téhle pohádky nějak neoslovil, ale dalo se to natočit a vyprávět lépe, byly tam nudné pasáže. Každopádně závěrečná půl hodinka byla povedená. Bál jsem se, že mi Martha Issová nebude sedět jako Bohdanka, ale opak byl pravdou, byla v té roli opravdu dobrá. Tato verze Sedmera krkavců je lepší než verze z roku 1993, takže dávám o hvězdičku více než jsem dal staré verzi. ()
Príbeh spracovaný naozaj výborne a na úrovni. Myšlienka o tom, že pravda je vždy len interpretáciou skutočnosti, bola naozaj skvele spracovaná a u mňa výrazne zarezonovala. Mne osobne to kazili herecké stvárnenie, teda hlavne ústredná dvojica v sebe nemala ani štipku iskry. Možno je to len moja interpretácia, ale u mňa to tie tri hviezdy nepreskočí. ()
Proč jsem to zapomněl okomentovat poté, co jsem přemohl svou nedůvěru a tento skvost konečně spatřil v televizi? Asi proto, že vlastně nemám moc co říct, a proto, že jsem se dlouho pokoušel překonat zklamané očekávání plynoucí z toho, že i někteří z mých nejoblíbenějších lidí zde nešetřili slovy chvály (čest Honajzovi, že tomu nepropadl). Jenže pro mě je to prostě jen další z mizerných současných českých pohádek, v tomhle případě navíc dorasovaná účastí odporného (jen částečně fyzicky, ale hlavně osobností) těžkotonážního stvoření v roli Bohdanky. Růžičkové Droběna by byla vhodnější než tohle "cjéé" věčně opruzené pražské debilátko. Spoustou věcí (především kombinací solidních kostýmů s mizernými dialogy a hereckými výkony) mi to připomnělo ty horší z německých pohádek, kterými nás o víkendových dopolednách zásobuje TV Nova. Na Rážovu verzi (na obě) to nemá ani náhodou. ()
„Keď je človek nahnevaný, mal by byť ticho.“ Behom roka vtedy šli von dve rozprávky – Láska na vlásku a táto. Láska na vlásku bola lepšie ošetrená režijne, ale nebola čistou rozprávkou, neobsahovala žiadne nadprirodzené prvky. Sedem zhavranených bratov je síce príšernosť ťažkého kalibru, ale zas kto od rozprávky vyžaduje veci medzi nebom a zemou (čo by podľa mňa každá normálna rozprávka mala obsahovať, inak predsa nejde o rozprávku, ale o historickú kostýmovú melodrámu), ten si príde na svoje. Bosorky v chyžiach uprostred hustých lesov, čary a kúzla, na zvieratá sa meniace ľudské bytosti, je toho vcelku dosť. Ten film je však hrozný! Dobrou správou je, že hrozný takým tým parádnym spôsobom, kedy je to AŽ TAK zlé, až si to užívate. V prvom rade kasting je zlý. Skôr štyridsiatnička, než tridsiatnička Martha Issová sa do úlohy veselej puberťáčky hodí asi ako Terminátor do sitkomu. Miro Noga bol v roličke kráľa trápny už na pohľad. Sabina Remundová ako kráľovná neuveriteľná. Pripadala mi ako neherečka, ktorá je obsadzovaná asi len preto, že má slávnu mamu. Jej synovia sú po hereckej stránke takisto nevydarení a divní. Ako-tak sa držia snáď len Bydžovská a Jana Oľhová, tá zvykne bývať fajn v kladných rolách. Scenár je plný šialených momentov a nápadov, ako je vražda manžela skalou (to muselo byť fakt majstrovsky na centimeter presne vyrátané) alebo bizarný nápad s hrebeňom, kedy „to“ vidí len ten, ktorý danú osobu češe, ale minimálne z upaľovacieho finále sa zdá, že „to“ vidí aj okolostojaci dav. Výprava nie je zlá, no z ustavičného škriekania havranov si budete musieť vziať paralen. Na facku je strih, ktorého mizernosť dosahuje rozmery Arktídy. Čiže ona vlastne porodila a potom čo? Kráľovná vzala bábätko, hodila ho do rieky (!!!) a následne čo? Čo povedala rodičke? Že dieťa je mŕtve? Ak áno, nemali ukázať žiaľ ženy pri najväčšej tragédii jej života? Alebo jej len dajme tomu povedala, že dieťa je v poriadku, ale práve teraz spí a tak ho nemôže vidieť? Finále s poltuctom flashbackov ma prizabilo, museli ma oživovať. ()
Kým sa film tvári ako slovenská rozprávka, je fajn. Pekná príroda i dedina, atmosféra, mystika... Akonáhle sa príbeh presunie do hradu, je z toho „užvanená“ česká rozprávka s akože vtipnými postavičkami, ktorá nudí. Až som mal pocit, že PRINC BAJAJA dostal novú konkurenciu v otravnosti. Alice Nellis je ako rozprávačka príbehu neschopná a fakty, ktoré divák už dávno vie, zbytočne dookola vysvetľuje jednotlivým postavám. Flashbacky odkrývajúce „nečakané“ tajomstvo vyslovene urážajú divákovu inteligenciu (ona fakt neporodila mačku?!). LÁSKA NA VLÁSKU i OREST Z RODU ČARODEJNÍKOV sú určite lepšou voľbou... ()
Galerie (58)
Zajímavosti (12)
- Film se pouze inspiroval povídkou Boženy Němcové. Podle předlohy se Bohdanka o zakletí bratrů dozvěděla od staré služky. Při hledání bratrů jí pomáhali tři mládenci: Vítr, Měsíc a Slunce. Také úkol se šitím košil Bohdance řekli přímo její bratři, se kterými v povídce mohla (oproti filmu) zpočátku hovořit. Bydlela ve vykotlané vrbě a její milý nápadník měl pouze zlou sestru. Hlavní rozdíl proti filmu však je, že Bohdanka v povídce zasela a pěstovala len, ze kterého nakonec košile ušila a ne kopřivy. (zalmalen)
- Scény z dediny boli natáčané v Múzeu oravskej dediny, v obci Zuberec. (ti88na)
- Herečka Martha Issová (Bohdanka) ve filmu ze země vytrhává skutečné kopřivy. (vyfuk)
Reklama