Nastala chyba při přehrávání videa.
  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Myslím, že tenhle film není určen ani tak pro ty, co tehdejší dobu zažili, jako spíš pro ty, co zažili všechny ty svoje fotry komouše a antikomouše, jež dotyčná doba stvořila. Na každém sídlišti se hlavně v devadesátých letech "totalitní dědci" vyskytovali hojně a kdo to nezná, ten si bezmála geniální vtipy a narážky se svěřováním nástěnky, anarchistickým nokem a soudruhy z NDR patřičně neužije. I bez přítomnosti stínu socialismu však zůstávají Pelíšky výbornou komedií, která stojí na až neuvěřitelně povedeném obsazení - co postavička, to perla...(15.11.2010)

  • Satan
    *****

    Velbloudům hoří hovna, nerozbitné sklenice jsou rozbitné, pružné lžičky vyvinuté výzkumníky NDR se nemají dávat do kafe a rozdíl mezi knedlíky a noky je v řádkách několika atmosfér. Hřebejkův masterpiece, kterým definoval dnes tolik nenáviděné a teatrální slovíčko tragikomedie. Excelentní výkony Jiřího Kodeta a zejména Miroslava Donutila mi tuto milou procházku jen zpříjemnili. Bolek Polívka i v těch pár minutách potěší a to samé Jarda Dušek. Jeden z nejlepších českých porevolučních filmů a v dnešní době již stálá klasika. Začátek je napálen doslova neskutečně a do první poloviny korunované sousedskou hádkou se drží v hodnotách fascinující. Pak se nám zábava trošku zvrhne a film již jen tak pozvolna doklouzává k úžasné pětiminutovce, která je tak kouzelná, až se člověku slzička objeví. Nedokážu si představit, jak vnímali tento film Američani či jiní západní obyvatelé, kteří nebyli 40 let pod rukou SSSR. O to víc nám pak připadají Pelíšky melancholičtější a zdařilejší. A je to jen a jen dobře. [Přesná stopáž: 116 min](5.12.2007)

  • Fr
    *****

    po revoluci vzniklo hodně filmů, ale jen pár se jich zapsalo do podvědomí lidí tolika hláškama (..já jsem přesvědčen, že kdyby mi chrstli vařící olej do ksichtu, tak se ona bude co? bude se smát! a otci na očích se tahá s největším exotem v okolí!). tvůrci se ,,nešetřili" a role napsané pro M.Donutila, B.Polívku, J.Kodeta atd., atd. jsou geniální. a také díky nim, jednou i nastupující generace bude vědět, že existovali soudruzi a že byl nějakej rok 1968. jak hlásal J.A.Komenský - škola hrou! komedie pro všechny bez rozdílu věku a politické příslušnosti. ,,to bude asi od soudruhů rodičů!"(16.4.2006)

  • salahadin
    **

    Jeden z nejnudnějších filmů posledních let. Není to tím, že bych vtipy nepochopil, já je pochopil, ale prostě mi nepřišly vtipné! I když mé srdce plesá v momentech, když se zesměšňují komunisti, tento film i přesto neobstojí. Slepit z pár kamínků celou mozaiku nelze. Podle mě až neúměrně přeceňovaný film, Kodetovy hysterické výlevy místy tahaly za nervy, hlášky jedním slovem nezajímavé, herecké výkony by ušly. Jako divadelní fraška na téma "Jak to chodívalo za komunistů" by Pelíšky určitě obstály líp, ale proč vznikl tenhle umělý slepenec, nad tím zůstává rozum stát. Zcela nezajímavý film. Ale abych jen nekritizoval, pár solidních momentů se našlo.(9.6.2006)

  • Marigold
    ****

    Tenhle film mám rád, byť rozhodně není Hřebejkovým nejlepším. Jenže narozdíl do nesourodého a mělkého "Pupenda" se jedná v nejlepším slova smyslu o rodinnou komedii, která pohladí laskavou vypravěčskou nostalgií po duši a přitom skutečně něco řekne o době a těch, kteří ji prožívali. Krom humorné stránky má skoro každá hlavní postava určitou porci vnitřní tragiky, takže nedochází k vzniku roztomilých mluvících komediálních archetypů, jako je tomu v "Pupendu". Pan režisér zkrátka natočil snímek, který obstojí jako zábava i jako výpoveď. Jedna hvezdička spadla z nebes po uvedení fenomenálního "Musíme si pomáhat", ale i tak se "Pelíšky" řadí na čelní místa galerie slávy českého filmu jako doposud nejlepší adaptace Šabachovy předlohy.(22.3.2004)

  • - Při obsazování rolí se nepočítalo, že by ve filmu hrál Jiří Krejčík. Jan Hřebejk toužil aby si scénář, kterým si nebyl moc jistý, Krejčík přečetl. Krejčík po přečtení scénáře režisérovi doporučil, aby příběh po 21. srpnu 1968 skončil. Původně měl totiž děj pokračovat až do sedmdesátých let. (Stocki)

  • - Ve scéně, kdy Saša (Jaroslav Dušek) přichází k Evě (Eva Holubová) na návštěvu, přešlapuje na rohožce ve vzorovaných ponožkách. Poté na gauči má však ponožky jednobarevné. (Kroup4)

  • - Postava Šebka (Miroslav Donutil) je inspirována otcem autora knižní předlohy Petra Šabacha. Postava Krause (Jiří Kodet) je inspirována dědečkem scenáristy Petra Jarchovského. (FTP)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace