Životním dílem odpudivého a deformovaného opilce z hamburské čtvrti San Pauli Fritze jsou vraždy místních prostitutek. Jejich těla ukrývá do zdí svého podkrovního bytu, kde se smrad hnijícího masa snoubí s pachem staromládenectví a výpary řecké restaurace z přízemí. Případ sériového vraha Fritze Honky šokoval v polovině sedmdesátých let celé Německo a inspiroval Fatiha Akina k natočení filmu, který je kontrapunktem většiny thrillerů na podobné téma. Místo metodického pátrání totiž nabízí jen chaos, hnus, smrad a bezmála haptický prožitek z „pekelné kuchyně“ Fritze Honky. Akin s elegancí sobě vlastní vytvořil zrůdný artefakt, který tvrdě testuje diváckou odolnost a podvrací mysteriózní kult vytvořený kolem sériových vražd.(Film Europe)
Hamburk, St. Pauli, 1970: Nekompromisní portrét zvráceného psychopatického násilníka a vraha ovládaného nenávistí k ženám, sexuální nenasytností a sentimentalitou. Hlavní postava Fritz Honka tráví hodně času v hospodě „U Zlaté rukavice“, kde na ostatní působí nevinně a nesměle, ale ve skutečnosti právě zde vyhledává svoje oběti. Film je sociální studií o odvrácené straně tehdejšího ekonomického zázraku v Německu, kdy jednotlivci zmítáni válečným a poválečným chaosem trpěli naprostým nedostatkem sebedůvěry.(Das Filmfest)
Nekompromisný portrét zvráteného psychopatického násilníka ovládaného nenávisťou k ženám, sexuálnou nenásytnosťou. Zároveň sociálna štúdia o odvrátenej strane vtedajšieho ekonomického zázraku v Nemecku, kde jednotlivci zmietaní vojenským a povojenským chaosom trpeli úplným nedostatkom sebadôvery.(Film Europe)
Hamburská štvrť St. Pauli je v 70. rokoch vyhláseným miestom neviazanej nočnej zábavy, ktorej aktérmi sú nezameniteľné ľudské existencie – notorickí alkoholici, prostitútky, gambleri a ďalšie stratené duše. Jedným z nich je aj Fritz Honka, šťúply muž s veľkými okuliarmi a biednou tvárou. Tento pomocný robotník sa každý deň nalieva alkoholom v krčme U Zlatej rukavičky, odkiaľ berie k sebe domov staršie ženy. Nikto netuší, že väčšina z nich sa z jeho podkrovného bytu nikdy nevráti. Podivný smrad, šíriaci sa postupne celým obytným domom, dáva Honka za vinu gréckej rodine žijúcej v byte pod ním… Nekompromisný portrét sociálne zvráteného psychopatického násilníka ovládaného nenávisťou k ženám, sexuálnou nenásytnosťou a sentimentalitou, ale aj sociálna štúdia o odvrátenej strane vtedajšieho ekonomického zázraku v Nemecku, kedy jednotlivci zmietaní vojnovým a povojnovým chaosom trpeli absolútnym nedostatkom sebadôvery.(Art Film Fest)
Film vychádza zo skutočnej udalosti a rovnomenného románu Heinza Strunka. Rozpráva príbeh Fritza Honku – muža, ktorý zavraždil mnoho žien – a jeho obľúbeného baru U zlatej rukavičky, kde sentimentálne nemecké piesne dojímajú opité barové psy k slzám a spíjanie sa je zbraňou proti bolesti a túžbam.(MFF Cinematik Piešťany)
Akinov prístup, letmá, skicovitá psycholÓgia v kombinácii so surovými gore scénami a výtvarne prepracovanou výpravou evokuje snímky rakúsku snímku Angst z 80. rokov a taktiež Nekromantika Jorga Buttgereita. The Golden Glove je oldschoolový film, ktorý však nepôsobí anachronicky, ale mimoiradne štýlovo. Aj keď miestami vyprázdnene.(16.9.2019)
Cenu nejodpudivějšího úchyla za rok 2019, získává herr Wonka v podání Jonase Dasslera,(ve skutečnosti sympaťák jak hrom) který si ze svého podkrovního kutlochu, udělal takovou malou bourárnu masa, převážně ženského původu a s nějakou hygienou ani počty těl si ale vůbec neláme hlavu. Není to rozhodně příjemné koukání, na druhou stranu je to takový jiný pohled na trošku podobné filmy. A navíc s vypečeným koncem. Doslova a do písmene.(6.6.2020)
Dlouho jsem nevidel film, ktery by me tolik zaujal. Vyborne zpracovany pocin na zaklade skutecnych udalosti o seriovem vrahovi prostitutek, ktere sve nejlepsi roky zazivaly nekdy kolem druhe svetove valky... Film vas drzi ukovaneho po celou dobu bud U zlate rukavice nebo v silenem byte sileneho Fritze Honky. O radu pochybnych postavicek neni nouze. Vytecny vizual, hutna atmosfera, dobove pisnicky, vcetne Karla Gotta... co vice si muze divak prat. Jeden z nejlepsich filmu roku.(13.1.2020)
Už jste někdy viděli film, kde vám byly všechny postavy odporné a dokonce se vám během něj zvedl aspoň jednou žaludek? Já určitě ne, a protože zde se mi to stalo, už proto se tenhle film zařadí hodně vysoko v mých neotřelých a nezapomenutelných filmových zážitcích. A přitom je to vlastně tak prosté. Hlavní hrdina je odporný shrbený loser, kterému se ani nepostaví přirození, když dojde na věc, a tak si sem tam svůj vztek vybíjí na těch nejošklivějších ženách, které shání ve své oblíbené putice, a které jediné jsou ochotny jít s ním do jeho odporného bytu. A neštítí se ani vražd. Tohle byla taková syrová, zvrácená a svými detailními záběry opravdu nechutná úchylárna, že mě to přikovalo do sedadla a nepustilo dřív než se závěrečnými titulky. Film jako dělaný pro festivalovou pozdně večerní projekci, která tomu dodala tu správnou atmosféru. Naprosto skvělý a ve všech směrech uvěřitelný výkon zde předvádí v hlavní roli Jonas Dassler, kterého tímto začnu podrobněji sledovat, ale vlastně všichni herci jsou tak skvělí a reální, že to bylo až děsivé. Každopádně byť je to mega úchylárna a možná budu v menšině, hodnotím nadprůměrně, protože když mě něco takhle baví, nemůže to být špatné. [27. Art film Fest Košice](18.6.2019)
"Es geht eine Träne auf Reisen..." Ten svůj plán dívat se víc na německé filmy, abych si procvičila jazyk, jsem nějak nedomyslela. Film je vlastně sám o sobě docela dost dobrý, ale ugh. --- Po dni a noci přemýšlení zvedám hodnocení na pět hvězdiček, protože Zlatá rukavice je velmi chytrá a metodická, a kdo já jsem, abych neocenila sebevědomý film, který přesně ví co a jak chce říct. Rámování pomocí sousedovy dcery a potom samozřejmě snové ženy a jejího společníka je velmi nenápadné, ale zároveň velmi pádné, jestli si můžu dovolit slovní hříčky. Herci byli extrémně skvělí, ale jsem si jistá, že to pro ně byl stejný očistec jako pro nás diváky.(2.12.2019)
ancientone
Akinov prístup, letmá, skicovitá psycholÓgia v kombinácii so surovými gore scénami a výtvarne prepracovanou výpravou evokuje snímky rakúsku snímku Angst z 80. rokov a taktiež Nekromantika Jorga Buttgereita. The Golden Glove je oldschoolový film, ktorý však nepôsobí anachronicky, ale mimoiradne štýlovo. Aj keď miestami vyprázdnene.(16.9.2019)
DwayneJohnson
Cenu nejodpudivějšího úchyla za rok 2019, získává herr Wonka v podání Jonase Dasslera,(ve skutečnosti sympaťák jak hrom) který si ze svého podkrovního kutlochu, udělal takovou malou bourárnu masa, převážně ženského původu a s nějakou hygienou ani počty těl si ale vůbec neláme hlavu. Není to rozhodně příjemné koukání, na druhou stranu je to takový jiný pohled na trošku podobné filmy. A navíc s vypečeným koncem. Doslova a do písmene.(6.6.2020)
zette
Dlouho jsem nevidel film, ktery by me tolik zaujal. Vyborne zpracovany pocin na zaklade skutecnych udalosti o seriovem vrahovi prostitutek, ktere sve nejlepsi roky zazivaly nekdy kolem druhe svetove valky... Film vas drzi ukovaneho po celou dobu bud U zlate rukavice nebo v silenem byte sileneho Fritze Honky. O radu pochybnych postavicek neni nouze. Vytecny vizual, hutna atmosfera, dobove pisnicky, vcetne Karla Gotta... co vice si muze divak prat. Jeden z nejlepsich filmu roku.(13.1.2020)
freddy
Už jste někdy viděli film, kde vám byly všechny postavy odporné a dokonce se vám během něj zvedl aspoň jednou žaludek? Já určitě ne, a protože zde se mi to stalo, už proto se tenhle film zařadí hodně vysoko v mých neotřelých a nezapomenutelných filmových zážitcích. A přitom je to vlastně tak prosté. Hlavní hrdina je odporný shrbený loser, kterému se ani nepostaví přirození, když dojde na věc, a tak si sem tam svůj vztek vybíjí na těch nejošklivějších ženách, které shání ve své oblíbené putice, a které jediné jsou ochotny jít s ním do jeho odporného bytu. A neštítí se ani vražd. Tohle byla taková syrová, zvrácená a svými detailními záběry opravdu nechutná úchylárna, že mě to přikovalo do sedadla a nepustilo dřív než se závěrečnými titulky. Film jako dělaný pro festivalovou pozdně večerní projekci, která tomu dodala tu správnou atmosféru. Naprosto skvělý a ve všech směrech uvěřitelný výkon zde předvádí v hlavní roli Jonas Dassler, kterého tímto začnu podrobněji sledovat, ale vlastně všichni herci jsou tak skvělí a reální, že to bylo až děsivé. Každopádně byť je to mega úchylárna a možná budu v menšině, hodnotím nadprůměrně, protože když mě něco takhle baví, nemůže to být špatné. [27. Art film Fest Košice](18.6.2019)
Morien
"Es geht eine Träne auf Reisen..." Ten svůj plán dívat se víc na německé filmy, abych si procvičila jazyk, jsem nějak nedomyslela. Film je vlastně sám o sobě docela dost dobrý, ale ugh. --- Po dni a noci přemýšlení zvedám hodnocení na pět hvězdiček, protože Zlatá rukavice je velmi chytrá a metodická, a kdo já jsem, abych neocenila sebevědomý film, který přesně ví co a jak chce říct. Rámování pomocí sousedovy dcery a potom samozřejmě snové ženy a jejího společníka je velmi nenápadné, ale zároveň velmi pádné, jestli si můžu dovolit slovní hříčky. Herci byli extrémně skvělí, ale jsem si jistá, že to pro ně byl stejný očistec jako pro nás diváky.(2.12.2019)