poster

Nocturama

  • Francie

    Nocturama

  • Německo

    Nocturama

  • Slovensko

    Nocturama

  • USA

    Paris Is Happening

  • Velká Británie

    Paris Is Happening

Drama / Thriller

Francie / Německo / Belgie, 2016, 130 min

Komentáře uživatelů k filmu (46)

  • J*A*S*M
    ****

    Velká stylovka! Nechal jsem se prostě totálně vtáhnout a pohltit. V současné době výbušné téma, sorry za pun, zpracované až předvádivým způsobem evidentně sebejistým a sebevědomým filmařem. Do hloubky to nejde, což bude řada lidí kritizovat, ale já v tomto případě vůbec nemám potřebu. Mimochodem geneze projektu spadá do doby před událostmi, které to tak moc připomíná, takže žádné zneužívání tragédie k umělecké exhibici. Kulisa mnoha známých pařížských míst pak pro mne ryze osobním bonusem.(3.2.2017)

  • Malarkey
    ***

    Těšil jsem se na velkou stylovku, jak tu někteří tento film označili. Prvních půl hodiny jsem ale pozoroval nezávisle na sobě řadu různých postav, které se nenápadně prochází po Paříži a nevytváří vůbec žádné hodnoty. Po té první půl hodině jsem opravdu měl co dělat, abych se probral z mrákot, protože to, co mělo vytvořit atmosféru, a opravdu to tu řada lidí tak označila, mě v podstatě uvedlo do strašného smutku, protože to nepřineslo nic hodnotného. Následný průběh už byl daleko zajímavější, protože jsem začal chápat to, kam tvůrce vůbec míří a na co v dnešní době naráží. Ono francouzský filmový tvůrce a dnešní imigrační politika trošku jde k sobě a Nocturama na to naráží z jiného, ale opět zajímavého úhlu. Nakonec jsem byl překvapen, kam až tvůrci dokázali zajít, ale že bych z toho musel být vysloveně vydřený, to ani ne. Nezvládli to úvodem, který ve mě měl umocnit lidské pachtění za západním životem, ale přitom mi bylo líto předchozího času, který jsem mohl využít úplně jinak. Nakonec ale OK, jen se připravte na 130 minut, u kterých si nejsem jist, že za tu myšlenku vlastně stojí. Ale když nad tím přemýšlím, tak možná trošku i jo.(26.6.2017)

  • Marigold
    ****

    Čím méně se vysvětluje proč, tím lépe to funguje. První čtvrthodina, která opisuje nesrozumitelné trajektorie, je mistrovská. Mezihra s pokusy filozofovat slabší. Druhá půlka v obchodním domě nevyrovnaná, ale jako čistý eskapismus bez racionálních vysvětlení, proč ne. Bonello natočil Slona v Úsvitu mrtvých, bohužel mu do toho vlezla zlá realita a Paříž skutečně vzplála. Nocturama toho moc neřekne, ale dovede zapůsobit. Je to taková hermeticky uzavřená nádoba, v níž je každá revolta marná, každý plán nedomyšlený a každý exit vede zpátky do té samé místnosti. V tom je její síla i slabost. Nablýskaná noční můra o světě, který má nadbytek i nedostatek zároveň. Natočit to rok po London Riots, je z Bertranda generační vizionář. Takhle jenom stylový poeta, který přišel pozdě.(21.11.2016)

  • RedAK
    ****

    Upřímně, za zrovna bystrého chlapce se nepovažuji a proto na filmech velmi oceňuji, když je tam postava XY, která se chce dostat z bodu A do bodu B a tento náročný úkol vyřeší ideálně tak, že z bodu A vyjde a do bodu B se plynule přesune. Pak jsem jako divák velice vděčný. Sleduju excelentně hladkou lineární přímku, u které nemusím do procesu pochopení zapojovat důvtip ani své vědomosti nastřádané ze šesti úspěšně absolvovaných tříd základní školy. Ovšem pak tu máme filmy, kde postava XY zahajuje svoji cestu nepochopitelně z bodu K, pak to vezme kolem eRka k eSku, kde potká postavu EF, tak spolu chvíli kecají, pak tam skočí flashback, jak EF s TU plánují nějakou nekalost, ovšem jakou už se nedovíme, protože XY s EF zpátky v přítomnosti kráčí k bodu G, jenže u Déčka špatně zatočí a omylem dojdou k číslu 6, takže se kolem Q vrací zpět, jenže narazí na TU s LM, mrd, flashback, ukazuje se, že XY a LM byli dřív milenci, mrd, současnost, EF je v rozpacích, tak všechny pozve do Véčka na drink, kde se hodinu nic neděje a jenom se žvatlá, TU vyčítá EF její vztah s NO, nakonec se tam objeví blbeček, na kterýho už nezbyly v abecedě písmena, takže se mu familiárně přezdívá 卡雷尔, a ten všechny do toho zasranýho Béčka teleportuje! No považte, vždyť z toho by jednomu praskl čurák, slabší povahy mohou i zkolabovat. Nocturama naštěstí tak extrémní není, ale nasnímat jeden výstřel z osmi různých a po sobě krátce jdoucích pohledů, to je fakt na záchvat. Avšak téma je to bezesporu zajímavé, poutavě natočené a pro žabožrouty aktuální každým novým dnem i nocí. Hvězdu navíc za soundtrack a poslední kurevsky tíživou půlhodinku.(15.2.2017)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Od úvodu veľmi zvláštny počin, ktorý som vďaka dostatočne "mätúcemu" obsahu nevedel nijak odhadnúť. Priznám sa, že to bola z mojej strany viac menej exkurzia do neznáma, vôbec som netušil do čoho idem, čo v konečnom dôsledku celkom slušne zmiešalo mojimi pocitmi i dojmami. Skutočne podivná atmosféra sprevádza tento film, pričom "Nocturama" zrejme sadne len určitej skupine divákov. Minimum akcie, dialógy spočiatku strohé, neskôr vhodné najmä pre politických intelektuálov. Nakoniec, presne týmto smerom sa samotný dej uberá. Rebelujúca mládež, ako "Nepriatelia štátu". Napriek odlišnému postaveniu v spoločnosti či inteligenčnej úrovni - jeden cieľ, jedna idea. Solídny film ..(17.2.2017)

  • sochoking
    **

    Neuveriteľne ma serú takí kokotkovia, ako ten David. Od momentu, kedy sa pošťal, sekal najsamväčšieho bouchača v kvádre na scéne! Nenormálne mi skurvil celý film ten chlapec...(14.2.2017)

  • Snorlax
    ***

    Naprosto fascinující začátek s turbo střihem byl postupně zapomenut ve stále se opakujících schématech. Skoro to vypadá, jsko kdyby první půlhodinu točil někdo jiný, někdo neskonale invenční a schopný vybudovat téměř zázrakem fsntastickou atmosféru. Ta se s přibývajícími minutami postupně vytratí. Velikànská škoda začít točit film, když mám materiál s potenciàlem jen na jeho čtvrtinu. Ovšem dlužno dodat, že půlhodinu naprosto úžasnou, snad ještě nikdy jsem u filmu nebyla tak napjatá.(21.9.2019)

  • Pedestrian
    ****

    Čert to vem, že to místama nedává moc smysl (proč se všichni schovávají zrovna v obchodním domě?), když tvůrci ve druhé polovině rozjedou v nákupním centru parádní obrazové exhibice. Jeden z filmů roku. Fakt. Festival francouzského filmu, Světozor.(1.12.2016)

  • Thomick
    *****

    ... takže pamatujte, děti, terorista klidně, ale za žádnou cenu nepřítel státu! --- Přesně takovou svůdnou podivnost jsem si od Nocturamy sliboval. Všechny tři pasáže, na který se dá film celkem úhledně rozdělit, mají svý zvláštní kouzlo; Dannyho parťáci na úvod, absurdní skoro-až-komedie na zaplácnutí času v prázdnym obchoďáku, a konečně ryzí mučírna... právě za ten třetí element potom dávám trochu benevolentní a vrchovatě masochistickou pátou hvězdu. Pořád to rozdýchávám. [19. Festival francouzského filmu](26.11.2016)

  • ARI50
    *

    Těžká hodina příprav a pak trošku solidní bum, a zase nic obchoďák a nuda jako vážně příběh úplně o ničem.(4.10.2018)

  • evapetra
    ***

    Těch bezdomovců mi bylo líto.(17.9.2019)

  • luka4615
    ****

    O filmu je lepší předem si nic nezjišťovat, jelikož pak Vás první polovina zcela "semele". Všechno zde funguje na 100%, od atmosféry, přes napětí, konče u pocitu nejistoty, kam parta výrostků míří a co má v plánu. Bohužel, tato skvěle nastavená laťka poněkud zakolísá u poloviny druhé, která s odehrává v obchodním domě. Zde se začne často vyskytovat jev hluchých míst a scén, což kazí jinak dobrý výsledný dojem. Tomu všemu je ale naštěstí konec u finále, které se nese v podobném syrovém a šokujícím duchu jako první polovina. Nocturama na svém důrazném vyznění přidává i faktem, že něco podobného se v Paříží vážně odehrálo. Šokující a vtahující filmařina, kterou vřele doporučuji.(12.2.2017)

  • SaNcHeZ_cz
    **

    Nocturama je na jedné straně poměrně zajímavou a slušně zpracovanou sondou do klíčového dne rebelující mládeže s velice aktuálním tématem, která však působí v jádru prázdně, zmatečně a tak trochu o ničem.[50%](1.5.2017)

  • MikO_NR_1909
    ****

    Úctyhodný pokus vykresliť labyrint duševného vesmíru protagonistov, ktorí zosnovali teroristický útok na francúzsku metropolu. Je to samozrejme z určitého hľadiska groteskné, všetká tá zoskupenosť v obchodnom dome, ktorá je pre nich najnebezpečnejšia (po čine) a pritom ich teroristický útok bol tak prefíkaný a prepracovaný, že by sa zato nemuseli "hanbiť" ani tajné služby pri vyvolávaní prevratu v krajinách tretieho sveta. Nocturama je ale štýlová jazda, ktorá chvíľkami preskupuje surový realizmus s improvizačnou podivnosťou. Tvorcovia ma akoby vyviedli z omylu, že najstresujúcejšia a najdlhšie trvajúca pasáž je pri útoku prípravná, ale práve noc po jej uskutočnení. Výborné vizuálne kulisy a pravidelný slučkový rytmus sa vám vpije do mysle s neopakovateľnou gráciou a hĺbkou prežitku.(6.1.2019)

  • Othello
    ***

    Na úvod je třeba říct, že v Cannes jsou pěkný moče a nyní můžeme k filmu. Dlouhé kamerové jízdy, mlčenlivé postavy, nevyřčené motivace a jen nárazově definované postavy napovídají, že Bonello pracuje se záměrnou odtažitostí, aby vytvořil neuchopitelnou a obecněji aplikovatelnou, bezútěšnou společenskou reflexi. A v určitých aspektech mu to vychází, protože ono odhadování motivací, nemilosrdné chování postav, hermetická klaustrofobie figurínového obchodního centra i problematický policejní zákrok v závěru nepříjemně provokuje a vzbuzuje otázky. Problém však není primárně v tom, že na ně není ochotný odpovídat, a to ani mimo rámec filmu, ale to, že nepochopil, že natáčí čistý thriller a ten, chtě nechtě, má svá pravidla, aby dokázal mít patřičný náraz. Zatímco v mnoha úsecích Nocturama může připomínat Van Santova Elephanta (který je však ve své kategorii "film prostor" někde jinde), tak spíše dojíždí na to samé, co loňská jednozáběrová manýra Victoria, a tedy to, že není schopný nebo ochotný využívat formálních zkratek. Victoria měla ten problém, že prostě musela být jednozáběrová, takže se s tím nedalo moc co dělat, Nocturama se takto rozhodla dobrovolně a proto jakkoli film má veškeré thrillerové propozice (film se odehrává během několika hodin, postavy jsou vytrženy ze svého světa, jednají extrémně a zejména lidsky chybují a nechovají se racionálně, což je vzhledem k situaci ale pochopitelné), odmítá tento žánr přijmout, asi, aby se ve svých očích nedevalvoval. Tím se z něj však často stává nabubřelá nuda s iritujícími protagonisty, kde se není koho a čeho zachytit.(1.8.2017)

  • Caminzind
    **

    Téměř nekoukatelná skoro artovka, co předstírá i jakýsi sociálně-politický přesah. Póza s pozérským názvem, která nás svojí mlčenlivostí napíná, nevypráví však prakticky žádný příběh. 48%(22.2.2017)

  • kaylin
    ***

    Nepříjemně znepokojivý snímek, který má takovou zajímavou stylizaci, že si chvíli říkáte, jestli to třeba vlastně celé není improvizace. Ale ono se to ve správnou chvíli zlomí a je to docela působivé. Je to film o dnešní době. Bohužel jsem měl pocit, že to neříká nic nového, ale jen ukazuje, co tu můžeme mít. A možná trochu i proč.(27.2.2017)

  • dubinak
    ****

    Nocturama mi od samého začátku nedovolila se ani nadechnout. Vizuál, hudební podmaz i záběry, o kterých netušíte, co znamenají byly opravdu uhrančivé. Parta mladých Francouzů působí opravdu velmi lidsky a v podstatě jejich záměry chápete. Škoda, že ten napínavý rozjezd tak nějak vyšuměl. Projekci jako takovou jsem si užila moc. Bavilo mě, jak lehkomyslně si mladí užívají luxusu v obchodním domě, zatímco venku panuje chaos. Bezprostředně po projekci jsem ale věděla, že musím dát tři, protože to zkrátka nevybublalo tolik, jak bych asi očekávala. Postupem času jsem ale na Nocturamu vzpomínala pořád častěji. Je lepší nečekat od tohoto artového snímku myšlenky, hloubání, pointu nebo filozofii. Zkrátka se nechte uhranout záběry na výrazy a pocity zdejších postav. Je možné, že názor na tento snímek se vám několikrát změní jako mě, protože vzpomínky na pocity při projekci byly silnější než otázky: Proč pořádně nevysvětlili, proč to udělali? Nic nečekejte a dostanete víc. (Weird Europe 2017)(1.5.2017)

  • chelseaman22
    ****

    Zpočátku nenápadné drama vsází kalhoty na to, že francouzská omladina je nespokojena, a proto musí zapalovat pamětihodnosti a následně se schovat v obchodním domě na předměstí Paříže očekávajíc zásah URNY. A překvapivě to funguje. 76%(30.10.2017)

  • Mishqo
    ***

    70% ... Neviem čo tým chcel autor povedať? Že teroristom môže byť hocikto a nielen islamista? Alebo chcel zobraziť vnútorné myšlienkové pochody jednotlivých aktérov tejto "rebélie"? Alebo chcel jednoducho vyjadriť nespokojnosť mladých naprieč sociálnymi vrstvami so súčasným stavom spoločnosti a spravovania štátu? Nezabudnuteľné to nebolo, ale určite to nejaké pocity vyvolalo.(15.4.2017)

  • Hamaradža
    ****

    Tých 130 minút je možno trochu prepálených, ale ináč je Nocturama komplexná a sugestívna bomba (pun intended), politicky dôležitá a výrazne upgradujúca Van Santovho Slona. Pri úvodnom "balete ulíc" som nedýchal.(28.3.2017)

  • khamull
    *****

    Zásadní. Bez explicitního nucení ideologie, názorů, důvodů. Přesto (právě proto) mnohem víc vypovídající. Tiqqun, Comité Invisible, Debord atd. Ztracené iluze, marnost, zacyklení, pozdní kapitalismus(22.5.2017)

  • Phietros
    **

    Tohle nejsou teroristi, ale nepřátelé státu! Rikal jsem si dle hodnoceni, ze by bylo skoda Francouze nevidet, ale ve skutecnosti bych o nic neprisel. Prvni pul hodina o nicem a myslel jsem, ze to vypnu! Od prvniho vystrelu se to vsak pohlo a cele dostalo náboj i pointu.. Skupina lidi, co chce pohrozit statu, udela rozruch v ulicich, vyhodí 4 různá místa do vzduchu a ukryje se v obchodním centru, kde zas celá akce končí. Bohuzel bez hloupky, zadneho charisma, ktere by ve me vyvolalo a zarylo se pod kuzi! 40%(14.10.2017)

  • Disease
    **

    Popravdě mi není zcela jasné, co tím chtěl autor říct. Mohl to být film o potenciálním teroristovi v komkoliv z nás nebo o vzpouře mladých znuděných "rebelů bez příčiny". Místo toho se mi dostalo zdlouhavého rádobypříběhu s pěknou úvodní sekvencí, podivnými charaktery (ano, chápu, že mladí lidé se chovají dost často jako polodementní děti) a spoustou artové onanie bez vyvrcholení.(19.1.2018)

  • radektejkal
    ***

    Paříž jako diagram, v němž se potuluje několik mladých lidí, kteří tento diagram oživují. Zajímavé a vzrušující. Po čase však začíná být zřejmé, že jsou to buď atentátníci či teroristé. Když se to prokáže, pak se zajímavost a vzrušivost ztrácí v explozích (podle scénáře byl Semtex ze Semtína vynalezen někde v Jugoslávii - i tohle nám tedy chtějí upřít. Složení najdete na netu). Následné dějství v obchodním domě je rovněž zajímvé a vzrušující, ale opět jen do té doby, dokud nezačne likvidace gangu (pro vládnoucí systém nejlepší řešení - viz následné problémy s fyzickou likvidací členů RAF). Dva postřehy: Tuhle partu považuji za vzorek mladé francouzské společnosti (rasově, sociálně i ideologicky). Je divné i smutné, jak málo si mladí lidé uvědomují svůj životní potenciál. - A také jak říkají velcí pesimisté: "Každá smrt je sebevraždou" (Schopenhauer), "Za pravdu může umřít jen blb" (Nietzsche).(19.11.2019)

  • Tejkina
    *

    Hrozné.. A tomu se říká artový film. Jedna hvězda za konec, kdy je konečně postříleli a za některé scény v obchoďáku. Jinak jsem u toho usínala. Takové filmy nejsou nic pro mě. Nedoporučuji.(14.3.2017)

  • Lukoboss
    **

    Vizuálně působivý, to se musí nechat. Hra s kamerou, záběrem a střihem (např. jedna scéna natočená asi z pěti stran) je precizní, tam si dali opravdu záležet. Ale jinak je to takový dost o ničem, především pak proto, že film nahodí hodně otazníků, který ale nejsou zodpovězený. Příběh je nulovej - parta mladých a různorodých lidí nastraží několik bomb, pak se schovají v obchodňáku, kde se chovají úplně divně, a nakonec prostě čekají, dokud na ně nevlítne zásahový komando. Proč to udělali, jakej byl motiv, proč šli do obchodňáku, proč se tam chovali jak kreténi, jak je tam našli, proč zásahovka střílela, i když se někteří vzdávali nebo nebyli ozbrojení??? A takhle můžeme vesele pokračovat dál... bylo to prostě takový celý divný.(16.4.2017)

  • fNdEsIECLE
    *****

    Možná nejúpřimnější film o současnosti. I přes nízká hodnocení (tím více!) se těším na další Bonellovy filmy.(4.4.2017)

  • bizz_mjc
    **

    Strašně natažené, žánrově nekonzistentní (drama/thriller opravdu vážně?), nádech žánrovky je po úvodní stříhané a stříháné "cestovačce" v tahu a od půlky, kde se to konečně celé odkryje a semele, už o ničem, neb racionálně nechápu kroky některých hrdinů, krom toho, že mi jejich část lezla na nervy. Asi mi tu nejen něco uniklo.(25.12.2017)

  • pushover
    **

    Nevím jestli to bylo geniální, nebo sračka, ale rozhodně to bylo divný.(15.2.2017)

  • Mamlas
    odpad!

    Skupina teenagerských primitivů chodí 2 hodiny po městě a pak po obchoďáku a pak je konečně všechny postřílí. Skoro celé jsem to popřeskakoval. Nedívatelně nudné.(31.3.2017)

  • Pavelkedar
    **

    Uchozená ,užvaněná a rozvleklá slátanina..............(14.2.2017)

  • argo.smile
    *

    Divna, utahana slatanina s dlhym zaciatkom. Nic pre mna...(7.3.2017)

  • Solverino
    odpad!

    Totální sračka a politická agitka! Už je mi na blití z těhle rádoby "artovek", kde se předvádějí nevyzrálá otlemená hovada s nejistou sexuální orientací, blábolící o tom, že to "museli" udělat. Naštěstí to spravil šťastný konec a dobře to dopadlo. Ale ta nekonečná nuda a žádnej příběh - no ale teď bude něco podobného asi dost často v televizi, Ale oni to přece vydržej ! :((24.3.2017)

  • Shanen29
    ***

    Ale ano,Bonello natočil něco, co tu opravdu dlouho nebylo a podal to velmi solidně.(15.9.2017)

  • srolyma
    **

    Omara, Mustafu, Yussufa a další děti z tradičních francouzských rodin už nebaví posedávání na lavičkách a tak se rozhodnou jen tak pro zábavu odpálit bomby na několika místech v Paříži. A pak si jdou ještě tak trošku zarabovat do obchoďáku. Proč si arabské děti tak rády hrají se semtexem nebo proč si přivlastňují zcela samozřejmě věci, které jim nepatří, asi není třena vysvětlovat, prostě to tak mají. A ve filmu jejich pohnutky taky ani nijak rozvedeny nejsou. Možná i proto je to celé zdlouhavé a nudné a ani závěrečný happy end to moc nezachrání.(12.8.2018)

  • blondboss
    **

    Takéto typy filmov idú totálne mimo mňa. Snaha o akési umelecké pretvorenie ponurej a depresívnej drámy na mňa nezabrala a prakticky celý čas som sa nudil. Mám vcelku rád francúzske filmy, ale len tie, ktoré majú energiu. Z tohto snímku nevyžarovala prakticky žiadna a emócie sa ku mne nedostali ani náhodou. 40 %(28.9.2018)

  • SAINTS
    ****

    Nocturama je film o palčivej a hrozivej aktualnej teme.Bonello natočil film svojsky a inovativne,pribeh je na vedlajšej kolaji ,prednost maju forma a atmosfera.Bonello aj tymto filmom potvrdil že je vynimočny vizualny tvorca.(4.4.2017)

  • Shitonit
    **

    Já to asi poněkud nepobral. Ten jde sem, tamten tam, tvářej se jako paka, a nakonec jsem to vzdal, to se prostě dokoukat nedalo..(18.6.2017)

  • elimS
    *

    20% - komentář 20ti slovy: 45 minut se jezdí metrem a chodíchodíchodíchodí po městě a dalších 60 minut se chodíchodíchodíchodí po obchoďáku. Takhle posrat dobrý námět, bez pointy.(8.10.2017)

  • Jarmila68
    odpad!

    Nic nudnějšího jsem nikdy neviděla!!!!!(14.2.2017)

  • anuki
    *

    No to byla sračka, takhle jsem se dlouho trýznivě nenudil 😳😳😳(14.2.2017)

  • drovi
    *****

    Absurdná bezmocnosť mladej generácie v priamom prenose.(15.2.2017)

  • Jindra_S
    odpad!

    Je třeba aby to někdo už napsal jasně - dvě hodiny naprosto zbytečné filmařské onanie. Bez nějaké logiky, bez nějakého velkého děje. Ano, něco se na plátně dělo, ale pořád to jen stupňovalo napětí, až i tomu poslednímu divákovi došlo, že z toho nic nebude. Samozřejmě jde najít různé paralely a asociace, ale to u tuhnutí laku taky. A obávám se, že sledovat ten lak by mělo alespoň nějaký smysl. Za mně absolutně ztracený čas.(19.1.2019)

  • LEFTFLANK
    *

    Tááák to by sme mali frantíkov na dlhšiu dobu z krku. Väčšinou keď čítam už len samotný popis niečoho nového od fr zvlášť s nálepkou socio alebo art tak to vo mne až hikne. A to točia tony a tony materiálu mám pocit. Chcel som niečo originálne, nekonvenčné, niečo čo ma posadí na zadok. Nemal som veľkolepé očakávania, ale v kútiku duše som veľmi chcel aby ma ten film niečím vzrušil, aby bol nezabudnuteľný, pravda je, že som nad tým celý ďalší deň rozmýšľal, ale to bolo skôr také WTF i just saw? why? what do you mean with that shit? Ale už je to preč a táto zaškatuľkovanosť voči fr filmovej tvorbe asi bude ešte silnejšia ako bola. Spoiler alert - teraz k filmu: takže máme tu skvelý popis o tom ako sa skupinka mladých ľudí pohybuje po rôznych miestach Paríža, áno, ale baletom by som to nenazval. Kurva celý svet nepozná jednotlivé zastávky a zapadlé uličky Paríža aký balet? Zdá sa, že asi majú niečo spoločné možno kujú nejaké čertovské pikle ... hmm to som si chcel myslieť aj ja ale zanedlho sa začne aj strieľať, chalan behá po ulici s búchačkou v ruke .... ako v pohode? niekto si len tak ide v Paríži za bieleho dňa s búchačkou v ruke? A to nás dostáva k ďalšiemu bodu ich pohyby sú presné!! ????nebezpečné???? to čo tam robili prvú hodinu a vlastne aj ten kvázi "ukrývací" zvyšok mal byť nejaký plán? Skutočne? ak sa chce niekto rozplývať pri tomto blahom mal by zobrať na vedomie plán Lexa Luthora zo superbijáku BvsS aj ten je tiež tak geniálny ale ťažko ho porovnám s tímto tu ; žarty bokom, nejaká pošahá skupinka mladých spratkov sa dostane náhodou k slušnému balíku semtexu a začne ich páliť myšlienka zahrať sa na zdivočenú bunku ISIS bez kontaktu na al-kaidu ktorá si pod útokom na francúzsku slobodu predstavuje niečo úplne odlišné a navyše to chcú spraviť bez jedinej stopy!! Problém ale nastáva už vo fáze zapojenia IQ do tohoto procesu a to zjavne chýbalo aj všetkým ktorí sa na tom filme podieľali. Sme späť a vidíme mladú dievčinu ako sa s plošinou veeľkou ako kráva vydá čistiť sochu, navyše ju pri tom pozoruje policajt a je dosť možné, že v dnešnej dobe aj nejaká ta kamera, nikoho ani nenapadne sa o ňu zaujímať ak má na druhý deň ráno socha zhorieť do tla, tak určiteee. Potom tam jeden týpek niekoho odbachne, ten čo sa potom prechádza po Paríži ako Kevin Kostner v Krajine strelcov, ďalší týpek hraje nejakú security ostrahu a s tou búchačkou vyzerá fakt drsne, tak sa ju rozhodne použiť podľa logiky - hlavne bez akejkoľvek stopy - toho ale odpráskne druhý sekuriťák ale tento už patril pod Lidl. Samozrejme čakáme na fanfáry až to všade vyvrcholí a naši nebeskí bojovníci za 34 hodinový pracovný čas sa poschovávajú do najbezpečnejšieho obchodného domu na svete. Ach to by zízali až by boli v starom Priore....Nuž v tomto obchodnom dome sa ale neschovajú do nejakej kutice bez kamery alebo hocikde kde by bolo vhodné počkať do rána. Nie treba vyžrať miestnu Billu, urobiť si mejdan v centrálnej sále nechať pustenú muziku na plné gule porozsvecovať čo sa dá, už chýbala len veľká ceduľa pred hlavné dvere "sme tu" . Samozrejme to má pod palcom ich opäť kamoš, ktorý ako inak odprevadí do neba zvyšných kolegov sekuriťákov opäť podľa hlavného prikázania, medzitým stihnú poničiť pár figurín, zajazdiť si autodrom, propremiestňovať čo najviac predmetov, že by ma to ani v najdivokejšej fantázii nenapadlo a potom..... bohužiaľ toho rána sa ja hovorím chvalabohu nedožijeme, lebo síce neviem akým zázrakom ich NSIC v Parížskom podaní vypátrala, ale z TV sa o tom postupne dozvedá naša utešená skupina ultras a tak môžme byť svedkami ich psychologického prerodu z hrdinov na posraté decká, to všetko za doprovodu neuveriteľne jednoduchého soundtracku ale mrazivého a vrívajúceho do mozgu nepríjemnú spomienku, že to sakra malo taký potenciál. Pardon za artovú odbočku, keďže naše detičky dostali skvelý nápad vyhodiť do luftu aj časť ministerstva vnútra tak s nimi žiadne vyjadnávanie neprebehlo všetci postupne dostali dýško jak sa patrí, nikto neostal na ocot a za to jediné dávam hviezdu že odpráskli aj tých dvoch starých nenažrancov, so žiadnou z postáv sa nedalo zblížiť, na to bol film strohý a dosť sterilný, ak je v tom nejaký ten art tak som asi buran tentokrát ja, ak to má nejaké posolstvo tak to musíte byť veľkomeštiak najlepšie sa hodí Londýn, zrovna Paríž, ten je veľmi v kurze alebo Madrid.... fakt to mi to pripomína pohladenie na duši akurát tak pre tých chudákov(a toto nemyslím pejoratívne), ktorí v skutočnosti prišli o najbližších kvôli podobným redardom a veľkohubé rečičky všetkých tých politických karieristov ako im je to ľúto nezhltli aj s navyjákom. Potom sa tu tiež ponúka alternatíva z druhej strany, ktorá ma napadla až teraz a je to podobné ako v nedávno videnom the Glass, a teda že film má ponúknuť nový obraz na svet nielen ako bolo povedané tam ale aj v realite samotnej "odteraz bude všetko inak" To nech nad tým premýšľa kto chce ako chce, fakt je, že od nejakého spektakulárneho diela to má sakra ďaleko a jediná vec čo ma okrem vyvražďovačky zaujala bola neustála časopriestorová zmena, neustále menenie uhlu pohľadu, občas to hnevalo občas prekvapilo ale nič viac vidieť nedokážem(2.3.2019)

  • kolemjdouc
    ****

    Tím "hemžením" na začátku mi připoměli film Podfukáři,prakticky si zde mohl najít každý co chtěl.svérázné záběry zastřelení starého muže a pohled na něj jak padá k zemi z úhlu těch kde zrovna kdo byl.vypadalo to jako by byl zastřelen několikrát...film vygradoval do nervydrásajícího konce a záběry na poházené mrtvé evokují myšlenku:měli to zapotřebí?Nic se nezměnilo(17.8.2019)