Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sci-fi horor o automobilu poháněném lidskou krví. Začínající automobilová závodnice Mima má možnost jezdit s mimořádně kvalitním vozem, který však funguje na neobvyklé palivo - na lidskou krev. Jen její přítel dr. Marek si uvědomuje nebezpečí hriozící každému, kdo se zaplete s automobilkou Ferat... Režisér Juraj Herz použil jako námět filmu povídku Josefa Nesvadby "Upír po dvaceti letech". (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (239)

Dreadd 

všechny recenze uživatele

Cenzura se na tomto díle podle samotného režiséra podepsala velmi silně a my už nikdy neuvidíme původní dílo. Což je velká škoda, protože jak už víme od dob Spalovače, Juraj Herz dokáže vytvořit nádhernou hororovou atmosféru, která tady chybí. Tohle "něco", co zbylo z původního projektu tak horor příliš nepřipomíná, přestože námět mě velmi oslovil a dalo se s ním velmi dobře pracovat, nakonec je z toho film, který nemusím nutně vidět znova a rozhodně se kvůli němu nebudu bát sednout za volant. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

A ono jde na tom filmu strašně vidět ty cenzorské zásahy, neboť náběhů na drsnější a tvrdší scény to má několik, ale nikdy se skoro ničeho nedočkáme. Myslím si, že ten film je zbytečně moc podceňován a částečně i díky době jeho vzniku. Vždyť i přes cenzorské zásahy obsahuje takřka všechno, co každý správný podprůměrný osmdesátkový horror - nahá prsa (a v kterém jiném filmu můžete obdivovat prsa první dámy?), krev, napínavé a krvavé scény (ta snová scéna je vynikající) a cosi znepokojujícího (neteční lidé u nehod, ta stará babka, jíž trefí šlak uprostřed přechodu), z čeho vás bude mrazit ještě dlouho po skončení filmu. A jako bonus dostanete samotného režiséra ve výborné roli filmového upíra. Angličani si holt v devadesátém roce kupovali upíří motocykl, v socialistickém Československu ale už o devět let dříve jezdili v upířím bouráku. 3,5* ()

Reklama

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Ano je to průměr, ale přiznejme si, že v době kdy se nám v televizi střídal Pes baskervilský a právě upír z Feratu tak moc na výběr nebylo, a myslím si, že každý byl z Menzela a Veškrnový naprosto odvázanej. I já. Jo, dříve sem se na to těšíval, v dnešní době jsem ho znovu neviděl, možná bych změnil pohled. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Také nemastné-neslané, balancujúce na hrane hororu a hororovej komédie. Hororovú atmosféru vytvára iba jedna jediná scéna, ktorá ale zase je celkom dobre urobená (na rok a pôvod vzniku). Z postáv sa mi páčila iba tá herečka, ktorá účinkovala v tom krátkom čiernobielom upírskom snímku :) Hodnotenie: 45% ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Jsem ochotný uznat, že za plytký děj a propady v atmosféře můžou cenzorské zásahy. Ale nikdy Herzovi neodpustím, že prováhal jedinečnou možnost rozmlžit závěr do dvou možných vysvětlení. Příběh si o to přímo říkal, a nebylo by potřeba ani moc přepisovat. Když už mu na Barrandově nedovolili natočit syrový horor, ani plnohodnotné sci-fi, mohl zásahy obejít natočením mysteriózního psychodramatu. V něm by snad obstál i ten Menzel v hlavní roli. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (58)

  • Filmový Ferat Vampir RSR vznikl z konceptu Škoda 110 Super Sport (typ 724), jednoho z několika modelů navržených koncem šedesátých let. V roce 1972 byl představen na autosalonu v Bruselu, kde byl zahraničními médii hodnocen lépe než koncept Aston Martin. Vůz měl objem 1 147 cm, výkon 76,5 kw a dosahoval rychlosti 211 km/h. Karosérie ze sklolaminátu měla šestici výklopných předních světlometů a šestnáct zadních, 6 v horní řadě po třech a deset v dolní po celé šířce vozu. Dveře se vyklápěly nahoru, spolu s čelním sklem a střechou. Motor - řadový čtyřválec ze Škody 110 L Rallye poháněl zadní kola. V Československu byl koncept kritizován pro příliš hranatý vzhled a vzhledem k nastupující normalizaci nebyl uveden do výroby. Výtvarník Theodor Pištěk vůz pro potřeby filmu přelakoval z bílé na černou a upravil světlomety. Přední vyměnil za "zamračená" úzká pevná skla, zadní použil ze Škody 120 (typ 742 M), záď doplnil o velký spoiler. Ferat zastupoval ve filmu také prototyp Škoda 1100GT (ÚVMV 1100 GT). Vývoj sportovního kupé s motorem vzadu a samonosnou laminátovou karoserií probíhal mezi léty 1966-70. Vůz byl představen roku 1970 v Plzni a velký úspěch slavil na ženevském autosalonu 1971. Celkem bylo na podvozkové platformě Škody 100 postaveno 6 kusů, které se dodnes účastní závodů historických vozů. (kenny.h)
  • Režisér namiesto veľa zaujímavých záberov z pretekania natáčal skôr chúlostivé scény, do ktorých vtedajší cenzori radi zasahovali, a museli sa zredukovať. (Raccoon.city)

Související novinky

Zemřel Jiří Menzel

Zemřel Jiří Menzel

07.09.2020

Ve věku 82 let zemřel v sobotu večer český oscarový režisér Jiří Menzel, informaci v neděli prostřednictvím sociální sítě zveřejnila jeho manželka Olga. Světoznámý tvůrce, jenž se v posledních letech… (více)

Reklama

Reklama