Režie:
Jan HřebejkKamera:
Asen ŠopovHudba:
Vladivojna La ChiaHrají:
Aňa Geislerová, Jiří Havelka, Jitka Čvančarová, Hynek Čermák, Anna Polívková, Radek Holub, Jana Kolesárová, Jana Švandová, Lenka Krobotová, Jaromír Hanzlík (více)VOD (1)
Epizody(13)
-
Epizoda 1 (S01E01)
-
Epizoda 2 (S01E02)
-
Epizoda 3 (S01E03)
-
Epizoda 4 (S01E04)
-
Epizoda 5 (S01E05)
-
Epizoda 6 (S01E06)
-
Epizoda 7 (S01E07)
-
Epizoda 8 (S01E08)
-
Epizoda 9 (S01E09)
-
Epizoda 10 (S01E10)
-
Epizoda 11 (S01E11)
-
Epizoda 12 (S01E12)
-
Epizoda 13 (S01E13)
Recenze (32)
"Tak já jsem přines víno, kytku, večeři. Cos přinesla ty? Opar, menstruaci a depresi... Tak co teď?" Také jsem se téměř po uši zamiloval, do titulního songu (a to jsem jinak příznivec mnohem tvrdší muziky :-)) A i samotný seriál jsem si oblíbil, ať už se jednalo o romanticko-komediální nebo komediálně-dramatický či dokonce tragikomický... Svět je prý malý, samotná Praha o to víc, respektive o to míň, a tak vznikl náramný propletenec vztahů, který dokázal k popukání rozesmát, ale také tvář i zasmušit. Každopádně herecké výkony byly výborné, o tanečku Romana Holuba v nemocnici se mi možná bude i zdát :-) A pro mne neznámý hlavní hrdina Jiří svým civilním výrazem a elegancí nejenže připomíná svého slavnějšího a staršího jmenovce, ale zde je téměř i Havelkovštější :-))) ()
Za mě je to díky obsazení trochu guilty pleasure, přestože cítím, že to není žádný seriálový skvost, co se týče scénáře. Ale první série mě celkem chytla za srdce a rozhodně má své silné momenty i přes předvídatelné dějové linky. Postavy se hezky prolínají a není to nějak kýčovité i přes telenovelový námět. ()
SPOILERY! Vychází mi tady, že bych to měla ohodnotit na dvě hvězdičky, ale já tomu přidám. Herecké obsazení je příjemné (až teda na to neherectví dětí a Šárčinýho otce, to jsem dost dobře nepochopila), chyběla mi tam větší atmosféričnost prostředí. Z nezajímavých postav se vyklubaly postavy vesměs zajímavé. Vypíchla bych asi Jitku Čvančarovou, jejíž zlá Zuzana ve své nespokojenosti a sebelítosti raději kopala kolem sebe a metala zraňující slova, namísto aby uhla před strachem, že bude navždy sama a postarala se o to, že jí bude líp. A potom Janu Kolesárovou, která přešla perfektně od sebejisté ženy k člověku rozbolavělého nešťastnou láskou. Trochu mi bylo líto, že postava Karla v podání Radka Holuba byla vykreslena spíš směšně a to ne moc v tom příznivém slova smylu. Myslím, že mohli stavět na úplně jiných věcech a udělat jeho postavu spíš vážnější a zamilováníhodnější (já fakt nevím, jak to napsat, aby to vyznělo tak, jak to myslím). On třeba není krasavec z obálky, ale má moc pěkný, hodný oči - proč nezačít od nich. No to je fuk. :-) Taky jsem dost dobře nepochopila vztah Šárky a Jiřího. Oni spolu teda chodí a ona mu stále vyká? No.... končím. Dnes za tři! ()
S hodnocením tohohle seriálu mám celkem problém. Na jedné straně herci, kteří umí hrát, dialogy, které nevržou, krásná kamera a výtečné lokace. No a na druhé straně příběhy, které jsou jak z té reklamky. Klišovité, šablonovité a vystavěné jen kvůli tomu, aby zamýšlený závěrečný fórek na konci vyšel ve správném načasování. SPOILER: Třeba už (tuším) v prvním díle, kde má "ošklivka" Polívková v restauraci schůzku na inzerát. Chlap odejde a ona tam sedí, sedí a sedí a opíjí se až do zavíračky. To se jako vážně děje? Kterépak se stalo, aby ji chlap nechal jako magorku sedět samotnou v hospodě? Slyšeli jste někde o něčem podobném jinde než ve vtipu 4. kategorie? Nerozejdou se ti dva spíš hned po první sklínce, protože jeden jako zapomněl doma zavřít vodu? A když už by k tomu teda náhodou došlo , opravdu se bude zakomplexovaná puťka opíjet osaměle v restauraci a čekat, jestli se pán náhodou za hodinku nebo čtyři nevrátí? Pokud o tom paní Duslová a Klestilová ještě nikdy neslyšely, ženy se nejčastěji opíjejí potajmu a flašku mívají zastrčenou někde v prádelníku. A takových příkladů je tam mnohem víc. Naprosto souhlasím s uživatelem "honajz". Ty postavy jsou opravdu jen jako vývěsní plakáty, které byly vytisknuty jen za účelem toho, aby nám ukázaly, že každý chce mít to, co nemůže mít, i kdyby to byla tak nebetyčná blbost, jako že se nepoučitelný holkař Čermák zamiluje do holky, kterou nikdy neviděl a zůstane zamilován, i když zjistí, že je to ta největší ošklivka a smolařka, co kdy viděl. Teď už jen zbývá to okřídlené "...a byli šťastni až do smrti". //////// No a nyní po shlédnutí posledních tří dílů mohu dodat jen jediné: seriál rozhodně líp začíná než končí, končí totiž jako typická druhořadá telenovela. ()
Ty vztahy! Navždy vděčné téma si vzal do rukou Jan Hřebejk a v duchu „s kvalitním scénářem pořád umí“ natočil příjemný seriál, který sympaticky rozehrál v několika liniích. V tom mu naštěstí pomáhají znamenité herecké výkony většiny představitelů. Postupně jsme se velmi dobře zorientovali v typickém mišmaši vztahů, kdy ten miluje toho, jenže ten spí s tím, ač ví, že je zadaný/ženatý. Hrdinové zdaleka neřeší nic zásadního, jen kloužeme hezky po povrchu. Ze začátku je to takový katalogový svět – všichni jsou načechraní, vymódění, mají luxusní kanceláře a bejváky. A jejich trable jsou vesměs citové a nijak zásadní. V druhé polovině série se to ovšem zásadně zlomilo. Dějové linky mezi sebou začaly kouzelně rezonovat, náramně těší sarkastický trojúhelník Geislerová-Havelka-Krobotová, sukničkář Čermák a tajemná celebrita Polívková. A rovněž i poměrně „napínavá“ hra mezi Kolesárovou a Čvančarovou. Jana Švandová utápějící stesk po dávné slávě v alkoholu také slušná. Praha má díky Hřebejkovi (samozřejmě i sobě samotné) svůj nepopiratelný půvab. Kameru posílal do malebných pražských uliček, kavárniček a do okolí Vltavy. Poslední díly jsem opravdu zhltnul s chutí. Co víc si přát? ()
Galerie (68)
Photo © Home Box Office (HBO)
Zajímavosti (1)
- Milan má jako vyzvánění na mobilu písničku „Dune Buggy“ z filmu Jestil se rozzlobíme, budeme zlí (1974). (sator)
Reklama