poster

U Zlaté rukavice

  • Německo

    Der goldene Handschuh

  • anglický

    The Golden Glove

  • Slovensko

    U Zlatej rukavičky

Drama / Thriller / Horor

Německo, 2019, 110 min

Režie:

Fatih Akin

Předloha:

Heinz Strunk (kniha)

Scénář:

Fatih Akin

Producenti:

Fatih Akin

Střih:

Andrew Bird

Scénografie:

Tamo Kunz

Kostýmy:

Katrin Aschendorf
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EvilPhoEniX
    ***

    Německý režisér Fatih Akin ( Odnikud) nám představuje portrét násilnického sériového vraha, který chová nenávist k ženám a řádil v Hamburku v 70. letech. Jonas Dassler je v roli perfektní a ta poměna sympatického mladíka v slizkého magora díky skvělému make upu je úctyhodná. Film je velmi autentický, natočený retro stylem a odehrává se buď v bytě nebo v místním pajzlu, kde Vám nebude sympatický vůbec nikdo, protože se tam vyskutuje tehdejší odpad společnosti. Hlavní hrdina zabil celkem 4 ženy, avšak vraždy jsou mimo záběr, takže spíš než samoúčelné násilí režisér prezentuje psychologický tlak na diváka a jistou syrovost a špinavost si film rozhodně udržuje už jen díky prostředí či uskladňování mrtvol v bytě. Doufal jsem, že to bude o něco odvážnější, ale i tak pro fanoušky sériových vrahů se jedná o povinnost. 65%(28.8.2019)

  • Flego
    ****

    Fritz Honka je psychopat, sadistický násilník, alkoholik a impotent. Muž pokrivený na tele i duchu navštevuje hamburgský pajzel plný stratených existencií a vyhľadáva postaršie ženy, prostitútky, ktoré idú za alkohol a vstupuje s nimi do svojho zašpineného podkrovného bytu, aby ich napokon brutálne zabil... Úspešný román a poťažmo tento film sa inšpirovali skutočným prípadom masového vraha ( dokázali mu štyri vraždy ) a treba uznať, že film Fatiha Akina je natočený s dôrazom na dobu 70-tych rokov, má príťažlivo odpudivý vizuál, explicitné násilie, ktoré však pri svojej drsnosti nie je samoúčelné a napokon aj istý obludný čierny humor. 4+(9.10.2019)

  • Asia_Power
    *****

    Všemocný Buddho tak tohle byl kolosální námrd !! Hlavní antihrdina je tak extrémně ohavnej, slizkej, duševně chorej zkurvysyn, že jsem ho nenáviděla během prvních pěti minut filmu a to jen tak někdo nesvede. Jonas Dassler ztvárnil Fritze Honka tak bravurně, že mu okamžitě předávám Oscara a může ho narvat další tlustý kurvě do prdele místo párku ze sklenice (páč čurák sice je obrovskej, ale má problémy s potencí), chvíli předtím, než jí rozčtvrtí a hodí do spižírny. Místní putyka je místo té nejvybranější společnosti německý spodiny, kde je vám na blití úplně ze všech snad kromě jednoho barmana. V tohle panoptiku zrůd, alkoholiků, kurev a duševně chorých magorů se Fritz cítí jako doma a velmi rád si tam chodí vybírat další dobytek na porážku. Kdo dá 20 německejch piv a pár flašek kornu, tomu holt začne zaručeně mrdat a z bytu se mu pak line takový aroma souznění, že ani les vonných stromečků to nezachrání. Kdo se o sériové vrahy nezajímá, ten bude vědět píču o tom, jakou si tvůrci dali práci s detaily hlavně vrahova bytu i Honka samotnýho. Zatímco Zlo s lidskou tváří byl film, kde bylo 90% všeho jinak než ve skutečnosti a vrahovej neznalec si mohl i myslet, že je Bunda Efronů fuckt nevinnej, tak tady je to skoro obráceně. Cca 90% filmu sedí s historickejma análama a o tom, kdo je tady ZMRD není pochyb od prvních záběrů filmu. Němci jsou krásně zvrácený sadistický prasata a tenhle film je klenot na kterej se podívám ještě kuuurva hodněkrát. Honka hoňká jak o život buďte si jistí, že jak mu zvadne čurák, zvadne i život kurvy, která je u něj doma. A že mu ten kokot vadne nonstop! Rejžo příště prosím Fritze Haarmanna, díky !(3.10.2019)

  • POMO
    ****

    Odvykačka od sexu, alkoholu a párků. A od bydlení v podkroví. Úmyslně až karikaturisticky odpudivá zážitkárna z horší hamburské čtvrti sedmdesátek minulého století, ze zahulených pajzlů plných výstavní lůzy, s šokující brutalitou a kreativní úchylností překračující meze i ty nejodvážnější kino produkce. Umělecký vklad pocítít až v posledním, dlouhém a pečlivě promyšleném záběru, zbytek je pouze alternativní zvrhlá zábava pro otrlé zvědavce, která má jakože reflektovat nějakou společnost v nějakém období. V tom sice film nejde brát vážně, ale že si ho zapamatujete na dlouho, že budete desítku scén z něj opakovaně vytahovat s kamarády u piva, a že ho dlouho nikdo netromfne, to si můžeme být jistí. Dokonce bych u něj čekal jisté zkultovnění. Počas a bezprostředně po shlédnutí max tři hvězdy, ale časem to roste na bizardní hodnotě a vábí k dalšímu shlédnutí. [Helsinki IFF](2.10.2019)

  • Jenda
    ***

    Obrazy brutality a špíny, jejíž smrad je možné vidět, od začátku do konce. Scénograf a prop guy předvedli neskutečnou práci, zejména pro statickou kameru ve Fritzově špinavém pokojíku, který sedmdesátkami ve špinavé díře dýchá. Ve statičnosti kamery často tkví i její milosrdnost. Maskér měl licenci k přehánění, když Jonasi Dasslerovi přidělal ohromný nos. Člověk by čekal, že se vám bude dělat šoufl z celofilmového porcování ožralých nebožaček, ale to na mě neudělalo takový dojem, jako Fritzovo využití masných výrobků. [Rakkautta&Anarkiaa 2019](30.9.2019)

  • - Spoiler: Potvrdený počet obetí Fritza Honku (Jonas Dassler) je štyri. (IceQueen)

  • - Fritz Honka (Jonas Dassler) bol extrémne citlivý na svoju výšku (cca 165 cm). Preferoval ženy nižšieho vzrastu a ideálne bezzubé. Mal totiž obavy zo zranení počas orálneho sexu. Vyhľadával preto spoločnosť starších prostitútok. (IceQueen)

  • - V čase 1:19:42 v rádiu zní písnička „Einmal Um Die Ganze Welt“ od Karla Gotta. (HonzysKISS)