poster

Na špatné straně (festivalový název)

  • USA

    Dragged Across Concrete

  • Kanada

    Dragged Across Concrete

  • Austrálie

    Dragged Across Concrete

  • Velká Británie

    Dragged Across Concrete

Krimi / Drama / Thriller

USA / Kanada, 2018, 159 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ****

    “We have the skills and the right to acquire proper compensation.” Jak už je u Zahlera zvykem, tak zastřešující zápletka je simplicitní a od prvních momentů jasně nalajnovaná "kdo, co, proč, jak". V zásadě by dle všech zákonitostí neměla utáhnout více jak dvou a půlhodinový film. Jenže on to ustojí a to díky tomu, jak nebývale silný je v dialozích, postavách a rozehrávání i gradaci jednotlivých situací. Což se ostatně odráží i v jeho "spisovatelské" režii; scény, jak je vystavuje on, by u většiny režisérů měly sotva pár desítek vteřin či rovnou skončily na podlaze střižny. U něj hrají prim a nechá je pozvolna nefilmově staticky plynout dlouhé minuty "kde se zdánlivě nic neděje a nemají opodstanění". Jenže mají. Ohromně z toho těží podprahová tenze, postavy a herci, kteří mají prostor předvést minimalistické výkony. Stále tedy platí, že délka a p-o-z-v-o-l-n-é tempo mají opodstatnění (tedy s výjimkou zbytečné anabáze kolem postavy Jennifer Carpenter) a že je to natolik své, až to není pro každého. Tentokrát to platí tuplem, protože nevyhnutelně to mnozí kvůli echt pravičáckým rasistickým hlavním postavám "bílých nasraných mužů střední třídy" zamění za sdělení filmu/názor tvůrce a nikoli postav. Ovšem taková je už holt doba. A nutno přiznat, že Zahler tentokrát na "trollící" strunu hraje zcela záměrně a sakra že umně (tak na 70%). Naštěstí však nepřebijí fakt, že tohle je hlavně a především na postavách vystavěná poctivá drsná kriminálka ze starší než staré školy (na 100%).(24.3.2019)

  • Goldbeater
    ****

    Jedna věc je jistá, Dragged Across Concrete je v mnoha ohledech o třídu slabší než Zahlerův předchozí snímek Blok 99, nicméně opět se děj upíná na téma ochrany a zabezpečení rodiny, ač to může hlavní hrdiny dostat až na cestu do nenávratna. Nabízí chladný a velmi realistický přístup společně s dlouhou expozicí postav, aby divák byl dokonale srozuměn s jejich pohnutkami a dokázal si k nim vypěstovat dostatečný vztah. Ovšem to je dost možná nejspornějším bodem filmu, protože oproti předchozím režisérovým snímkům, kde se tvořila vždy jen jedna lineární expozice pro celou skupinu postav (Bone Tomahawk), či pouze pro jednoho hlavního hrdinu (Blok 99), zde je dlouhý nástin pozadí hned čtyř oddělených jedinců, čímž snímek možná mírně ztrácí tempo, když skáče od jednoho k druhému. Zvlášť když se nemůžeme nabažit zatraceně cool dvojice Vaughn - Gibson, mezi nimiž opravdu fungují dialogy na jedničku. Zahler navíc rozjíždí na dnešní dobu vcelku odvážnou polemiku na téma přehnané politické korektnosti v konfliktu s vymáháním spravedlnosti, za což je ústřední dvojice policistů suspendována a vržena do smrtonostné spirály za hranicí zákona. Syrový a nepříjemný snímek, od kterého ovšem nejde odtrhnout oči. [SITGES 2018](10.10.2018)

  • 3DD!3
    *****

    Zahler zvolil přístupnější styl, to ale neznamená, že by byl předvídatelný nebo slevil na brutalitě. Na moralitu o dvou policajtech, které systém dohnal na hranu zákona navěšel velice aktuální témata. Gibson je herecky definitivně zpátky a Vaughan mu jako parťák skvěle sedne. Musí. Velká část filmu stojí na tom jak si ti dva povídají v autě. Akce moc není, ale když ano je realistická a zahlerovsky brutální. Z osudů vedlejších postav často mrazí. Pomalejší tempo má svůj smysl.(25.3.2019)

  • luka4615
    ****

    Režisér S. Craig Zahler nám zde opět předvádí všechny své typické "trademarky" na stříbrném podnose. Dragged Across Concrete je znovu pomalu houstnoucí žánrovou trefou, která vyjma olbřímí stopáže nemá snad jedinou chybičku. Snímek je totiž nádherně odtažitý, chladnokrevný, temný a jaksepatří "špinavý". Toto všechno v kombinaci s mrazivými hereckými výkony, z nichž dominantně vyčnívá výborný Mel Gibson, dělá z Dragged Across Concrete skvělý film, který ve Vás svou bezprostřední brutalitou bude rezonovat ještě hodně dlouho. Skvělá práce! „For a lot of years I believed that the quality of my work, what we do together, what I did with my previous partners... would get me what I deserved.“(27.3.2019)

  • JASON_X
    ****

    Kdyby to bývalo bylo zůstalo ve stylu alternativního a bizarního krimifilmu, u kterého jsem si přes dvě třetiny spokojeně pomlaskával, šel bych jistě na plný počet. Zahlerův Bone Tomahawk mi evokoval Jarmusche, Block 99 Tarantina, no a tohle byla hodně dlouho podařená syntéza obou. Temná, pomalá, introvertní záležitost s houstnoucí atmosférou, pečlivě vystavěným scénářem, trochu ulítlým dějem a slibnými náznaky nekorektnosti všeho druhu, která působila hodně osvěžujícím dojmem. Ale postupně (a po bankovní loupeži už definitivně) mě svérázná rejžova poetika nějak přestala oslovovat. Čím švihlejší dialogy se vedly a čím absurdnější obrátky děj nabíral, tím míň mi záleželo na postavách a tím víc jsem si uvědomoval, že té stylizace a pozérství je ve filmu na můj vkus už příliš. Přesto dám čtvrtou, třeba za skvělého Vaughna a Gibsona, za nezapomenutelnou vedlejší roli pro Dexterovu ségru a za několik jiných nezapomenutelných okamžiků, jako třeba bylo přepadení večerky nebo kuchání žaludku. A naproti tomu pominu znechucující epilog. Ale příště prosím o trochu méně té "tarantinovské" devótní negrofilie, pane Zahlere.(27.3.2019)

  • - Všechny písně a doplňkovou hudbu složili Jeff Herriott & S. Craig Zahler. (Rominator)

  • - Při přepadení obchodu ve 36. minutě, střelec rozstřílí stojan s chipsy a přitom si můžeme jasně všimnout, že zákazník pohne hlavou, i když ho předtím lupič evidentně zastřelil. (Timak)

  • - Ve filmu zazní píseň „A Better Place For Us“, kterou odehrál jako hudebník režisér S. Craig Zahler. (Rominator)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace