poster

Dívka ve vlaku

  • USA

    The Girl on the Train

  • Slovensko

    Dievča vo vlaku

  • Velká Británie

    The Girl on the Train

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2016, 112 min

Režie:

Tate Taylor

Předloha:

Paula Hawkins (kniha)

Hudba:

Danny Elfman

Producenti:

Marc Platt, Jared LeBoff

Scénografie:

Kevin Thompson

Kostýmy:

Michelle Matland
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Facebook a opilý exmanželky nejdou moc dohromady." Rachel pije, aby zapomněla na to, že pije a všichni společně čekáme na to, až se její výstavní okno zaplní dějem. Pro mne to tedy bylo čekání nekonečné, poměrně nepříjemné a ve finále i naprosto zbytečné. A to nepíšu proto, že jsem se v jednu chvíli ztratil a nevěděl jsem, jestli je zrovna současnost, rok předtím nebo pozítří odpoledne. Ty časy se totiž měnily příliš často, drncání vlakem mě poněkud nudilo a opilá Rachel, dobrovolnická Anna ani znuděná Megan ve mně neprobudily, nezažehly ani nepostavily nic, co by stálo za nějakou tu hvězdu navíc.(27.5.2017)

  • Baxt
    **

    Taylor působí jako prázdná forma bez výrazu, do které lze nalít románovou předlohu a on pokorně najde filmové ekvivalenty jejich výrazových prostředků. Poklidnou angažovanost a plynulé vyprávění Černobílého světa vystřídal znepokojující styl, v němž režisér hodně spoléhá na vyjádření pocitů postav. Jednotlivé momenty jsou sice výrazné, jako celek se ale vyprávění Dívky ve vlaku rozpadá. _____ Taylor velmi tlačí na subjektivitu zážitku a zprostředkovávání informací. Ve stylu klasických thrillerů se omezeným pohledem snaží vzbuzovat pocit paranoie a napětí. Zejména v případě alkoholičky Rachel se nás za pomocí formálních postupů snaží vmanipulovat do jejího rozervaného nitra. Její opilecký rauš přibližuje především za pomocí malé hloubky ostrosti a zrychleného, hrubě navazujícího střihu. Vzhledem k tomu, že je pro rozluštění záhady její paměť klíčová, vzniká známý pocit nespolehlivého vyprávění, které ve snaze určité věci objasnit často vede do slepé uličky. Další znejistění vzniká častým výskytem nečekaných flashbacků zapříčiněných myšlenkovými asociacemi. Ty utváří jistý fragmentární obraz věcí minulých, jejich přísná subjektivita vázaná na rozpolcenou Rachel ale oprávněně vzbuzuje jistou nedůvěru, zda se vše událo tak, jak je to prezentováno. _____ Film i román jsou sice vyprávěny z pohledu tří žen, pasáže ale nejsou v rovnovážném poměru. Už z titulu se lze dovtípit, že Rachel je v knize hlavní postavou (19 kapitol z jejího hlediska), které je věnováno nejvíce prostoru, a to zhruba dvojnásobek toho, kolik stran zaujímá Anna (10 kapitol) a Megan (9 kapitol). Snímek je v tomto dělení ještě více nekompromisní a z Anny činí vyloženě kulisu v pozadí, jejíž scény jsou většinou vázány na přítomnost Rachel. Identicky jako v původním románu narativní bloky uvozují jména postav, z jejichž hlediska jsou následující scény vyprávěny. Řád v tom ovšem k nalezení není – na několika místech se bez titulku přejde k jiné ženě a dosavadní systematičnost je podrývána. To se může jevit jako další znejisťující strategie, její účinek je ale krátkodobý a spíš poukazuje na Taylorovu vypravěčskou neobratnost nebo rovnou ztracenost. _____ Všechny ty hry se subjektivitou a množstvím zpochybnitelných vědomostí ale vyznívají vniveč čistě pro zcela triviální podstatu záhadného zmizení Megan a způsob, jakým k objasnění dojde. Zklamání je na místě, protože k vyřešení případu přispěje zaprvé čirá náhoda a zadruhé rozvzpomenutí, nikoli vyšetřování a spojování faktů do souvislostí. Odpověď na otázku „co se vlastně stalo s Megan“ je potom předvídatelná a v jiných žánrových příbězích obehraná. Z těchto důvodů, ale i kvůli jiným, o kterých by se také dalo rozepsat (klopotné tempo, žádný důvod, proč se obávat o postavy, a jejich jednoduchá charakterizace…) je film až na několik scén prost napětí v jakékoli podobě. _____ Dívka ve vlaku by mohla být pro své hrdinky a tematiku také nositelem silné feministické zprávy o rodině a společnosti, film ale s ženskostí svých figur nakládá konzervativně a patriarchální struktury světa nijak neanalyzuje. Je to další důvod, proč se přirovnání ke Zmizelé jeví alespoň z hlediska filmové adaptace nepřístojné. Dívka ve vlaku je na rozdíl od sofistikovaného Fincherova snímku jen tuctový thriller o jednom tuctovém případu, jehož nápadité jednotlivosti neslouží důstojnému celku. 50 %.(6.10.2016)

  • korbitch22
    ****

    Ze začátku docela nuda,navíc věčně nalitá Emily Blunt je spíš otravná, než jakkoliv zajímavá čí snad budící soucit, ale postupem času příběh nabírá grády a začne být takovou tou starou poctivou detektivkou.Odhadovat pachatele můžete v klidu téměř celou stopáž a buď se trefíte, nebo netrefíte, ale jednoznačně vrah určit nejde, tudíž odemě půl bodu nahoru a další půl bod za konec.Měl jsem náladu přesně na takový finiš a jsem rád, že režisér zbytečně nechtěl machrovat jako Fincher, jehož Zmizelá je o třídu slabší, daleko namachrovanější a přehodnocená.Fajn jednohubka.70%.(6.2.2017)

  • Vančura
    ***

    Film, který ve mně opět umocnil mou averzi k filmovým adaptacím knižních bestsellerů. Nebavilo mě to, ztrácel jsem se v ději i množství postav, herecké obsazení mi bylo strašně nesympatické, a krajně jsem se musel nutit, abych to vůbec dokoukal. Trailer ve mně vyvolal očekávání, že by to mohla být podobná pecka jako Zmizelá, ale to teda ani omylem. Podle mě je to velice průměrný thriller, který mě téměř celý dokonale znechutil a otrávil - za mě naprosto zabitých 112 minut mého života.(14.1.2017)

  • Rominator
    ****

    Příběh nechává diváka nahlédnout do života alkoholičky Rachel (Emily Blunt), rajdy Megan (Haley Bennett) a matky Anny (Rebecca Ferguson). Do osumdesáté minuty jsem byl přesvědčen, že to bude pouze za tři hvězdy, ale pak přišla nečekaná odhalení. Haley Bennett mi tady hodně připomínala v tuhle chvíli známější a úspěšnější herečku Jennifer Lawrence. HODNOCENÍ 70%(30.12.2016)

  • - Emily Blunt byla pro roli Rachel moc pěkná, proto ji maskéři museli zošklivět. (Novotnak98)

  • - V knize je Rachel trochu tlustší, kvůli tomu, že je alkoholička. Při natáčení byla Emily Blunt těhotná, takže nepotřebovala vycpávat. (BlackJoanna)

  • - Hlavná postava Rachel nemohla vo filme otehotnieť, paradoxne bola jej predstaviteľka Emily Blunt počas natáčania filmu tehotná. (Fabrinka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace