Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz
    **

    Pozitiva: skvělé a skvěle natočené lokace, příjemně civilně hrající Balcar s Droppovou (Balcar mi připomněl mladého Hanuše), slušné triky (s výjimkou smrtihlavů a motýlů). No a pak negativa: příběh je vykradený a slepený z: dvou židovských legend, jedné části jedné německé pohádky, Sloního muže a dalších již existujících motivů, dále je zde zase skoro komplet Dejvické divadlo (to i za komančů alespoň herce spravedlivě střídali a nebyli ve filmech jen ti provaření komunisté z Realistického a Vinohradského divadla), Plodková strašně přehrává a absolutně nechápu scénu, kdy chce umýt záda - to jako aby i tady ukázala kozy?, Žáček hraje pořád stejně jako v Comebacku, sled jednotlivých scén přichází tak naprosto nevyváženě, až jsem čekal, kdy se tady objeví v nějaké scéně Vinnetou (jako fakt, když už tu máme chlupatého muže, siamská dvojčata, věčně se peroucí lidi, karneval, zlézání hory apod.), a vůbec to celé působilo utahaně (Proč třeba nešel k těm hodinám s kukačkou v hospodě ten kluk první, nebo nejvýše druhý den? Proč pořád čekal? Proč tam musela být písnička? Proč ten lístek v obojku našla až tak pozdě? Proč mladík na lístek nenapsal, že ho do světa poslal její otec?) a prostě jako sprostá vykrádačka všeho možného, jen splácaného do sebe. Ostatně, Preiss má v několika scénách na hlavě židovskou jarmulku, hodinářství připomíná židovský krámek, ale ta inspirace židovskou legendou o Meiselovi (Mayzlovi) tady prostě ne a přiznaná není - dokonce dojde raději na svatbu v katolickém kostele, byť v moderním ritu. Aby bylo jasnější, o jaké vykrádačce mluvím, stačí kouknout sem. Btw, a celé je to chladné jak hodinářská práce - prostě ten film nemá a nevzbuzuje emoce. Dopoledne jsem viděl jen kousek Pyšné princezny a emocionálně to má dodnes daleko větší koule. Jo, a abych nezapomněl - kurnik šopa, proč musí v pohádkách pražští herci mluvit pražským "bejt", "cejtit" apod.?, proč to nejde jako dřív mluvit spisovně?(25.12.2020)

  • misterz
    ****

    Málokedy sa vyskytne nejaká normálna česká rozprávka, ktorá nepovalí diváka na lopatky s hŕbou trápností a nezáživným dejom. Tu sa oboje držalo v prijateľných hodnotách, ba povedal by som, že pútavosť bola slušná. Ani chvíľu ma príbeh nenudil, je tu more vtipných momentov, lásky, pekné ponaučenie v závere.... Aj babám sa páčilo. Slušný nadpriemer. 80/100(25.12.2019)

  • Šimpy
    **

    Čemu se to ten Viktor Preiss upsal? Ano, pohádku zachraňují dejvičtí klucí Neužil s Pleslem a Krobotem, ale co pohádku úplně zazdívá, to je výkon Jany Plodkové. Ano, je to záporačka...a ano, záporák má být zlý nebo komicky zlý...o to druhé se snaží, ale absolutně nepochopila, že zlý záporák, který má být i vtipný se musí nahrát s nadsázkou a ne takhle navážno a špatně.(28.12.2020)

  • pakobylka
    ***

    Tři dosti netradiční sudičky se nám zabydlely v dosti netradiční pohádce - a všemožně se snaží, aby došlo na jejich slova. Jenomže tady stojí jedna sudba proti druhé ... vlastně proti dvěma, přičemž jejich vzájemné soupeření je vzácně vyrovnané. O pohádce to s úplně čistým svědomím říct nemohu. Její dějová linie je přece jenom poněkud kostrbatá - jakoby byla neuměle poslepovaná z několika vzájemně nesouvisejících příběhů ... snad jí chybí i trocha důvtipu a něco málo lehkosti - nebo hlubší vhled do duší jejích hrdinů, takže výsledek je maličko plochý a odosobněný - navzdory dobrému obsazení, pěkným kostýmům a malebným kulisám. Přesto ji jednoznačně řadím k nadprůměru - mezi současnou českou pohádkovou tvorbou ... 3,5*(7.1.2021)

  • Enšpígl
    ****

    Já si uvědomil, že na pohádce jsem od mých ranných dětských let nebyl a přitom, když o vánocích čumím na pohádku a je dobrá, odcházím spokojen. Když jsem se koukl na casting Hodinářova učně, říkal jsem, jo to by mohlo vyjít a vzal jsem buchty, ruksak na záda a místo do světa za princeznou jsem se vydal do kina za pohádkou. Musím říct, že jsem se po skončení projekce za svou výpravu pochválil, sice jsem nedostal ani půl království, ani princeznu za ženu, ale zato jsem dostal skvěle odsejpající, zábavnou, nevulgární pohádku se kterou bych jako rodič určitě pro svou ratolest neměl nejmenší problém. Dobro ani zlo tady nějak vyhrocený, spíš i ty pohádkovější postavy z obou stran občas udělají něco co jim úplně nevyjde a mají i přes své čarovné schopnosti blízko k nám lidem. U pohádek si vždy cením toho, že i když tuším jak asi pohádka dopadne, dokáže mou pozornost udržet až do konce a ještě mě přinutí fandit dobru, protože občas se najdou tak příšerné pohádky a hrozně napsaný kladný postavy a bytosti, že radši fandím zlu, Hodinářův učeň naštěstí není ten případ. Hlavní hvězdou je tady Jani Plodková její zlá sudička mě neskutečně bavila, krásná kombinace zloby a roztomilosti resp. zábavnosti, další dobrou roli si seknul Viktor Preiss, který je tady pro mě absolutní záporák a přesně ten typ člověka - zákeřnýho hajzla. Kluci z Dejvickýho divadla, svoje sudičky taky nemohli trefit líp a zejména Vaška Neužila začínám mít čím dál tím víc radši. Je fajn, mít v bijáku zase pohádku na kterou se nemusí bát rodiče vzít své děti že jim způsobí trauma. Jo a je tam hodně motýle, pane premiére.(12.8.2019)

  • - Na konci titulků následuje ještě jedná krátká scéna – se zvířecím mužem (Jiří Vyorálek). (Marsik)

  • - Ústředním motivem filmu jsou smrt a život znázorněné dvěma motýli. Smrt vystupuje jako lišaj smrtihlav (Acherontia atropos), život jako bělásek zelný (Aporia crataegi). (Thanoris)

  • - „Spolupráce s herci, jako je pan Preiss či Éva Bandor, kteří hrají mé filmové rodiče, pro mě byla obrovská škola. Učila jsem se od nich a sledovala jejich přípravu. Navíc mi oba ochotně radili. Skvělá zkušenost,“ svěřila se pohádková Laura a studentka herectví Dana Droppová. (SONY_)