poster

Dívka ve vlaku

  • USA

    The Girl on the Train

  • Slovensko

    Dievča vo vlaku

  • Velká Británie

    The Girl on the Train

  • Německo

    Girl on the Train

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2016, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Stejně jako při čtení předlohy se nelze vyhnout srovnání se Zmizelou. Oba filmy mají noirově ponurou vizuální stylizaci (v případě Finchera jde o signaturu, v případě Taylora spíše o nápodobu), oba ukazují manželství jako životu nebezpečnou hru plnou manipulace, lží a přetvářky (ve Zmizelé s cynickým nadhledem a ironickým odstupem od postav, v Dívce ve vší vážnosti), v obou se střídá více vypravěčů (ve Zmizelé s větší promyšleností). Dívka ve vlaku výrazněji než lehce misogynní Zmizelá cílí na dospělé divačky, které prostřednictvím Rachelina příběhu nabádá, aby spoléhaly samy na sebe, ne na to, co jim říkají a co po nich chtějí druzí. Zvlášť muži. ___ Daní za důrazný pro-ženský apel je stejně jako v knize závěrečné převrácení rolí oběti a viníka, které značně degraduje působivost a zpochybňuje význam předloženého portrétu alkoholičky. Film, stojící více na silných hereckých výkonech než na hrátkách s vyprávěním, je totiž z velké části koncipován ne jako kriminální thriller, ale jako psychologická studie vnitřně nejisté ženy, která hledá ztracenou (sebe)důvěru. Závěr, doplněný oproti knize o nadbytečný epilog, tento pocit studu a viny, zesilovaný v průběhu celého filmu za přispění výborné Emily Blunt, náhle neguje. Podobně jako v mnohých Hitchcockových thrillerech o přenosu viny se ukazuje, že pachatelem byl někdo jiný, než film dosud naznačoval, čímž je v tomto případě ovšem vyřešena pouze kriminální rovina vyprávění, nikoliv ta psychologická, která vyznívá neuspokojivě. ___ Díky grafické návaznosti záběrů a přesně načasovaným střihům se Taylorovi daří navodit dojem plynulosti a propojenosti jednotlivých segmentů vyprávění, potažmo jednotlivých vypravěček. Flashbacky ukazující různě vzdálené epizody ze života Megan zvyšují napětí ohledně toho, k čemu ve skutečnosti došlo. Stejně jako Rachel s pamětí poznamenanou usrkáváním vodky přitom známe pouze fragmenty reality a celkový obrázek si musíme průběžně doplňovat a upravovat na základě nových informací. Stejně jako protagonistka zároveň na základě dostupného kontextu mylně vyvozujeme, koho v některých představách vidíme. Nespolehlivé vyprávění tak nepůsobí jako scenáristický kalkul k ošálení diváka, ale je organicky propojené s duševním stavem a kognitivními schopnostmi hlavní hrdinky. Ve výsledku jde o semknutý a soustředěný film, jehož většina nedostatků (nezvládnutý konec, absence nadhledu, místy melodramaticky křečovitá tragičnost) vyplývá z knižní předlohy, případně souvisí s diváckým očekáváním (ne thriller, ale drama). Jestli vnímáte partnerské vztahy jako cynickou komedii, při které někdy tuhne úsměv na tváři, vaší oblíbenou vztahovkou zřejmě zůstane Zmizelá. Jestli preferujete tragičtější polohu, možná vám lépe sedne Dívka ve vlaku. 80%(6.10.2016)

  • S.Quentin QUALE
    ***

    Tak je ten film špatnej, nebo není? Co já vím... Konec trochu přitláčí na pilu, tak už nemám potřebu hejtovat, ale během první ultradepko-drama půle jsem se celkem proklínal, co jsem si to za sranec pustil. Hnusná Emily Blunt se vypitá poflakuje v depce od ničeho k ničemu a kde može, tam nařve tak, že to jeden mop nepobere. Hnus. Naštěstí druhá krimi půlka dojem napravuje, takže sem i lepší průměr dám, ale doporučit se neodvážím, protože jsem přesvědčenej, že spoustě diváků se tento film podaří nedokoukat. 65%(30.12.2016)

  • Shakers
    ***

    Podla mňa príbeh vôbec nie je zlý, ale samotná realizácia ma moc nebavila. Hneď na úvod ma nezaujala Emily Blunt, ktorá je pekná, ale jej postava ma nebavila. Potom sa ten príbeh začala trošku viac rozvíjať a aj keď to bolo zaujímavejšie a v samotnom závere nakoniec všetko zapadlo do seba, nemalo to na mňa ten správny dopad, to šokujúce odhalenie tam proste chýbalo, ten moment prekvapenie. Prišlo mi to zbytočne rozťahané. Obľúbený soundtrack: The Girl On The Train - Main Titles. 60% - 3*(10.3.2017)

  • honajz
    *

    První minuty mě měly varovat. Jako, já jezdím vlakem docela často, a dokonce kolem některých stejných domů. Ale že bych viděl, co tam ti lidé dělají? Nebo že by mi pózovali, abych vše viděl? Ani nápad. A když pak přišly různé příběhy, navíc časově rozházené, aby si to jako divák musel poskládat nakonec sám, což je znamení leda toho, že scenárista nedokáže napsat souvislý, lineární příběh, aby nenudil, tak tehdy už jsem jen skřípal zuby. To jsem ještě netušil, že mne nečeká thriller, ale feministický pohled na věčně šoustající obšousty, macha a alfa samce, pohled žen rovněž závislých na sexu, krásné postavě, dětech, ale také hysterii, chlastu a já už nevím čím, ty obsese mi už časem přišly nereálné, stejně jako herecké projevy. Příběh samotný mne nebavil, ne, skutečně jsem netoužil zjistit, proč Rachel chlastá, všechny ty postavy mi přišly prázdné, charakterově špatně napsané, na nějakou hlubší psychologii si to nehraje (v konci dostaneme asi takový psychologický pohled jako v Bravíčku - milá Sally, chlap šel šoustat s jinou, protože nemohu mít děti, co s tím? -, zkrátka možná tak pro zamindrákované ženy, jež bydlí s bohatými chlapy a v drahých vilách, a tak si mohou myslet, že největším světovým problémem je nefungující sušička na prádlo nebo rozbitý kropič na zahradě.(8.7.2017)

  • Lucasion
    *

    Obrovský hype okolo mne. Nový bestseller století, který si každý musí přečíst. Jistě, to stejné jsem četl u recenzí na knih Gone Girl (2014) a tu jsem četl. A přiznejme si to, žádná sláva to tedy nebyla. Dívku ve vlaku jsem upřímně neměl čas číst. Naopak ale tu hraje moje oblíbená Emily Blunt, takže jdeme do toho! Film je ale příběhem přesně to co jsem čekal. Jestli tohle je kniha, která trhá rekordy v počtu prodaných knih, tak to "ouvej". Příběh nadšeně vyprávěný o lidské trosce, která kreslí, jezdí vlakem a kouká lidem do domů. Jedním z domů, do kterého tak často kouká, žije její bývalý manžel s novou ženou. Tím to začíná, pak následuje podobná kostra příběhu jako u Gone Girl. Jenže s atmosférou se tady vůbec nedá pracovat a nastává konzistentní nuda. Závěr není špatný, jistě překvapí, ale ta nekonečně dlouhá cestu k němu je příliš natahovaná. Herecky ač Blunt hraje alkoholičku perfektně, tak možná proto mi to k ní vůbec nepasuje a sledovat jí dvě hodiny jak brečí, nespí a pije vodku, bylo utrpení. Velmi obecně mě film nebavil, atmosféra byla mizivá a příběh se vyprávěl odnikud nikam. Nerozumím, že tohle se tak moc dobře prodává. (26 %)(29.7.2018)

  • - Spoiler: Když Tom (Justin Theroux) křičí na Rachel (Emily Blunt) a rozbije golfovou holí zrcadlo, je jasně vidět, že se celé vysype, v pozdějším záběru je však z poloviny zaplněno. Obdobně to je i ve scéně opačné (odehraje se dříve ve filmu), kdy Rachel křičí po Tomovi a rozbíjí při tom golfovou holí zrcadlo, a při prvním bouchnutí jej rozbije, ale vysype se jen malá část. Po střihu je však vysypáno celé, byť se jedná o jednu nezrychlenou scénu, jen snímánu ze dvou úhlů. (pemap)

  • - Scotta (Luke Evans) měl původně hrát Jared Leto, ale kvůli časové vytíženosti na jiných filmech nakonec musel roli odmítnout. Stejný případ potkal i Chrise Evanse, který měl ztvárnit postavu Toma (Justin Theroux). (adam9)

  • - Emily Blunt (Rachel) byla při natáčení filmu ve 4. měsíci těhotenství, nikomu to neřekla a jediný, kdo to na ní poznal, byl Justin Theroux (Tom). (Streeper)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace