Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JohnnyD
    *****

    Konečne riadne nerdy film aj pre ekonómov. Nemožno uprieť inšpiráciu Vlkom z Wall Street, každopádne kým ten len popisoval morálne bahno finančníkov, Big Short sa nebojí sprostredkovať ich prácu a to v najväčších detailoch. Originálne sa to za behu snaží vysvetliť, no bohovská réžia McKaya dáva také punkové tempo, že väčšina v tom bude asi stratená tak či tak. Napriek tomu nedokážem si predstaviť lepšiu kombináciu odbornosti a zábavnosti vo filme o páde hypotekárnej bubliny. Málo tomu chýba do dokonalosti - hlavne mi tu chýbala rola vlády a ich spoločností Fannie Mae a Freddie Mac, ktoré odkupovali hypotéky nebonitných klientov v rámci vládnej politiky podpory bývania. Ktovie, či by bola bublina taká veľká, ak by nebolo ich. Podľa mňa nie. Vyslovene kŕčkovitých je posledných 5 minút a hlavne záverečný titulkový doslov, ktorý sa snaží moralizovať a predvídať budúce bubliny. Výnimočne odborne precízny film o ekonómii sa mení na klasické hollywoodske sentimentálne moralizovanie. Ale skvelý dojem z filmu mi to našťastie nepokazilo. Prvý poriadny film o ekonómii v dejinách. A teraz poprosím ako pokračovanie sfilmovať toto: http://www.theatlantic.com/business/archive/2014/02/how-the-fed-let-the-world-blow-up-in-2008/284054/(5.2.2016)

  • Matty
    ***

    Tvůrci si naštěstí uvědomovali, jak nestravitelný by film zahlcený jmény, čísly, zkratkami a rozkrýváním složitých vztahů mezi jednotlivými složkami investičního trhu byl. Pojali jej proto jako dvouhodinové překřikování několika excentriků, mluvících namísto lidské řeči ekonomickou hatmatilkou pro pokročilé. Aniž by Sázka na nejistotu rezignovala na věrnost faktům, snaží se vyprávět co nejnázorněji a s nadhledem vlastním Vlkovi z Wall Street. McKay ovšem není, zejména co se vypravěčských schopností týče, Scorsese. Našim průvodce na cestě k ekonomické katastrofě je Jared Vennett, obracející se občas přímo do kamery, případně zastavující tok vyprávění, aby nám škodolibě objasnil, jaké triky velké ryby z Wall Street používají. Jeho vlastní triky se ale rychle stávají předvídatelnými. Bourání čtvrté zdi prostořekým vypravěčem je hlavně prostředkem k rozptýlení, nikoli – jako ve Vlkovi – neodmyslitelnou součástí promyšlené narativní strategie. Podobně nahodile film prokládá nadsazenou komedii okamžiky existenciální krize stále bezradnějšího Bauma (scény s jeho manželkou patří k těm nejzbytečnějším z celého filmu, což vzhledem k obsazení Marisy Tomei dost zamrzí). Rozptylující je i hyperkinetický střih a roztřesená kamera Barryho Ackroyda, který ostré názorové výměny v uzavřených kancelářích natáčí jako zběsilou (greengrassovskou) akci. Od začátku do konce s obdivuhodným nasazením zoomuje, přeostřuje a švenkuje, v důsledku čeho scény stěžejní pro vyprávění splývají s těmi, v nichž o nic zásadního nejde. Tempo ani naléhavost, s jakou k nám film promlouvá, se nevyvíjejí. Film je monotónní, postrádá napětí i překvapení a spíše než drama připomíná powerpointovou prezentaci, která je sice místy vtipná, ale musíte se hodně přemáhat, abyste u ní svou pozornost udrželi po celé dvě hodiny. Hodně pomáhá, že o naši pozornost soupeří někteří z nejcharismatičtějších herců Hollywoodu, výborní zvlášť tehdy, pohybují-li se na území drzé frašky. Částečně improvizované scény jejich vzájemného překřikování patří k vrcholům filmu. Během serióznějších momentů ovšem vzhledem k plochosti svých postav nemají, o co by své výkony opřeli. Totéž lze vztáhnout na celou Sázku na nejistotu. Dokud je jenom cynickou komedií vysmívající se lidem, kteří provádějí milionové transakce s myšlenkou na výplach tračníku, skvěle baví. Jako varování před inherentní prohnilostí kapitalismu selhává. 70% Zajímavé komentáře: novoten, maddy(28.2.2016)

  • Spiker01
    *****

    Adam Mckay režíruje potenciální oscarovku s luxusním obsazením? Až do samotného oznámení csfd projekce jsem tomu nechtěl věřit. Je to ale tak a vylezla z toho naprostá pecka! A to opravdu bez přehánění a ačkoliv tempo několikrát výrazně poleví, po většinu stopáže si McKay režijně i scénáristicky zachovává svůj xicht, jakoby sejmutý z podobně tématického velebijáku Wolf of Wall Street a bazíruje na vybraných scénách, které stojí za to. Jako ty bořící čtvrtou stěnu, v podstatě jakákoliv scéna s brilantním Stevem Carellem či ty, kam se připletl humor jinak čistě komediálního McKeye. Těžko říct, zda-li se jedná o neskutečnou souhru náhod, to ukáže až čas, my, fanoušci filmu, jsme ovšem dostali lahodu, která místy baví, místy poučuje a místy (hlavně ke konci až k samotnému závěru) mrazí a zarazí člověka do sedačky takovým způsobem, jaký jsme letos ještě neviděli (jo to je humor, ale pokud budu mít stejný pocit i napodruhé, jistě si na tento kousek vzpomenu i na konci roku): I napodruhé skvělý poučný kinematografický zážitek....96%...[4.1.2016_ČSFD projekce_Kino Atlas](4.1.2016)

  • Vavča
    *****

    Film, který dokonale protnul informační mlhu okolo krize z roku 2008. Zlo není imateriální metafyzické povahy, páchají ho velmi konkrétní lidé a instituce, které bohužel zůstaly nepotrestány, nereformovány. Náš svět je postaven na vykořisťování, podvodu, zločinu, klamu, tento film to ukazuje dokonale. Jednání postav před, během a po krizi je neomluvitelné. Bankovní systém je řízen prostě zloději, před kterými by blednul závistí i Viktor Kožený. Co je horší, likviduje to obyčejné lidi, kteří z toho nic nemají a vše zaplatí. Naše elity, jsou jen finanční elity, nemají doopravdy žádný a obhajitelný argument pro tento systém otroctví. Záplava peněz slouží obyčejným blbečkům, kteří si je nikdy a ničím nezasloužili, nic elitního nevytvářejí a nekonají. Kdy si lidi uvědomí, že EET je sranda, která je poškozuje, neřeší podstatu věci? Velké prachy zdrhají v bankovním průmyslu, pojišťovnictví, státních zakázkách, tam bych nasadil sledovací systém alá Orwell, aby veřejnost viděla, co se děje. Systém je prostě neudržitelný, lidi s penězi a mocí se nezmění, dobrovolně se ničeho nevzdají, jednou to celé padne. Lidé bohužel nejsou schopni v tomto systému protlačit změny, bez násilí to nepůjde.(20.2.2016)

  • Sarkastic
    ****

    Hm, takže voda…Jeden by řekl, že tohle nezáživné (jakkoliv skutečně důležité) téma nejde rozehrát na celé 2 hodiny a přitom publikum totálně neunudit. Jenže Sázka na nejistotu člověka přesvědčí o opaku, i když místy přece jen ztrácí dech. Dokud si „jen hraje“, tedy sází na humor, je naprosto excelentní. V těchto momentech skutečně královsky baví (nejvíc jsem se asi rozchechtal u „kluka z Číny“). A to platí i o hercích (vládnou Bale a Gosling). Jenže ve chvílích, kdy film jede zcela na vážno, mu jakoby trochu dochází šťáva. A nepřispívá tomu ani armáda (pro „normálního“ člověka) nic neříkajících termínů, které se sice tvůrci snaží co nejvíc vysvětlit a přiblížit publiku (právě i pomocí toho humoru), jenže ono to ve výsledku prostě moc nejde, zvlášť, když Sázka na jistotu vyžaduje takřka stoprocentní a neustálou divákovu pozornost. Na druhou stranu, tu základní (důležitou) myšlenku pochopí každý, o což jde (a mělo by jít) především. Celkově dávám solidní 4*, ale s upozorněním, že by se na film měl člověk dívat nejlépe odpočatý a koncentrovaný.(13.7.2016)

  • - I když by se mohla postava Bena Rickerta (Brad Pitt) považovat za klíčovou a hlavní, tak se ve filmu objeví skoro až po 45 minutách. (vyfuk)

  • - V jednom zábere je možné vidieť reklamu na seriál Stitchers, pričom tento seriál sa vysiela až od roku 2015. (Kaceris)

  • - Christian Bale (Michael Burry), Brad Pitt (Ben Rickert), Ryan Gosling (Jared Vennett) a Steve Carell (Mark Baum) souhlasili se snížením platů, aby se mohli ve filmu objevit. (BloodMax)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace