Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kozy9
    ***

    Herzov prístup k hororu je na môj vkus málo atmosferický, chýba mu iskra, a nápad bol briliatne vymyslený no slabo a nekvalitne spracovaný. Samozrejme žáner tohto kalibru bol za socializmu mierne utláčaný a vidieť dačo hororové a zároveň nepoetické či lyricky nepoňaté bolo na tú dobu takmer nemožné. Aj to je jedna z príčin prečo tak nevýrazný snímok sia nakoniec vlastne získal. Postavy su nevýrazné, dej hluchý no napriek nedostatkom to ako celok pôsobí mierne nadpriemerne. Snaha sa tento raz cenila. 70%(3.4.2013)

  • A.L.E.S.
    ****

    Myslím, že tenhle film je hodně podceňovaný, některé scény jsou perfektní, ale jiné mi připadají zbytečné (například když Menzel uvízne v šestistovce přitlačován dvěma náklaďáky, to jsem fakt nepochopil). Navíc to auto..., to auto..., dodnes se ho snažím nějak získat nebo nějak napodobit. Protože to je samý tuning, tuning, ale aby někdo vymyslel tohle, to ne. Naštěstí lze tuto škodověnku vidět v muzeu Škoda v Mladé Boleslavi, má sice jiná zadní světla, ale je to ono. Hodně se mi taky líbí postava RNDr. Kaplana a dr. Marka. Jako první český horor je to slušný počin.(18.1.2007)

  • Schlierkamp
    ***

    Československý sci-fi horor o výkonném automobilu, jenž je přes plynový pedál poháněn lidskou krví. V celé šíři snímku je záměrně poukazováno na souvislosti s klasickými filmy o upírech, dokonce samotný název filmu evokuje nesmrtelné dílo z roku 1922. Pro ještě větší názornost je ve filmu promítána krátká ukázka s hrabětem Draculou, jehož prezentuje sám režisér J. Herz. Hlavní postava MUDr. Marek (J. Menzel), se snaží proniknout do tajů podezřelé společnost Ferat, disponující těmito záhadnými vozidly (karoserie designovaná T. Pištěkem namontovaná na podvozek Škody 130) a jejíž představenou je postarší madam s lesbickými sklony (Z. Procházková). Kromě velmi záhadné postavy ztvárněné excentrickým J. Schmidem se vedlejších rolích objevila D. Veškrnová jako objekt Markovy touhy a oběť agresivního vozu či tradičně asexuální J. Břežková. Svému mimořádnému postavení v herecké elitě tentokrát nedostál P. Čepek coby trenér závodních jezdců Kříž, jenž kryl všechny netypické funkce automobilu. Ve snímku se sice vyskytuje několik hororových prvků (např. opakování scén v márnici či organický motor živící se lidskou končetinou), avšak domnívám se, že pan Herz natočil už mnohem povedenější hororová díla, otázkou však zůstává, nakolik snímek poznamenala cenzura. Námět podle povídky J. Nesvadby z oblasti sci-fi byl poměrně originální, avšak zpracování a bohužel i režie dle mého názoru dost zaostávala, působilo to na mě dost neprofesionálně, chaoticky a závěr byl přímo nepovedený a nedůstojný. Za zmínku stojí atraktivní vozový park, jenž se objevil na konci snímku v Rally Bohemia 81, čítající takové vozy jako závodní Fiat Ritmo, Reanult 5, Ford Capri, Opel Ascona aj.(1.10.2015)

  • Raziel_cz
    ***

    Trochu škoda, že si Herz nezachoval styl rychlých střihů ze Spalovače mrtvol, jinak ale pěkná záležitost. Pěkná a pěkně divná a možná sice ne tak makabrózní, jak by mohla, ale rozhodně svérázná. Ano, má to spoustu chyb, pořádné tempo to chytí až v závěru, některé scény jsou zbytečné, jiné zmatečné, ale jako horor to funguje, a to je v českých reáliích co říct. A Ferat je minimálně stejně cool jako DeLorean nebo KITT. Škoda, že mladí filmaři si chodí pro inspiraci jinam, ačkoliv jim to ani jednou nefungovalo.(6.2.2016)

  • Sandiego
    ***

    Tři s odřenýma ušima - nápad byl zajímavý, ale jeho potenciál byl využit jen zpola. Chyběla zde silnější atmosféra a některé scény byly jen na efekt. Přesto musím ocenit žánrovou jedinečnost, neboť shlédnout normalizační horor s erotickým nádechem (dosti zajímavě na tom je Madam Ferat) se v jiném případě již nepoštěstí.(9.5.2008)

  • - Poznávacia značka auta Ferat je "FA 30-21". (Raccoon.city)

  • - Ve filmu hrají tři filmoví režiséři: Juraj Herz (upír v rakvi), Jiří Menzel (MUDr. Marek) a Vít Olmer (patolog na pitevně). (PavelKral)

  • - Podľa údajov vo filme malo auto Ferat tieto parametre: maximálna rýchlosť 161 km/h, zrýchlenie na stovku za 12,6 s a pevný kilometer za 34 s. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace