poster

Mallory

  • anglický

    Mallory

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Mallory

Dokumentární

Česko, 2015, 101 min

(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (90)

  • tron
    ***

    Miestami silné a tne do živého, miestami slabšie a v podstate aj v slabších momentoch pútavé a občas riadne drsné, ale nedosahuje to až takej ťažkej tonáže, ako René a Katka. Mallory, zdá sa, sa nakoniec dokázala v poslednej chvíli zachrániť, čo z jej časozberného filmu ale paradoxne robí jemne slabší príbeh, než aký mali René s Katkou, ktorí boli ešte drsnejší, než mnohé americké horory. Mallory si v živote prešla skutočne všeličím, možno najviac mi vadilo nie príliš uspokojivé vyvrcholenie. Ale dúfam, že sa k nej raz Třeštíková vráti. Nedá mi to však a musím sa vyjadriť aj osobnejšie - strašné bývanie v aute (!) a oproti tomu desiatky drahých cigariet denne a nemalé peniaze boli investované aj do značkového (a drahého) oblečenia atď. (Coca-Cola!) pre syna. Tak neviem, ale ja bývať v aute, poriadne si prerátam, aké prachy by som za toto mesačne ušetril. A nestačil by som sa diviť výslednému (vysokému) číslu.(28.2.2017)

  • ORIN
    ****

    Po mnoho let stejná metoda, vždy jiný protagonista. Třeštíková už v tomto tvaru nemá mimo výběru hlavní postavy, čím překvapit. Výběr a následná spolupráce se tedy jeví jako mimořádně důležitá. Režisérka měla až na pár výjimek vždy šťastnou ruku a to i v případě Mallory, u které je na rozdíl Katky, Reného, případně Marcely vidět pozitivnější trend. I zde je ale cítit častá stagnace, frustrace a především nepoučitelnost z předešlých chyb, které samozřejmě protagonista nemusí vnímat tak zřetelně jako divák.(10.3.2016)

  • xxmartinxx
    ***

    Vážně nevím. Jako film by to asi bylo lepší než dokument, některé scény smrděly nahraností a práce s emocemi je daleko za hranou dokumentaristiky. To samozřejmě není nutně špatně, takže nakonec největší problém je, že už Třeštíková jede poněkud na autopilota.(17.4.2016)

  • Sarkastic
    ****

    „Je to sice príma, že osmej rok abstinuju, ale…“ Pokud lidi typu Mallory rezolutně odsuzujete a nejste schopni k nim projevit kapku soucitu (ala podělali si to sami, tak ať teď nebrečí), nemá smysl se na film dívat. Jestliže k nim ovšem dokážete pocítit alespoň trochu empatie, pak si nejspíš Mallory oblíbíte. Tedy film i hlavní hrdinku. Protože ta se rozhodla dostat se z toho a bojovat dál. A když pak vidíte, jak se potýká s absurdní byrokracií na úřadech (někdo si vezme dovolenou a hotovo, vymalováno…kolik jako toho volna, do háje, mají?), marně shání práci (nekonečný maratón s mizivou šancí na úspěch) a přitom to i přes dílčí pocity beznaděje překonává a jede dál…no, já osobně Mallory zkrátka fandil. I když v žádném případě ne bez výhrad. Protože co se týče výběru partnerů, za to si mohla čistě sama a v tomto ohledu ji litovat nelze. Jinak míra (ne)vměšování Třeštíkové mi přišla tak akorát, technická stránka filmu je (vzhledem ke způsobu natáčení) také slušná, snad jen ten zvuk mohl být o něco lepší. Celkově to vidím na solidní 4*.(13.7.2016)

  • liborek_
    ****

    Po nevýrazném Soukromém vesmíru opět zajímavá časosběrná studie, která je navíc unikátní v Třeštíkové filmografii netypickým pozitivním vyústěním. Automaticky se nabízí srovnání s Katkou, ale tyto dvě postavy mají společného jen to, že vědí, jak chutná heroin, jinak mají jejich životní funkce dost rozdílný definiční obor a ještě rozdílnější obor hodnot... Zatímco u Katky se bavíme víceméně o konstantě, Mallory rýsuje (když si odmyslíme nějaké ty lokální extrémy na začátku) zajímavou rostoucí křivku... (Bez ohledu na tu drastickou sedmiletou černou díru, která v konečném zúčtování nemá pro diváka podstatný význam). Kromě trampot jednoho života, jenž je zavrtán v sociální vrstvě protkané alkoholem, špinavými bary, automaty a sexuální upoceností podivných týpků, Třeštíková hezky nastavuje zrcátko také byrokratickému chlívku, v němž úřednická zviřátka soutěží spíše v délkách svých dovolených než v empatii a obětavosti... Jestli bude nějaké pokračování, bylo by pro mě dostatečně škodolibým zadostiučiněním, kdyby Mallory (-!- mikroskopický spoiler -!-) po dostudování našla místo na sociálce a nahradila některého z těch nekompetentních úředníků. :-) Ve výsledku to (naštěstí) není taková ždímárna divákových emocí, není to experimentování s metodou, kterou Třeštíková používá jen jako osvědčený nástroj, ale přesvědčivý dokument jednoho života s minimem stylizací (narozdíl od Katky). __ Jo a Jiří Bartoška je jako tvarůžek... Než ho okusíte, máte vůči němu iracionální předsudky, podivné strachy a projíždí vámi odpor k domnělé chuťové aroganci. Ale pak... Pak zjistíte, že vůbec nesmrdí a chutná božsky...(17.7.2015)

  • MikeCool
    *****

    Druhá projekce: Další do sbírky klenotů dokumentaristky Heleny Třeštíkové. Mallory svým příběhem popisuje úplný opak Katky (rovněž hrdinka Třeštíkové tvorby). Popisuje tvrdý pád na ...ústa, potom co si hlavní aktérka představovala růžový svět bez drog. Cestu k absolutní spokojenosti si doslova musela prodřít a přišlo mi, že tehdejší drogy měli největší vliv na její karmu. Po stránce filmové (dokumentární) netřeba slov. Dokumenty od Heleny Třeštíkové považuji za nejlepší a za nejlépe propracované z řad českých dokumentaristických tvůrců. ___ (Bio Centrál, Hradec Králové)(25.7.2015)

  • Roman.Ticka
    *****

    Chvíli mi trvalo než jsem "naskočila", ale postupně se mi před očima rozvinul těžký úděl ženské, která měla nějak víc smůly než ostatní. Plané řeči a slibotechny střídaly překážky řehtajícího šimla s citovými i fyzickými bolestmi v partnerství, což nikomu na optimismu nepřidá. Přesto je Mallory moc silná osobnost, a proto jí úpřímně fandím. Tvrdá realita je podána bez servítků, takže vznikla agitka nejen pro smažky, ale také úředníky, politiky a vlastně kompletní rodiny. Škoda jen, že zde nepadlo téma jejího dětství, tam někde je zakopaný pitbull. 🔨 😉 Kino na hranici 2016(1.5.2016)

  • Slarque
    ****

    Paní Třeštíková si vybírá zajímavé typy, takže se v práci rozhodně nenudí. Mallory je druhá strana Katky. Zatímco ta dobrovolně uvízla v pasti, Mallory se rozhodla vzepřít. A tenhle film dokumentuje, jak je to těžké a kolik síly je k tomu třeba. Bonusem je pozitivní konec, takže si můžeme namlouvat, že třeba nejen scenáristé, ale i život píše občas happyendy.(23.7.2015)

  • nascendi

    Mallory je môj druhý (po Marcele) a posledný film, ktorý som bol ako-tak ochotný pozerať (i keď tento s početným používaním rýchloposunu). Nemám dosť empatie, aby som sa vcítil do osudov týchto vydedencov spoločnosti, ktorí si svoj osud určili sami a odporné je mi, že svoj osud prenášajú aj na svojich potomkov. Celkovo si vážim úsilia a vytrvalosti pani Třeštíkovej, ale nedokážem, sa prinútiť k sledovaniu jej ďalších časozberných filmov. Bezdomovcov máme dosť aj na našom sídlisku a nestoja ani za minútu nakrúcania.(21.2.2016)

  • Ivoshek
    **

    Je to nepřiměřeně dlouhé na to, jak málo zvratů to nabízí. Příběh navíc tvoří jen Miroslava (ke konci filmu už spíš Miroslav... vypadala jako něco mezi Meatloafem a Láďou Křížkem) - o partnerech, rodičích, synovi (!!!) se toho dozvíme minimum. Občas si tak film pomáhá dotočenými citacemi s hudbou a záběry na Nuselák. A skřípe i politický aktivismus autorky, jakoby schovaný za hlavní postavu.... Největší figurou tohohle kousku je jednoznačně Bartoška, kdybych měl bodovat jen jeho, tak jasných pět kousků.(5.8.2015)

  • Vishnar
    ****

    Jedná se teprve o můj druhý film od paní Třeštíkové a na rozdíl od Reného, zde je už od začátku vidět jasná snaha hlavní aktérky posunout se dál (což se bohužel netýká výběru přítelů, u kterých se Mallory rozhodně nikam neposunula). Stejný styl točení, který závisí jen a jen na člověku, jehož si režisérka vybrala. Časem si rád pustím některý z dalších příběhů.(1.11.2016)

  • Anderton
    ****

    Třeštíková si zásadne vyberá typy na okraji spoločnosti a má tým pádom formou časozberného dokumentu z čoho vyberať, respektíve takéto postavy nemajú v živote núdzu o prekvapivé zvraty. Mallory má už toho čosi za sebou a podarí sa jej byť aj zrejme neplánovane sebaironickou, keď na inzerát, hľadajúci mladé čašníčky odpovie, že vyzerá v štyridsiatke mladistvo, pričom vyzerá o desať rokov staršie. Inak životom sa dokáže pretĺkať obstojne a tým vyvoláva aspoň u mňa väčšie sympatie, ako povalač René. No ono ženy toho proste znesú viac ako muži a ak ešte nemajú napríklad dieťa vo vlastnej opatere, tak je skutočne o čo bojovať.(27.2.2017)

  • NinonL
    ****

    Viděla jsem o Mallory i první díl, kdy se jí narodil syn a ona skončila s heroinem. Líbil se mi. Toto "pokračování" je také velmi dobré a přináší spoustu nových momentů. Setkání s Jiřím Bartoškou, několik dalších nevydařených vztahů, neustálý boj o možnost bydlet, arogance úředníků, problémy se zaměstnáním. Obdivovala jsem Mallory, že se i přes mnoho dalších facek od života k drogám nevrátila. Jak sama v dokumentu říká: Bez drog jsem nahá a cítím se jako v pasti. Snad studium dokončila a věnuje se nové, perspektivní profesi. Dokument hodnotím jako velmi dobrý.(23.1.2016)

  • Lukrecie
    *****

    Pravdivé, upřímné, strhující, drsné ale především lidské.... "Bojujte, nikdo to za vás neudělá!" MALLORY(19.8.2015)

  • blackrain
    ****

    Helenu Třeštíkovou mám jako dokumentaristku ráda, vážím si jí a obdivuju jí za její práci i za to, že si vybírá takové typy, kterým se já na ulici raději vyhýbám velkým obloukem. Pravda v baru vidím servírku nebo barmana a nikoliv konkrétního člověka s konkrétním osudem. Velmi mile mě překvapilo to, jak Mallory mluvila a jak se dokázala vyjadřovat. Pak jsem si pořád říkala, do p....e, k čemu tam skutečně došlo v minulosti, dětství, výchově, co byla ta příčina, která všechno spustila, že skončila s heroinem v žilách. Nikdo jí drogy nenutil, nikdo jí nedržel pistoli u hlavy a neříkal ber. Brala je zcela dobrovolně o své svobodné vůli. Chtěla uniknout, chtěla se odlišovat a rebelovat? Hm, super nápad. Prožeň si hlavou nějaké s.....y. Život není peříčko a ani procházka růžovým sadem. To víme všichni. Nebylo mi jí líto, mohla si za to sama. Bylo mi líto jejího synka a doufám, že ten půjde po jiné cestě než maminka. Mallory mě zase jednou pořádně vytočila. Ale přeju jí v životě jen to dobré a aby za vším, čím si prošla udělala tlustou čáru a ona šla dál a nikdy se fetu ani nedotkla. Dokumenty se hodnotí strašně těžko. Divák je ovlivněn prací dokumentaristy a sledovaným subjektem. Před panem Bartoškou musím smeknout. Má velké srdce.(14.12.2016)

  • ledzepfan
    ****

    Hmm-respekt... Třeštíková si umí vybrat zoufalé typy, které ale vždy vládnou jistou sebereflexí. Díky téhle vlastnosti je dokument nejenom lépe koukatelný, ale svým způsobem i napínavější a schopný( i v poměrně cinickém divákovi) vykřesat jiskru empatie.(25.2.2016)

  • d-fens
    *****

    Nemám s čím by som porovnával, od Heleny Třeštíkové to je totiž môj prvý dokument (aj keď Reného & Katku si pozriem). Možno je Mallory iba opakovanie už režisérkou osvedčenej metódy natáčania "ľudského nešťastia", ale ja som tento dokument vydržal bez prestávky a premáhania pozerať celých 101 minút, a to minút, z ktorých som hltal (no, možno nie hltal, ale sledoval som to naozaj pozorne a s veľkým záujmom) každé slovo a obraz. A videl som to na HBO (tentotýždeň ho máme zadarmo:), a na HBO by predsa len tak nejaký zlý film nepustili :D Proste sa ma to dotklo, a odporúčam vidieť!(18.5.2016)

  • Lischai
    ****

    Cítím se teď fyzicky špatně z provinilosti za příslušnost ke střední třídě. / Nejvíc mě na filmu okouzlila skrytost Malloryna osudu: vypadala jako normální servírka a přitom spala v autě. Člověk se pak musí ptát, kolika takovým dal v nonstopu po kině dýško, aniž by tušil, čím prochází.(28.7.2015)

  • PainM8
    odpad!

    Parta bezďáků co přestali mít na drogy a snaží se vrátit k běžnému životu. To logicky s jejich probíhající protidrogovou terapií nelze. A ano o tomhle je celý film. Nelíbila se mi depresivní atmosféra, kamera vypadala jako kdyby to někdo točil na smartphone a prvky jako soundtrack a podobně, to zde vůbec nehledejte.(31.12.2016)

  • kaylin
    ****

    Helena Třeštíková je prostě natolik dobrou dokumentaristkou, že dokáže už jen střihem přimět diváka k tomu, aby si uvědomoval sílu některých životních etap prezentovaných postav. Ano, je to hodně subjektivní, ale je to velmi silné. A i když ani tohle není vyloženě pozitivní film, přece jen je vidět, jak se i feťačka a bezdomovkyně může postavit na nohy, pokud se nevzdá.(12.3.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace