Režie:
John LandisScénář:
John LandisKamera:
Robert PaynterHudba:
Elmer BernsteinHrají:
David Naughton, Jenny Agutter, Griffin Dunne, Rik Mayall, Frank Oz, John Woodvine, Sydney Bromley, Lila Kaye, Alan Ford, John Landis, Vic Armstrong, John Altman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Dva američtí přátelé putují po Británii, ovšem zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, jednoho zabije a druhého zraní. Přeživší kamarád se probouzí v nemocnici, pronásledován hrozivými sny a halucinacemi, ve kterých ho jeho mrtvý kamarád děsí sdělením, že v sobě nese prokletí vlkodlaka...
Dva američtí vysokoškoláci, David a Jack, putují po Británii. Jednoho dne však zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, Jacka zabije a Davida zraní. David se probouzí v nemocnici, kde se o něj stará doktor Hirsch a krásná sestra. Pacienta pronásledují příšerné sny, ve kterých ho vždy navštíví jeho mrtvý, rozkládající se kamarád Jack a šílený pes, který útočí na Londýn. David přežil, ovšem díky kletbě se vždy při úplňku sám promění v děsivé monstrum...
(Cinemax)
Videa (2)
Recenze (192)
1314. hodnocený film: Zajímavě pojatý příběh, kdy člověk pokousaný vlkodlakem na své cestě po anglickém venkově, se dostane do Londýna, kde v civilizovaném světě páchá vraždy, na které jsme zvyklí z dob o několik staletí starších. Rozhodně musím ocenit skvělý nápad, ale herecký výkon hlavního hrdiny je, slušně řečeno, bídný. Naproti tomu vzezření Jenny Agutter působí více než pozitivně a musím pochválit její výběr do role. Jako plus pak působí chvíle, kdy se Davidovi zjevuje jeho mrtvý kamarád a další lidé, které zabil coby vlkodlak. Musím však dát filmu jen 3*, protože i mezi horory z 80. let působí jen průměrně. 3* ()
Vlkodlačie horory vždy boli v hľadáčiku môjho záujmu a ,,Americký vlkolak v Londýne" je pojem a za akýsi reštart lykantropickej tématiky si zaslúži byť nekorunovaným kultom s presahom do viacerých žánrov. Vidieť ho raz bolo mojou vlčou povinnosťou a boli to práve očakávané rozpory, ktoré ma týždeň od pozretia predsa len nútia zosmoliť tu niekoľko riadkov. Sklamanie? Nuž patrím k tým mnohým, ktorí nepovažujú skĺbenie hororu a komédie za najsprávnejší krok, aj keď uznávam, že soundtrack zo zámerne vybratými songami dodával filmu príjemný šmrnc, zbavil ho starosvetskosti, ktorá by inak tento žánrový rozkol zničila. Humorné pasáže (ak nimi naozaj boli) mi komické nijako neprišli, nezasmial som sa ani raz a spomínané hororové scény, s výnimkou atmosferického úvodného útoku, rovnako na mňa nemali výraznejší účinok hrôzy. Zbytočnými vidím aj postavy dvojice vyšetrovateľov, prípadne chlapca z nemocnice. O prvých Oscarom ocenených maskách už bolo popísaného dosť. Okrem scény premeny by dnes už príliš neuspeli, make-up Davidovho kamaráta srší svojou lacnou latexovosťou. Vlkolak, podľa vzoru starých hororov, plne odhalený až v závere len potvrdzuje, že tie najlepšie filmové monštrá vznikali vždy za pomoci jednoduchých trikov a dobrých maskérov, nie v dobe súčasných, všemocných CGI efektov. (1024. hodnotenie, 118. komentár k filmu) ()
"Královna Alžběta je chlap a princ Charles je teplouš!" Horor, nebo komedie? A není to jedno? Po úvodu z anglického vidlákova - jako vystřiženém z Peckinpahových Strašáků - sledujeme počínání jednoho obyčejného Američana, kterému se jen tak mimochodem zjevuje jeho mrtvý kámoš a který se za úplňku mění ve vlkodlaka. K tomu přidejte i parádní efekty ve stylu Věci a Mouchy, vtipné vedlejší postavy a dobrou atmosféru a mimořádný horor je na světě. P.S. Probuzení v zoo je scéna jako ze života. ()
Můj první horor, bylo mi takových šest... čímž mám namysli, že jsem 3/4 stopáže strávil pod peřinou, ale i tak jsem musel do předloni spát s rozsvíceným světlem ve vedlejším pokoji a otevřenejma dveřma tam. V každým temným rohu jsem pak viděl nejrozličnější monstra a všechna usilovala o můj holý život. Takže dík za krásný dětství. ()
Dvaja mladí Amíci si to namieria rovno do severného Anglicka,a že potom ešte pozrieť do Ríma...V miestnom PUBE sa na nich dívajú ako na prízraky,skrátka nevítajú ich zrovna s otvorenou náručou,varovné signály prichádzajú pomerne neskoro,a tak v noci a za klasického depresívneho anglického upršaného počasie číha na nich v bažinách nie Pes baskervillský,ale poriadna mutácia krvilačného veľkého vraždiaceho vlka,ktorý kamaráta Jacka rozpára na márne kúsky,roztrhá ho na franforce,aby David prežil len so škrabancami,lebo akurát prídu poľovníci,ktorí ho smrteľnými guľkami usmrtia na mieste,lenže smola kamarátko,kliatba sa preniesla na teba,nevieš,čo ťa čaká,miestne osadenstvo chce túto skutočnosť ututlať,ale Londýn zažije des a hrôzu.David sa preberá v londýnskej nemocnici v poriadnom šoku a v nevedomosti o následkoch javu na Severe od Londýna.Spriatelí sa so sexy sestričkou Alex,ktorú často obšťastňuje,až dokým nepríde zdesená z nočnej služby,že zatiaľ Vlkolak David išiel rozpárať londýnčanov aj v pornokine pri Piccadilly Circus.V Londýne som pracoval,Piccadilly poznám na jednotku,spomenul som si na tie populárne anglické svetelné tabule,ale bohužiaľ,vtedy sa mi David nadmieru vyhýbal,ľudia v panike vrieskali,ktorých David s chuťou desil a desil a desil,vlastne on ich najprv vydesil,aby ich zakrátko nato pohotovo zabil lišiackym spôsobom...Na filme sa asi najviac vyšantil maskér RICK BAKER,ktorého masky sú špičkovou prácou,ktorá človeka vedia extrémne vydesiť,film je mix poriadneho HORORU a Komédie,keď KILLERA DAVIDA navštevujú prízraky jeho vlastných obetí a obeť/kamarát Jack mu vkuse hovorí:„Zabi sa...!” Na filme sú najzaujímavejšie práve zázraky kúzelníka Bakera,keď tieto masky sú de-facto poriadnym spestrením inak nudného filmu.Odporúčam,ak si chcete užiť anglický suchý humor prekliateho Američana s kliatbou na krku,ktorý vynadá všemožne policajtovi potom,čo si uvedomí svoje šialené konanie,aby ho rýchlo zatkol,ten to berie na ľahkú váhu,a tak aj potom dopadnú angláni,keď neberú veci vážne... ()
Galerie (75)
Zajímavosti (32)
- Režisér John Landis po natáčení filmu prohlásil: "Snažil jsem se zrealizovat aktuální verzi starého filmu." (ClintEastwood)
- Americký vlkodlak v Londýně je první film v historii, který dostal Oscara za nejlepší masky (Make Up). Tato kategorie byla vytvořena právě v roce 1981. (FilmFan24)
- Režisér John Landis se objeví na konci filmu coby vousatý muž který je sražen autem a proletí skrz skleněnou výlohu. (mahler)
Reklama