Reklama

Reklama

Nezapomenutelné mistrovské dílo Ptáci jsou jedním z nejděsivějších filmů mistra napětí Alfreda Hitchcocka. Když přijíždí krásná blondýnka Melanie Danielsová (Tippi Hedren) do Bodega Bay za svým čerstvě vystudovaným přítelem Mitchem Brennerem (Rod Taylor), je nečekaně napadena rackem. Najednou do města vletí tisíce ptáků a místní obyvatelé se stanou terčem jejich šílených útoků. Brzy se ústřední postavy nejděsivějšího filmu o přírodní katastrofě, který kdy byl v Hollywoodu natočen, Melanie i Mitch, ocitnou uprostřed smrtelného souboje s nezastavitelnou a nevysvětlitelnou sílou. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (626)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně zklamání a v tomto případě nebudu shovívaví ani k samotnému jménu Hitchcock. Po Psychu, Vertigu a Severozápadní lince, jde z mého pohledu jednoznačně o slabší film. Kdo se trochu vyzná ve filmech od tohoto velikého režiséra, musí mu to být hned jasné. Označení horor bych tu zrovna nepoužil, spíš bych tento film definoval přívlastkem drama a thriller. Tísnivá scénérie ve filmu však byla dobrá, ale těch překvapujících a šokujících momentů tu zas až tak moc nebylo. Samotný divák je tu však stylově držen stále v jakémsi napětí, co přijde, film divákovi podává jen náznakové a předběžné informace, jeho pozornost od podstatného momentu je zde odkloněna. Vyzdvihl bych skvělou kameru se všemi těmi dobrými vizuálními efekty, krásnou kolorovanou barvu a samozřejmě tu skličující atmosféru s neotřelou a později často kopírovanou akustikou charakterizovanou zvláštními zvuky (opět skvělý Bernard Herrmann), elektronickými šumy, syntetizéry a křikem ptačích hejn. Film je prakticky bez normální hudby. Nejlepší a nejsilnější scéna? Tak asi ta závěrečná, kde je celá rodina uvězněna ve vlastním domě a obklopena pouze masivním zvukem těchto zvířecích zabijáků. Ale, co je zas fakt, tento snímek byl vlastně takový praotec všech pozdějších zvířecích hororů se všemi těmi mravenci, kobylkami, nebo pavouky. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Ptáci byli prvním filmem co jsem jako malý od Hitchcocka viděl. Dokonce si vybavuji jak ještě před možností to vidět mi děj filmu vyprávěl spolužák na základce a já mu nevěřil. To sisi vymyslel nic takového jsi neviděl! Jak by jako mohli natočit aby hejno ptáků klovalo lidi? To přeci nejde natočit.. Logicky. Takže kecáš! --- No nekecal. :-) . Když jsem film viděl poprvé, docela mně to dostalo. Pak tenhle film samozřejmě zapadl v čase mezi mnohem modernějšími a děsivějšími horory, byť já na horory moc nejsem. Chtěl bych být, ale nefungují na mne. A jelikož omladina chtěla vidět nějaký horor, rozhodl jsem se udělat test a pustit toto. Pro potomstvo je všechno starší pod rok 2015 pravěk, ble a historie. Až pod nátlakem na konci většinou musí uznat, že ten a ten film ze sedmdesátek, nebo devadesátek fakt stál za to. Naposledy se tak stalo včera večer u Misery nechce zemřít. S jistým vniřním uspokojením jsem musel v duchu konstatovat, že chudák skvělá Kathy Bates  - ozářená blesky s kladivem v ruce dokáže dnes stále ještě skvěle děsit tak jako před 30 lety! :-). Ptáci ovšem mají těch křížků víc. Je to neskutečné, ale dnes je to neuvěřitelných 60 let od jejich natočení. Díky nim získal Bodega bay velkou proslulost i když tehdá tam asi moc lidí raději na dovču nejezdilo.. :-). Sám jsem byl zvědav jak se mi film bude líbit a prostě musím říci, že je to majstrštyk. To pozvolné budování napětí, kdy divák první incident s rackem na člunu bere jako jakousi anomálii, ale s dalšími útoky začíná tušit, že se schyluje k něčemu neblahému. Jelikož jsem si děj pamatoval, zaměřil jsem se na spíše triky a po dokoukání si dokonce lecos vrátil a pauznul. A řeknu vám, že i dnes v době digitálních efektů lecos bylo natočeno skvěle. Už jen ty běžící děti a to útočící hejno... Jediné co mi tam už nesedělo byl ten elektronický křik ptáků. Chcilkami to působilo až nepřirozeně co se týče zvuků. Ať tak, či tak i přes jistou věkovitost musím stále uznat, že tohle je skvělé dílo. A jestli leckterý z prvních hororů dne suž půdobí úsměvně, pak Ptáci to určitě nejsou. Dávám za 4 klovance. * * * * ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Možná jsem naprostý kulturní barbar, možná jsem otrlý divák odchovaný krváky 90.let, který vyrží všechno, ale "Ptáci" mě prostě nestrašili, nebála jsem se, neměla jsem žádnou hrůzu z jejich štěbetání a ve filmu jsem našla právě jednu sugestivní scénu - kdy Melanie sedí před školou, kouří a čeká na děti a na prolézačku za ní se začínají slétávat vrány připravené zaútočit... Zbytek mě skutečně zanechal naprosto chladnou, naopak některé pasáže mi přišly tak trochu k smíchu. Nemůžu upřít skvělou práci se zvukem, ale ta k hutné hororové atmosféře prostě nestačí. Přitom existují horory, u kterých sedím přikovaná v křesle a napětím skoro ani nedýchám, ale "Ptáci" se mezi ně ani náhodou nezařadily. Mimochodem - nevím, jestli to byla jenom chyba v českém překladu, ale jak si může někdo plést vránu s kosem? ()

choze 

všechny recenze uživatele

PTÁCI jsou značně nestandartní horor. Jednak jsou v první polovině přes několik předznamenání blížící se hrůzy prakticky nehororoví a působí dojmem klasické hollywoodské romantické komedie s hravou, za vlasy přitaženou zápletkou a s chytrými a vtipnými postavami a dialogy, druhak jsou strašně ukecaní a třeťak se úplně obejdou bez hudby (kterou jsem u hororových scén dost postrádal). Podobně jako v PSYCHU je hlavní hrdinkou městská žena, která se na začátku filmu vydává kvůli muži na cestu z města, přičemž mimo město jí zkříží plány něco, s čím vůbec nepočítala, a ocitá se v ohrožení života. V druhé polovině se pak rozjede série hororových scén ptačích útoků s několika pamětihodnými záběry (ptáky obsypaná dětská prolézačka, hořící městečko z ptačího perspektivy, závěrečný záběr odjezdu). V důsledku vám díky první vztahové polovině záleží na postavách a o to víc si užijete tu druhou, hororovou/katastrofickou. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Ptáci jsou napínavý film, ale rozhodně ne tak děsivý, jak by se podle žánrového zařazení mohlo zdát - i když hlavně zvuky, které létající zabijáci vydávají, budí v divácích určité rozpaky a Hitch ladně brnká na naše nervy. Absence hudby je díky vynikajícím zvukovým efektům (šustění křídel, hlahol racků) celkem logická a pomáhá pozvolna houstnoucí atmosféře. Tippi Hedren byla kouzelná a jedna ze světlých stránek tohoto díla. Po technické stránce filmu nemám co vytknout, kamera i režie na jedničku, triky byly povedené a i když se první hodina filmu dějově trochu vleče, pro vybudování napětí to není vůbec špatné. Co dál? Otevřený závěr. Byl to režisérův jasný záměr a když se na to člověk podívá s odstupem, tak je to vlastně nejlepší řešení, nechat konec filmu nejasný (závěrečná scéna patří do zlatého fondu světové kinematografie). Cokoliv se nám na PTÁCÍCH nepozdává (Jessica Tandy, pár nelogičností, slabší první polovina) vynahradí legendární scéna, kdy sedí Melanie před školou, čekajíc na Cathy s cigaretou v ruce a v pozadí se začínají slétávat vrány, chystající ničivý útok. To bylo opravdu výborné (a často parodované např. v Simpsonech). Podtrženo, sečteno - jedná se rozhodně o jeden z nejlepších filmů v pestré Hitchcockově filmografii a nebýt výše zmíněných hlušších pasáží v úvodu, hodnotil bych maximálně. P.S. V době uvedení filmu Alfred Hitchcock prohlásil, že pokud budeme pozorní, odhalíme smysl děsivého běsnění opeřenců a pak si film užijeme mnohonásobně intenzivněji. Přiznám se, že ani po zhruba třetí, čtvrté projekci, jsem příčinu neodhalil, ale tuším, že bude spojena s postavou Melanie. Pomůže mi někdo? ()

Galerie (152)

Zajímavosti (78)

  • Autorka povídky „Ptáci“, tedy předlohy k filmu, Daphne Du Maurier snímek moc ráda neměla. Nejvíce jí vadilo, že bylo změněno místo děje z Anglie do Spojených států. (Eluin)
  • Masívne „mužské“ zariadenie domu Lydie (Jessica Tandy), hlavne skrz nábytok, je spolu s ukážkovým poriadkom odkazom, ako lipne na minulosti, na predmetoch pripomínajúcich jej manžela. Do toho celého vtrhnú vtáci, pred ktorými sa nie je možné schovať, lebo domu chýba úkryt. Po útoku Lydia upratuje rozhádzané nádoby, ktoré sa rozbili, keď sa Mitch (Rod Taylor) snažil prevrátením stola zabarikádovať krb. Nevníma ľudí, len veci okolo. Melanie (Tippi Hedren) ju pozoruje a divákovi je ponúknutá ich vzájomná podobnosť. Melanie Lydiu pozoruje natoľko uprene, že scéna kladie vizuálne otázky: "Má život nejaký zmysel?" resp. "Aký zmysel má Lydiin život? A čo môj život?" Melanie sa len pozerá ako Lydia starostlivo, no po útoku i roztržito, narovnáva portrét zomrelého manžela. (Biopler)
  • Režisér Alfred Hitchcock během natáčení neustále častoval herečku Tippi Hedren sexuálně laděnými nabídkami, a to i přesto, že byl ženatý. Ta jej však odmítla. [Zdroj: Refresher.cz] (Duoscop)

Související novinky

Alfieho Ptáci po bayovsku?

Alfieho Ptáci po bayovsku?

19.10.2006

Šílená představa, řekl by si běžný divák, na jehož názor stejně vysoce postaveni mužové filmařského průmyslu moc nedají. Jenže když je hlavní role v takovém projektu nabídnuta australské krásce Naomi… (více)

Ptačí zob

Ptačí zob

06.07.2006

Už jsme tu dlouho neměli remake. Těšíte se? Bude to maso. Ale co maso, přímo masochismus (diváků vůči sobě), sadismus (filmařů vůči divákům) a narcisismus (filmařů vůči nim samotným). Ale nebudeme to… (více)

Remake Vtákov!

Remake Vtákov!

27.04.2005

Nesmrteľný hororový príbeh o agresívnych vtákoch terorizujúcich malé mestečko a jeho obyvateľov dostane nový kabát. Štúdio Universal Pictures totiž pripravuje remake klasiky VTÁCI od majstra filmovej… (více)

Reklama

Reklama