Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Willy Kufalt
    ***

    V podstatě stejný případ jako druhý Herzův film z toho samého roku Buldoci a třešně: hodně propracovaná a stylově působící režie, v kontextu čs. tvorby ojedinělý námět. Bohužel ale taky slabší scénář se spoustou nedopověděných věcí, což vnímám v případě ryze žánrového filmu s vlastním fikčním světem spíše jako mínus. Jen namátkou, zaujal mě Ilja Racek v postavě záhadného doktora z pitevny, o kterém se později dovídáme, že ho kolegové vůbec neznají a je vyloučeno, aby se někdo takový objevil v pitevně, navíc v noci, kdy nikdo neslouží... ale už se nedovíme, o koho šlo, oč mu tedy šlo a proč a jak se tam objevil a znal všechny podrobnosti. A tak dál... Budoucí první dáma ČR Dagmar Havlová mi vůbec nesedla ani v jedném z těchto dvou Herzovych snímků, ale budiž. Strašidelné scény ze záhrobí, temných nočních akcí, krvavého sexu nebo přeřezávání dejchajícího auta s vnitřnostema a následní vcucnutí ruky dovnitř jsou působivé, na naší tvorbu a tehdejší dobu jich bylo vzhledem k té cenzuře i tak až dost. Více mě upoutala děsivá postava na první pohled pomátlé, jinak inteligentní babičky v podání Blanky Waleské. Jako celek originální kousek, u něhož jsem se nenudil, ale současně osobní zásah nebyl výrazný. 60%(23.2.2018)

  • kingik
    **

    Závodní auto z konstrukční stáje Ferat jezdí na krev. To je z ekonomického hlediska, a při stále rostoucích cenách benzínu, nesporně výhodné, ale z etického hlediska poněkud nepřípustné. Jenže jsme v (českém) hororu. Mohl z toho být perfektně drastický horůrek, ale film byl zřejmě tehdejší velmi přísnou cenzurou natolik drasticky sestříhán, až nemá jedinou pořádnou hororovou scénu. Režisér a také autor scénáře Juraj Herz však také velmi často poukazuje, jak mu byl film zničen. Jak daleko se cenzura podepsala na výsledku, lze těžko soudit, ale nepochybně musel mít potíže při svém uvedení do kin. Je pravda, že několika scénám chybí návaznost, ale i tak je výsledkem poněkud mdlý film. Dobré herecké trio Menzel, Veškrnová a Čepek dělají co mohou, aby film zachránili od jednotvárné stagnace a nevyužitého potenciálu, který námět o upírském autě skýtal. Osobně jsem od tak proslulého filmu čekal mnohem víc, ale auto bylo pěkné. 40%(1.5.2012)

  • JASON_X
    ***

    Eh... když si vzpomenu, kolik času jsem v dětství strávil bolestným fantazírováním o tom, jak úžasný asi musí být film Upír z Feratu, film o autu, které lidem vysává krev, bolestným proto, že mi na něj má přízemní, omezená a konformní matka samozřejmě zakázala v televizi koukat, "protože je s hvězdičkou a není pro tebe..." No a za nějaký čas, když jsem ho konečně (nejspíš u prarodičů) tajně viděl, to moje rozčarování z toho, že jsem se u něho vůbec nebál, že horror od osmnácti jsem si tedy představoval úplně jinak... A teď znovu po nějakých třiceti letech, to už nijak rozčarovaný nejsem, ale jen se tak pohrdavě ušklíbám, ne snad tolik nad jeho obsahem, jako nad jeho formou... Ježto komouši horrorovému žánru nepřáli, jakožto produktu úpadkového a zahnívajícího kapitalismu, Herz tedy nejspíš svůj film pojal jako jakousi bezpohlavní horrorovou frašku. A nemusím snad zdůrazňovat, že jeho pojetí se mi příliš nelíbí. Nicméně, hodnoceno objektivně, na normalizační tvorbu se myslím jedná o slušný nadprůměr. A nejen k Herzovi, ale i k hercům mám výhrady - Menzel je herecky vhodný možná do nějakých pomatených pseudointelektuálních taškařic (jako Woody Allen), Veškrnová se svým prasečím obličejem leda tak do kravína, no a postava Jana Schmida (to je ten vousatý užvaněný šašek), je už úplně nemožná. Tohle směšné trio je ovšem slušně vyváženo jako vždy skvělým Petrem Čepkem, mihnuvším se Iljou Rackem a přímo vampicky krásnou Janou Břežkovou.(7.9.2014)

  • Sandiego
    ***

    Tři s odřenýma ušima - nápad byl zajímavý, ale jeho potenciál byl využit jen zpola. Chyběla zde silnější atmosféra a některé scény byly jen na efekt. Přesto musím ocenit žánrovou jedinečnost, neboť shlédnout normalizační horor s erotickým nádechem (dosti zajímavě na tom je Madam Ferat) se v jiném případě již nepoštěstí.(9.5.2008)

  • kamil.i
    **

    Herzov vizuálny štýl je síce jedinečný podobne ako atmosféra, ktorú ním vytvára, no priznajme si, tento príbeh plný podivuhodných scén je jedna veľká blbosť. Celý príbeh je samozrejme metafora, ale veľmi nešikovná a nepodarená. I keď akceptujete šialený námet, scenár ho nerozvíja v logických rozmedziach a nezmyselnosti sa len tak kopia. Upírovi z Feratu by pravdepodobne prospelo, keby bol pojatý ako hororová komédia a nebral sa tak neskutočne vážne, pretože takto je len nechcene smiešny.(24.12.2013)

  • - Vo filme môžeme vidieť zábery z animovaného filmu Jana Švankmajera Rakvičkárna (1966), režisér tohoto diela sa taktiež podieľal na výrobe a dizajne povestného upírieho auta Ferat. (Raccoon.city)

  • - Jan Švankmajer pro film vyrobil pohybující se motor organické vizáže složený z pravých kravích vnitřností, scény ale padly za oběť cenzuře. (BoredSeal)

  • - Tajemný sporťák ve filmu se jmenoval Ferat Vampire RSR. [Zdroj: garaz.cz] (pornogrind)