Reklama

Reklama

Vražda na objednávku

  • USA Dial M for Murder (více)
Trailer

Když americký spisovatel Mark Halliday navštíví čerstvě vdanou Margot Wendice v Londýně, nevědomky tím spustí řetězec vydírání a vražd. Manžel Margot, Tony Wendice, si všimne jejích citů k Hallidayovi, začne se obávat rozvodu a s ním spojeného vydědění, a tak naplánuje její smrt. K tomu využije svého bývalého spolužáka Lesgateho, který je již zapleten do nezákonné činnosti. Margot se podaří Lesgatea v sebeobraně zabít, ale Tony vše nastrojí tak, aby byla obviněna za úkladnou vraždu. Hallidayovi nezbývá, než Tonyho vyřadit ze hry... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (277)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Prepracovaný krimi scenár, to ma baví. Tu si dal "niekto" skutočne záležať, pričom niečo obdobné, v podobe hry na "mačku A myš", môže divák vidieť pri Poirotovi. Rozpletenia klbka brilantným spôsobom, kde zbrane nahradilo myslenie detektíva, áno, to je tak inteligentné. A ten záver? Zas tak svojský, ako v prípade "Vertiga". ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

"3D technika nebyla tehdy žádnou novinkou. To se používalo už ve dvacátých letech za pomoci speciálních červenozelených brýlí. Kostlivci házeli lebky do publika nebo v sále začali létat netopýři. Jelikož jsem si neuměl představit Raye Millanda nebo Grace Kellyovou, jak dělají něco podobného, rozhodl jsem se zopakovat vraždenou scénu z Její zpovědi (...) Ve 3D jsou nůžky v popředí a její ruce působí, jako by pronikaly směrem k publiku, aby je mohly uchopit a zavraždit tak případného vraha, který je ukryt v pozadí." Tolik Alfred Hitchcock, citovaný v knize Vždyť je to jen film. Hitchcockovy filmy byly jen zřídka exteriérové, ale Vražda na objednávku je spolu s Provazem to nejdivadelnější, co natočil. Důvod byl pragmatický - tehdejší 3D technologie vyžadovala speciální dvojkameru, která byla tak těžká a nepraktická, že ji téměř nebylo možné přesouvat z místa na místo. Navíc Hitchcock věřil, že právě divadlo, obohacené filmovými výhodami jako je střih a zaměření na detail, bude tou správnou cestou pro 3D. Těžko říct. Film jsem viděl pouze v klasické, "placaté" podobě. Divadelní fundament mi nepřekáží, hra je to chytře vymyšlená a výborně zahraná. Ray Milland, tento nestor herecké kategorie "přítel hlavního hrdiny", měl IMHO nespravedlivý osud. Typově byl něčím na půl cesty mezi Jamesem Stewartem a Rexem Harrisonem, ale chyběla mu bezelstnost prvního a aristokratičnost druhého. Zajímavá na něm byla právě ta kombinace a našly se přinejmenším 2 filmy, které ji dokázaly účelně využít. Prvním byl Ztracený víkend, druhým právě Vražda na objednávku, kde hraje lidi dvou tváří. Ve Vraždě na objednávku mě tak fascinoval, že jsem mu i tak trochu fandil, a to i přesto, že v sázce byl život Grace Kellyové. ;-) 80% ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

"Všetko čo sa môže pokaziť, sa pokazí." - Murphyho zákony. Hra s príbehom, hra s napätím, hra s postavami, hra s prostredím, hra s divákom. Hra s prekvapením. Hra s rozuzlením. Hra so záhadou. Hra s kľúčom. Adaptácia divadelnej hry. Malý hitchcockovský minimalistický experiment, ktorý je viac než filmom perfektným, precíznym, absolútne presnou thrillerovou inscenáciou. A to je problém filmu - všetko je tak premyslené, sofistikované, dokonalé a geniálne, až je to sčasti nezrozumiteľné a vo výsledku nereálne. Umelo vypointovaná schéma vedie diváka k vyústeniu, ktoré ohromuje myšlienkovými schopnosťami a mozgovou kapacitou postáv. Musí nám Hitchcock svoje majstrovstvo strkať pod nos práve týmto spôsobom? Podľa mňa to vie spraviť úhľadnejšie, rafinovanejšie a zábavnejšie. Omnoho viac ma na filme bavilo, že je to vlastne brilantná konverzačná prechcávačka v štýle Mankiewiczovho Slídila s bravúrnym využitím svetla a tieňa, a farebných filtrov. Mimo tej prehnanej perfekcie dokonalé. 85% ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Až do rozsudku je to skvěle vymyšlené, uvěřitelné a prostě to tam mělo i skončit. Zbytek sice není přímo špatný, ale už z něj je až přespříliš slyšet šustění papíru, všude čouhají velké náhody a i postavy jsou rázem spíše loutkami. Což si obzvláště Millandův výstavní charismatický záporák nezasloužil. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

První setkání Grace Kelly a Alfreda Hitchcocka je esencí pojmu Hitchcock's Blonde. Všechno to, co si vyzkoušel už dávno před válkou s Ondrákovou, tady jen reprízuje a variuje. Ta klíčová scéna "blondýna v negližé bojuje o holý život" je téměř identická. Do toho trochu vyšetřování, rádoby dokonalý zločin, strejda ze Scotland Yardu a je to doma. Nic nového pod sluncem. Dokonce je to shodné i v tom ohledu, že Blackmail točil povinně Hitch i jako zvukovou verzi, Dial M for Murder točil povinně taky jako 3D. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (17)

  • Šaty Margot Wendice (Grace Kelly) byly vybírány tak, aby byla postava na začátku oblečena ve výrazných barvách a s postupujícím příběhem byly její šaty stále tmavší. (Dreadd)
  • Film byl natáčen stereoskopickou 3D kamerou, ale uvedení ve třetím rozměru se s výjimkou premiéry dočkal až v 80. letech. Alfred Hitchcock se domníval, že třetí rozměr je nejvhodnější právě pro adaptace divadelních her. (filip.novak)

Reklama

Reklama