• laepus
    *

    Bude nějaký díl bez nahého zadku? Opravdu je to jediný způsob, kterým umí Sedláček jako režisér vzbuzovat kontroverze? Vlastně ještě jeden umí - dávat skutečné osoby do neskutečných situací. To tehdy opravdu nešlo o nic jiného, než že každý chtěl spát s každým? A zas ty trapné scény, kdy se nemluví (asi se to má vyjádřit obrazem...) a jen hraje nějaký neposlouchatelný pseudojazz. A největší a nejhloupější štětka Lilly nechápe, že spí se zbabělým a vychcaným kolaborantem? Který se navíc zaklíná tím, že všechny vlastně chrání - LOL. Jéé, šukající králíčci - to je k popukání. Takže ty dvě hvězdičky za minulý díl byl jen jediný záchvěv něčeho, co v tom seriálu možná mohlo být...(6.2.2017)

  • Enšpígl
    ****

    Zatím nejlepší díl z celé série a vlastně tak potvrdil mé předchozí výtky, ubylo prostřihů na 68 a má největší vyprávěcí continuitu ze všech dílů. Anna Letenská resp. její osud posloužil jako hlavní dějový tmel tohoto dílu, sice si myslím, že se dalo ještě podstatněji ukázat jak silná ženská to musela být, ale i tak její poprava, to člověka fakt zamrazí. Dobře paranodiní atmosféra a strach na každým kroku, to si myslím, že je přesnej výkres doby. Musím se smát jak tady jeden po druhým už asi dva díly papouškujete "holý prdele" , fakt je to tak důležitý aspekt těch dílů, že to neustále jeden od druhýho papagaite ? koelgu laepus.....myslíš Willyho Söhnela ? No, já bych si tak jist s tvým "rozsudkem LOL" nad ním nebyl.(6.2.2017)

  • Čtec
    *****

    Obchází mne hrůza z toho, jak většina zdejších přispěvatelů a hodnotitelů vůbec nepochopila to, na co se koukala. Nebo tedy, lépe řečeno, jak to pochopila. A co je pro ni důležité (podružné blbosti) a co ne (podstata). Kdo se z historie nesnaží poučit, je na nejlepší cestě si ji zopakovat... Výborný komentář: Enšpígl.(6.2.2017)

  • Casablanca
    **

    Jediný silný okamžik tohoto dílu byl konec Anny Letenské a to, jak ji ztvárnila Renata Prokopová. A co říct k ostatnímu? Jako kdyby se děj točil dle novinových titulků v Blesku. Komický vstup komunistů na scénu a prorocké vize: "Tebe taky znárodníme", za mě stále nepochopitelný pohled skrze mužské postavy (a jejich zadky), nezvládnutý Marvan a Nový... Javorský (s podporou Dlouhého) to sám prostě neutáhne.(6.2.2017)

  • Matty
    **

    Už nastavovali zadek? S ohledem na dramatičnost doby podivně nedramatická, skoro letargická epizoda. Jestli mělo jít o způsob, jak vyjádřit stoupající apatii postav (po vzoru Mad Men), tak nevyšel, protože soustředěním přednostně na vztahy mezi postavami i stylem jde stále o melodrama a to podstatné se děje na povrchu, nikoliv uvnitř. Emoce jsou sdělovány přednostně hudbou, která zní často i ve scénách, které by díky hercům dobře (zřejmě lépe) obstály bez ní. Přetrvává dojem neorganického kladení jedné události za druhou (aby nebyl ničí tragický osud opomenut – tentokrát Anna Letenská), které nahrazuje promyšlenější dramaturgii s postupným rozvíjením omezeného množství provázaných příběhových linií, takže moc nezáleží, co bylo předtím a co bude potom. Jako když si prohlížíte staré fotografie a u každé si vybavíte nějaký příběh. Takto ovšem rozdrobenost vyprávění odůvodňována není a byť si Žák s dcerou nějaké fotky prohlížejí neustále, odskoky do 68. roku působí nadále rušivě a nijak smysluplně nekomunikují s tím, co se dělo za protektorátu. Závěrečné dialogy o tom, k čemu by mohlo dojít po válce (obavy, aby se Frič neuchlastal, Havel věřící, že mu stát vrátí peníze) pak nejsou více než samoúčelným pomrkáváním na poučeného diváka, který ví, že všechno bude jinak. Stejným způsobem bohužel (ne)funguje celá Bohéma, silná tam, kde stačí ukazovat, ale selhávající, když je třeba vyprávět.(6.2.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace