poster

Dívka ve vlaku

  • USA

    The Girl on the Train

  • Slovensko

    Dievča vo vlaku

  • Nový Zéland

    The Girl on the Train

  • Velká Británie

    The Girl on the Train

  • Austrálie

    The Girl on the Train

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2016, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Stejně jako při čtení předlohy se nelze vyhnout srovnání se Zmizelou. Oba filmy mají noirově ponurou vizuální stylizaci (v případě Finchera jde o signaturu, v případě Taylora spíše o nápodobu), oba ukazují manželství jako životu nebezpečnou hru plnou manipulace, lží a přetvářky (ve Zmizelé s cynickým nadhledem a ironickým odstupem od postav, v Dívce ve vší vážnosti), v obou se střídá více vypravěčů (ve Zmizelé s větší promyšleností). Dívka ve vlaku výrazněji než lehce misogynní Zmizelá cílí na dospělé divačky, které prostřednictvím Rachelina příběhu nabádá, aby spoléhaly samy na sebe, ne na to, co jim říkají a co po nich chtějí druzí. Zvlášť muži. ___ Daní za důrazný pro-ženský apel je stejně jako v knize závěrečné převrácení rolí oběti a viníka, které značně degraduje působivost a zpochybňuje význam předloženého portrétu alkoholičky. Film, stojící více na silných hereckých výkonech než na hrátkách s vyprávěním, je totiž z velké části koncipován ne jako kriminální thriller, ale jako psychologická studie vnitřně nejisté ženy, která hledá ztracenou (sebe)důvěru. Závěr, doplněný oproti knize o nadbytečný epilog, tento pocit studu a viny, zesilovaný v průběhu celého filmu za přispění výborné Emily Blunt, náhle neguje. Podobně jako v mnohých Hitchcockových thrillerech o přenosu viny se ukazuje, že pachatelem byl někdo jiný, než film dosud naznačoval, čímž je v tomto případě ovšem vyřešena pouze kriminální rovina vyprávění, nikoliv ta psychologická, která vyznívá neuspokojivě. ___ Díky grafické návaznosti záběrů a přesně načasovaným střihům se Taylorovi daří navodit dojem plynulosti a propojenosti jednotlivých segmentů vyprávění, potažmo jednotlivých vypravěček. Flashbacky ukazující různě vzdálené epizody ze života Megan zvyšují napětí ohledně toho, k čemu ve skutečnosti došlo. Stejně jako Rachel s pamětí poznamenanou usrkáváním vodky přitom známe pouze fragmenty reality a celkový obrázek si musíme průběžně doplňovat a upravovat na základě nových informací. Stejně jako protagonistka zároveň na základě dostupného kontextu mylně vyvozujeme, koho v některých představách vidíme. Nespolehlivé vyprávění tak nepůsobí jako scenáristický kalkul k ošálení diváka, ale je organicky propojené s duševním stavem a kognitivními schopnostmi hlavní hrdinky. Ve výsledku jde o semknutý a soustředěný film, jehož většina nedostatků (nezvládnutý konec, absence nadhledu, místy melodramaticky křečovitá tragičnost) vyplývá z knižní předlohy, případně souvisí s diváckým očekáváním (ne thriller, ale drama). Jestli vnímáte partnerské vztahy jako cynickou komedii, při které někdy tuhne úsměv na tváři, vaší oblíbenou vztahovkou zřejmě zůstane Zmizelá. Jestli preferujete tragičtější polohu, možná vám lépe sedne Dívka ve vlaku. 80%(6.10.2016)

  • Lucasion
    *

    Obrovský hype okolo mne. Nový bestseller století, který si každý musí přečíst. Jistě, to stejné jsem četl u recenzí na knih Gone Girl (2014) a tu jsem četl. A přiznejme si to, žádná sláva to tedy nebyla. Dívku ve vlaku jsem upřímně neměl čas číst. Naopak ale tu hraje moje oblíbená Emily Blunt, takže jdeme do toho! Film je ale příběhem přesně to co jsem čekal. Jestli tohle je kniha, která trhá rekordy v počtu prodaných knih, tak to "ouvej". Příběh nadšeně vyprávěný o lidské trosce, která kreslí, jezdí vlakem a kouká lidem do domů. Jedním z domů, do kterého tak často kouká, žije její bývalý manžel s novou ženou. Tím to začíná, pak následuje podobná kostra příběhu jako u Gone Girl. Jenže s atmosférou se tady vůbec nedá pracovat a nastává konzistentní nuda. Závěr není špatný, jistě překvapí, ale ta nekonečně dlouhá cestu k němu je příliš natahovaná. Herecky ač Blunt hraje alkoholičku perfektně, tak možná proto mi to k ní vůbec nepasuje a sledovat jí dvě hodiny jak brečí, nespí a pije vodku, bylo utrpení. Velmi obecně mě film nebavil, atmosféra byla mizivá a příběh se vyprávěl odnikud nikam. Nerozumím, že tohle se tak moc dobře prodává. (26 %)(29.7.2018)

  • Happens
    ****

    Skvělý thriller s nečekanými zvraty bez možnosti odhadnout děj. Nečitelnost děje a opravdových charakterů postav zatemňuje alkoholová závislost hlavní hrdinky a fikce, do níž je uvrhnuta. Filmařský počin na úrovni Davida Finchera (s tolikrát zmiňovanou podobou Gone girl). Napínavý, strhující, elektrizující a překvapivý thriller dle mého gusta.(14.1.2017)

  • George Stobbart
    ***

    Škoda peňazí na kino. Človek sa teší na mysteriózny thriller a dostane akúsi BABSKÚ DRÁMU. Síce pekne natočenú, ale miestami fakt iritujúcu, blbú, predvídateľnú... Neviem či aj ten slávny worstseller je taký povrchný patos, nedomyslene kolísajúci medzi feministickou a mizogýnnou stránkou, ale zisťovať to určite nebudem. Nebyť Emily v hlavnej úlohe, tak hodnotím oveľa nižšie.(27.12.2016)

  • Malarkey
    ****

    Mám podobně laděné thrillery rád. I z toho důvodu jsem hodnocení dal o hvězdičku víš, než by si film vůbec zasloužil. Po většinu stopáže jsem totiž byl rozpolcený v myšlení a nevěděl jsem, co si myslet o ani jediné hlavní postavě, která se ve filmu objeví. Film měl těžký základ v předloze od Pauly Hawkinsové a tak jsem se babral minulostí, přítomností a následně i fikcí a alternativními fakty. Nakonec se ale rozjela poslední půlhodina, která začala mít koule a rozklíčovala mi celou řadu postav, což mě osobně dost uspokojilo. I když jsem to vlastně tipoval tak trošku jinak. Přesto ale musím uznat, že tento film má něco do sebe a i když jsem byl takových 90 minut jak pod alkoholovým oparem, pořád se to vyšplhalo na solidní čtyřhvězdu.(22.1.2017)

  • Emily Blunt

  • - Emily Blunt se kvůli věrohodnému ztvárnění své role ve filmu setkala s řadou lidí závislých na alkoholu. Při samotném natáčení maskéři ladili různé fáze opilosti její postavy kontaktními čočkami: růžovými pro lehkou podnapilost, krvavými pro těžší a nažloutlými pro kocovinu. (raininface)

  • - „Dívka ve vlaku“ je první knihou, kterou autorka Paula Hawkins vydala pod svým jménem. Do té doby vystupovala pod pseudonymem Amy Silver. (Novotnak98)

  • - Scotta (Luke Evans) měl původně hrát Jared Leto, ale kvůli časové vytíženosti na jiných filmech nakonec musel roli odmítnout. Stejný případ potkal i Chrise Evanse, který měl ztvárnit postavu Toma (Justin Theroux). (adam9)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace