Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice a nebo vlastní šílenství? (Falcon)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (434)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Hned na začátek je třeba vyvrátit několik mýtů, co tu píšou lidi, kteří film zjevně nepochopili. Zaprvé Polednice rozhodně nesedí na dvou židlích - od začátku do konce je mysteriózním psychothrillerem, ničím jiným být ani nechce a neplánuje a z náznaků hned od začátku je to celkem zřejmé. Zadruhé - přečtěte si Erbena ještě jednou. Pak nebudete říkat ty nesmysly, jak to sním nemá nic společného. A zatřetí - jak, že Eliščina "proměna" byla tak překotná a uspěchaná? Vždyť k tomu směřuje snad od 20. minuty, takže 70 minut se vám zdá málo? Nene, jen jste nedávali pozor. Příběh je totiž plný symbolů, někdy skrytějších, jindy okatějších, a ty jasně naznačují, co se bude dít dál (včetně takových detailů, jako je zvuková spodoba jmen Eliška x Anežka a podobně). Vedle nádherně dusné letní atmosféry, kdy horko z plátna sálá, potěší i skutečnost, že vesnické figurky nejsou trapnou karikaturou, ale jsou v zásadě reálné, jaké opravdu je možné snadno potkat (snad s výjimkou manželky nadrženého souseda, ale i ta se ještě drží na hraně); i Kolářová v roli Anežky Mrázové je namaskovaná démonicky, ale pořád uvěřitelně. Dalším plusem jsou skvělé herecké výkony: u Geislerové jde o standard (i když je, chudák ženská, pořád ošklivější... mně se nelíbila nikdy a s věkem je to víc a víc znát), mě nadchnul především Jiří Štrébl, pohříchu tak málo filmaři využívaný. Taky nevím, zda to byl záměr od začátku, nebo za to mohl rozpočet, ale úsporný minimalismus ve výpravě tvůrci zvládli skvěle, nerušilo to v ději a působilo opět uvěřitelně (právě slovo uvěřitelně se, jak tak koukám, stalo leitmotivem mého hodnocení, to jsem ani neplánoval). Na druhou stranu, pořád jde "jenom o český film" - tak trochu jsem po traileru s opravdu světovým vizuálem zadoufal, že by jít nemuselo, ale jak kamera, tak hudba vrací na zem. Hlavně hudba: ve vypjatých chvílích stojí za to, ale příliš rychle zařazovaný uklidňující motiv snadno naznačuje, kdy končí napětí a začíná klidná pasáž, a tím trochu kazí dojem, že divákovi napovídá až moc. Přesto je tahle parta kolem Samira, Chlupáčka a Sádka vzhledem k jejich věku obrovským příslibem pro budoucnost a jestli vydrží v nastoleném trendu a nebudou dělat žádné pitomé úlitby mainstreamu, těším se na jejich další díla. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Psychodrama s hororovou atmosférou. Chápu, že hororového maniaka by mnohem víc potěšily ostré zuby a dlouhé drápy jak rozsápou malou Anetku, kolem lítají kusy rozcupaveného masa a celá obrazovaka se pomalu ale jistě zalije krví, leč já do tohoto fan klubu nepatřím a film jsem si náležitě užila. Potěšila mě Daniela Kolářová i Marie Ludvíková, kterou mám rok od roku raději. Ovšem výkon obou hlavních protagonistek nelze pominout i Karolína Lipowská byla velice přesvědčivá, s Aňou Geislerovou bychom asi hůře našly nějaké společné téma, ale proti jejím hereckým výkonům nemám námitek. Erbenovu Kytici lze jen stěží vnímat jako předlohu, spíše jako letmou inspiraci či leitmotiv, který prochází celým filmem, ale to každý vnímavý divák ví, že zdejší databáze neumožňuje termín "na motivy" či "inspirováno". S tím by se do budoucna zajisté dalo něco udělat, doufám. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Velká škoda, že se karty odkryjí příliš brzy a poslední třetinu není de facto co vyprávět. A je to velká škoda, protože atmosféra je jedinečná a Anna Geislerová hraje jak o život (je skutečně po všech stránkách čím dál lepší). Snímek je to spíše pozoruhodný, než nezapomenutelný, ale i tak jsem rád, že jej v naší kinematografii máme. 65%. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Český hókus - pokus o horor s herečkou Aňou Geislerovou, vychádza z časti, ledva, ledva. Na jednej strane má zaujímavú kameru, pôvodom slovenského kameramana, Alexandera Šurkalu, taktiež i intenzívny zvuk, ktorý až, až predznamenáva hororové scény, ktoré diváka nemajú dôvod vystrašiť, lebo to skrátka - očakáva. Snímok má celkom dobré herecké obsadenie, kde k p. Geislerovej, pridávam jej filmovú dcéru Anetku, čiže mladú herečku Karolínu Lipowskú, pre ktorú sa jedná o debut na poli hraného celovečerného filmu. Na druhej strane, vedľajšie postavy, ako je nadržaný sused z pozadia, alebo záhadný starosta, mi pripadali, ako zbytoční, liezli mi na nervy, okrajovo mi sem absolútne nikto nepasoval, ak nepočítam obidve hlavné postavy, t. j matka Eliška s dcérou Anetou, tak ostatné postavy, sú tu len do počtu, aby sa mal scenár, o čo oprieť. Scenár je tým hlavným dôvodom, prečo film stráca na atraktivite, ktorá tu vlastne, nikdy poriadne, ani nie je ! Slabučký scenár, M. Samira. K deju - Eliška prichádza so svojou dcérou do obce, odkiaľ je pôvodom jej manžel, o ktorom nič v podstate neviem, sú tu indície, ktoré mi vysvetlili, čo sa s ním stalo, a to som nemusel ani vidieť vysvetľujúcu scénu s Anetou. Je to predvídateľné. Nasťahujú sa do starého domu, v ktorom straší, starostova žena p. Mrázová, má záhadnú minulosť, keď Elišku stále varuje pred strašidelnou bytosťou, ktorá si odvedie jej dcéru, Anetu. Eliške po čase začne zo všetkého šibať, až bude čeliť životnej skúške, z čoho sa vykľuje psychologická dráma. Na filme si isto cením, najmä kameru + obidve herečky sa snažia, ako môžu, dávajú do toho všetko, ale nestačí to, kvôli blbému scenáru a réžii, ktorá na 90. minútach stroskotáva, film ma nedokáže zaujať počas celého trvania, ale len v niektorých pasážach, kde dominuje kamera a herečky - to je atmosféra, inak som sa dosť nudil, aj som chcel udeliť pekných 60 %, no svedomie mi to nedovolí. Je to zaujímavý český pokus o horor, ktorý sa dá pozerať, ale viac - menej, ja som pri tom trpel, ako Kristus na kríži ! Snaha sa cení, českým kolegom to v budúcnosti môže vyjsť, o čosi lepšie, ako v tomto prípade. Nechám sa prekvapiť, potenciál by tu aj bol, len trošku treba zmeniť myslenie, ako aj tu na Slovensku, kde sa moc dobrých filmov, taktiež nenakrúca... ()

choze 

všechny recenze uživatele

Babadook meets Slunce, seno... Viděl jsem to na Horor Kempu krátce po dokoukání Soukupova Lesapána a celou dobu mi u ní běželo hlavou, že takhle nějak by to vypadalo, kdyby dal Soukupovi někdo peníze na celovečerák. České reálie, česká mytologie, fešná kamera, tísnivá atmosféra, dítě vs monstrum a ve výsledku solidní žánrovka. Geislerka byla dobrá volba a i když se to dalo ještě líp vyšponovat, za mě spokojenost. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (5)

  • Natáčelo se v okolí Berouna i v Praze. Vesnice, kam se Eliška (Aňa Geislerová) s dcerou vrací, jsou Vinařice na Berounsku. (Terva)
  • Mladou Karolínu Lipowskou objevila castingová režisérka Maja Hamplová při hledání dětské tváře pro reklamu. V té si nakonec Karolína nezahrála, nicméně velmi zaujala producenta Matěje Chlupáčka, díky kterému získala roli ve filmu Polednice. (Zdroj: Falcon)
  • Štáb v průběhu natáčení sužovala úmorná vedra. Jenom za první den natáčení vypilo 70 lidí na 1020 půllitrových lahví s vodou a na slunci bylo přes 50 stupňů. (hippyman)

Související novinky

Polednice vchází do dveří

Polednice vchází do dveří

10.08.2015

V červenci řadu lidí potěšil český horor Nenasytná Tiffany a už tu máme další nadějnou domácí žánrovku. Tentokrát nás vyděsí Polednice, film debutujícího režiséra Jiřího Sádka, který se inspiroval… (více)

Reklama

Reklama