Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MIMIC
    ****

    Ohavné komentáre znudených dandy užívateľov, ktorí už všetko videli a nič nie je hodné pochvaly, užívateľov, pre ktorých sú komentáre plné bonmotov dôležitejšie než to, čo komentujú, ma znechucovali a dlho odrádzali od zhliadnutia tohto filmu. Aj ja dokážem začať napr. slovami "Ako Maria Altmann vymenila tetu za umývačku riadu". Portrét Adele Bloch-Bauer je však natoľko geniálny i na samotného Klimta (kto chce vedieť prečo, nech sa spýta), že som si ho napokon pozrel. Ten film chce evidentne riešiť morálne otázky (a vôbec nie jednoduché), prečo na nich neskúsiť odpovedať? Filmárčina je to slušná, dej napínavý, scenár miestami málo originálny a šablónovitý. Čo teda spomínané mimofilmové aspekty? V pani Altmannovej musela zovrieť krv, keď uvidela "visieť" svoju tetu v rakúskom múzeu. To isté sa stane Slovákom, keď navštívia stredoveké oddelenie Maďarskej národnej galérie a uvidia komentované prehliadky prezentujúce slovenské gotické oltáre ako "Ungarische Kunst". Ale čo s tým? V európskych múzeách je nemalé percento umeleckých diel, ktoré pôvodne patrili židom. Neviem si predstaviť, že by sa teraz všetko to európske kultúrne dedičstvo malo sťahovať do Ameriky. Respektíve viem, ale radšej na to nechcem myslieť. Morálka znamená i dostatočnú inteligenciu potrebnú na posudzovanie vecí v širších súvislostiach, čo pani Altmanovej (síce naštvanej právom) bohužiaľ chýbala. "Teta so mnou teraz poletí do Ameriky tak, ako som tam vtedy letela ja," hovorí na konci filmu. Strašne by ma zaujímalo, či by tá neuveriteľná Adele naozaj chcela opustiť krajinu, ktorá ju uctievala a stále uctieva ako národný poklad, hoci dobre vie, že bola židovkou.(4.2.2017)

  • Exkvizitor
    **

    Ohňostroj klišé, banality, rutinérství, stereotypů, kýče a parazitování na stokrát (a lépe) zpracovaných atraktivních tématech. Ovšem pozoruhodné na tom filmu je přinejmenším to, že opravdu dokonale navodil atmosféru konce 90. let, kdy se má odehrávat hlavní část jeho děje: ten film dokonce VYPADÁ jako by byl v roce 1998 natočený. :)(24.6.2015)

  • Big Bear
    *****

    No asi jsem krapet mimo a nebo ti ostatní :-). Nádherný film. Miluji takovýhle způsob vyprávění. Na mne to účinkovalo neskutečně silně, snad proto že se o holocaust zajímám a také proto že část rodinných přátel si jím na vlastní kůži prošla. Nechci pátrat jak moc se film držel skutečnosti. V těch divokých časech kdy Germán vstoupil do Rakouska )které jej opravdu vítalo) se muselo dít mnoho špatného a ti kteří byli perzekuovaní většinou válku ani nepřežili. Ono se to volá po důkazech, když se ví že žalující nežijí nebo brzy zemřou stářím... Jak říkám, nádherný film o jednom ze slavných Klimtových obrazů a rodině, která jej před válkou vlastnila. Hellen Mirren byla kouzelná. Půjdu tedy proti proudu a dávám za plný počet hvězd. PS. verbalovi komenty mi přijdou leckdy vtipné, tady je to už však skoro na nějaký paragraf !!! Židovské píárko jak tvrdí? Nikoliv další z filmů o křivdách a holocaustu. O křivdách, které i často dávno po válce nebyla a není snaha napravovat. Vždyť jen sami Švícaři dodnes drží miliardy v původně židovském majetku v bankách a třesou se o ně. Filmů jako je tento vždy bude zapotřebí a je jich stále málo už kvůli všem těm Verbalům a dalším... * * * * *(7.7.2015)

  • andiek05
    ****

    Většina filmů, která v sobě nese téma 2. světové války, přináší hodně věcí k přemýšlení. Ale u tohoto filmu oceňuji, že mi umožnil úplně nový další aspekt k zamyšlení se - věci v přítomnosti. Historická linie byla hodně působivá a myslím si, že opravdu dobře vylíčila danou dobu. Pro mě to byl ve všech ohledech hodně zajímavý, poučný a emotivní film.(9.8.2015)

  • Aky
    *****

    Zajímavý, skvěle zahraný, dramatický snímek restitučního sporu židovské dědičky fašisty ukradeného majetku proti rakouskému státu. Poučná je rovina, v níž se zjevuje nepříliš uváděná pravda, že po nástupu nacistů k moci Rakušané této ideologii nadšeně tleskal, vítali Hitlera a dělali všechno proto, aby se mu jeho veleprojekt s vyhlazením všech Židů zdařil.(28.4.2018)

  • - Odhadem 100 000 uměleckých děl odcizených nacisty nebylo nikdy vráceno jejich právoplatným majitelům. (mrborn2lose)

  • - Novinář Hubertus Czernin (1956 - 2006), kterého ve filmu hraje Daniel Brühl. je přímým potomkem českého šlechtického rodu Černínů z Chudenic. (Morholt)

  • - Elizabeth McGovern, manželka režiséra Simona Curtise, si zde zahrála roli soudkyně. (mrborn2lose)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace