poster

Dívka ve vlaku

  • USA

    The Girl on the Train

  • Slovensko

    Dievča vo vlaku

  • Velká Británie

    The Girl on the Train

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2016, 112 min

Režie:

Tate Taylor

Předloha:

Paula Hawkins (kniha)

Hudba:

Danny Elfman

Producenti:

Marc Platt, Jared LeBoff

Scénografie:

Kevin Thompson

Kostýmy:

Michelle Matland
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mzss1
    *****

    |95%| Viděno v kině. Knižní bestseller jsem nečetl. Rozhodně jsem se na film těšil, trailer mě vcelku zaujal, i když jsem jisté pochybnosti měl. Bál jsem se, jakým způsobem to bude zpracované, zdali bude mít snímek smysluplný příběh, solidní pointu na konci atd. Hodně lidí se to snaží srovnávat se Zmizelou. Moc nechápu proč. Zmizelá byl geniální film, prostě 100% jsem dal. Zato tohle je takové víc, reálnější, všednější a uvěřitelnější. Oba filmy mají své kvality. U Zmizelé jsem nejdřív viděl film a pak čel knihu. Obvykle je lepší číst nejprve předlohu, ale jak u Zmizelé tak u tohoto filmu je lepší si to prohodit. To by jsme potom přišli o závěrečnou pointu. Takže dost srovnávání. Dívka ve vlaku je v mnoha ohledech geniální dílko. Má to poměrně jednoduchý příběh. Celé je to především soustředěno na současnou realitu dnešního světa, ve kterém figurují postavy se zajímavými charaktery, chyby, slabostmi, touhy atd. Celé bych tohle v kostce shrnul jako temné psychologické drama s nádechem thrilleru. Když se to tak vezme tak tu máme 6 postav, které tu mají svůj prostor. Nejvíc mě zaujali dvě postavy – 2 ženy, který zde jednak měli víc prostoru a měli nejzajímavější charaktery, povahy … A sice, hlavní hrdinka, coby Dívka ve vlaku Emily Blunt a Haley Bennett. Tyto dvě ženy mě zde nejvíc zaujali. Rebecca Ferguson zde má vcelku normální roli, byla v pohodě. Co se týče chlapů, tak Luke Evans, Justin Theroux a Edgar Ramirez – všichni měli své charaktery, které až tak nebyli výrazné, ale ke konci trochu víc vygradovali. Nevím, co mám dále popisovat. Třeba postava Emily Blunt byla zajímavá v tom, že si jí zpočátku nemohl divák zařadit do kladné či méně kladné osoby. Ke konci tu máme solidní zvrat, který je možná předvídatelný, máme tu celkem 6 hlavních postav a je snad všem jasné, že právě ta jedna postava to vše způsobila. Konec měl skvělou pointu či zvrat – jen to mohlo být trochu víc, dotaženější do konce, ale to by zase dost možná vybočilo z reálnosti snímku. Ještě ta vyšetřovací část mi přišla taková divná, ale to jsou fakt detaily – nic z toho mi nemůže zkazit skvělý dojem z filmu. Hudba byla vydařená, Elfmanovi se podařilo zvolit správný soundtrack k této tématice. Po skončení jsem dlouhou dobu zůstal zamyšlený. Není to jen hloupý snímek, má to realistický pohled na dnešní lidi, jejich slabosti, děsně slabou vůli, podvádění, násilí, závislosti na alkoholu atd. Rozhodně si brzy koupím knihu.(16.10.2016)

  • T2
    ***

    Rozpočet $45miliónovTržby USA $75,395,035Tržby Celosvetovo $173,185,859 Tržby za predaj Blu-ray v USA $3,810,117Tržby za predaj DVD v USA $4,539,536║ dejovo dosť zauzlené až je to roztrúsené, chápem že Tate Taylor to chcel pojať čo najviac prekvapivo ale ten efekt tu nemá až také správne miesto a to správne podanie, ktoré by diváka odpálilo /60%/(25.2.2017)

  • Pepinec
    ***

    Zmizelá se stala historicky prvním filmem, který má na ČSFD dva oficiální profily, protože tady se o ní mluví víc než o Dívce ve vlaku. Mně srovnávání zajímá asi jako drátkování, ale musím uznat, že podobnost obou psycháren rušila moji IT základnu. Ta ustavičně vymýšlela takové konspirační teorie, že snad hned zítra natočím svůj vlastní film. Akorát si dám víc záležet na skákání v čase, protože to tady připomínalo koně, který zabloudil na Velké Pardubické. Zamotaná byla nakonec Dívka pěkně, jenže to a) je samozřejmost a b) spíš než "Wow!" mně na konci projelo hlavou "Sakra, stihnu poslední metro?" Rozklíčování nemělo kule, dost možná proto, že veledůležitá postava Phoebe viděla film jen z vlaku... P.S.: Nejlepší faktor filmu je RH obě sexy. Hodně.(14.10.2016)

  • Rosaviva
    ***

    Začátek mi přišel trochu zmatečný, jak se film potom rozplétal, tak jsem chápala víc souvislostí a lépe jsem se zorientovala v ději. Rozpletení mi pak nepřišlo až tak překvapivé, protože jsem to odhalila nějakou tu chvilku před koncem. Neubráním se srovnáním se Zmizelou, která byla o třídu lepší. Tady herecké výkony většiny herců vyvažovali místy předvídatelnou zápletku. Nenudila jsem se, ale taky to ve mě nezanechalo hlubší dojem. Lepší 3*(9.10.2016)

  • Kaka
    **

    Tvůrč nápaditost ? Ale kdeže. Zmizelá 2, akorát pro méně zdatné "slunce seno" diváky, kteří mají pramálo nakoukáno a Finchera znaji tak akorat z vlaku. Girl on The Train má díky knižní předloze potenciál být mrazivý a osobitý thriller, ale díky pointě, která se dá odhadnout v půli filmu vyznívá jeho potenciální vztahová výpovědní hodnota vniveč. Druhá věc která spolehlivě nefunguje, je střihová skladba a všechny možne flashbacky a skákání v čase. Někdo musel být pod vlivem drog, protože divák jen velmi složitě dává dohromady co, kdy, kde, jak, přičemž stejně tvůrci v závěru polopaticky a doslovně vysvětlují, přitom by to tak moc chtělo loose ends. Emily Blunt hraje tak, že od půlky doufáte, že svlékne podzimní kabát, ukáže svaly a začně s devítkou v ruce konat dobro. Jenže ono nic.(23.10.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace