poster

Dragged Across Concrete

  • Kanada

    Dragged Across Concrete

  • Austrálie

    Dragged Across Concrete

  • Nizozemsko

    Dragged Across Concrete

  • Velká Británie

    Dragged Across Concrete

Krimi / Drama / Thriller

USA / Kanada, 2018, 159 min

  • POMO
    ****

    Procedurální rozbor jednoho (ne)policajního zákroku s dlouhou expozicí a nepředvídatelným vyvrcholením. Černá, krutá alternativa k milované mainstreamové Lethal Weapon, ve které se poručík Martin Riggs definitivně otočí systému a politické korektnosti zády, a po dirtyharryovsku namíří na sakra upgradovanou verzi nihilistických zm*dů z Big Lebowskiho. Na to, jak je film dlouhý, se toho v něm uděje málo. Jeho události bych přestříhal do prvních dvou hodin a pak teprve rozpoutal v poslední půlhodině absolutní inferno, které mu tak trochu chybí. Inferno s více rozpracovaným záporákem Thomasem Kretschmannem. Holt nás Zahler rozmlsal vybroušenějším, koulervoucně dokonalým Blokem 99. I přesto je ale Dragged Across Concerete pořád hodně cool jízda, která baví jinakostí a u které pěkně mrazí. A ve které Zahler sympaticky dohrává předešlý masterpiece, třeba postavou Jennifer Carpenter, která zde políbí nožičky svého batolátka. P.S.: Scénu v bance bych ukázal celou. [Sitges FF](10.10.2018)

  • Filmmaniak
    ****

    Po vyloženě fantastickém Bloku 99 je snímek Dragged Across Concrete dramaticky umírněnější a polevil i v brutalitě a hutnosti, zas to ale dohání ze široka pojatým stylem vyprávění. Celý děj se dá v podstatě shrnout jako jednorázová sledovací akce dvou suspendovaných policejních parťáků, kteří se s vidinou velkého zisku namočí do zločineckého podniku, jenž jim postupně přeroste přes hlavu. Hodinovou historku (skvělou) nicméně S. Craig Zahler pojal jako procedurální krimi-drama s téměř trojnásobnou délkou, v němž každá zásadní postava musí mít dlouhou expozici s jasně definovanou historií, motivacemi a rodinným zázemím (v Bloku 99 měl takovou postavu jednu, zatímco tady jsou nejméně tři, což trochu ředí narativní dynamiku), a to i u těch hrdinů, u nichž by to nebylo nutně třeba (celé desetiminutové intermezzo s Jennifer Carpenter, vrcholící bankovním přepadením, je samo o sobě vynikajícím a silně působivým krátkých filmem, který má ale ve vztahu k okolnímu dění minimální důležitost). Chytře režírovanému, důmyslně vystavěnému, průraznému a důsledně poctivému komplexnímu filmu tak občas schází tempo (zejména v dialogových pasážích) a ve smyslu spoře dávkovaného násilí i moment překvapení, kdy scény směřující k něčemu krvavému lze mnohdy odhadnout dopředu. Děj se přesto vyvíjí nepředvídatelně a všechny aspekty filmu jsou těžce profesionální. Vince Vaughn má tentokrát mnohem uhlazenější roli, Mel Gibson je mu skvělým spoluhráčem a těší i kritika přehnané politické korektnosti ve spojitosti se zmedializovanou policejní brutalitou. Jen to oproti Bloku 99 není úplně omračující a emocionálně zničující, ačkoli to je laťka, kterou pravděpodobně ani překonat nešlo.(10.10.2018)

  • Goldbeater
    ****

    Jedna věc je jistá, Dragged Across Concrete je v mnoha ohledech o třídu slabší než Zahlerův předchozí snímek Blok 99, nicméně opět se děj upíná na téma ochrany a zabezpečení rodiny, ač to může hlavní hrdiny dostat až na cestu do nenávratna. Nabízí chladný a velmi realistický přístup společně s dlouhou expozicí postav, aby divák byl dokonale srozuměn s jejich pohnutkami a dokázal si k nim vypěstovat dostatečný vztah. Ovšem to je dost možná nejspornějším bodem filmu, protože oproti předchozím režisérovým snímkům, kde se tvořila vždy jen jedna lineární expozice pro celou skupinu postav (Bone Tomahawk), či pouze pro jednoho hlavního hrdinu (Blok 99), zde je dlouhý nástin pozadí hned čtyř oddělených jedinců, čímž snímek možná mírně ztrácí tempo, když skáče od jednoho k druhému. Zvlášť když se nemůžeme nabažit zatraceně cool dvojice Vaughn - Gibson, mezi nimiž opravdu fungují dialogy na jedničku. Zahler navíc rozjíždí na dnešní dobu vcelku odvážnou polemiku na téma přehnané politické korektnosti v konfliktu s vymáháním spravedlnosti, za což je ústřední dvojice policistů suspendována a vržena do smrtonostné spirály za hranicí zákona. Syrový a nepříjemný snímek, od kterého ovšem nejde odtrhnout oči. [SITGES 2018](10.10.2018)

  • RUSSELL
    ****

    Takovéhle filmy točí jenom Zahler. Nečekejte ale stejná jatka jako v Brawl in Cell Block 99 – násilí tam je stále požehnaně, ale tentokrát je důraz kladen především na krimi zápletku se silným sociálním přesahem. Zahler si dává záležet s pozadím a motivacemi většiny postav, které nějakým způsobem promluví do děje – to je zároveň i hlavní důvod, proč má film 159 minut. I přes tu velmi dlouhou stopáž je ale Dragged Across Concrete ve výsledku překvapivě dosti přímočará záležitost, jež se zaměřuje na jednu hlavní dějovou linku a vše, co se jí týká.(9.10.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace