poster

Dívka ve vlaku

  • USA

    The Girl on the Train

  • Slovensko

    Dievča vo vlaku

  • Nový Zéland

    The Girl on the Train

  • Velká Británie

    The Girl on the Train

  • Austrálie

    The Girl on the Train

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2016, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wacoslav1
    ***

    Určitě nijak neurážející lehce nadprůměrný řemeslo, ale pozor... Podle bestselleru?! No jo dneska už je všechno bestseller a kdoví třeba já jakož to maniak do vláčků jednou sepíšu své zážitky z cest jak jezdím vykalenej restaurákem, koukám přitom z okna a vidím něco co mě znepokojí a zapletu se bůh ví do čeho. Pak to pojmenuju třeba vocas ve vlaku a možná to bude taky bestseller... Každopádně celej film na mě působil dost komorně a televizně jako by na plátna kin zabloudil jen náhodou. Bohužel celá ta strašně zamotaná a spletitá první půlka se pak rozplyne do celkem předvídatelné pointy. Už když se dozvíte, že oběť čekala dítě a otcem byl někdo třetí, tak tušíte kdo to asi byl. No a po rozhovoru ve vlaku v druhý půlce už to víte na beton a kupodivu to tak i bylo. Se Zmizelou to srovnávat nebudu, protože Fincher je úplně jiná liga. Jednou se na tenhle film kouknout dá, ale jestli si ho ještě někdy pustím, když už všechno vím, tím si jistý nejsem.60%(17.10.2016)

  • Kaka
    **

    Tvůrč nápaditost ? Ale kdeže. Zmizelá 2, akorát pro méně zdatné "slunce seno" diváky, kteří mají pramálo nakoukáno a Finchera znaji tak akorat z vlaku. Girl on The Train má díky knižní předloze potenciál být mrazivý a osobitý thriller, ale díky pointě, která se dá odhadnout v půli filmu vyznívá jeho potenciální vztahová výpovědní hodnota vniveč. Druhá věc která spolehlivě nefunguje, je střihová skladba a všechny možne flashbacky a skákání v čase. Někdo musel být pod vlivem drog, protože divák jen velmi složitě dává dohromady co, kdy, kde, jak, přičemž stejně tvůrci v závěru polopaticky a doslovně vysvětlují, přitom by to tak moc chtělo loose ends. Emily Blunt hraje tak, že od půlky doufáte, že svlékne podzimní kabát, ukáže svaly a začně s devítkou v ruce konat dobro. Jenže ono nic.(23.10.2016)

  • NinadeL
    ***

    Obávám se, že na celém fenoménu Dívky ve vlaku je mnohem zajímavější onen fenomén, nežli thriller sám. Nicméně čistý produkt je dobré ženské drama, na kterém je znát, že je realizovaný ženskou optikou. Inu, proč by ne? Vlastně hip, hip, hurá. Ale celý ten PR hype bohužel prodává něco úplně jiného, téměř horor o labilní tajemné ženě, která snad ve vlaku za svitu měsíce páchá nějaké zločiny či co. Stálo by za rozbor, jestli produkt sám není tak dobrý či jen propagace nevěří tomu, že dokáže bez manipulace prodat svůj projekt recipientovi, který toto téma / žánr / whatever ocení. Myslím si, že se to velmi míjí a je to škoda.(16.10.2016)

  • tron
    **

    Stráviť dve hodiny s hrdinkou, ktorá si polovicu vecí nepamätá a polovicu si pamätá blbo, je utrpenie. Vzhľadom na to, ako šialene (po chronologickej stránke) je Dievča vo vlaku zamotané, sa záverečné rozuzlenie nesie v až nečakanej jednoduchosti. Celý film sa strašne pomaly ťahá, ako žuvačka alebo karamel (alebo roztopená čokoláda). Je hrozne náročný na pozornosť, ťažko pochopiteľný a zmätený. A komu fandiť?Alkoholičke, zmagorenej babysitterke alebo bohatej paničke odtrhnutej od reality? No... vari hádam radšej nikomu. Zamotaný príbeh začal postupne získavať jasnejšie kontúry a veci začali zapadať na svoje miesto, i tak to ale hodnotím v podstate až ako béčko s relatívne áčkarským kastingom (napriek tomu ma herci nezaujali, najlepší bol psychiater Ramírez a aj ten bol mdlý). Občas prišla fajn zasnená atmosféra (viac vlakových filmov!) a dobrá scénka (v lese napríklad), ale inak budem na tento film spomínať v zlom a už ho pravdepodobne nikdy viac v život neuvidím. Šéf výroby Steven Spielberg. WTF. Ale rád som po dlhšom čase znova videl Phoebe.(29.3.2017)

  • honajz
    *

    První minuty mě měly varovat. Jako, já jezdím vlakem docela často, a dokonce kolem některých stejných domů. Ale že bych viděl, co tam ti lidé dělají? Nebo že by mi pózovali, abych vše viděl? Ani nápad. A když pak přišly různé příběhy, navíc časově rozházené, aby si to jako divák musel poskládat nakonec sám, což je znamení leda toho, že scenárista nedokáže napsat souvislý, lineární příběh, aby nenudil, tak tehdy už jsem jen skřípal zuby. To jsem ještě netušil, že mne nečeká thriller, ale feministický pohled na věčně šoustající obšousty, macha a alfa samce, pohled žen rovněž závislých na sexu, krásné postavě, dětech, ale také hysterii, chlastu a já už nevím čím, ty obsese mi už časem přišly nereálné, stejně jako herecké projevy. Příběh samotný mne nebavil, ne, skutečně jsem netoužil zjistit, proč Rachel chlastá, všechny ty postavy mi přišly prázdné, charakterově špatně napsané, na nějakou hlubší psychologii si to nehraje (v konci dostaneme asi takový psychologický pohled jako v Bravíčku - milá Sally, chlap šel šoustat s jinou, protože nemohu mít děti, co s tím? -, zkrátka možná tak pro zamindrákované ženy, jež bydlí s bohatými chlapy a v drahých vilách, a tak si mohou myslet, že největším světovým problémem je nefungující sušička na prádlo nebo rozbitý kropič na zahradě.(8.7.2017)

  • - Autorka knižní předlohy Paula Hawkins původně chtěla, aby roli Rachel (Emily Blunt) získala herečka Michelle Williams. (Streeper)

  • - Hlavná postava Rachel nemohla vo filme otehotnieť, paradoxne bola jej predstaviteľka Emily Blunt počas natáčania filmu tehotná. (Fabrinka)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 20. září 2016 v Londýně. (Varan)