Režie:
David LynchKamera:
Peter DemingHudba:
Angelo BadalamentiHrají:
Bill Pullman, Patricia Arquette, Michael Massee, Robert Blake, Henry Rollins, Mink Stole, Leonard Termo, Balthazar Getty, Guy Siner, Gary Busey (více)Obsahy(1)
Žena saxofonisty Freda Madisona nalezne na schodech jeho luxusní vily videokazetu, na které kdosi zaznamenal zločin spáchaný v ložnici jeho domu. Zkrvavená oběť vypadá jako Fredova žena Renee a vrah - jako on sám. Přivolaná policie muže zatkne, avšak po několika dnech zjistí, že v cele je uvězněn - místo Freda - neznámý mladý muž... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (711)
Další mysteriózní lahůdka z dílny Davida Lynche... utkví vám v hlavě, bude vás hlodat a hlodat. Budete přemýšlet, bádat a luštit. A tak to má být! Výborný je také soundtrack... Nevím, proč ale hodně se mi líbila Patricia Arquette, přesně se do role hodila, takové hříšné neviňátko alias nevinně vypadající pornoherečka... ()
Prostredníctvom snímku "Lost Highway" som sa zoznámil s nekonvenčnou tvorbou amerického režiséra Davida Lyncha. V roku 1997 som si naň zašiel do kina. Po viac ako dvoch hodinách som vychádzal von užasnutý, okúzlený a zmätený. David Lynch ma dostal, vyrazil mi dych, rozšíril moje filmové obzory. Nič tak sureálne, haluciogénne a znepokojúce som nevidel. Od vtedy som si pozrel už mnoho jeho snímkov, no najradšej sa vždy vraciam práve ku titulu "Lost Highway". Je to geniálny film. ***** ()
Lynch je bezpochyby jeden z nejlepších režisérů na světě, pokud tedy z našeho světa doopravdy je. Lost Highway je natočen tak mrazivě, že i já měl místy pocity strachu, obzvlášť když se objevil Mystery Man. Hrátky s kamerou a obrazem. Mrazivá a hutná atmosféra. K sedadlům přibíjející hudba a originální jedinečný příběh (který jsem jak je u Lynche „zvykem“ nepochopil), dávají dohromady doslova filmový orgasmus. 10/10* ()
Klasický Lynch. Sny kopulují s realitou, postavy se utápějí v nejčernější temnotě plné obrazů zobrazujících násilí, perverzního sexu a bezvýchodnosti naší existence. Záverečné zacyklení celého filmu je podle mého názoru jenom pomrknutí Lynche na všechny hloubavé duše, které donekonečna hledají smysl v něčem, co smysl nemá. ()
Cítit se jako magor při sledování filmu, jehož tvůrce chvílemi z magorství obviňujete rovněž, má nepochybně něco do sebe. Úvodní část se řadí mezi nejděsivější filmové pasáže, které jsem v životě viděl a později není o moc lépe. Hlava začne pořádně šrotovat nejpozději ve vězeňském středobodu děje a posléze se patrně začnete pokoušet o první možné interpretace. Napadne vás něco o schizofrenii, napadne vás něco o falešném začátku i konci - snímek totiž naoko začíná právě až v momentě vězeňského "přerodu", ve skutečnosti ale jako by chytrý dějový koloběh začátek ani konec vůbec neměl. Výkladů mě nakonec napadlo několik, jistý si ovšem nejsem žádným. I tak ve mně tahle šílenost rezonuje dodnes. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (34)
- Poslední film pro Richarda Pryora. (HellFire)
- Interiérové scény jsou točeny v hotelu Amargosa v Údolí smrti. (Karlos80)
- Bill Pullman se kvůli této roli naučil hrát své sólo na saxofon doopravdy. (Othello)
Reklama