poster

Na špatné straně (festivalový název)

  • USA

    Dragged Across Concrete

  • Kanada

    Dragged Across Concrete

  • Slovensko

    Na zlej strane

    (festivalový název)
  • Austrálie

    Dragged Across Concrete

  • Velká Británie

    Dragged Across Concrete

Krimi / Drama / Thriller

USA / Kanada, 2018, 159 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ****

    “We have the skills and the right to acquire proper compensation.” Jak už je u Zahlera zvykem, tak zastřešující zápletka je simplicitní a od prvních momentů jasně nalajnovaná "kdo, co, proč, jak". V zásadě by dle všech zákonitostí neměla utáhnout více jak dvou a půlhodinový film. Jenže on to ustojí a to díky tomu, jak nebývale silný je v dialozích, postavách a rozehrávání i gradaci jednotlivých situací. Což se ostatně odráží i v jeho "spisovatelské" režii; scény, jak je vystavuje on, by u většiny režisérů měly sotva pár desítek vteřin či rovnou skončily na podlaze střižny. U něj hrají prim a nechá je pozvolna nefilmově staticky plynout dlouhé minuty "kde se zdánlivě nic neděje a nemají opodstanění". Jenže mají. Ohromně z toho těží podprahová tenze, postavy a herci, kteří mají prostor předvést minimalistické výkony. Stále tedy platí, že délka a p-o-z-v-o-l-n-é tempo mají opodstatnění (tedy s výjimkou zbytečné anabáze kolem postavy Jennifer Carpenter) a že je to natolik své, až to není pro každého. Tentokrát to platí tuplem, protože nevyhnutelně to mnozí kvůli echt pravičáckým rasistickým hlavním postavám "bílých nasraných mužů střední třídy" zamění za sdělení filmu/názor tvůrce a nikoli postav. Ovšem taková je už holt doba. A nutno přiznat, že Zahler tentokrát na "trollící" strunu hraje zcela záměrně a sakra že umně (tak na 70%). Naštěstí však nepřebijí fakt, že tohle je hlavně a především na postavách vystavěná poctivá drsná kriminálka ze starší než staré školy (na 100%).(24.3.2019)

  • DwayneJohnson
    ****

    Zahler umí, to se musí nechat. A jde mu to líp, než v Bloku 99. Podobný koncept, skoro stejní herci a příběh, který ač je košatější, než stoletý dub, do sebe na konci pěkně zapadne. Asi si člověk na jeho styl musí zvyknout, ale pokud tohle přijmete, dostane se Vám hodně netradiční podívané, ve které krev teče proudem a na nějaká pravidla, nebo oblíbené postavy se vůbec nehraje. Skoro všichni aktéři jsou vlastně na té špatné straně, takže není vůbec jisté, jak a kdo a kdy se z tohohle bludného kruhu dostane. Rozhodně nejdelší, letošní film a konečně role Mela Gibsona, ve které se mně po hodně dlouhé době aspoň maličko líbil. Bez ohledu na to, jak to (nejen) s ním nakonec dopadlo.(26.3.2019)

  • gegina31
    ***

    Celkem dlouho mi trvalo rozhodnout se jak tenhle film ohodnotit. Nakonec jsem se rozhodla pro lepší trojku. Určitě to není špatný film, ale není to film pro mě. Začátek mě trochu nudil... Pak mě to v jedné části celkem začalo bavit...Spoiler: Co si budeme povídat, část s Jennifer Carpenter mě dost zaujala. Čekala jsem, jak se to vyvine, jakou roli tam bude hrát a nakonec to celkem rychle a brutálně utnuli. Trochu mi vadí, že se snažili zahrát na citečky, což samozřejmě v jednu chvíli na mě zapůsobilo, ale vzápětí jsem si uvědomila, jak zbytečný to tam bylo. Ani závěr mě moc neohromil. Naopak mě zklamal. Nepotřebuji nutně happyendy (ikdyž je mám samozřejmě radši), ale když už, tak jsem čekala, že se stane něco, co mi vyrazí dech.(8.4.2019)

  • TheDarKnig
    ****

    Noirový policejní thriller ze starý školy, který je strukturován spíše jako román než jako film. S odpornými zločinci, výborně napsaným duem policistů, znechucených hyperkorektní, senzacemi a politikou hnanou dobou a smrtícím tempem mrtvé krysy, kvůli kterému se k filmu bude těžké vrátit. Zahler neuhýbá před ničím, vykresluje zločin v jeho nejextrémnějších podobách a do toho ještě stíhá komentář o dnešní společnosti. Jeho vyprávěcí schopnosti jsou nezpochybnitelné a ačkoliv to tempo občas ubíjelo, nedokázal jsem se od žádné scény odtrhnout. Scénáři podřizuje vše ostatní a že je to scénář excelentní a vrstevnatý, plný osobních a komorních momentů, chytrých dialogů, ale i hnusu a nesmyslného a nečekaného násilí - to na jednu stranu působí děsivě reálně, na druhou stranu fascinace mrzačením a zloduchy, kteří se oblékají a chovají jako psychopatičtí superpadouši z komiksu jasně odkazuje na pulp. O té ultra černé, ironické epizodce s Carpenter, kdy jsem nevěděl jestli se smát nebo být naprosto psychicky zdeptaný a fyzicky znechucený, ani nemluvě. Finální pomalu gradující, šíleně napínavá a přitom zcela komorní a procedurální akce je ovšem jasným potvrzením Zahlerova výjimečného talentu. Drsné jako šmirgl papír. A to jsme ještě neviděli adaptaci Špinavých kšeftů na North Ganson Street. 8,5/10(24.3.2019)

  • Sarkastic
    ****

    „Přemýšlím, jaký život mohu své přítelkyni nabídnout, a víte…v tom životě ji moc diamantů nečeká.“ Kosti a skalp stejně jako Blok 99 se mi dost líbily. A tento film stojí na podobných základech jako oba zmíněné snímky, ale bavil mě ještě o něco víc. Důraz na poznání výborně napsaných (anti) hrdinů, pomalé (nikoliv však nudné) tempo, chytlavý děj, překvapivá (ovšem ne samoúčelná) brutalita, zdánlivě banální dialogy (bavící diváka, ale i zlidšťující postavy), častá úmrtí, místy solidní napětí a atmosféra…k tomu nechybí řada zajímavých scén, i když pasáž s klíčem vám v paměti dost možná utkví nejvýrazněji. Více než čestnému gestu 1 z postav jsem ovšem nevěřil, a to je spolu s koncem to jediné, co můžu filmu vytknout. Proto dávám „jen“ silné 4*. „Dnes být veřejně označen za rasistu je totéž jako být v 50. letech obviněn z komunismu, ať už jde jen o možnou urážlivou poznámku v soukromém telefonním hovoru či netaktní chování k menšině prodávající dětem drogy. Zábavní průmysl, dříve známý jako zpravodajství, potřebuje darebáky.“(26.5.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace