Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tomtomtoma
    ***

    Zajímavý nevšední film s hororovými prvky, dávkou napětí a lehkou nadsázkou. Lékař záchranné služby Marek (Jiří Menzel) je na stopě novodobého upíra, snaží se odhalit tajemné nebezpečí skrývané tajemnou agresivní kapitalistickou automobilkou Ferat, aby nakonec zjistil, že se stal obětí jejich rafinovaného reklamního tahu a zvýšení zájmu o jejich nejnovější model. V dalších rolích zaujmou řidička sanitky Mima (Dagmar Veškrnová-Havlová), s neukojitelnou touhou po závodním ježdění, závodní jezdkyně Luisa Tomášová (šarmantní Jana Břežková), záměrně motající Markovi hlavu, navigátor a závodní instruktor Kříž (dobrý Petr Čepek), spoluvytvářející tajemno kolem auta, záhadný dr. Kaplan (dobrý Jan Schmid), rafinovaně donucujíc Marka jít po stopě, neúprosná madame Ferat (Zdenka Procházková), majitelka automobilky, a její prohnaný tajemník (Zdeněk Ornest), stará Luisina babička (Blanka Waleská), falešný lékař z pitevny (Ilja Racek), a Drákula v němém filmu (sám režisér Juraj Herz). Zajímavé, zábavné, plno napětí, hrůzné snové scény, tajemství a žádostivost.(14.3.2012)

  • Tiiso
    ***

    Film se nachází stále v jednom základním problému, který je zde donekonečna diskutovaný. Problém čistě režimní. Jakákoliv výborná myšlenka neměla finanční a technickou podporu a tak zůstali pouze herecké výkony. Upír z Feratu není výjimkou. Skvělá myšlenka pohřbena svou realizací. To je celé základní schéma. Projekce se dá shlédnout díky hercům, ale člověk nesmí být hledět na technickou polohu a realizační situaci. Takže průměrné hodnocení.(8.12.2009)

  • Spectre
    ***

    Dosť kontroverzný film. Ja osobne si nemyslím, že by to bol odpad. Určitá uletenosť by bola snáď aj zámerná. Miestami je to aj riadne psycho (napr. tá dôchodkyňa na prechode), ktovie ako by to dopadlo keby tvorcom nepristrihli krídla. Žiaľ, nie je možné presne povedať na akú nôtu hrá tento film, čo je jeho hlavná chyba. Námet ako taký je zaujímavý, ale ztvárnením mi to prišlo strašne Béčkové. Samotný automobil je kapitola sama o sebe, keď som videl zadné svetlá zo 120tky, tak som vybuchol smiechom (ináč zpredu vyzerá dobre :) ). Šialený je aj personál firmy Ferat. Čo sa týka hercov, tak Menzel sa moc nepretrhol (jeho úloha mu to ani neumožnila), Dagmarka to snáď ani nehrala (čo by nevadilo, pretože ju ako herečku nejako zvlášť nebaštím), avšak súhlasím s tým, že Petr Čepek bol výborný (asi jediný výraznejší herec v tomto prípade, jeho postava je dokonale slizká). Keď sa to vezme celkovo, tak by nebolo správne tento film úplne odsudzovať. Aspoň na prvé zhliadnutie som sa nenudil a snáď som sa zabavil aj tam, kde sa to v roku 1981 nečakalo. Milovníkom uleteností odporúčam! :)(17.8.2005)

  • Dudek
    ***

    Český (nebo spíše československý) pokus o horor nedopadá až tak špatně jak by mohl. Zajímavý námět a zvučné herecké obsazení by měli film dostat až ke hvězdám, bohužel nestalo se tomu tak. Díky zásahům komunistických nůžek byli s chirurgickou přesností odstraněny přesně ty scény, které by dokázaly film trochu vytáhnout, a v té době kdy byl natočen by se jim určitě podařilo i šokovat. No buď jak buď autoři se s komunistickou cenzurou museli vyrovnat a vypořádali se s ní v rámci možností jak nejlépe to šlo. Jistě, hororové scény a moderní automobil jsou dnes spíše k pousmání, ale jako diváci bychom si měli všímat převážně jiných věcí, důležitějších. Staré české filmy jsem nikdy neměl nijak moc v lásce, ale nechat si ujít fantaskní příběh o škodovce, která pije krev svým řidičům, a to doslova, to jsem prostě nemohl... No herecké výkony nebyly nijak moc oslnivé, na druhou stranu bych je však mohl označit za dostačující. Horší je to však s poněkud kostrbatým a ne zrovna fungujícím scénářem, zrovna tak mi neseděla nehororová režie - ale to může býr dáno dobovou neschopností točit cokoli jiného než komedie - a hudební doprovod pana Hapky. Každopádně si však cením snahy o průlom české kinematografie a s nervozitou očekávám další český horor Srub, od kterého čekám ale mnohem více než SCI-FI podívanou ve styl Upíra z Feratu...(13.3.2006)

  • Vančura
    ***

    Na české poměry rozhodně ojedinělý filmový počin. A to nejen proto, že Juraj Herz je naším jediným režisérem schopným natočit horor. Když jsem tento film viděl poprvé v dětství, hodně jsem se u něj bál, a kupříkladu scény s Menzelem celým od krve se mi do paměti zaryly natrvalo. Co má však na tomto filmu největší cenu, je unikátní Pištěkův návrh auta Ferat, které se mi nesmírně líbí, a to nejenom proto, že mám strašnou slabost pro auta z 80. let. Už jenom jeho název - FERAT - evokující sloučení značek "Ferrari" a "Fiat", a současně zkrácení "Nosferatu" o počáteční "Nos", považuji za geniální vtípek. A takových je tenhle film plný od začátku do konce. Nesmírně zajímavé je i jakési vizionářství, které jsem v tomto filmu objevil. Jednak se zde (na počátku 80. let!) předjímá současná kritika nadnárodních společností, vědomě produkujících výrobky, které zákazníkům škodí, ale kteří se přesto o tyto produkty doslova perou. (Přitom se dokonce zabrnká i na ekologickou strunu a zmíní se riziko omezených zdrojů fosilních paliv a hledání alternativních pohonných hmot pro automobily, což je opět téma navýsost aktuální). Za druhé je v tomto filmu přítomen prvek, který mi vyrazil dech, a který se o dlouhých 17 let později objevuje až ve filmu Truman Show - jde o jakýsi product placement v reálu, kdy jedna z postav netuší, že je součástí natáčení komerčního pořadu (mám na mysli postavu, kterou hraje Petr Čepek, a která do kamery odříkává naučené reklamní fráze o kvalitách vozu Ferat, v přítomnosti postavy hrané Menzelem, který o tomto natáčení nemá ponětí). Fascinující! Potěší rovněž výborná hudba Petra Hapky, přítomnost řady skvělých herců a vložený filmík se samotným režisérem v roli upíra. Naopak největší slabinou je zde poměrně slabý scénář s logickými dírami ve vývoji děje, částečně zmatený děj a několik vyloženě trapných momentů. Přesto soudím, že je to film stojící i po letech za vidění, byť jako horor bohužel nefunguje. A za úplně nejlepší část celého filmu považuji sekvenci z márnice v úvodu filmu, kde postava patologa pronáší odzbrojující repliky, které si sem dovolím přepsat: "Já jsem pitval mrtvolu inženýr (sic!) Tomášové před několika hodinami. Příčinou smrti bylo proražení prodloužené míchy zubem epistrofeu. Jó, ona totiž příroda nepočítala s motorismem, a tak vybavila naši hlavu mozkem, který je těžší než mícha a má větší setrvačnost, takže při nárazu jaksi mozek letí dopředu, zatímco se páteř brzdí, tím se vlastně dosáhne efektu, kterému ve středověku říkali lámání vazu. To se používalo na zvlášť odporných zločincích. Za minulý týden jsme tu pitvali sedm takových mrtvol, kterým hlava ještě cestovala, když se jejich vůz srazil. Překonáváme středověk v každém směru." To je přece skvostná ukázka černého humoru a kritika zbytečných úmrtí na silnicích současně.(28.4.2012)

  • - Herečka Jana Břežková se kvůli své roli závodnice musela naučit jezdit autem. (BoredSeal)

  • - Filmový Ferat Vampir RSR vznikl z konceptu Škoda 110 Super Sport (typ 724), jednoho z několika modelů navržených koncem šedesátých let. V roce 1972 byl představen na autosalonu v Bruselu, kde byl zahraničními médii hodnocen lépe než koncept Aston Martin. Vůz měl objem 1 147 cm, výkon 76,5 kw a dosahoval rychlosti 211 km/h. Karosérie ze sklolaminátu měla šestici výklopných předních světlometů a šestnáct zadních, 6 v horní řadě po třech a deset v dolní po celé šířce vozu. Dveře se vyklápěly nahoru, spolu s čelním sklem a střechou. Motor - řadový čtyřválec ze Škody 110 L Rallye poháněl zadní kola. V Československu byl koncept kritizován pro příliš hranatý vzhled a vzhledem k nastupující normalizaci nebyl uveden do výroby. Výtvarník Theodor Pištěk vůz pro potřeby filmu přelakoval z bílé na černou a upravil světlomety. Přední vyměnil za "zamračená" úzká pevná skla, zadní použil ze Škody 120 (typ 742 M), záď doplnil o velký spoiler. Ferat zastupoval ve filmu také prototyp Škoda 1100GT (ÚVMV 1100 GT). Vývoj sportovního kupé s motorem vzadu a samonosnou laminátovou karoserií probíhal mezi léty 1966-70. Vůz byl představen roku 1970 v Plzni a velký úspěch slavil na ženevském autosalonu 1971. Celkem bylo na podvozkové platformě Škody 100 postaveno 6 kusů, které se dodnes účastní závodů historických vozů. (kenny.h)

  • - Automobil z filmu se nachází v Muzeu Škoda v Mladé Boleslavi. (Rat-Man)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace