• D.Moore
    ****

    Za dalšího svlečeného herce (já vím, Roberte Sedláčku, každý máme nějakou úchylku...) a za zbytečně laciné králíky nakonec strhávám hvězdičku, ale jinak byl čtvrtý díl Bohémy velmi silný a působivý. Mrazivý. Zejména tedy díky nekompromisně podanému příběhu Anny Letenské (scéna pohledu z očí do očí na chodbě gestapa byla rozhodně vrcholem večera), ale ani ostatní nepřišli zkrátka. V předchozích epizodách se podařilo dobře rozdat karty, teď už se s nimi "jen" hraje a vypadá to, že také vypravěčská linka z roku 1968 už k něčemu spěje.(6.2.2017)

  • laepus
    *

    Bude nějaký díl bez nahého zadku? Opravdu je to jediný způsob, kterým umí Sedláček jako režisér vzbuzovat kontroverze? Vlastně ještě jeden umí - dávat skutečné osoby do neskutečných situací. To tehdy opravdu nešlo o nic jiného, než že každý chtěl spát s každým? A zas ty trapné scény, kdy se nemluví (asi se to má vyjádřit obrazem...) a jen hraje nějaký neposlouchatelný pseudojazz. A největší a nejhloupější štětka Lilly nechápe, že spí se zbabělým a vychcaným kolaborantem? Který se navíc zaklíná tím, že všechny vlastně chrání - LOL. Jéé, šukající králíčci - to je k popukání. Takže ty dvě hvězdičky za minulý díl byl jen jediný záchvěv něčeho, co v tom seriálu možná mohlo být...(6.2.2017)

  • Matty
    **

    Už nastavovali zadek? S ohledem na dramatičnost doby podivně nedramatická, skoro letargická epizoda. Jestli mělo jít o způsob, jak vyjádřit stoupající apatii postav (po vzoru Mad Men), tak nevyšel, protože soustředěním přednostně na vztahy mezi postavami i stylem jde stále o melodrama a to podstatné se děje na povrchu, nikoliv uvnitř. Emoce jsou sdělovány přednostně hudbou, která zní často i ve scénách, které by díky hercům dobře (zřejmě lépe) obstály bez ní. Přetrvává dojem neorganického kladení jedné události za druhou (aby nebyl ničí tragický osud opomenut – tentokrát Anna Letenská), které nahrazuje promyšlenější dramaturgii s postupným rozvíjením omezeného množství provázaných příběhových linií, takže moc nezáleží, co bylo předtím a co bude potom. Jako když si prohlížíte staré fotografie a u každé si vybavíte nějaký příběh. Takto ovšem rozdrobenost vyprávění odůvodňována není a byť si Žák s dcerou nějaké fotky prohlížejí neustále, odskoky do 68. roku působí nadále rušivě a nijak smysluplně nekomunikují s tím, co se dělo za protektorátu. Závěrečné dialogy o tom, k čemu by mohlo dojít po válce (obavy, aby se Frič neuchlastal, Havel věřící, že mu stát vrátí peníze) pak nejsou více než samoúčelným pomrkáváním na poučeného diváka, který ví, že všechno bude jinak. Stejným způsobem bohužel (ne)funguje celá Bohéma, silná tam, kde stačí ukazovat, ale selhávající, když je třeba vyprávět.(6.2.2017)

  • elizabeth_ba
    ***

    Tak především, není to dokument, jedná se o prolínání fikce a reality. To se v některých dílech povedlo lépe (v prvním a třetím), v dalších už méně (v druhém a tomto, čtvrtém). K nim oběma mám podobné výhrady, i když tento přece jen považuji za o trochu lepší. Vidím pouze jednotlivé obrazy událostí, které ale dohromady nic nespojuje, toliko doba, v níž se odehrávají. V tomto a předchozím díle si mě získal Rašilov, myslím, že hraje podobně dobře jako pan Dlouhý pana Štěpánka a v předchozím díle se dotahoval i na pana Javorského (představujícího pana Buriana), i když Oldřich Nový teda pořád není. Fiktivní postavy měly asi být tmelícím prvkem, mě však při sledování spíše ruší, především pak postava Lilly Krall, u níž občas nějak nechápu, proč tam vůbec je, snad mi to dva další díly ozřejmí. Zatím bych v seriálu raději viděla Natašu Gollovou, s níž má asi nejvíc společných prvků, nebo Zitu Kabátovou, již jsem měla moc ráda (ty maličké roličky, které oběma byly přisouzeny, v žádném případě neberu jako dostačující). A s jakýmikoli soudy ohledně jednotlivých postav (např. pana Söhnela) bych byla velice opatrná, přikláním se spíše k názoru kolegy Enšpígla než kolegy laepuse. Ono, nesmíme příliš důvěřovat interpretaci mezi lety 1948-89. Na druhou stranu jsem ráda, že to u českého filmu ještě před válkou z různých důvodů zabalili oba „pretty face“ českého filmu (tj. Novotný i Wanka), jelikož jejich ztvárnění bych asi nepřekousla… Trošku v rozpacích jsem z pana Marvana, nejen tedy z jeho představitele, ale i z role, kterou mu v seriálu přisoudili a o níž mi nebylo dosud nic známo.(6.2.2017)

  • Nach
    ****

    Dramaticky vyváženější epizoda než ta předchozí. Nejvíce prostoru zde dostává dění okolo Anny Letenské. Ta se pro čtvrtou epizodu stává hlavním charakterem a herecky zastiňuje své ostatní kolegy. Co se týče atmosféry, ta je zde konzistentnější, než u předchozích částí. Už jen samotný úvod s Emilem Háchou a Burianem měl takové grády, až mi běhala husina po zádech (Hácha by si zasloužil vlastní filmové drama). Suma sumárum, problémy s herci zde přetrvávají, ale koncepce této epizody byla postavena natolik dobře, že se z ní stal mírný nadprůměr, který si tu čtvrtou hvězdu přece jen tentokrát zaslouží. Ať i epizody pět a šest nastavenou laťku minimálně udrží. 75%(6.2.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace