poster

Room

  • Česko

    Pokoj

  • Kanada

    Room

  • Slovensko

    Izba

  • Nový Zéland

    Room

  • Velká Británie

    Room

  • Austrálie

    Room

Drama

Irsko / Kanada, 2015, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LoLaa
    *****

    Naoko tak obyčejný a přitom tak neobyčejně silný snímek... Dotknul se mě opravdu hodně, vlastně mnohem hlouběji, než bych si vůbec dokázala při filmu takového tématu připustit. Zmínit musím fantastické herecké výkony obou hlavních rolí, neskutečnou atmosféru způsobenou kamerovými záběry a dokonalou hudbu! A věřím, že alespoň některé ze zmíněných atributů se dočkají zasloužených oskarů.(13.1.2016)

  • Allien.9
    ****

    Někdo z toho možná cítí Hollywood, z toho cítím poctivé nezávislé drama, kterému většina těch hollywoodských umělohmotin nesahá ani po kotníky. Silné, skvěle odehrané, v jeden moment šíleně napínavé a hlavně znepokojivé. Dětská naivita ještě umocněná o milosrdné překrucování reality je fantastická, stejně tak Jacob Tremblay - nevzpomínám si, kdy naposledy mě takhle zasáhl dětský výkon. 4,5* a wow (nebo spíš brr?) k tomu.(8.12.2015)

  • TheDarKnig
    *****

    Doporučoval bych před shlédnutím nečíst ani tento komentář a max. první dvě věty zdejšího obsahu Neustále aktuální a úděsný scénář držení v sklepě sexuálním deviantem podáno přesně tak nepříjemně a děsivě, jak se dalo čekat, ale vedle toho taky překvapivě citlivě, dojemně a řekl bych, až krásně. První zhruba hodina má stále blíž spíše k deptajícímu, psychologickému thrilleru a citlivost diváka je zde podrobena silné zkoušce, i přesto, že film nezachází nikdy do úplně explicitního zobrazení některých těžko stravitelných věcí. Náznaky ale bohatě stačí k tomu, aby se člověk cítil až fyzicky zle a napjatě. Při hlavním zvratu jsem nedýchal a potil se jak v sauně. Intenzivní, bolestivý prožitek a tou zmíněnou citlivostí byl zmírněn jen trochu. Ta vyplývá z toho, že je film od začátku až do konce podáván chápáním, pohledem a znalostmi uvězněné mladé ženy - 5letého chlapce Jacka. Proto se pokoj mění v celý svět a vše okolo je vesmír, mnohé scény mají v sobě jakousi dojemnou, tragickou pohádkovost a do toho pravidelně prostupuje až příliš reálné a tíživé zlo. V polovině filmu dochází k změně a přichází druhá část, která je zase emotivní, psychologickou sondou do života po. Postavy se snaží smířit se s novou realitou, samozřejmě, že největší důraz je kladen dál na matku a syna, ale do rovnice se dostávají i další elementy. Krásně a realisticky je nadále vykreslován i vztah mezi oběma, ale přidává se i vztah k širšímu světu. Pro Jacka je to zcela nový svět, pro matku návrat - logicky dochází proto hlavně u ní k těžší odezvě. Jack naopak objevuje, že se musí naučit se dělit. Není to ale ani zde pojato jako opravdu těžce psychologické drama, protože se nemění způsob podání filmu - skrze oči dítěte. To přidává do mixu důležitou dětskou logiku a hlavně dokáže vzbuzovat naději. Brie Larson tu odehrává neuvěřitelně vyspělý a silný výkon, malý nováček Jacob přidává do tohoto duetu živelnost, fantazii, svěží pohled. Oba hrají jako ostřílení veteráni a ani jeden z nich jimi není. Brie je při několika vypjatějších scénách přímo úžasně autentická, jako bych se nedíval na film, ale odehrával se mi před očima skutečný život. Vyprávění dokáže skvěle budovat dramatické scény, ale občas i mírně odlehčenější, které dají člověku vydechnout. Jak jsem již napsal, spoléhá se hlavně na Jackův pohled, ale oproti knize, která logicky dokáže mnohem výrazněji zprostředkovat skrze myšlenky vcítění se jen a pouze do Jacka, se film musel přizpůsobit a myšlení podal jen v několika vstupech přímého vyprávění. Na jednu stranu by mi nevadilo, kdyby jich bylo o něco víc, na druhou stranu ty zde přítomné jsou dostatečně výstižné a ty pro fungování filmu zcela dostačující. Dobře využitá je v tomto ohledu i perspektiva - zrakové vjemy Jacka hrají důležitou a dojemnou roli. Kamera toho využívá i v detailech, jinak se ale film nesnaží o žádné experimenty a pokročilé postupy a vše je jaksi obyčejné. Skutečný svět. Jeden z nejsilnějších filmů roku. 9/10(1.3.2016)

  • HoneyBunny
    ****

    Uf, drsné, poctivě natočené, artové a přitom přístupné drama. Netušila jsem, do čeho jdu, a film mě odměnil několika příjemnými příběhovými překvapeními. Malý Jacob Tremblay je fenomenální, dokáže přesně vyjádřit, co jeho hrdina cítí a je to minisympaťák. A Brie Larson coby jeho matka, oběť únosu a věznění, která se svého syna snaží chránit za každou cenu, nezůstává o nic pozadu. Budiž tvůrcům připočteno k dobru, že vás nechtějí zbytečně šokovat, ale před nepříjemnými tématy ani nezavírají oči. Doporučuju, takový film hned tak znovu neuvidíte.(5.5.2016)

  • Cappuccino
    ****

    Citová vyšťavovačka, ktorá rozprúdi slzné kanáliky aj tým najkamennejším srdciam. Veľa od piatich hviezd nechýbalo, pretože zážitok z filmu bol naozaj silný, ale nemyslím si, že by som mal chuť pozrieť si ho viac krát (jak to už u najlepšie hodnotených snímkov často býva), takže možno aj preto nejdem s hodnotením na plno.(16.9.2016)

  • - Hoci má Jack vo filme 5 rokov, jeho predstaviteľ, Jacob Tremblay, mal v čase natáčania 9 rokov. (BUBO26)

  • - Aby predstaviteľka mamy, Brie Larson, mala čo najrealistickejšiu predstavu o osamelosti svojej postavy, izolovala sa na mesiac a dodržiavala prísnu diétu. (Wargoo)

  • - Predstaviteľka mamy, Brie Larson, vyhlásila, že si počas natáčania neumývala tvár, aby tak skutočne vynikla jej nenalíčená tvár. (Wargoo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace